Leuke collega, voor en nadelen...

29-01-2010 16:20 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Graag zou ik wat ervaringen willen weten (positief of negatief) over iets beginnen met je collega.. Ik werk sinds een aantal maanden bij een bedrijf en werk dagelijks met een hele leuke collega, we flirten ook wat en smsen etc. Hij heeft gevraagd of ik met hem uit zou willen en dat wil ik wel graag alleen spookt het steeds door mijn hoofd dat als het niks word o.i.d dat dat erg vervelend kan zijn als je dagelijks met elkaar werkt..

Wat zijn jullie ervaringen?
Niet aan beginnen. Meer kan ik er niet van maken.
.
Ben je verliefd?
Zat ooit precies in die situatie die jij beschrijft. Bij mij had hij toen ook gevraagd of ik met hem uit wilde, dat heb ik tactvol afgewezen. Daarna sloeg de sfeer radicaal om naar de andere kant... Heb daarvan geleerd voortaan gewoon zakelijk met collega's te blijven en geen flirtgedrag etc.
Zat ooit precies in die situatie die jij beschrijft. Bij mij had hij toen ook gevraagd of ik met hem uit wilde, dat heb ik tactvol afgewezen. Daarna sloeg de sfeer radicaal om naar de andere kant... Heb daarvan geleerd voortaan gewoon zakelijk met collega's te blijven en geen flirtgedrag etc.
Volgens KPMG heeft ongeveer een vijfde van de Nederlandse bedrijven inmiddels regels omtrent liefdesrelaties op het werk. Een gedragscode moet voorkomen dat de relatie negatieve gevolgen krijgt voor de werkgever of de kwaliteit van het werk. Verliefde stelletjes op het werk moeten hun relatie zo snel mogelijk kenbaar maken, zo stellen de meeste codes.

Mocht de baas het nodig vinden, dan kan hij een van de twee overplaatsen naar een andere afdeling. Ook staat een werkgever sterk als de relatie de werksfeer zo heeft verpest, dat de rechter erbij moet komen.

Volgens recent onderzoek heeft bijna de helft van de Nederlandse werknemers wel eens een relatie op het werk gehad.

http://www.flexmarkt.nl/j ... werk-oud-papier-2082.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bedankt voor jullie meningen..

Ik zit zelf om die redenen erg in dubio. Ja ik vind hem erg leuk en heb soms ook wel kriebels.. echt verliefd zou ik niet zeggen dat word ik pas echt in een relatie dan durf ik dat toe te laten.

Het is een trouwens een redelijk informeel bedrijf..
Besef je goed dat je hem elke dag weer tegenkomt als het ooit uit mocht raken/ of je niet meer date.

Setjes zijn een hoog irritatie punt op de werkplek mede ook omdat ze een front kunnen vormen voor wat betreft het nemen van cruciale beslissingen. Zorg dus dat je niet teveel met elkaar optrekt op het werk, maar lekker zonder elkaar. Voordeel is dat je thuis nog wat te bespreken hebt.

Handig is als je beiden niet op dezelfde afdeling werkt. Komt de sfeer ook ten goede.

Als hij hiërarchisch hoger staat dan jij dan is het een big no no. Omgekeerd geldt dat uiteraard ook.

Ruzies zijn voor thuis en niet op de werkplek.

En verder de tekst van BGB
.
Hey dushi,

Ja daarom probeer ik een afweging te maken en wil ik ervaringen horen van anderen..

We zijn gelijkwaardig in functie in hij zit een paar deuren verderop maar toch zie ik hem 3 -4 dagen in de week. Een front vormen zou ik echt niet doen, ik heb dit eerder meegemaakt op een andere werkplek waar collega van mij een relatie kreeg met onze manager dat was echt killing.
Ik heb er geen spijt van gehad. Ik zeg met nadruk gehad want ik ben al weer een tijdje single.

Maar er zullen velen zijn die dit wel hebben gehad. Of nog hebben. Ik kan geen beslissing voor je maken dat moet je zelf doen.
Ik ben er nog nooit (gelukkig) voor ontslagen. Misschien omdat het collega's betrof van een andere afdeling. En omdat als ik met hem samenwerkte we werk en privé goed gescheiden konden houden. En we nooit, nooit een front hebben gevormd over welke beslissing dan ook. Tijdens de lunch kozen we er wel vaak voor om ieder met eigen collega's te eten en niet met elkaar. Maar de momenten dat we samen lunchte waren ook niet vervelend voor anderen. Babbelen over algemene dingen, geen inside jokes en dan gaat het allemaal goed. Hij is mijn ex en ik ga nog met hem om. En ook dat heeft op het werk nooit voor problemen gezorgd. Maar goed, dat ligt er ook aan dat ik gevoel en verstand goed gescheiden kan houden als dat zakelijk nodig is.
Waarom denk je meteen dat het toch weer uit gaat? Misschien is hij wel de liefde van je leven.
ik ben met mijn collega getrouwd alweer een hele poos.. Toen we net een relatie kregen hebben we het wel geheim gehouden omdat we geen gezeur wilden. Je weet tenslotte niet hoe het gaat. Maar het ging (en gaat) goed.. Uiteindelijk zijn we alletwee van werkgever veranderd maar dat stond los van onze relatie.

We hebben er wel voor opgepast dat we op het werk niet klef deden, alleen buiten werktijd waren we een stel. Toen de mensen het eenmaal wisten hebben we dit gewoon volgehouden. Niets is zo irritant als twee verliefde kleffers op je werk..
quote:poldervrouw schreef op 29 januari 2010 @ 18:06:

Niets is zo irritant als twee verliefde kleffers op je werk..Precies
Ik heb negatieve en positieve ervaringen ermee.

Postief beide tijdens de relatie. echter ging de eerste relatie over en kreeg ik een paar maanden daarna in hetzelfde bedrijf een relatie met een ander, wat wel enige perikelen met zich mee deed nemen. Maar ach na verloop van tijd was dat ook gewend. En ben ik nog steeds in dezelfde relatie. En kan ik met deze ex ook weer goed overweg.

We werken alleen nu allemaal niet meer elkaar.
Wat gaan mensen toch rationeel met dit soort dingen om vaak. Houden zich al bezig met mogelijke consequenties etc. Vind ik raar. Hou je gewoon bezig met wat je graag wil. Het is ook helemaal niet gezegd dat als iets uit raakt dat je niet meer met elkaar kunt samenwerken? Je bent beide toch volwassen personen mag ik aannemen? Ik zou het gewoon doen en me zeker niet laten hinderen door allerlei maren en praktische bezwaren die pas in de toekomst eventueel een rol gaan spelen.

Het leuke vind ik sowieso bij dit soort dingen dat de mensen die het hardst roepen dat je het niet moet doen het als puntje bij paaltje komt vaak zelf wel gewoon doen. (Ja want dat was dan anders ofzo. Right) Neem mijn huisgenoot bijvoorbeeld die zei dat je nooit wat moest beginnen met andere huisgenoten. Nou op een gegeven moment kwam hier een meisje wonen en een tijdje later stonden de kaarsen in de douche zo romantisch was het. Nu is het uit en ze gaan nog steeds prima met elkaar om trouwens. Dat bedoel ik dus, waarom zou het fout gaan, dat is helemaal niet gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven