Leuke schilder

20-05-2019 23:08 2401 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.

Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.

Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.

Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.

Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.

Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
ñuca schreef:
21-06-2019 13:25
Je hebt het heel goed gedaan hoor, je moet echt stoppen met al dat gepieker over wat anderen denken. Dat is meestal helemaal niet waar namelijk.
In de sms gewoon: Hoi, we spraken elkaar net over de telefoon en ik zou je mijn adres nog doorgeven. Bij deze dus: *adres*
Bedankt dat we zo snel een afspraak konden maken. Prettig weekend en tot maandag. *jouw naam*
Heb nu er in staan "hoi we spraken elkaar net over verfadvies. Hierbij mijn adres, .......

Maar ik weet dus niet meer of ie zei om 5 uur of na 5 uur. Dus daarover ga ik ook nog wat in de sms zetten want ik ga toch echt niet de hele avond me eigen op zitten vreten🙈. Maar hoe kan ik dat beste vermelden/verwoorden?
Zal ie wel denken, dat ik niet goed onthouden heb..
"Voor de zekerheid: staat de afspraak op 17:00 uur? Graag nog even een bevestiging."
Dat is nog eens een cliffhanger zo vlak voor het weekend :popcorn:
Niet, je ziet hem vanzelf wel komen. Hij zal heus niet pas om 21u komen als hij iets over 5 uur zei. Dus je kan hem ergens tussen 5 en 6 verwachten.

Maarre.... besef je dat hij geen flauw idee heeft dat het jou niet om verfadvies te doen is? Had op zn minst gezegd dat jij degene met de puzzels was.
Elfje ga je tijdens een date met hem ook steeds het viva forum raadplegen voor tips en advies?
Je mag ook zelf wel een beetje inbreng hebben hoor. Of moet echt alles je voorgekauwd worden wat je moet zeggen en hoe je moet reageren als hij wat zegt?
Rosalind schreef:
21-06-2019 13:34
Niet, je ziet hem vanzelf wel komen. Hij zal heus niet pas om 21u komen als hij iets over 5 uur zei. Dus je kan hem ergens tussen 5 en 6 verwachten.

Maarre.... besef je dat hij geen flauw idee heeft dat het jou niet om verfadvies te doen is? Had op zn minst gezegd dat jij degene met de puzzels was.

Je hebt niet goed opgelet hoor, het is ook helemaal niet de bedoeling van TO dat hij dat nu al doorheeft. Het moet eerst lekker lopen als hij er is, en dan gaat ze hem eventueel een stukje taart en/of biertje aanbieden.
Rosalind schreef:
21-06-2019 13:34

Dat ik verfadvies nodig heb is niet gelogen. Dus hij komt niet voor niets langs in z'n vrije tijd. En ik was bang dat van de puzzels misschien beetje suf zou klinken al weet ik dat dat onzin is. Maar als ie hier komt dan weet ie dat gerust wel weer. En anders vraag ik bv of ie meeloopt naar kelder om hem kwast/verf te laten zien en dan weet ie ook wie ik ben. En als hij me ook leuk en/of interessant vind dan is het maandag vroeg genoeg om daar achter te komen.

Voor degene die het vroeg, ik weet niet of ie single is en wel/geen kinderen heeft. Maar ik ga ook niet bij hem inde straat kijken. Want er zijn altijd wel nieuwsgierig buren die dat dan weer doorkleppen.
ñuca schreef:
21-06-2019 13:39
Je hebt niet goed opgelet hoor, het is ook helemaal niet de bedoeling van TO dat hij dat nu al doorheeft. Het moet eerst lekker lopen als hij er is, en dan gaat ze hem eventueel een stukje taart en/of biertje aanbieden.
Oh god ja, je hebt gelijk.
Ik voorzie dat Elfje maandag achterblijft met verfadvies maar zonder date....
Iemand tip voor hoe ik kan vragen welke tijd. Moet over 7 min met bus
Viviola schreef:
21-06-2019 13:38
Elfje ga je tijdens een date met hem ook steeds het viva forum raadplegen voor tips en advies?
Je mag ook zelf wel een beetje inbreng hebben hoor. Of moet echt alles je voorgekauwd worden wat je moet zeggen en hoe je moet reageren als hij wat zegt?
Je hoeft dit topic niet te volgen, dus als je alleen commentaar hebt blijf dan lekker weg!
elfje85 schreef:
21-06-2019 13:43
Als hij na werk komt zal dat toch niet precies zijn. Ga er gewoon vanuit rond/na 5 uur. Werk kan uitlopen of misschien klept hij nog even met een collega na.
elfje85 schreef:
Niet vragen. Hij weet vast niet precies hoe laat hij klaar is met werken.
elfje85 schreef:
21-06-2019 13:42
Dat ik verfadvies nodig heb is niet gelogen. Dus hij komt niet voor niets langs in z'n vrije tijd. En ik was bang dat van de puzzels misschien beetje suf zou klinken al weet ik dat dat onzin is. Maar als ie hier komt dan weet ie dat gerust wel weer. En anders vraag ik bv of ie meeloopt naar kelder om hem kwast/verf te laten zien en dan weet ie ook wie ik ben. En als hij me ook leuk en/of interessant vind dan is het maandag vroeg genoeg om daar achter te komen.

Voor degene die het vroeg, ik weet niet of ie single is en wel/geen kinderen heeft. Maar ik ga ook niet bij hem inde straat kijken. Want er zijn altijd wel nieuwsgierig buren die dat dan weer doorkleppen.

ER IS GEBELD!!! Yeahh!!

Meelokken naar de kelder is enigszins creepy. Ik zou zorgen dat de verf gewoon boven staat. Als jij genoeg indruk hebt gemaakt (en het hem niet alleen om je puzzels te doen is), herkent ie je heus wel. En zo niet, dan kan ie helemaal opnieuw beslissen of ie jou leuk vindt.
elfje85 schreef:
Joe, hoe laat kom je ongeveer?

Zoiets?

Oh! Je kunt natuurlijk ook een paar puzzels naar boven halen en die uitstallen op die bijzondere salontafel. Maar goed. Dan is het moeilijk te bepalen of ie jou wil, of je puzzels ;).
dubbel * ik ben ook zo enthousiast! *
Viviola schreef:
Zeik niet zo. GO ELFJE :cheer2:
Viviola schreef:
Leuk juist, zo'n collectieve date :biggrin:
Ik zou vragen of 'ie even meekijkt of je je kwastje goed vasthoudt. Zoiets maar dan met strategisch wat verf op jezelf gesmeerd:

Afbeelding
elfje85 schreef:
Je weet waar hij woont??
elfje85 schreef:

Heb dit gemist, was even iets anders aan het doen. Maar ik had daar al een tip over gepost :)
ñuca schreef:
21-06-2019 13:33
"Voor de zekerheid: staat de afspraak op 17:00 uur? Graag nog even een bevestiging."

Maar goed, je zit in de bus. Hoop dat je de sms hebt gestuurd. Anders is maandagochtend ook nog wel op tijd daarvoor hoor.
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 14:25
18.05% gewijzigd
Rosalind schreef:
21-06-2019 14:12
Je weet waar hij woont??

Alweer niet goed opgelet ;)
ñuca schreef:
21-06-2019 14:23
Alweer niet goed opgelet ;)
:'(
Ik dacht net een dikke anderhalf uur van mijn leven verspild te hebben door dit topic door te lezen, kom ik erachter dat ik precies op de goede dag binnenval! Wat een toeval, een maand na dato!

Elfje, ik heb die anderhalf uur veel dingen gevoeld: blijheid, frustratie, verdriet, en zelfs een hint van innige verbondenheid na 40 pagina's te hebben doorgespit. En ik moet zeggen: ik eindig met een hoop trotsheid. Super gedaan meid! Ben erg benieuwd hoe het maandag gaat met zowel je WC en bier, en natuurlijk, niet te vergeten: of er een vonk is tussen jullie!

Tip: check even zijn vingers voor een trouwring, misschien doet hij die af tijdens werktijd omdat 'ie anders vies wordt, maar aangezien jullie na werktijd hebben afgesproken denk ik dat hij 'm dan wel weer om heeft als hij daadwerkelijk getrouwd is! Succes, enneh, alvast een fijne verjaardag! :high5:
The eyes are useless when the mind is blind.
Rosalind schreef:
Oh god ja, je hebt gelijk.
Ik voorzie dat Elfje maandag achterblijft met verfadvies maar zonder date....
Zou je zomaar gelijk in kunnen hebben :rofl:
elfje85 schreef:

Ik hoop toch zo dat hij zijn collega mee neemt!!
Hij zou wel nattigheid voelen met dit soort telefoontjes van eenzame vrouwen.
Je bent echt wanhopig je bent nu één maand verder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven