Leuke schilder
maandag 20 mei 2019 om 23:08
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
donderdag 13 juni 2019 om 03:42
elfje, je hebt al mooie tips hier gekregen. Ik zie dat je veel of zelfs alle scenarios langs wilt gaan. Bel ik hem of sms ik hem, bel ik hem tijdens zijn lunch, wat vraag ik hem, krijg ik een rekening en noem het maar. Dat afwegen vertraagt. Je krijgt meer ervaring van proberen. Misschien ga je eens onderuit, maar dat is leerzamer dan theoretisch de scenario's langsgaan. Neem toch contact op, ook al is de puzzelontmoeting al even geleden. Al is het maar voor de ervaring.
Bedenk wat je nu wilt, wat je hoopt dat er gebeurt nadat je hem hebt gesproken.
Als dat eens een drankje drinken is, vraag hem dat. Als dat een date is, vraag hem dat. Als dat trouwen is, vraag hem dat. Wellicht is minstens een van deze dingen wel heel snel van stapel, maar dan kan je begrenzen van wat je wel en niet nu wilt.
SadButTrue heeft een mooie openings voorgesteld. Bijvoorbeeld als hij bijna weggaat kan je zeggen en vragen: "Leuk je gezien te hebben. Hoe lijkt het je om [wat je wilt]?" Stel een tijd voor. Als hij dan niet kan maar je wel wilt zien dan stelt hij een andere tijd voor.
Veel plezier en ik ben benieuwd!
P.s. Bellen en sms ftw.
Bedenk wat je nu wilt, wat je hoopt dat er gebeurt nadat je hem hebt gesproken.
Als dat eens een drankje drinken is, vraag hem dat. Als dat een date is, vraag hem dat. Als dat trouwen is, vraag hem dat. Wellicht is minstens een van deze dingen wel heel snel van stapel, maar dan kan je begrenzen van wat je wel en niet nu wilt.
SadButTrue heeft een mooie openings voorgesteld. Bijvoorbeeld als hij bijna weggaat kan je zeggen en vragen: "Leuk je gezien te hebben. Hoe lijkt het je om [wat je wilt]?" Stel een tijd voor. Als hij dan niet kan maar je wel wilt zien dan stelt hij een andere tijd voor.
Veel plezier en ik ben benieuwd!
P.s. Bellen en sms ftw.

donderdag 13 juni 2019 om 12:28
euuhh… als ze hem maandag dan eindelijk gaat bellen, is er al 1 maand voorbij he? Hij zal zich haar niet herinneren (de puzzels dan weer wel, denk ik), maar ik vraag me oprecht af of TO nog weet hoe hij eruit ziet behalve "leuk"... nog geen 15 minuten gezien in haar leven, 30 dagen geleden. Ik weet het niet hoor.SadButTrue999 schreef: ↑13-06-2019 03:03Goed zo!! Maakt niks uit dat het ruim een week geleden was, als hij je leuk vindt is hij allang blij dat je belt.

donderdag 13 juni 2019 om 12:28
Hij had een petjeParallella schreef: ↑13-06-2019 12:28euuhh… als ze hem maandag dan eindelijk gaat bellen, is er al 1 maand voorbij he? Hij zal zich haar niet herinneren (de puzzels dan weer wel, denk ik), maar ik vraag me oprecht af of TO nog weet hoe hij eruit ziet behalve "leuk"... nog geen 15 minuten gezien in haar leven, 30 dagen geleden. Ik weet het niet hoor.

donderdag 13 juni 2019 om 12:30
Parallella schreef: ↑13-06-2019 12:28euuhh… als ze hem maandag dan eindelijk gaat bellen, is er al 1 maand voorbij he? Hij zal zich haar niet herinneren (de puzzels dan weer wel, denk ik), maar ik vraag me oprecht af of TO nog weet hoe hij eruit ziet behalve "leuk"... nog geen 15 minuten gezien in haar leven, 30 dagen geleden. Ik weet het niet hoor.
Ik vrees voor een heel ongemakkelijk "Wie is dit?"

donderdag 13 juni 2019 om 15:55
Dat is belangrijk! Maar eerst die date regelen zonder dat er een rekening voor advies volgt. Niet zo pessimistisch over elfje en petje: alles is nog mogelijk.
Als jullie allemaal stom gaan doen durft elfje niet meer.
Elfje: you go girl!! Heb je al gebeld?

donderdag 13 juni 2019 om 16:26
SadButTrue999 schreef: ↑13-06-2019 15:55Dat is belangrijk! Maar eerst die date regelen zonder dat er een rekening voor advies volgt. Niet zo pessimistisch over elfje en petje: alles is nog mogelijk.
Als jullie allemaal stom gaan doen durft elfje niet meer.
Elfje: you go girl!! Heb je al gebeld?
Euuh… hoezo, niet meer? Waar komt dat "meer" vandaan?
En nee, ik wil niet stom doen. Ik denk dat bellen/sms-en gewoon niet bij haar past; het kost teveel overwegingen, nadenken, analyseren, alles om maar niet te hoeven bellen. Geeft niets, maar doe dan een andere poging tot contact maken.
donderdag 13 juni 2019 om 17:17
Zoals ik al zei, ik ga maandag bellen. En ja, sms'en en bellen is voor mij niets mis mee. Heb hem toen toch ook gebeld?! Ik geloof dat jullie onderhand ook aardig aan het analyseren zijn en aardig wat vooroordelen over mij hebben..en ik heb idd nog geen nieuwe telefoon maar soms komen er ook andere dingen in je leven tussendoor waardoor dat soort dingen een paar weken opschuiven. Ben nog steeds mobiel en bereikbaar, dus ik zie het probleem niet. Eerst gesprek afwachten en ik doe gewoon wat leuks aan.
donderdag 13 juni 2019 om 17:20

donderdag 13 juni 2019 om 17:51
Maandag is toch prima elfje, mij hoor je niet mopperen hoor en ik geloof wel dat je gaat bellen.
Natuurlijk ging je vader voor, en wie weet wat er nog meer speelt in je leven dat weten wij als lezers niet; ik vind het echt dapper dat je al een keer gebeld hebt en dat je weer gaat bellen.
Hoe gaat het me je vader? Ik hoop dat hij voorspoedig geneest; dat was absoluut niet om te lachen die operatie.
En bedenk dat er ook mensen reageren die er ook alle vertrouwen in hebben en meedenken, zie madamzonderm en murrmurr denkt al mee over je outfit.
Sommige mensen zijn wellicht een beetje jaloers om allerlei redenen: ooit zelf een leuke schilder over de vloer gehad en nu spijt dat ze hem niet gebeld hebben.
Je weet het niet... en denk aan Tattooaddict: die woont al ruim 2 jaar samen met de schilder die haar huis op kwam knappen
Ik bedoel maar: waar een wil is is een weg, gewoon doen.
Wie weet denk je over tig jaar: stel dat ik die schilder niet gebeld had in 2019 dan hadden we nu geen goed huwelijk en een liefdesbaby gehad.
Ik sta er nog steeds helemaal achter hoor
Laat je maandag nog weten hoe het ging? En had je trouwens wel iets aan de tips die zijn gegeven? Ik wil je best helpen want ik heb er alle vertrouwen in en ik leef gewoon helemaal met je mee!!
Lijkt me zo leuk om te lezen hoe jullie op date gaan en zo.. komt goed
Natuurlijk ging je vader voor, en wie weet wat er nog meer speelt in je leven dat weten wij als lezers niet; ik vind het echt dapper dat je al een keer gebeld hebt en dat je weer gaat bellen.
Hoe gaat het me je vader? Ik hoop dat hij voorspoedig geneest; dat was absoluut niet om te lachen die operatie.
En bedenk dat er ook mensen reageren die er ook alle vertrouwen in hebben en meedenken, zie madamzonderm en murrmurr denkt al mee over je outfit.
Sommige mensen zijn wellicht een beetje jaloers om allerlei redenen: ooit zelf een leuke schilder over de vloer gehad en nu spijt dat ze hem niet gebeld hebben.
Je weet het niet... en denk aan Tattooaddict: die woont al ruim 2 jaar samen met de schilder die haar huis op kwam knappen

Ik bedoel maar: waar een wil is is een weg, gewoon doen.
Wie weet denk je over tig jaar: stel dat ik die schilder niet gebeld had in 2019 dan hadden we nu geen goed huwelijk en een liefdesbaby gehad.
Ik sta er nog steeds helemaal achter hoor

Laat je maandag nog weten hoe het ging? En had je trouwens wel iets aan de tips die zijn gegeven? Ik wil je best helpen want ik heb er alle vertrouwen in en ik leef gewoon helemaal met je mee!!

