Leuke schilder
maandag 20 mei 2019 om 23:08
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd

vrijdag 21 juni 2019 om 14:42
Of dat hij brilletje stuurt i.p.v. dat hij zelf komt.
Als teamleider vindt hij zichzelf misschien wel te duur voor zo'n lullig klusje.
anoniem_326339 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 14:44
11.72% gewijzigd

vrijdag 21 juni 2019 om 15:43

vrijdag 21 juni 2019 om 15:48
Alleen heeft ze dus al gebeld.
vrijdag 21 juni 2019 om 15:52
Stel nou dat de vrouw van de schilder meeleest... of de buurvrouw, of een tante, zus, nicht, kennis, kassiere uit de supermarkt.. en die denkt: Haha, onze Henk heeft altijd een petje op. Henk, er is een leuk topic gaande op Viva, ben jij onlangs nog ergens geweest bij iemand die heel veel puzzels heeft? Kijk maar uit als ze zogenaamd belt voor advies, want ze wil wat van je.
En stel dat die vrouw vandaag van haar Henk hoort dat hij inderdaad gebeld is, dan staat die vrouw misschien wel met een goed advies voor je deur maandag!
En stel dat die vrouw vandaag van haar Henk hoort dat hij inderdaad gebeld is, dan staat die vrouw misschien wel met een goed advies voor je deur maandag!

vrijdag 21 juni 2019 om 15:53
vrijdag 21 juni 2019 om 15:57
Dan weet Henk ook gelijk dat hij weg kan gaan. Wat een vertrouwen krijgt hij van haar.Oh-happy-day schreef: ↑21-06-2019 15:52
En stel dat die vrouw vandaag van haar Henk hoort dat hij inderdaad gebeld is, dan staat die vrouw misschien wel met een goed advies voor je deur maandag!![]()
Goed bezig elfje! Veel plezier maandag!

vrijdag 21 juni 2019 om 17:14
Elfjeeeeeee!!!!! Goed gedaan meid, ik wist gisteren al dat je de knoop had doorgehakt en twijfelde absoluut niet of je ging bellen.
Het valt me wel op dat uit alle hoeken en gaten weer jaloerse vrouwen tevoorschijn komen die je van je stuk proberen te brengen

Beetje jammer, het zegt ook meer over hen dan over jou Elf, het hele topic zie je ze niet en nu je een date hebt komen ze je bang maken dat het tevergeefse moeite is.
Of... ze hebben zelf een schilder met een petje en zijn bang dat jij hun man van ze afpikt

Of... jaloers dat ze zelf, ooit, een leuke schilder niet durfden te bellen; jij wel. Afgunst en jaloezie zijn groene monsters en haalt het slechtste in mensen naar boven; onthou dat goed!
Voorlopig zei hij dus wel gewoon, meteen JA, IK WIL. Dát moet je in je oren knopen, de rest is niet belangrijk. Rond een uur of vijf dus, hij kan vast geen exacte tijd noemen. Hij moet bv een vensterbank wel in 1x doen en hij zal ook zijn kwast grondig willen reinigen voor hij naar jou toekomt. (en wie weet even zijn tanden poetsen, deo onder de oksels, kijken of zijn haar niet gek zit door het petje enz. enz.)
Dit klinkt echt goed Elfje

Nog even nadenken over wat je aan moet trekken; groot pluspunt dat het warm weer is

Ik ga er nog even over nadenken, zou wel makkelijk zijn als we weten wat jouw stijl is.
Wat trek je aan op je verjaardag? Dat geeft wel een indruk van hoe je er uitziet op een feestelijke dag

Maar goed, ik loop nu zelf te hard van stapel, ik kom net thuis en keek meteen en zag dat je gebeld had en...

Ik moet het even laten bezinken, je gaat nu echt met zevenmijlslaarzen op je doel af en mét succes!!! Je bent mijn heldin, tot later

vrijdag 21 juni 2019 om 17:17
Doeslief jij.. please zeg. Wat Elfje ook al zei -heel assertief- je HOEFT hier niet te lezen en te reageren hé?doe_es-lief schreef: ↑21-06-2019 15:53Hoewel ik vrij goedgelovig ben had ik al zo mijn twijfels bij dit topic maar met dit ene zinnetje ga je bij mij echt compleet nat![]()

vrijdag 21 juni 2019 om 17:22
SadButTrue999 schreef: ↑21-06-2019 17:17Doeslief jij.. please zeg. Wat Elfje ook al zei -heel assertief- je HOEFT hier niet te lezen en te reageren hé?![]()

vrijdag 21 juni 2019 om 17:34
SadButTrue999 schreef: ↑21-06-2019 17:14Nog even nadenken over wat je aan moet trekken; groot pluspunt dat het warm weer is![]()
Ik zie een schaarsgeklede Elfje voor me

vrijdag 21 juni 2019 om 17:58
Zo hèhè, maand later maar dan heb je ook wat. Al vind ik het wel heeeel toevallig dat je er al helemaal vanuit ging dat hij maandag wel kon en je nu hier verkondigt dat hij maandag daadwerkelijk komt. Sorry, ik geloof er echt niks van. Ik geloof oprecht dat dit is om het topic lopend te houden.
Heel veel succes hoor.
Heel veel succes hoor.
I told you walking was idiotic.

vrijdag 21 juni 2019 om 18:31
Dit is wel een lekker luchtig jurkje, gemiddelde maat, niet voor niets bijna uitverkocht: https://www.bol.com/nl/p/fel-groen-elve ... oductImage
Ik *hartje* die schoenen erbij, sexy en toch speels. En niet te warm, ook belangrijk!
Mocht je denken ja, wacht, ho, zoiets heb ik toch helemaal niet nodig? Iets langer graag, en het is mijn maat niet. Ok, hier van maat 36 tot XXL. Even voor het idee: https://www.bol.com/nl/p/elfen-jurk-voo ... oductImage de bloemetjeskrans die erbij hoort is echt adorable!!

Zelf zou ik voor jurk 1 gaan, hoewel.... mss een beetje gewaagd. Even afwachten wat je er zelf van vindt; ik moet ook leren geduld te hebben, had al gevraagd wat je op je verjaardag aantrok

Gek dat ik al zolang vrijgezel ben (NOT!) en de dates die ik heb altijd even gaan roken buiten -terwijl ze niet roken- om niet meer terug te komen.
Of 'je hoort nog van me' betekent: ik stuur je wel een tikkie voor die kop koffie

vrijdag 21 juni 2019 om 18:31