Leuke schilder

20-05-2019 23:08 2401 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.

Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.

Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.

Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.

Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.

Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
RikM schreef:
25-05-2019 14:57
Ben je gek. In een straat waar ik woonde zag ik ooit een buurvrouw een knappe schilder naar binnen lokken, waarna de gordijnen van de slaapkamer een kwartiertje dicht gingen. No one cares.
Hoe lokte ze hem naar binnen, dat soort dingen wil ik dan weer weten..

Ooit kwam een date me ophalen met de auto, hij had een spoor van snoepjes van mijn voordeur naar zijn auto gelegd :D
Ik ben alleen om die reden met hem gaan samenwonen, wel 3 jaar! Het was een schilder, ik zweer op de hoofden van mijn kinderen dat ik dit niet verzin!

Vorige zomer kwam ik hem na ruim 30 jaar weer eens tegen: ik schreeuwde dat hij uit zijn doppen moest kijken, hij schreeuwde dat ik half op het fietspad liep. Toen pas zag ik dat die wielrenner mijn eerste ex ever was.
Gelukkig maar, ik heb helemaal niets met wielrenners, en zeker niet met het soort dat tegen je schreeuwt als ze je bijna omver fietsen. Wel een eenling, dat pleit voor hem maar toch.
Daar ben ik mooi op tijd uitgestapt!
Alle reacties Link kopieren
Moet dat bedrijf niet de rest van de flats ook schilderen? Dan is hij nog wel even in je buurt aan het werk toch?
Misschien kom je hem dan nog tegen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 33 voor degenen die dit wilden weten. Overdags ben ik bijna nooit thuis voor een uur of 7 dus ik kom hem op straat niet tegen. En onze straat bestaat uit 3 blokken (elk blok heeft 18 flats/woningen), maar bijna alles is al gedaan. En als hij me nu aan de telefoon hoort dan herkent ie m'n stem straks van dat telefoongesprek, dat is natuurlijk wat anders dan dat je iets met elkaar zou hebben. Dus de opmerking dat ik voor altijd m'n stem zou 'moeten' vervormen slaat nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Elfje, luister. Je bent een volwassen vrouw.
De schilder met een rare smoes naar je huis lokken is echt heel vreemd en doorzichtig, dikke kans dat hij daar op afknapt.
Stuur hem een spontaan appje, dat hij indruk op je gemaakt heeft en dat je je afvraagt of hij het leuk zou vinden om eens iets met je te drinken.

Wat is het ergste dat je kan overkomen? Dat hij nee zegt. Oké. En stel dat je dan straks over 50 jaar op je sterfbed ligt, denk je dat je dan nog nadenkt over hoe genant het was dat de schilder niks met je wilde drinken? ...
SadButTrue999 schreef:
25-05-2019 02:03
Maak me gek!!! :rofl: :rofl:

Ik moet toegeven dat het me niet geheel onberoerd laat... :-$
Is dat gek? :huh:
:mrgreen:
Murrmurr schreef:
25-05-2019 08:40
Ahh media divergentie, telefoonboek en streetview I love it!

Vraagje TO: mocht je nou gaan daten en je wordt verliefd en gaat samenwonen en krijgt 2.5 kinderen, moet je dan altijd waar hij bij is met vervormde stem praten nu? Hoe ga je dat oplossen?
Gewoon een stemmetje opzetten voortaan, net als Karen Walker ofzo.

