Leuke serveerster
donderdag 31 januari 2019 om 13:40
Dit inderdaad.Anoniempjerosso schreef: ↑31-01-2019 09:46Ik heb zelf altijd horeca werk gedaan, en vaak word er een beetje speels geflirt om fooi te krijgen. Maar het kan ook zijn dat ze wel geinteresseerd is in jou. Je kunt gewoon vragen of ze na haar dienst zin heeft om wat af te spreken. Serveren is zwaar werk en als ik aan het werk ben vind ik het eigenlijk asociaal als ik geen fooi krijg, zeker als ik enorm mijn best heb gedaan om de gast een zo goed mogelijke ervaring te geven. Ik geef zelf altijd fooi tenzij de bediening slecht is.
We used to be friends...
donderdag 31 januari 2019 om 13:41
Ik denk dat dit ook het geval is.
donderdag 31 januari 2019 om 14:01
donderdag 31 januari 2019 om 20:01
Waar ligt her verschil volgens jou?
donderdag 31 januari 2019 om 20:03
Waar ligt het verschil volgens jou?
donderdag 31 januari 2019 om 22:14
vrijdag 1 februari 2019 om 01:25
Wat bedoel je precies?SadButTrue999 schreef: ↑31-01-2019 22:14Nog 1 advies: als ze niets met je af wil spreken en ook haar tel.nr. niet aan je geeft wil ze fooi. Geen date. Geef haar dan ook fooi, ze flirt met je en poetst al doende je ego een klein beetje op.
Niet echt veel want je blijft maar doorvragen. Terwijl 1 vraag aan haar voldoende is. Jammer hoor.
vrijdag 1 februari 2019 om 02:09
Ik gooi hem er nog een keer in.. succes!SadButTrue999 schreef: ↑31-01-2019 16:48En je durft haar niet mee te vragen voor een drankje omdat...?
vrijdag 1 februari 2019 om 08:52
Bedankt
vrijdag 1 februari 2019 om 08:53
Ik vind het meestal niet zo leuk om serveerster genoemd te worden.
Stap één is; noem haar niet zo.
Wij zijn gastvrouwen en in mijn persoonlijk geval een vrouw die oprecht interesse heeft in wat ze aan tafel brengt, gesprekken en belangstelling zijn ook oprecht. Flirten hoort er -mits discreet- bij. Want dat draagt ook bij aan mijn eventuele fooi en ik ben er om mensen een leuke avond te bezorgen. Man of vrouw.
Stap één is; noem haar niet zo.
Wij zijn gastvrouwen en in mijn persoonlijk geval een vrouw die oprecht interesse heeft in wat ze aan tafel brengt, gesprekken en belangstelling zijn ook oprecht. Flirten hoort er -mits discreet- bij. Want dat draagt ook bij aan mijn eventuele fooi en ik ben er om mensen een leuke avond te bezorgen. Man of vrouw.
vrijdag 1 februari 2019 om 08:54
De eerst die dat doet, ram ik een voorgerecht in zijn voorhoofd. Ik sta in een restaurant, niet in een stripclub.
vrijdag 1 februari 2019 om 10:05
Irritant zeg, eerst doe je nep flirten om geld te krijgen.Anoniempjerosso schreef: ↑31-01-2019 09:46Ik heb zelf altijd horeca werk gedaan, en vaak word er een beetje speels geflirt om fooi te krijgen....
Serveren is zwaar werk en als ik aan het werk ben vind ik het eigenlijk asociaal als ik geen fooi krijg,
Als ze het niet geven, dan vind je het asociaal.
Ding dong, even wakker worden, het is optioneel hoor.
En als iets zwaar werk is, dan hoor je de verantwoording voor juiste beloning bij werkgever te leggen niet bij de klant.
Zou mooi zijn als verpleegsters in een ziekenhuis fooi eisen nadat ze je wassen, dan de huisarts fooi eist nadat hij je eeltknobbels bekijkt. Of de juf van school die fooi eist bij ouders van lastige kinderen, omdat het haar werk zo zwaar maakt.
vrijdag 1 februari 2019 om 17:48
Gewoon een normale fooi geven.SadButTrue999 schreef: ↑31-01-2019 01:01Vraag of ze wat met je wil gaan drinken als ze vrij is als je afrekent. Zonder fooi te geven, of heel weinig. Wil ze toch met je afspreken zit je geramd, anders niet.
Waarom zou de serveester weinig/geen fooi moeten krijgen omdat TO toevallig geinteresseerd in haar is?
Kans is groot dat de serveester gewoon vriendelijk is omdat het bij haar werk/persoonlijkheid hoort. Sommige mannen zien een glimlach al als flirten.
vrijdag 1 februari 2019 om 18:36
Dat staat er. Voor de test of ze faket of oprecht is duhPaarsebloem schreef: ↑01-02-2019 17:48Gewoon een normale fooi geven.
Waarom zou de serveester weinig/geen fooi moeten krijgen omdat TO toevallig geinteresseerd in haar is?
.