Lijkt me zo leuk om te lezen hoe jullie op date gaan en zo.. komt goed

donderdag 13 juni 2019 om 18:30
Ik vroeg dat. En niet zo zeuren met ze alleen eerst is het niet goed omdat ze geen actie onderneemt, nu gaat ze bellen en is er weer van alles. Go Elf!ReginaMills schreef: ↑13-06-2019 18:27Iets leuks aan doen? Je gaat ervan uit dat hij sowieso ja zegt en langskomt?
Wel echt maandag bellen hè? Iets met uitstel en afstel. Hopelijk weet hij nog wie je bent.![]()

donderdag 13 juni 2019 om 18:43
Ze zei zelf eerder dat ze iets leuks aan zou doen.
Ik leg er nog even extra de nadruk op dat ze wel echt moet bellen. Van uitstel komt nu eenmaal vaak afstel. En hoe langer het duurt hoe hoger de drempel wordt om het daadwerkelijk te doen. Hij kan haar makkelijk vergeten zijn na al deze tijd. Gelukkig hebben we de puzzels nog. Die herinnert hij zich vast wel. Ik zeur niet ik moedig TO aan.
I told you walking was idiotic.
donderdag 13 juni 2019 om 20:54
Iemand die goed advies heeftelfje85 schreef: ↑13-06-2019 01:51Ik heb dus nog nieuw advies nodig...Ik ga hem volgende week maandag bellen. Maar vraag me nu af wat beter is, dat ie onder werktijd langskomt of juist er na. Ik kan regelen dat ik dan thuis ben, dat gaat wel lukken. Maar hij heeft het dan waarschijnlijk druk zat met z'n werkzaamheden. Maar als ie na werktijd komt dan wordt het straks in rekening gebracht?
. Moet ik anders aan hem vragen of het in rekening wordt gebracht of moet ik hem gewoon zelf een tijd laten voorstellen?

donderdag 13 juni 2019 om 20:56
Ik zou even met de billen bloot (niet letterlijk!) gaan en een luchtig berichtje sturen/belletje doen waarin je vraagt of hij zin heeft om na werktijd een drankje met je te doen. Dat met een werksmoes lijkt me heel ingewikkeld en een recept voor teleurstelling, het is té subtiel, dat gaat hij niet door hebben. Straks stuurt ie die met die bril.
donderdag 13 juni 2019 om 21:00
Ik ga NOG GEEN drankje, koffie etc met 'm doen. En ik vraag of hij tijd heeft/langs kan komen. Maar dit heb ik al heel vaak gezegd geloof ik..Murrmurr schreef: ↑13-06-2019 20:56Ik zou even met de billen bloot (niet letterlijk!) gaan en een luchtig berichtje sturen/belletje doen waarin je vraagt of hij zin heeft om na werktijd een drankje met je te doen. Dat met een werksmoes lijkt me heel ingewikkeld en een recept voor teleurstelling, het is té subtiel, dat gaat hij niet door hebben. Straks stuurt ie die met die bril.

donderdag 13 juni 2019 om 21:02
donderdag 13 juni 2019 om 21:14
Dit is waar ik nu nog advies voor nodig heb
Ik heb dus nog nieuw advies nodig...Ik ga hem volgende week maandag bellen. Maar vraag me nu af wat beter is, dat ie onder werktijd langskomt of juist er na. Ik kan regelen dat ik dan thuis ben, dat gaat wel lukken
. Maar hij heeft het dan waarschijnlijk druk zat met z'n werkzaamheden. Maar als ie na werktijd komt dan wordt het straks in rekening gebracht?
. Moet ik anders aan hem vragen of het in rekening wordt gebracht of moet ik hem gewoon zelf een tijd laten voorstellen?
Ik heb dus nog nieuw advies nodig...Ik ga hem volgende week maandag bellen. Maar vraag me nu af wat beter is, dat ie onder werktijd langskomt of juist er na. Ik kan regelen dat ik dan thuis ben, dat gaat wel lukken