Afbeelding
elfje85 schreef:
25-05-2019 22:05
Ik ben 33
:woa:

Sorry, dacht echt dat je 18 was.
We zijn nu bijna een week verder...
Tormenta¿ schreef:
26-05-2019 00:05
We zijn nu bijna een week verder...
Grote kans dat een andere dame hem al heeft uitgenodigd voor een drankje.
elfje85 schreef:
25-05-2019 22:05
Ik ben 33 voor degenen die dit wilden weten. Overdags ben ik bijna nooit thuis voor een uur of 7 dus ik kom hem op straat niet tegen. En onze straat bestaat uit 3 blokken (elk blok heeft 18 flats/woningen), maar bijna alles is al gedaan. En als hij me nu aan de telefoon hoort dan herkent ie m'n stem straks van dat telefoongesprek, dat is natuurlijk wat anders dan dat je iets met elkaar zou hebben. Dus de opmerking dat ik voor altijd m'n stem zou 'moeten' vervormen slaat nergens op.
Ik denk dat dat een grapje was.. mss herkent hij je stem, mss ook niet. Wat maakt het uit, is het weleens in je opgekomen dat hij het ook heel leuk zou kunnen vinden dat je hem vraagt voor een drankje? Niet zo bescheiden hoor!

Je komt hem anders nooit tegen, dus waarom niet gewoon bellen? Of smsje sturen, je weet nu wel wat je zou kunnen zeggen.
Niet zo onzeker: wat kan er misgaan? Serieuze vraag, wat voor ramp kan er gebeuren?

In het ergste geval zegt hij: dankjewel voor de uitnodiging maar dat zou mijn vrouw niet leuk vinden, grtz Petje.
Of hij denkt wow, dat is een leuke dame; eventjes wat drinken lijkt me wel leuk. Even later heb je een date.
Gewoon doen! ;)

edit: er staan opeens allemaal reacties die ik nog niet gezien had, maar ook ik dacht: wonen er veel jonge, alleenstaande vrouwen in dat complex? straks rent een jonge deerne van 18 er met hem vandoor.. dat moet je toch niet willen :nooo:
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 26-05-2019 00:16
Reden: edit
8.87% gewijzigd
Tormenta¿ schreef:
26-05-2019 00:05
We zijn nu bijna een week verder...
...en TO wordt er niet jonger op....

Petje ook niet, maar daar gaat het nu niet om, hij heeft hier geen topic. (denk ik!?!?)
SadButTrue999 schreef:
26-05-2019 00:18
...en TO wordt er niet jonger op....
:proud:

Maar TO als ik het goed begrijp ben je overdag meestal thuis. Waarom bied je hem niet gewoon een kop koffie aan als hij weer moet werken bij je flat?
Alle reacties Link kopieren
elfje85 schreef:
25-05-2019 02:10
Ja, is hele spannende operatie met helaas veel risico's maar niet opereren is geen optie in zijn geval. Ik heb alleen z'n zakelijke nummer dus ik kan/mag m daarop alleen tijdens z'n werktijden bellen (8-16.00 uur). En koffiedrinken/drankje doen ga ik eerste date niet doen met hem. Weet ie gelijk dat ik m leuk vind (ben ook bang dat als ik dan n blauwtje loop dat ik straks op m'n lazer krijg van woningstichting of de projectleider van de renovatie van onze flats) en vind het veiliger om via een smoesje bij me thuis af te spreken voor verfadvies :whistle: ik weet ook überhaupt niet of ie bij me langs wil komen, wie weet zegt ie zelf al dat dat niet mag. Ik heb m btw gecheckt in de telefoongids en er was maar een persoon in mijn woonplaats met zijn achternaam en initialen. Hij woont dus echt super dichtbij (5 min fiets). Helaasch wel andere wijk dus zal m waarschijnlijk nooit tegenkomen met boodschappen doen. Zag op streetview geen naambordje bij z'n huis dus kan helaas niet achterhalen of ie überhaupt nog single is.
Schilders beginnen om 7:30u tot 16:00u alleen in de winter beginnen ze een half uur later ivm later licht worden. En de meeste schilders zijn dan om 7:00u al aanwezig. Want een echte schilder drinkt koffie voor hij begint.
elfje85 schreef:
25-05-2019 22:05
Overdags ben ik bijna nooit thuis
Ik zou dit in je onderschrift zetten.
Abundance-of-Freedom schreef:
26-05-2019 13:53
Ik zou dit in je onderschrift zetten.
:HA: echt he.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
26-05-2019 12:18
:proud:

