Leuke collega, voor en nadelen...

29-01-2010 16:20 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Graag zou ik wat ervaringen willen weten (positief of negatief) over iets beginnen met je collega.. Ik werk sinds een aantal maanden bij een bedrijf en werk dagelijks met een hele leuke collega, we flirten ook wat en smsen etc. Hij heeft gevraagd of ik met hem uit zou willen en dat wil ik wel graag alleen spookt het steeds door mijn hoofd dat als het niks word o.i.d dat dat erg vervelend kan zijn als je dagelijks met elkaar werkt..

Wat zijn jullie ervaringen?
Niet aan beginnen. Meer kan ik er niet van maken.
.
Ben je verliefd?
Zat ooit precies in die situatie die jij beschrijft. Bij mij had hij toen ook gevraagd of ik met hem uit wilde, dat heb ik tactvol afgewezen. Daarna sloeg de sfeer radicaal om naar de andere kant... Heb daarvan geleerd voortaan gewoon zakelijk met collega's te blijven en geen flirtgedrag etc.
Zat ooit precies in die situatie die jij beschrijft. Bij mij had hij toen ook gevraagd of ik met hem uit wilde, dat heb ik tactvol afgewezen. Daarna sloeg de sfeer radicaal om naar de andere kant... Heb daarvan geleerd voortaan gewoon zakelijk met collega's te blijven en geen flirtgedrag etc.
Volgens KPMG heeft ongeveer een vijfde van de Nederlandse bedrijven inmiddels regels omtrent liefdesrelaties op het werk. Een gedragscode moet voorkomen dat de relatie negatieve gevolgen krijgt voor de werkgever of de kwaliteit van het werk. Verliefde stelletjes op het werk moeten hun relatie zo snel mogelijk kenbaar maken, zo stellen de meeste codes.

Mocht de baas het nodig vinden, dan kan hij een van de twee overplaatsen naar een andere afdeling. Ook staat een werkgever sterk als de relatie de werksfeer zo heeft verpest, dat de rechter erbij moet komen.

Volgens recent onderzoek heeft bijna de helft van de Nederlandse werknemers wel eens een relatie op het werk gehad.

http://www.flexmarkt.nl/j ... werk-oud-papier-2082.html