Leuke schilder
maandag 20 mei 2019 om 23:08
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd

dinsdag 28 mei 2019 om 21:36
Het is gewoon niet leuk meer

Almaal tzelfde, tnx voor compassie; dat doet me goed!

Nu even te zuur en moe druk om te daten; wel binnenkort werklui over de vloer!
Degene die belde had een stem die prima zou passen bij een hele mooie man al kan je je daar gruwelijk in vergissen maar ok, ik wil het topic niet kapen, sorry TO.
Maar je hebt een grote stap voor t.o.v. Tinderdates: je hebt hem al gezien in het echie en v.v. profiteer daarvan!
Tinder life: I

dinsdag 28 mei 2019 om 22:11
Abundance-of-Freedom schreef: ↑28-05-2019 21:57Hoe bedoel je dit, verander je na een uur daten in Fiona?

dinsdag 28 mei 2019 om 22:16
[/s]
Schrijf vooral over je dates hier hoor, dat vindt Elfje vast niet erg en je kunt je laten inspireren door haar moed en doortastendheid. Hoop dat er een lekkere werkman tussen zit.
Ben jij Pumps Italiaans?SadButTrue999 schreef: ↑28-05-2019 21:36Het is gewoon niet leuk meer
Almaal tzelfde, tnx voor compassie; dat doet me goed!![]()
Nu even te zuur en moe druk om te daten; wel binnenkort werklui over de vloer!
Degene die belde had een stem die prima zou passen bij een hele mooie man al kan je je daar gruwelijk in vergissen maar ok, ik wil het topic niet kapen, sorry TO.
Maar je hebt een grote stap voor t.o.v. Tinderdates: je hebt hem al gezien in het echie en v.v. profiteer daarvan!
Tinder life: Iit!
![]()
Schrijf vooral over je dates hier hoor, dat vindt Elfje vast niet erg en je kunt je laten inspireren door haar moed en doortastendheid. Hoop dat er een lekkere werkman tussen zit.

dinsdag 28 mei 2019 om 22:18
Dan moet je het zelf maar weten hoor Elf maar bedenk wel dat je eerder spijt krijgt van iets wat je niet hebt geprobeerd dan va iets wat je wel gedaan hebt.elfje85 schreef: ↑28-05-2019 21:26Maar gut, weet nu ff echt niet of ik m überhaupt nog bij me thuis ga uitnodigen/naar m'n huis lok met die smoes...ivm dat ik straks een of andere rekening krijg alhoewel er van voorrijkosten niet echt sprake is want hij woont dus 5 min bij mij vandaan. Maar goed, als ze kwaad willen kan altijd. Misschien kan ik beter voorbij laten gaan.
dinsdag 28 mei 2019 om 22:19
Nee, maar het is wat anders dan dat je een uur lang op je uiterlijk beoordeeld wordt of bv 10 minuten.Abundance-of-Freedom schreef: ↑28-05-2019 21:57Hoe bedoel je dit, verander je na een uur daten in Fiona?
Denk ik hij vind me misschien wel leuk, dan vind ik een date niet erg.
Maar voor nu is dat echt nog gissen voor mij.
En wat ook een verschil maakt, iemand die je bv van tinder of iets kent die zie je vaak verder niet meer.
Of misschien wel maar dan weten niet bv heel veel collega's er van.
En hem zal ik waarschijnlijk ook niet vaak meer tegen komen als ie niet bij me thuis wilt komen
Maar als ie me niet leuk vind of niet komt en we hebben gedate terwijl ie mij niet leuk vind
, gegarandeerd dat ze dan voor de eerste tijd een smeuïg verhaal hebben
En dan weten al z'n collega's en misschien ook de andere (die ruiten,zonnepanelen plaatsen etc) vaklui er ook van.
Dus mocht ik als ie wel bij me thuis komt denken dat ie me niet leuk vind dan laat ik het daarbij en dan wordt er hopelijk
Minder/niet over me geluld.

dinsdag 28 mei 2019 om 22:20
Daten is hard werken hoor. Ik kan me goed voorstellen dat na een half uur het zweet van je afdruipt. Niet erg aantrekkelijk natuurlijk.Abundance-of-Freedom schreef: ↑28-05-2019 21:57Hoe bedoel je dit, verander je na een uur daten in Fiona?

dinsdag 28 mei 2019 om 22:27
Jij hebt nu al bedacht dat hij wel ja zegt en dan op een date gaat en dan na precies tien minuten erachter komt dat je niet leuk of mooi genoeg bent om mee te daten, dan gaat hij naar huis en dan vertelt hij zijn collega's over jou (wat dan precies? wat is er zo grappig?) en dan lachen ze je allemaal uit. Dat zijn een hoop rare sprongen hoor.
En daarbij: ik dacht dat jij overdag helemaal niet thuis was dus wanneer gaan ze jou dan uitlachen?
En daarbij: ik dacht dat jij overdag helemaal niet thuis was dus wanneer gaan ze jou dan uitlachen?

dinsdag 28 mei 2019 om 22:28
elfje85 schreef: ↑28-05-2019 21:26Verder puzzel ik laatste 3 jaar weinig meer, denk zon 3x per jaar (per keer 3 middagen/avonden). Heb verder veelal dezelfde hobby's! Interesses als iemand anders. Puzzelde vanaf dat ik jaar of 7 ben. En sindsdien verzamel ik ze ook, maar ook dat is laatste jaar minder dat ik nog op jacht ben naar leuk puzzels en Disney puzzels die ik nog niet heb. Maar ik spaar Disney puzzels ook voor de heb en als ik een mooie andere puzzel tweedehands zie dan wil ik die hebben. Maar ook dat is dus nog maar weinig want van de 10 die ik er zie vind ik er maar 1 of 2 leuk.

dinsdag 28 mei 2019 om 22:34
Ik ben overdag idd niet veel thuis, dus bedoelde niet echt uitlachen. En ik bedoelde dat als ik nu met hem zou daten voor ik weet of ie mij leuk vind. Dan ben ik het gesprek van de dag van nummer ..die hun collega mee uit gevraagd heeft. En als ie me niet aantrekkelijk vind erger.Murrmurr schreef: ↑28-05-2019 22:27Jij hebt nu al bedacht dat hij wel ja zegt en dan op een date gaat en dan na precies tien minuten erachter komt dat je niet leuk of mooi genoeg bent om mee te daten, dan gaat hij naar huis en dan vertelt hij zijn collega's over jou (wat dan precies? wat is er zo grappig?) en dan lachen ze je allemaal uit. Dat zijn een hoop rare sprongen hoor.
Dus daarom speel ik liever eerst op safe. Eerst beetje kat uit boom kijken of ie me misschien leuk vind.

dinsdag 28 mei 2019 om 22:39
elfje85 schreef: ↑28-05-2019 22:19Nee, maar het is wat anders dan dat je een uur lang op je uiterlijk beoordeeld wordt of bv 10 minuten.
Denk ik hij vind me misschien wel leuk, dan vind ik een date niet erg.
Maar voor nu is dat echt nog gissen voor mij.
En wat ook een verschil maakt, iemand die je bv van tinder of iets kent die zie je vaak verder niet meer.
Of misschien wel maar dan weten niet bv heel veel collega's er van.
En hem zal ik waarschijnlijk ook niet vaak meer tegen komen als ie niet bij me thuis wilt komen
Maar als ie me niet leuk vind of niet komt en we hebben gedate terwijl ie mij niet leuk vind
, gegarandeerd dat ze dan voor de eerste tijd een smeuïg verhaal hebben
En dan weten al z'n collega's en misschien ook de andere (die ruiten,zonnepanelen plaatsen etc) vaklui er ook van.
Dus mocht ik als ie wel bij me thuis komt denken dat ie me niet leuk vind dan laat ik het daarbij en dan wordt er hopelijk
Minder/niet over me geluld.
Maar als je verder blijft daten met hem dan blijft hij je nog zien en dat wordt dan langer dan een uur. Vroeg of laat moet je er dan toch aan geloven.
Blijf gewoon jezelf! Als hij jou niet leuk/mooi genoeg vind dan is dat maar zo, geen hand vol, maar een land vol.
En ik denk niet dat anderen in de straat jou gaan uitlachen om dit, meeste mensen zullen dit niet eens weten. En als ze dat wel doen, so what? Moet jij stoppen met je leven leiden, omdat anderen wat vinden of denken? Nee toch?

dinsdag 28 mei 2019 om 23:06
Misschien moet je t topic eens doorlezen voor je iets zegt..heb al vaak genoeg gezegd hoe vaak ik thuis ben..Abundance-of-Freedom schreef: ↑28-05-2019 22:41Je hebt toch helemaal geen tijd om de kat uit de boom te kijken? Hoe vaak kom je hem tegen dan?
dinsdag 28 mei 2019 om 23:08
Ja, maar dan is er sprake van wederzijdse interesse, dus dan is dat geen probleem. En Heb geen zin om onnodig onderwerp van de dag te zijn.Abundance-of-Freedom schreef: ↑28-05-2019 22:39Maar als je verder blijft daten met hem dan blijft hij je nog zien en dat wordt dan langer dan een uur. Vroeg of laat moet je er dan toch aan geloven.
Blijf gewoon jezelf! Als hij jou niet leuk/mooi genoeg vind dan is dat maar zo, geen hand vol, maar een land vol.
En ik denk niet dat anderen in de straat jou gaan uitlachen om dit, meeste mensen zullen dit niet eens weten. En als ze dat wel doen, so what? Moet jij stoppen met je leven leiden, omdat anderen wat vinden of denken? Nee toch?

dinsdag 28 mei 2019 om 23:16
Dus als je als hobby legpuzzels hebt is het een goede reden om te vragen of iemand begeleid woont.......

dinsdag 28 mei 2019 om 23:18
Elfje neemt dingen heel letterlijk dus als jij zegt 'hoe vaak kom je hem tegen' dan denkt zij niet das een retorische vraag, zij denkt nou moet ik weer gaan uitleggen dat ik overdag nooit thuis ben. Snapte.Abundance-of-Freedom schreef: ↑28-05-2019 23:14![]()
Ik snap echt niks van deze reactie, laat ook maar. Veel succes verder.
Elfje, abundance bedoelde "je hebt geen tijd om de kat uit de boom te kijken want straks zijn ze klaar met schilderen en dan is je kans verspeeld'

dinsdag 28 mei 2019 om 23:46
Het laatste blok moeten ze voor een deel nog doen. Dus ik denk dat ze nog wel een paar weken bezig zijn. En hij woont dichtbij.Murrmurr schreef: ↑28-05-2019 23:18Elfje neemt dingen heel letterlijk dus als jij zegt 'hoe vaak kom je hem tegen' dan denkt zij niet das een retorische vraag, zij denkt nou moet ik weer gaan uitleggen dat ik overdag nooit thuis ben. Snapte.
Elfje, abundance bedoelde "je hebt geen tijd om de kat uit de boom te kijken want straks zijn ze klaar met schilderen en dan is je kans verspeeld'

Iemand nog tips voor wat te doen?
Welterusten, morgen 6.15 er uit