Leuke familie...
woensdag 6 februari 2019 om 12:45
Situatie: ik, zus a ouder dan ik, zus b ouder dan ik en moeder. Zus a wenst geen contact meer met mij en zus b. Jarenlange emotionele chantage en manipulatie in de familie.
Belt vorige week zus b mij op met de vraag of ik de mail van zus a heb gehad. Dus ik zeg nee want ik heb haar geblokkeerd omdat er altijd rare mails komen met verwijten, als ze wat wil dan belt ze me maar. Zegt zus b: moeder gaat verhuizen. En we hebben van zus a een mail gekregen met die boodschap en dat zij (zus a laat weten) x te gaan doend met verhuizen en dat wij y moeten doen.
Dus ik denk leuke manier van communiceren....
Bel ik moeder op en feliciteer haar. Vraagt ze of ik ga meehelpen verhuizen. Dus ik zeg nee. Vraagt ze verschrikt waarom niet? Dus ik zeg nou er wordt hier nooit op een normale manier gecommuniceerd en ik ben daar klaar mee. Dit is mijn signaal. Moeder boos. Zegt moeder dat ze van de mail niks wist. Waarop ik heb gezegd: dat kan maar zelfs toen ik je gisteren aan de lijn heb gehad heb je er niks over gezegd......
Zus b ook boos op mij want dan staat zij er alleen voor, en ik zeg nee: dat is verantwoordelijkheid moeder. Had ze maar eerder moeten bedenken wat er bij een verhuizing komt kijken.
Nu zijn moeder zus a en zus b ruzie met elkaar aan het maken en moeder wil mij tijdelijk niet zien.
Nu is mijn voornemen om niet te willen helpen misschien wat kinderlijk maar ik vond een signaal weleens nodig.
Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Belt vorige week zus b mij op met de vraag of ik de mail van zus a heb gehad. Dus ik zeg nee want ik heb haar geblokkeerd omdat er altijd rare mails komen met verwijten, als ze wat wil dan belt ze me maar. Zegt zus b: moeder gaat verhuizen. En we hebben van zus a een mail gekregen met die boodschap en dat zij (zus a laat weten) x te gaan doend met verhuizen en dat wij y moeten doen.
Dus ik denk leuke manier van communiceren....
Bel ik moeder op en feliciteer haar. Vraagt ze of ik ga meehelpen verhuizen. Dus ik zeg nee. Vraagt ze verschrikt waarom niet? Dus ik zeg nou er wordt hier nooit op een normale manier gecommuniceerd en ik ben daar klaar mee. Dit is mijn signaal. Moeder boos. Zegt moeder dat ze van de mail niks wist. Waarop ik heb gezegd: dat kan maar zelfs toen ik je gisteren aan de lijn heb gehad heb je er niks over gezegd......
Zus b ook boos op mij want dan staat zij er alleen voor, en ik zeg nee: dat is verantwoordelijkheid moeder. Had ze maar eerder moeten bedenken wat er bij een verhuizing komt kijken.
Nu zijn moeder zus a en zus b ruzie met elkaar aan het maken en moeder wil mij tijdelijk niet zien.
Nu is mijn voornemen om niet te willen helpen misschien wat kinderlijk maar ik vond een signaal weleens nodig.
Hoe kijken jullie daar tegenaan?
woensdag 6 februari 2019 om 13:06
Raar gedoe allemaal dus.Westerpaviljoen schreef: ↑06-02-2019 13:02Bij deze: ik heb al langer problemen met mijn moeder vanwege een vreemde manier van communiceren: voorbeeld:
Moeder naar mij: jij was toch laatst op bezoek bij je tante? Heb je daar negatief over mij gesproken? Want normaal krijg ik altijd geld van haar met de kerst maar nu opeens niet meer.
Ik: WTF!?!?
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 6 februari 2019 om 13:07
woensdag 6 februari 2019 om 13:08
Maar denk je dat dit gaat aankomen bij haar? Ze is waarschijnlijk heel haar leven al zo aan het communiceren?Westerpaviljoen schreef: ↑06-02-2019 13:07In beide heb je gelijk. Maar in deze wil ik wel een signaal afgeven dat die manier van communiceren echt niet werkt.
woensdag 6 februari 2019 om 13:09
ah joh, laat gaanWesterpaviljoen schreef: ↑06-02-2019 13:07In beide heb je gelijk. Maar in deze wil ik wel een signaal afgeven dat die manier van communiceren echt niet werkt.
Houd de eer aan jezelf
Het ergste wat een stoker kan gebeuren... is als het vuurtje niet aangaat
Pis het vuurtje dood, door nergens op te reageren en je moeder te helpen, wanneer het jou uitkomt. Geef je zus vooral geen voldoending
woensdag 6 februari 2019 om 13:10
Daar heb je ook een punt. Maar ja dan ga ik als een mak lammetje doen wat zus a even in een monoloog heeft bedacht en daar heb ik ook geen zin in.doornroosje9 schreef: ↑06-02-2019 13:08Maar denk je dat dit gaat aankomen bij haar? Ze is waarschijnlijk heel haar leven al zo aan het communiceren?
Als je iets van me wilt dan vraag je dat aan mij direct. Punt.
woensdag 6 februari 2019 om 13:10
Misschien was je moeder nog van plan om jou op haar eigen tijd en manier te vragen of je wilde helpen verhuizen ? Moeder wist immers niet dat zus a een mail ging sturen.
Misschien heeft zus A bedacht: ik mail zus B, want met W heb ik geen contact. Misschien kan B dan W meenemen, en verhuizen we allemaal moeder zonder dat ik echt contact hoef te hebben (ook niet charmant, maar als dat jullie verhouding is..)
Die mail van zus A aan zus B kan je negeren, want die was niet aan jou gericht.
Wat dan overblijft is dat je moeder jou toch redelijk neutraal vraagt om te helpen, en jij nee zegt uit wrok over die mail die je misschien helemaal niet had moeten zien, of omdat moeder het eerder aan zus A heeft verteld dan aan jou. Dan hoort moeder alleen maar 'nee' op haar verzoek om hulp toch? Ik zou moeder helpen verhuizen op mijn manier, en me verder niets van die mail aantrekken.
Misschien heeft zus A bedacht: ik mail zus B, want met W heb ik geen contact. Misschien kan B dan W meenemen, en verhuizen we allemaal moeder zonder dat ik echt contact hoef te hebben (ook niet charmant, maar als dat jullie verhouding is..)
Wat dan overblijft is dat je moeder jou toch redelijk neutraal vraagt om te helpen, en jij nee zegt uit wrok over die mail die je misschien helemaal niet had moeten zien, of omdat moeder het eerder aan zus A heeft verteld dan aan jou. Dan hoort moeder alleen maar 'nee' op haar verzoek om hulp toch? Ik zou moeder helpen verhuizen op mijn manier, en me verder niets van die mail aantrekken.
woensdag 6 februari 2019 om 13:11
Dat deed ze, maar dan zeg je 'nee'.Westerpaviljoen schreef: ↑06-02-2019 13:10Als je iets van me wilt dan vraag je dat aan mij direct. Punt.
Huh? Je moeder durfde niet te vertellen dat ze ging verhuizen omdat jij wilde bepalen naar wat voor woning ze moet. En nu neem je wraak door haar niet te willen helpen?Westerpaviljoen schreef: ↑06-02-2019 13:06Ik wist wel dat ze op een huis ging reageren maar ze heeft mij er niet van op de hoogte gesteld dat ze t ook had gekregen.
Waarom ze het niet durft te vertellen: ik vond de verhuizing niet zon goed idee want ze kan beter naar een aanleuning woning dan alleen verder wonen met lift.
Wauw
anoniem_77885 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 13:11
0.37% gewijzigd
Dat snap ik, daar zou ik ook geen zin in hebben. Mss kan je aan je moeder vragen waar zij nog hulp bij nodig heeft. Of wat jij voor haar kan doen.Westerpaviljoen schreef: ↑06-02-2019 13:10Daar heb je ook een punt. Maar ja dan ga ik als een mak lammetje doen wat zus a even in een monoloog heeft bedacht en daar heb ik ook geen zin in.
Als je iets van me wilt dan vraag je dat aan mij direct. Punt.
Tenzij je er helemaal geen zin in hebt, dan laat je het aan je zussen over.
woensdag 6 februari 2019 om 13:12
Mail was aan mij en aan zus b gericht.elein schreef: ↑06-02-2019 13:10Misschien was je moeder nog van plan om jou op haar eigen tijd en manier te vragen of je wilde helpen verhuizen ? Moeder wist immers niet dat zus a een mail ging sturen.
Moeder kwam erachter dat zus a gemaild heeft en heeft toen nog steeds niet naar mij gecommuniceerd en daar heeft ze 36 uur de tijd voor gehad.
woensdag 6 februari 2019 om 13:14
Verhuizen doe je toch niet van het ene op 't andere moment? Daar was ze blijkbaar al tijden mee bezig en ze verdomt het om er met haar zoon over te praten. Dan gaat er toch iets structureel mis.
Klinkt als 'n flinke disfunctional family waar je beter afstand van kunt nemen.
woensdag 6 februari 2019 om 13:15
blijkbaar welWesterpaviljoen schreef: ↑06-02-2019 13:07In beide heb je gelijk. Maar in deze wil ik wel een signaal afgeven dat die manier van communiceren echt niet werkt.
ze heeft je heerlijk over de zeik
Maar dat durfde ze niet?Westerpaviljoen schreef: ↑06-02-2019 13:13Daar heb je een punt correctie: ik heb gezegd nee want dan had je me maar mij zelf op de hoogte moeten stellen.
Hoe oud is je moeder, als ik vragen mag? Crosspost.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 06-02-2019 13:15
3.35% gewijzigd
Daar ben ik nu dus mee bezig. Of in ieder geval gezonde afstand.redbulletje schreef: ↑06-02-2019 13:14Verhuizen doe je toch niet van het ene op 't andere moment? Daar was ze blijkbaar al tijden mee bezig en ze verdomt het om er met haar zoon over te praten. Dan gaat er toch iets structureel mis.
Klinkt als 'n flinke disfunctional family waar je beter afstand van kunt nemen.
woensdag 6 februari 2019 om 13:16
Dat is pittig.Westerpaviljoen schreef: ↑06-02-2019 13:1472, rollator, anorexia nervosa, lichte schizofrenie, dwangstoornis en stemmen in haar hoofd.
Needoornroosje9 schreef: ↑06-02-2019 13:15Maar dat durfde ze niet?
Hoe oud is je moeder, als ik vragen mag? Crosspost.
Ja. Voor iedereen.
woensdag 6 februari 2019 om 13:19
Ik vind 36 uur niet veel. Moeder weet dat jij het niet met haar keuze eens bent. Dan wil ze dat toch misschien wel gewoon op een goede manier vertellen? Moeder wist van de mail van A, en weet waarschijnlijk van jullie verstoorde relatie. Dan is het toch hartstikke moeilijk om het er nog op een goede manier aan jou te vertellen? Het is niet haar schuld dat zus A die mail heeft gestuurd. Misschien baalde ze daar zelf ook wel van.Westerpaviljoen schreef: ↑06-02-2019 13:13Daar heb je een punt correctie: ik heb gezegd nee want dan had je me maar mij zelf op de hoogte moeten stellen.
Ja, dat bedoelde ik ook. Precies dezelfde ziektes in de familie hier.
Daar kan ik best een beetje inkomen maar ze had me in die 36 uur ook nog een keer aan de telefoon gehad de avond ervoor!elein schreef: ↑06-02-2019 13:19Ik vind 36 uur niet veel. Moeder weet dat jij het niet met haar keuze eens bent. Dan wil ze dat toch misschien wel gewoon op een goede manier vertellen? Moeder wist van de mail van A, en weet waarschijnlijk van jullie verstoorde relatie. Dan is het toch hartstikke moeilijk om het er nog op een goede manier aan jou te vertellen? Het is niet haar schuld dat zus A die mail heeft gestuurd. Misschien baalde ze daar zelf ook wel van.
woensdag 6 februari 2019 om 13:20
Dat kan aardig beperkend zijn in het dagelijks leven, haar manier van communiceren ga je niet meer veranderen denk ik. Wel de manier hoe jij er mee omgaat en dat lijkt me best lastig. Weet niet hoe lang ze een dwangstoornis en stemmen heeft, zal waarschijnlijk 'vroeger' een enorme impact op jullie als kinderen hebben gehad.Westerpaviljoen schreef: ↑06-02-2019 13:1472, rollator, anorexia nervosa, lichte schizofrenie, dwangstoornis en stemmen in haar hoofd.