Leuke familie...

06-02-2019 12:45 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie: ik, zus a ouder dan ik, zus b ouder dan ik en moeder. Zus a wenst geen contact meer met mij en zus b. Jarenlange emotionele chantage en manipulatie in de familie.

Belt vorige week zus b mij op met de vraag of ik de mail van zus a heb gehad. Dus ik zeg nee want ik heb haar geblokkeerd omdat er altijd rare mails komen met verwijten, als ze wat wil dan belt ze me maar. Zegt zus b: moeder gaat verhuizen. En we hebben van zus a een mail gekregen met die boodschap en dat zij (zus a laat weten) x te gaan doend met verhuizen en dat wij y moeten doen.
Dus ik denk leuke manier van communiceren....

Bel ik moeder op en feliciteer haar. Vraagt ze of ik ga meehelpen verhuizen. Dus ik zeg nee. Vraagt ze verschrikt waarom niet? Dus ik zeg nou er wordt hier nooit op een normale manier gecommuniceerd en ik ben daar klaar mee. Dit is mijn signaal. Moeder boos. Zegt moeder dat ze van de mail niks wist. Waarop ik heb gezegd: dat kan maar zelfs toen ik je gisteren aan de lijn heb gehad heb je er niks over gezegd......

Zus b ook boos op mij want dan staat zij er alleen voor, en ik zeg nee: dat is verantwoordelijkheid moeder. Had ze maar eerder moeten bedenken wat er bij een verhuizing komt kijken.

Nu zijn moeder zus a en zus b ruzie met elkaar aan het maken en moeder wil mij tijdelijk niet zien.

Nu is mijn voornemen om niet te willen helpen misschien wat kinderlijk maar ik vond een signaal weleens nodig.

Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Ik snap wel dat je een signaal naar je zus wil afgeven, maar het lijkt er een beetje op dat je dit over de rug van je moeder doet.

Als je een punt wil maken moet je dat naar je zus rechtstreeks doen, niet via een ander spelen.

Of ik begrijp het niet goed en gaat het ook om je moeder, dan hangt het er vanaf hoe goed je moeder ter been is en in hoeverre zij ook op de hoogte is van de manier van mailen van je zus.
Ik snap je aversie heel goed. Zus A wilde geen contact meer en denkt dan wel te kunnen bepalen welke taak jij moet uitvoeren om je moeder te verhuizen. Moeder doet al die tijd of haar neus bloedt, zegt niets over de verhuizing aan de telefoon en is nu pissig dat je niet gelijk in de houding springt? Ja doei.
In plaats van helemaal niet helpen kun je toch ook zelf bepalen hoe en wanneer je helpt en niet klakkeloos opvolgen wat zus A voor je heeft bepaald? Je moeder kan er niks aan doen hoe zus A reageert - en door helemaal niks te willen doen geef je zus B nog minder ruimte om zelf haar eigen plan te trekken. Ik kan me wel voorstellen dat zij not-amused is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hecamel schreef:
06-02-2019 12:49
Ik snap wel dat je een signaal naar je zus wil afgeven, maar het lijkt er een beetje op dat je dit over de rug van je moeder doet.
Vind ik niet helemaal waar. Ja zus a communiceert kut, maar moeder is net zo erg. Zij is degene die gaat verhuizen, en daar hulp bij nodig heeft, maar zegt daar een dag eerder aan de telefoon helemaal niks over. Dat vind ik echt heel raar.

Ik geeft je groot gelijk to. Je moeder had jullie gewoon moeten zelf moeten bellen en om hulp moeten vragen. Hoe de taakverdeling vervolgens verder verloopt is aan jullie. Maar zus a die gaat lopen commanderen, en moeder die niet eens vraagt om hulp, zou ik ook niet kunnen waarderen.
Susan schreef:
06-02-2019 12:52
In plaats van helemaal niet helpen kun je toch ook zelf bepalen hoe en wanneer je helpt en niet klakkeloos opvolgen wat zus A voor je heeft bepaald? Je moeder kan er niks aan doen hoe zus A reageert - en door helemaal niks te willen doen geef je zus B nog minder ruimte om zelf haar eigen plan te trekken. Ik kan me wel voorstellen dat zij not-amused is.
Maar het is toch niet mijn probleem dat zus b zich laat commanderen door zus a?

Als mijn moeder wil verhuizen dan is dat de verantwoordelijkheid van mijn moeder.

Nu is mijn moeder oud en krakkemikkig en dat veranderd de zaak maar dan kan mijn moeder nog steeds aangeven ik ga verhuizen willen jullie helpen en dan netjes onderling de taken verdelen.
Ik vind het een slimme manier om onder een verhuizing uit te komen. Verder kunnen we hier weinig over zeggen denk ik, er is blijkbaar van alles voorgevallen.
Dus jij bent boos op zus a die een mail stuurt - die jij niet hebt gehad- en geeft daarom een signaal aan je moeder met als uitleg dat er niet normaal gecommuniceerd wordt?
Je hebt ook wel gelijk dat je moeder het ook niet op de meest elegante manier heeft aangepakt, maar ik lees nergens dat je al langer problemen hebt met je moeder, alleen met zus A. Compleet weigeren te helpen vind ik dan dus wel erg hard.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als jij nou eens wat vaker je moeder belt, dan hoor je voortaan uit eerste hand, wat er speelt
En ik vind ook de titel niet goed gekozen.
Wist je helemaal niet dat er verhuisplannen waren?

Ik zou ook niet gelijk in de houding springen hoor. Inderdaad; nooit contact en dan ineens een mail waarin staat wat je moet gaan doen.
(ik heb ook familielid op de blok staan omdat die alleen maar stront kon schrijven. Als die me wil spreken belt hij maar. Dus ik snap je wel)

Ik denk dat zus b zich aardig voor het karretje laat spannen zo. Zij kan het op geen enkele manier goed doen.
Je moeder had gewoon aan jou zelf moeten vragen of en waarmee je eventueel wil/kan helpen. Niet via via.
Ik snap niet dat je moeder zoiets groots als 'n verhuis niet rechtstreeks met jou bespreekt vóór er uberhaupt van 'n verhuis sprake is. Die zussen tel ik niet mee, daar heb je niets mee te maken als je geen klik hebt.
Murrmurr schreef:
06-02-2019 12:55
Ik vind het een slimme manier om onder een verhuizing uit te komen. Verder kunnen we hier weinig over zeggen denk ik, er is blijkbaar van alles voorgevallen.
:applause:
lilalinda schreef:
06-02-2019 12:56
Als jij nou eens wat vaker je moeder belt, dan hoor je voortaan uit eerste hand, wat er speelt
We spreken elkaar minimaal 1 keer per week aan de telefoon en dag ervoor heb ik haar nog gesproken.
Westerpaviljoen schreef:
06-02-2019 13:00
We spreken elkaar minimaal 1 keer per week aan de telefoon en dag ervoor heb ik haar nog gesproken.
Pfff mama's boy
Westerpaviljoen schreef:
06-02-2019 13:00
en dan bespreekt ze de verhuizing niet???
Susan schreef:
Je hebt ook wel gelijk dat je moeder het ook niet op de meest elegante manier heeft aangepakt, maar ik lees nergens dat je al langer problemen hebt met je moeder, alleen met zus A. Compleet weigeren te helpen vind ik dan dus wel erg hard.
Bij deze: ik heb al langer problemen met mijn moeder vanwege een vreemde manier van communiceren: voorbeeld:

Moeder naar mij: jij was toch laatst op bezoek bij je tante? Heb je daar negatief over mij gesproken? Want normaal krijg ik altijd geld van haar met de kerst maar nu opeens niet meer.

Ik: WTF!?!?
Ik zou reageren zoals jij, Westerpaviljoen.
Ga je moeder gewoon helpen
Vraag het haar; Zeg moeder, waarom zei je gisteren niet dat je gaat verhuizen?
fairy1 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 13:05
Reden: typo
5.13% gewijzigd
Maar hoe komt het dat jij niet weet dat je moeder gaat verhuizen?
Life is short. Eat dessert first.
Westerpaviljoen schreef:
06-02-2019 13:02
Bij deze: ik heb al langer problemen met mijn moeder vanwege een vreemde manier van communiceren: voorbeeld:

Moeder naar mij: jij was toch laatst op bezoek bij je tante? Heb je daar negatief over mij gesproken? Want normaal krijg ik altijd geld van haar met de kerst maar nu opeens niet meer.

Ik: WTF!?!?
Verwachtingen bijstellen
Je hebt een rare moeder, ze is oud, dus niet heel lang meer.
En dan kan de band met je rare zus(sen) ook definitief stuk
lilalinda schreef:
Hij had zn moeder een dag ervoor nog aan de lijn, en die vertelde niets over het kleinigheidje dat ze binnenkort gaat verhuizen.

Ja sorry hoor, maar dan zou ik er ook wel een beetje klaar mee zijn.
Ik wist wel dat ze op een huis ging reageren maar ze heeft mij er niet van op de hoogte gesteld dat ze t ook had gekregen.

Waarom ze het niet durft te vertellen: ik vond de verhuizing niet zon goed idee want ze kan beter naar een aanleuning woning dan alleen verder wonen met lift.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven