Leuke kleding voor mijn eigen trouwdag.
vrijdag 23 maart 2012 om 22:35
Mijn vriend en ik gaan binnenkort zeer low budget trouwen. We trouwen met alleen onze ouders erbij en de kinderen en ik vraag mijn zus of zij foto's wil maken lijkt me toch leuk om een paar foto's te hebben. Mijn vriend wil eventueel wel een pak aan maar wil deze huren omdat hij nooit een pak aanheeft. Ik zelf wil eigenlijk niet in een trouwjurk omdat we echt met 20 minuten klaar zijn en ik het onzin vind om voor 20 minuten een trouwjurk te kopen of huren. En ik me vreselijk opgelaten voel als iedereen naar me kijkt. Zelf zou ik gewoon graag een gewoon jurkje aan willen die ik ook vaker aan zal kunnen doen. Ik hou ook totaal niet van make up en wil geen dikke laag make up op en mijn haar helemaal mooi laten doen voor die 20 minuten vind ik ook niet echt nodig, Hebben jullie ideeen waar ik leuke kleding kan kopen voor mijzelf/vriend en onze jongetjes ik heb geen idee in wat voor winkel ik het beste kan zijn. Het lijkt me wel leuk als de kleding qua kleur een beetje op elkaar afgestemd is. Alle ideeen en tips zijn welkom.
vrijdag 23 maart 2012 om 22:41
Je mag je toch wel een beetje feestelijk voelen. Ik kan mij helemaal voorstellen dat je, ook al is dat misschien niet eens de overweging, om een (dure)trouwjurk te kopen. Maar gun jezelf het om eens iets wat anders te doen. Wel even naar een kapper om je haar mooi te doen misschien. Verder geen bijzondere tips buiten de standaard winkels. Fijne dag!
vrijdag 23 maart 2012 om 22:42
vrijdag 23 maart 2012 om 22:51
vrijdag 23 maart 2012 om 23:10
vrijdag 23 maart 2012 om 23:11
Voor jezelf een jurk bij de Didi of Steps vandaan? En voor je jongens naar de WE?
Ik zou b.v wel lekker even naar de kapper gaan. Al is het maar om het in model te laten fohnen. Lijkt mij juist dat je door dat soort (kleine) dingen een wat feestelijker gevoel krijgt. Je hoeft ook niet enorm uit te pakken maar het lijkt me anders zo kaal.
Ik zou b.v wel lekker even naar de kapper gaan. Al is het maar om het in model te laten fohnen. Lijkt mij juist dat je door dat soort (kleine) dingen een wat feestelijker gevoel krijgt. Je hoeft ook niet enorm uit te pakken maar het lijkt me anders zo kaal.
vrijdag 23 maart 2012 om 23:13
quote:brandy38 schreef op 23 maart 2012 @ 23:10:
Het ziet toch niet uit als jouw aanstaande in een net pak gaat en jij als een slons amper moeite wilt doen om er een beetje feestelijk bij te lopen..
Kom op! Maak er wat van! Je trouwt [waarschijnlijk] maar 1 keer.
Met low budget valt er echt wel iets van te maken hoor.
Dit dus.
Kom op! Doe eens gek en gooi je haar in de krul voor die 20 minuten.
Van een beetje make-up is ook nooit iemand lelijker geworden
(krijg hier echt een beetje De Bruiloft van.... gevoel bij. Ook zo allemaal net niet)
Het ziet toch niet uit als jouw aanstaande in een net pak gaat en jij als een slons amper moeite wilt doen om er een beetje feestelijk bij te lopen..
Kom op! Maak er wat van! Je trouwt [waarschijnlijk] maar 1 keer.
Met low budget valt er echt wel iets van te maken hoor.
Dit dus.
Kom op! Doe eens gek en gooi je haar in de krul voor die 20 minuten.
Van een beetje make-up is ook nooit iemand lelijker geworden
(krijg hier echt een beetje De Bruiloft van.... gevoel bij. Ook zo allemaal net niet)
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 23 maart 2012 om 23:16
quote:Ratteke schreef op 23 maart 2012 @ 23:13:
Je trouwdag duurt toch wel langer dan alleen die 20 minuten op het stadhuis? Dus niet zeuren over low budget, koop een leuke jurk voor 100 euro en een paar leuke hakken. Ga naar de kapper en laat iemand die er verstand van heeft je make up doen.Juist, het is tenslotte wel je huwelijks dag
Je trouwdag duurt toch wel langer dan alleen die 20 minuten op het stadhuis? Dus niet zeuren over low budget, koop een leuke jurk voor 100 euro en een paar leuke hakken. Ga naar de kapper en laat iemand die er verstand van heeft je make up doen.Juist, het is tenslotte wel je huwelijks dag
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 23 maart 2012 om 23:22
Wij zijn gratis getrouwd, het hele gebeuren duurde ook een minuut of 20.
Ik had geen trouwjurk aan maar een galajurk van mijn schoonzus. Had mijn haar de dag ervoor in de krullers gezet, makeup zelf gedaan.
Mijn man in pak.
Het heeft allemaal bijna niks gekost, met geleende spullen.
Een beetje makeup en je haar leuk kost toch weinig geld én tijd.
Trouwen doe je niet dagelijks, het is juist zo leuk om er wat speciaals van te maken qua kleding.
(Ben op de dag van mijn bruiloft wel los gegaan trouwens. 5 uur bij de kapper voor haar en makeup en 2 verschillende jurken, super)
Ik had geen trouwjurk aan maar een galajurk van mijn schoonzus. Had mijn haar de dag ervoor in de krullers gezet, makeup zelf gedaan.
Mijn man in pak.
Het heeft allemaal bijna niks gekost, met geleende spullen.
Een beetje makeup en je haar leuk kost toch weinig geld én tijd.
Trouwen doe je niet dagelijks, het is juist zo leuk om er wat speciaals van te maken qua kleding.
(Ben op de dag van mijn bruiloft wel los gegaan trouwens. 5 uur bij de kapper voor haar en makeup en 2 verschillende jurken, super)
vrijdag 23 maart 2012 om 23:22
quote:calvijn1 schreef op 23 maart 2012 @ 23:16:
[...]
Juist, het is tenslotte wel je huwelijks dag
Precies, sta je daar in je dagelijkse kloffie op de foto's met je haar op niks en geen make up op. Het is toch hartstikke leuk om te trouwen? Dat je er mooi uitziet voor je aanstaande en voor je zelf?
Natuurlijk sta je in het middelpunt van de belangstelling, je trouwt toch? Het is toch jouw dag? En waarom daar ongemakkelijk over voelen met pak m beet, 6 mensen er bij? Dat is notabene nog familie ook! Je ouders, schoonouders en je zus. Nog wat andere familie, wat is daar nou erg aan?
[...]
Juist, het is tenslotte wel je huwelijks dag
Precies, sta je daar in je dagelijkse kloffie op de foto's met je haar op niks en geen make up op. Het is toch hartstikke leuk om te trouwen? Dat je er mooi uitziet voor je aanstaande en voor je zelf?
Natuurlijk sta je in het middelpunt van de belangstelling, je trouwt toch? Het is toch jouw dag? En waarom daar ongemakkelijk over voelen met pak m beet, 6 mensen er bij? Dat is notabene nog familie ook! Je ouders, schoonouders en je zus. Nog wat andere familie, wat is daar nou erg aan?
zaterdag 24 maart 2012 om 00:01
quote:Ratteke schreef op 23 maart 2012 @ 23:22:
[...]
Wat maakt het uit als iemand geen make up op wil??
Ik draag zelf ook nooit make up, ten eerste omdat ik het niet nodig vind, ten tweede vind ik het te veel gedoe dat erop en eraf doen en ten derde, de belangrijkste: mijn huid kan er niet tegen.
Dit onderwerp kwam een keer ter sprake bij mij en mijn stagebegeleidster en zij vond dat je dan echt make up op móést... terwijl ik zoiets heb van: waarom zou het moeten?
Bij sommige hangt het haar los waar verder geen krullers in zitten en dan zit het ook mooi, en zonder make up kunnen mensen ook mooi zijn...
Als ik zou trouwen en ik doe allemaal krullers in mijn haar en make up op dank denk ik: (en mijn vriend) dit ben ik niet zelf....
[...]
Wat maakt het uit als iemand geen make up op wil??
Ik draag zelf ook nooit make up, ten eerste omdat ik het niet nodig vind, ten tweede vind ik het te veel gedoe dat erop en eraf doen en ten derde, de belangrijkste: mijn huid kan er niet tegen.
Dit onderwerp kwam een keer ter sprake bij mij en mijn stagebegeleidster en zij vond dat je dan echt make up op móést... terwijl ik zoiets heb van: waarom zou het moeten?
Bij sommige hangt het haar los waar verder geen krullers in zitten en dan zit het ook mooi, en zonder make up kunnen mensen ook mooi zijn...
Als ik zou trouwen en ik doe allemaal krullers in mijn haar en make up op dank denk ik: (en mijn vriend) dit ben ik niet zelf....
zaterdag 24 maart 2012 om 07:20
De eerste vraag die bij mij op komt is, waarom trouw je dan?
Ik snap je low-budget. Zo is mijn tante ook getrouwd. Ga naar een leuke zaak waar ze leuke jurkjes verkopen bv esprit of steps. Koop dan bij van haren een paar leuke pumps en klaar ben je. Ik zou als ik jou was je haar een beetje leuk doen zoals met kerst of wanneer je een feestje hebt. Voor je kids kan je gewoon een willekeurige winkel in stappen. H&M heeft leuke kleding en door de seizoens kleuren goed samen te combineren.
Ik snap je low-budget. Zo is mijn tante ook getrouwd. Ga naar een leuke zaak waar ze leuke jurkjes verkopen bv esprit of steps. Koop dan bij van haren een paar leuke pumps en klaar ben je. Ik zou als ik jou was je haar een beetje leuk doen zoals met kerst of wanneer je een feestje hebt. Voor je kids kan je gewoon een willekeurige winkel in stappen. H&M heeft leuke kleding en door de seizoens kleuren goed samen te combineren.
zaterdag 24 maart 2012 om 07:38
Een leuke outfit bij H&M, de Bijenjkorf, Esprit, Mexx...?
Afhankelijk van wat voor haar je hebt: lang haar kan je op onwijs veel manieren opsteken, een leuke speld erin doen, apart fohnen.... dat laatste kan met kort haar ook.
Of het nu de 1e, 2e of zoveelste keer is dat je trouwt: het is toch een bijzondere dag. Om dan in je dagelijkse kloffie naast je partner te staan, die notabene een pak aan heeft.... kan me gewoon niet voorstellen dat je je daar fijn bij gaat voelen.
Afhankelijk van wat voor haar je hebt: lang haar kan je op onwijs veel manieren opsteken, een leuke speld erin doen, apart fohnen.... dat laatste kan met kort haar ook.
Of het nu de 1e, 2e of zoveelste keer is dat je trouwt: het is toch een bijzondere dag. Om dan in je dagelijkse kloffie naast je partner te staan, die notabene een pak aan heeft.... kan me gewoon niet voorstellen dat je je daar fijn bij gaat voelen.
zaterdag 24 maart 2012 om 07:44
Nikkietje, lekker trouwen zoals jij dat wilt. Ik vind het zelf altijd hilarisch dat mensen er op hun trouwdag niet uitzien als zichzelf. Haar compleet anders, vol in de make-up. Het zou mijn ding niet zijn. Nu heb ik sowieso iets tegen trouwen maar als je het toch doet....lekker op jouw manier!
En dancingangel; me dunkt dat ze trouwt omdat ze van haar aanstaande houdt. Niet omdat ze zo graag een keer wil verkleden. (lijkt me)
En dancingangel; me dunkt dat ze trouwt omdat ze van haar aanstaande houdt. Niet omdat ze zo graag een keer wil verkleden. (lijkt me)