Leuke schilder
maandag 20 mei 2019 om 23:08
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd

woensdag 29 mei 2019 om 00:20
Nope, verre familie sluit ik niet uit, je weet maar nooit!

Er valt lately niet veel te melden, die met dat Tikkie is alweer een halfjaar geleden. Maar ik kán natuurlijk vertellen wat je vooral niet moet doen.
Genant.. zeer genant voor o.g. zelfs maar wellicht therapeutisch om het er een keer uit te gooien en Elfje kan leren wat NOOIT te doen.
Ik moet nog even aan de slag, Elfje ik ga nog wat voor je verzinnen want het zou wel een heel onbevredigend einde worden als de date gewoon niet doorgaat. Daarvoor zijn we te lang bezig nu; ik zie de finish al in de verte. 'Nooit afhaken met de finish in zicht' zou goede raad nr.1 kunnen zijn!

woensdag 29 mei 2019 om 01:46
elfje85 schreef: ↑28-05-2019 22:19Maar als ie me niet leuk vind of niet komt en we hebben gedate terwijl ie mij niet leuk vind
, gegarandeerd dat ze dan voor de eerste tijd een smeuïg verhaal hebben
En dan weten al z'n collega's en misschien ook de andere (die ruiten,zonnepanelen plaatsen etc) vaklui er ook van.

woensdag 29 mei 2019 om 05:18
Murrmurr schreef: ↑28-05-2019 23:18Elfje neemt dingen heel letterlijk dus als jij zegt 'hoe vaak kom je hem tegen' dan denkt zij niet das een retorische vraag, zij denkt nou moet ik weer gaan uitleggen dat ik overdag nooit thuis ben. Snapte.
Elfje, abundance bedoelde "je hebt geen tijd om de kat uit de boom te kijken want straks zijn ze klaar met schilderen en dan is je kans verspeeld'
Ja, wat jij zegt

woensdag 29 mei 2019 om 06:34
Huh die snap ik niet. Je zegt toch zelf steeds dat je overdag bijna nooit thuis bent, dus wanneer moet je hem tegenkomen dan? Dat bedoelt ze, je hebt toch helemaal de gelegenheid niet om de kat uit de boom te kijken, af te wachten of hij je leuk vindt.. want je bent amper thuis en ziet hem dus ook bijna nooit. Toch?

woensdag 29 mei 2019 om 07:25
Hoezo, iemand nog tips? Je hebt 13 (!) pagina’s tips, meedenken, ideeën en aanmoedigingen... ga gewoon eindelijk eens bellen. Doodvermoeiend dat blijven wikken en wegen. Zo gaat de tijd voorbij en blijf je maar hangen in je eigen hersenspinsels. Doe iets!!
woensdag 29 mei 2019 om 07:37
Waag je ooit wel eens een sprong in het diepe? Neem je wel eens een gok? Trek je wel eens de stoute schoenen aan?
Dat is namelijk hoe je dingen kunt bereiken en verder kunt komen. Soms pakt het goed uit, sinds wat minder. Maar over het algemeen kunnen mensen een beetje lef zeer waarderen.
Probeer het eens, heel verfrissend.

woensdag 29 mei 2019 om 08:04
Nou, makkelijk dan toch? Neem een paar dagen vrij en bedenk iets waardoor je vaak in de buurt van dat blok moet zijn.
Of pak die collectebus en loop een rondje door zijn straat. Als hij zelf open doet (en niet zijn vrouw), heb je genoeg gelegenheid om een gesprekje te beginnen (' hé, ben jij niet bij ons blok aan het werk?'). Enzovoort, enzovoort.

woensdag 29 mei 2019 om 19:06
Schilders hebben geen teamleiders, maar voormannen/vrouwen.elfje85 schreef: ↑28-05-2019 20:00Tja, maar toen ik dus belde wist hij dus nog wel te herinneren dat er een bewoner was die naast de dierenarts woonde. Maar hij was dus vergeten, wat ik ook wel weer begrijp omdat de drie blokken totaal 54 woningen beslaan, dat het bij mij al afgemaakt was. Want dat telefoontje was een paar dagen nadat ze het bij mij afgemaakt hadden. Maar goed, kan ook gewoon zijn dat hij niet expres zijn collega gestuurd had maar het die dag zelf al druk had etc. Maar daardoor ben ik dus ook bang dat ie als we een afspraak maken voor het eea dat ie dat dan vergeet. Hij is ook de teamleider van de schilders (dat stond in de brief). Verder zat ie wel mee te lezen in m'n agenda toen we die afspraak maakten, maar dat kan ook gewoon zakelijk geweest zijn van dat ie wilde weten wanneer het voor mij uit zou komen.
woensdag 29 mei 2019 om 19:09

woensdag 29 mei 2019 om 19:15
Tattooaddict87 schreef: ↑29-05-2019 19:06Schilders hebben geen teamleiders, maar voormannen/vrouwen.
Voorman betekent letterlijk leider.

woensdag 29 mei 2019 om 19:27
Tattooaddict87 schreef: ↑29-05-2019 19:09En verder.... dit is echt een doodvermoeiend topic. Je had al 6x op date geweest kunnen zijn of op z’n minst een afspraak kunnen maken. Sms of app hem gewoon. Nee heb je, ja kun je krijgen. Maar op deze manier gebeurd er nooit wat en kom je over als een puber van 15!
Ze kan niet appen hoor. Ze heeft geen telefoon die dat kan.
Sorry TO, dat is jouw tekst.
Oh en overdag is ze niet veel thuis. Dat is ook wel even een dingetje.
I told you walking was idiotic.

woensdag 29 mei 2019 om 20:21
Jaaa!!! En liefst even filmen vanuit de bosjes en dan hier delen.

woensdag 29 mei 2019 om 21:04
Sms’en, bellen, faxen, mailen, brief schrijven, postduif, rooksignalen.. de mogelijkheden zijn eindeloos!ReginaMills schreef: ↑29-05-2019 19:27Ze kan niet appen hoor. Ze heeft geen telefoon die dat kan.
Sorry TO, dat is jouw tekst.
Oh en overdag is ze niet veel thuis. Dat is ook wel even een dingetje.

woensdag 29 mei 2019 om 21:19
Tattooaddict87 schreef: ↑29-05-2019 21:04Sms’en, bellen, faxen, mailen, brief schrijven, postduif, rooksignalen.. de mogelijkheden zijn eindeloos!![]()
I know right?
Ze vindt hem gewoon niet leuk genoeg.
I told you walking was idiotic.

woensdag 29 mei 2019 om 23:52
Waar haal je dit vandaan?ReginaMills schreef: ↑29-05-2019 19:27Oh en overdag is ze niet veel thuis. Dat is ook wel even een dingetje.

donderdag 30 mei 2019 om 00:02
Tnx! Een Godwin, dat maakt een einde aan alle slepende kwesties.
Wist je dat er een roast van Anne Frank aan zit te komen trouwens?
Ik las het, wacht ff.... ja, gevonden: https://www.nu.nl/film/5912298/netflix- ... itler.html
Waarom ik dit opschrijf: geen idee!! Uit verveling denk ik, hoelang is dit gaande zo langzamerhand...

donderdag 30 mei 2019 om 00:06
Oh God dat klinkt echt afschuwelijkSadButTrue999 schreef: ↑30-05-2019 00:02Tnx! Een Godwin, dat maakt een einde aan alle slepende kwesties.
Wist je dat er een roast van Anne Frank aan zit te komen trouwens?
Ik las het, wacht ff.... ja, gevonden: https://www.nu.nl/film/5912298/netflix- ... itler.html
Waarom ik dit opschrijf: geen idee!! Uit verveling denk ik, hoelang is dit gaande zo langzamerhand...![]()