Maar TO als ik het goed begrijp ben je overdag meestal thuis. Waarom bied je hem niet gewoon een kop koffie aan als hij weer moet werken bij je flat?
:rofl:
Vaucluse schreef:
25-05-2019 13:47
Daarentegen: iemand met een smoesje naar je huis lokken terwijl je andere intenties hebt - daar zou ik dan misschien juist wel een probleem van maken.
Misschien ontketent ze wel een nieuwe #MeToo movement, ditmaal voor schilders en andere aan huis klussers
Alle reacties Link kopieren
elfje85 schreef:
25-05-2019 02:10
En koffiedrinken/drankje doen ga ik eerste date niet doen met hem. Weet ie gelijk dat ik m leuk vind (ben ook bang dat als ik dan n blauwtje loop)
Waarom zou dit erg zijn? Ik snap echt niet waarom hij niet mag weten dat je hem leuk vindt. Het is toch niet alsof je daarmee meteen met hem wil trouwen en zijn kinderen wil baren? Je geeft alleen aan dat je hem beter wilt leren kennen en als hij daar nee tegen zegt, dan baal je even en ga je door met je leven. Aangezien je overdag niet thuis bent, is de kans klein dat je hem daarna tegen komt.
Murrmurr schreef:
26-05-2019 12:18
:proud:

Maar TO als ik het goed begrijp ben je overdag meestal thuis. Waarom bied je hem niet gewoon een kop koffie aan als hij weer moet werken bij je flat?
Goed plan! :idee:
Ze zijn voorlopig nog wel even bezig de komende maanden zoals ik het begrijp, kansen genoeg om nog even de berging in te duiken als je hem ziet lopen.

Of koop zoiets en bel dán nog een keer: https://www.sitconsecurity.nl/istranger ... gLXDPD_BwE

Ik heb er ook één, voor als ik me verveel en niets beters weet te doen dan een ex of de buren pesten. Niets leuker dan iemand wakker bellen om 3 uur 's nachts en vragen of ze kinderpostzegels willen kopen. Als ze ja zeggen: vragen waar je ze kan kopen omdat je ook kinderpostzegels wil hebben. Succes gegarandeerd!

Maar ik dwaal af, sorry. Eerst die schilder aan de haak, het gaat echt te lang duren. Je moet de schilder bij de kraag vatten als de verf nog nat is zei mijn oma altijd ;)
Alle reacties Link kopieren
Oh jongens wat heb ik toch gelachen om die reacties heeerlijk..hahaha

To als je niet wil dat hij weet dat je hem leuk vind dan moet je niks van je laten horen,dan weet ie tenminste dat je m niet leuk vond,dat wilde je toch?
Alle reacties Link kopieren
wauw wat een topic :popcorn: :rofl:

en TO, niet zo emmeren, ga ervoor! Als ie geen interesse heeft, kun je dat ook maar beter snel weten toch?
Alle reacties Link kopieren
Elfje, gedraag je eens wat minder als een elfje en wat meer als een vrouw van 33.

Bel hem op en nodig hem uit voor een kop koffie of een drankje. Nee heb je. Ja kan je krijgen. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Een week verder en je bent nog geen steek verder pff
I told you walking was idiotic.
ReginaMills schreef:
26-05-2019 21:55
Elfje, gedraag je eens wat minder als een elfje en wat meer als een vrouw van 33.

Bel hem op en nodig hem uit voor een kop koffie of een drankje. Nee heb je. Ja kan je krijgen. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Dit ja! Gewoon een keer op een doordeweekse midag. Niet over nadenken.
Murrmurr schreef:
26-05-2019 21:58
Dit ja! Gewoon een keer op een doordeweekse midag. Niet over nadenken.
Kan niet, dan werkt ze.
Murrmurr schreef:
26-05-2019 21:58
Dit ja! Gewoon een keer op een doordeweekse midag. Niet over nadenken.

Jij hebt echt veel te veel lol in dit topic. :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven