Leuke schilder

20-05-2019 23:08 2401 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.

Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.

Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.

Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.

Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.

Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
SadButTrue999 schreef:
25-05-2019 17:05
Hoe lokte ze hem naar binnen, dat soort dingen wil ik dan weer weten..
Ja hoe lok je een schilder? Onder werktijd met koffie en een koekje erbij, het liefst een met een gat erin.
RikM schreef:
26-05-2019 22:09
Jij hebt echt veel te veel lol in dit topic. :-D
Guilty. Ik heb zelf niet veel actie op het moment dus ik leef tweedehands mee met deze stormachtige romance.
Abundance-of-Freedom schreef:
26-05-2019 22:17
Ja hoe lok je een schilder? Onder werktijd met koffie en een koekje erbij, het liefst een met een gat erin.
En fluister in zijn oor dat hij zijn petje op mag houden....
Abundance-of-Freedom schreef:
26-05-2019 22:17
Ja hoe lok je een schilder? Onder werktijd met koffie en een koekje erbij, het liefst een met een gat erin.

Of je laat je tieten zien. Heel moeilijk kan het niet zijn.
Heeft Elfje nu al wat met de schilder en hoe is het met de puzzels?
RikM schreef:
26-05-2019 22:23
Of je laat je tieten zien. Heel moeilijk kan het niet zijn.
Elfje leeft een beetje in haar eigen wereldje, waarschijnlijk omdat ze overdag veelal thuis zit. Ze verzamelt al sinds haar 7e puzzels, vooral van Disney. Ze heeft de schilder dus al gebeld maar een heel gek hoog stemmetje opgezet ('met de buurvrouw van Elfje') en de moeilijkheid is nu dat hij dat herkent als ze hem weer gaat bellen.
Phineas schreef:
26-05-2019 22:02
Kan niet, dan werkt ze.
Welnee, hoe kan ze hem anders ontmoet hebben tijdens de lunchpauze om 10.00 uren; iedereen weet dat schilders om 10 uur lunchen.
Maak gebruik van die kennis indien nodig TO! Maar ze heeft vast wel iets met de tips gedaan en is al een stap verder.

Ik denk dat we zo een update krijgen, TO is vast door de straat aan het fietsen of wandelen om een glimp van hem op te vangen.
Meteen ff checken of dat blonde loeder van nr.149 niet naast hem op de bank zit of erger..
Jammer dat het nu is gaan regenen, dat maakt het beeld meteen zo triestig en kansloos in mijn ogen.

Maarrr: ik zie ook een bezorgde schilder die naar buiten rent met een paraplu, vraagt of ze soms verdwaald is, biedt haar een kopje koffie aan en hangt haar jas bij de open haard om te drogen. Attent weer!!

Hij komt binnen met een handdoek, een kopje koffie en wat koekjes. Zelfgebakken.
Wat een mán, kan nog koekkies bakken ook, wow! :flirting:
Hij schuift wat dichter naar haar toe op de bank en zegt: 'wat ruik je lekker..' en begraaft zijn neus in haar natgeregende haar. Ze zette haar kopje op tafel en zei met verleidelijke stem: 'ik ken geen enkele schilder die zo van puzzelen houdt; ik zag de blik in je ogen in mijn kelder en wist dat je onder de indruk was van wat daar allemaal te bewonderen was, geef maar toe.'
'Ik vond alles in de kelder héél bijzonder' fluistert hij met schorre stem terwijl hij haar strak aan blijft kijken.

Plots vraagt ze geschrokken: je denkt toch niet dat ik je leuk vindt hoop ik?? :-?


Ehmm even koffie maar :koffie:
Is dat aantrekkelijk, een man die koekjes kan bakken? Want dan ga ik dat morgen even leren.
'Is dat een dikke ronde acrylkwast in je cargo broek of ben je gewoon blij om me te zien?'
RikM schreef:
26-05-2019 22:41
Is dat aantrekkelijk, een man die koekjes kan bakken? Want dan ga ik dat morgen even leren.
Als je van koekjes houdt wel, en TO lijkt me iemand die graag een koekje -zelfgebakken met TLC- nuttigt als ze haar lievelingspuzzel (Sneeuwwitje) weer eens gaat leggen.
Het is niet moeilijk, Google op 'koekjes bakken, hoe dan'
Of koop een pak koekjes en leg ze 1 minuut in een hete oven; gaat sneller en geeft minder rotzooi. Nog nooit door de mand gevallen; gewoon doen dus!
Murrmurr schreef:
26-05-2019 22:43
'Is dat een dikke ronde acrylkwast in je cargo broek of ben je gewoon blij om me te zien?'
:rofl: :rofl: :rofl:
Murrmurr schreef:
26-05-2019 22:19
En fluister in zijn oor dat hij zijn petje op mag houden....
:muziek: You can leave your pet on' :muziek:

Ik denk dat je daar een leuk nummer over kan schrijven! Ik zie dat zomaar een wereldhit worden, geloof me.
Murrmurr schreef:
26-05-2019 22:43
'Is dat een dikke ronde acrylkwast in je cargo broek of ben je gewoon blij om me te zien?'

Eerder een tubetje muurvuller.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
21-05-2019 08:27
Ik had een klasgnootje en hij werkte bij zijn vader en ooms in een glazenwassersbedrijf en een vrouw met openvallende ochtendjas terwijl je voor het raam staat schijnt dus echt geregeld voor te komen.

Hahaha in zijn dromen
Ik hoop dat elfje snel weer komt updaten.
SadButTrue999 schreef:
26-05-2019 22:59
:muziek: You can leave your pet on' :muziek:

Ik denk dat je daar een leuk nummer over kan schrijven! Ik zie dat zomaar een wereldhit worden, geloof me.
Zoiets https://www.youtube.com/watch?v=cHRoc29BR7g
Jaaaaaaaaaaaa zoiets had ik in mijn hoofd :rofl: :rofl:
Deze uitvoering kende ik nog niet; briljant is een understatement.

De slotzin sluit wel heel perfect aan: 'ah, koffie'.

Ik zit keihard te janken, van het lachen wel te verstaan :D
En hoop dat TO ook wat aan haar saaie, regenachtige zondagavond heeft.

Zou hij al gevraagd hebben of ze zijn kitspuitenverzameling wil zien? Het lijkt me geen type voor een postzegelverzameling. Gek hé?
Helemaal geen reden voor en toch zie ik hem niet met pincetten en ouwe postzegels in de weer.
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 26-05-2019 23:32
Reden: aanvulling
5.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah TO. Mijn hele familie bestaat uit schilders en ik kan je zeggen dat je echt niet bang hoeft te zijn om een schilder mee op een date te vragen. Of het antwoord nou ja of nee is, hij zal zich waarschijnlijk gevleid voelen.

En schilders zijn niet achterlijk he, ze weten het echt precies wanneer iemand ze met een smoesje lokt. Zulke dingen gebeuren namelijk vaker dan je denkt.

Oh en voor degene die het verhaal van de glazenwasser en de tieten niet geloofde: die dingen gebeuren echt, sommige vrouwen zijn zo wanhopig dat ze hun tieten laten zien en zo op aandacht hopen. Als schilder maak je soms echt rare dingen mee, leuke dingen zoals de tieten maar ook nare dingen zoals overleden personen vinden.
Alle reacties Link kopieren
ik bel/sms hem volgende week. Ben deze week heel veel in ziekenhuis en de rest van de week laat thuis. Als ik nu iets afspreek met hem voor volgende week dan is ie dat dan al weer vergeten denk ik.
elfje85 schreef:
27-05-2019 17:56
ik bel/sms hem volgende week. Ben deze week heel veel in ziekenhuis en de rest van de week laat thuis. Als ik nu iets afspreek met hem voor volgende week dan is ie dat dan al weer vergeten denk ik.
Vergeten?
Snuift hij teveel aan de terpentine ofzo?
Alle reacties Link kopieren
elfje85 schreef:
27-05-2019 17:56
ik bel/sms hem volgende week. Ben deze week heel veel in ziekenhuis en de rest van de week laat thuis. Als ik nu iets afspreek met hem voor volgende week dan is ie dat dan al weer vergeten denk ik.

Als je volgende week belt of sms’t is hij je vergeten.

Ik snap dat dit een heftige week is en dat je hoofd hier niet naar staat maar stop met smoesjes als met dat afspreken en vergeten.
I told you walking was idiotic.
ReginaMills schreef:
27-05-2019 18:19
Als je volgende week belt of sms’t is hij je vergeten.

Ik snap dat dit een heftige week is en dat je hoofd hier niet naar staat maar stop met smoesjes als met dat afspreken en vergeten.
Nou dit dus. Je maakt er zo’n groot ding van voor jezelf, door het uit te stellen wordt de drempel alleen maar hoger. Het is niet dat je hem ten huwelijk vraagt hoor, alleen om een keer af te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Eyeofthetiger schreef:
27-05-2019 21:51
Nou dit dus. Je maakt er zo’n groot ding van voor jezelf, door het uit te stellen wordt de drempel alleen maar hoger. Het is niet dat je hem ten huwelijk vraagt hoor, alleen om een keer af te spreken.
Ik vind het gewoon veiliger om hem eerst hier met een smoesje te laten komen. Dan loop ik ook eventueel minder een blauwtje als hij me niet leuk vindt. En als ie me aardig of interessant vond/vind dan zal ie,daar denk ik geen probleem van maken of uit nieuwsgierigheid komen. En na een weekend is hij denk ik zo vergeten dat ie op een bepaalde dag en tijdstip had afgesproken om bij mij langs te gaan. Maar wat is beter, sms'en of bellen ?
Alle reacties Link kopieren
elfje85 schreef:
27-05-2019 22:16
Ik vind het gewoon veiliger om hem eerst hier met een smoesje te laten komen. Dan loop ik ook eventueel minder een blauwtje als hij me niet leuk vindt. En als ie me aardig of interessant vond/vind dan zal ie,daar denk ik geen probleem van maken of uit nieuwsgierigheid komen. En na een weekend is hij denk ik zo vergeten dat ie op een bepaalde dag en tijdstip had afgesproken om bij mij langs te gaan. Maar wat is beter, sms'en of bellen ?
Pffff wat doe jij onvolwassen voor je 33 jaar, zeg! Gewoon NU een sms sturen om te vragen of hij volgende week af wil spreken. Doe niet zo dramatisch moeilijk!
elfje85 schreef:
27-05-2019 22:16
Maar wat is beter, sms'en of bellen ?

Stuur een telegram dan weet je zeker dat hij het niet vergeet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven