Leven overhoop halen

03-08-2019 14:55 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 15 jaar een relatie, kind, huis, baan. Alles op orde en ook altijd dat als toekomstbeeld gehad. Alleen ben ik niet (meer) gelukkig. Er zijn een paar (emotionele) dingen waar we niet mee op een lijn zitten en wat ook niet zal veranderen. En ik dacht dat geaccepteerd te hebben. Op zich een fijn leventje, mooie toekomst, alles voor elkaar en meestal een prima seksleven.
Alleen wel het gevoel van is dit het nou voor de rest van mijn leven?

En nu ben ik dus verliefd geworden op een ander. Een man waar ik regelmatig mee samen werk. Vroeger zou ik nooit op hem gevallen zijn, maar hij staat voor alles wat ik mis. En het is wederzijds, met het verschil dat hij vrijgezel is.

Ik ben niet vreemd gegaan, maar wel in de war. Dit was nooit gebeurd als ik er niet voor open stond. Maar nu blijf ik maar malen. Moet ik mijn leven en dat van mijn gezin op zn kop gooien? Niet perse voor deze man, want ik ben me er echt wel van bewust dat ik hem door een roze bril zie. Maar wel omdat het me weer laat zien dat ik niet gelukkig ben. Ik durf de stap alleen niet te nemen om weg te gaan.

Wat ik met dit topic wil? Geen idee, misschien vooral even van me afschrijven....
S-Meds schreef:
03-08-2019 23:00
welnee. je leven heeft geen zin dat is een feit. Maar een goede neukpartij kan zomaar geluk geven
Gelukkig zijn is niet hetzelfde als momenten van geluk ervaren. Voor mij dan.
julius schreef:
03-08-2019 23:06
Gelukkig zijn is niet hetzelfde als momenten van geluk ervaren. Voor mij dan.
nee dat leg ik net uit. Dat is de denkfout
S-Meds schreef:
03-08-2019 23:10
nee dat leg ik net uit. Dat is de denkfout
Je legt uit dat geluk voor jou bestaat uit lekker schijten, beetje neuken, een vogeltje horen fluiten.

Maar gelukkig zijn is dus iets anders? Want dan zijn we het eens.
julius schreef:
03-08-2019 23:21
Je legt uit dat geluk voor jou bestaat uit lekker schijten, beetje neuken, een vogeltje horen fluiten.

Maar gelukkig zijn is dus iets anders? Want dan zijn we het eens.
geluk is een emotie. een ‘gelukkig’ leven is een illusie. Dus in niets ben ik het met je eens
S-Meds schreef:
04-08-2019 00:00
geluk is een emotie. een ‘gelukkig’ leven is een illusie. Dus in niets ben ik het met je eens
Ahhh ok. Jammer dat je dat zo ervaart. Ik hoop dat je snel weer naar de wc kan.
S-Meds schreef:
03-08-2019 22:36
geluk is een gevoel, het gaat mis als we geloven dat je dat gevoel constant kan behouden. dat is de grootste leugen van onze huidige tijd
Mooi artikel hierover:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ntent=free

"'Wij hebben in het Westen iets heel raars gedaan: we zijn geluk als een toestand gaan definiëren. Dat is utopisch denken: het kan beter. Láter, als ik met pensioen ben, of een buitenhuis heb, of eindelijk naar bed kan met die vrouw om de hoek. Wij snappen niet wat geluk is. Ge-luk, dat wil zeggen: gelukt. De Fransen hebben er een beter woord voor: bonheur, een mooi uur. Geluk is toeval: iets dat je toe valt.'"
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
04-08-2019 00:31
Mooi artikel hierover:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ntent=free

"'Wij hebben in het Westen iets heel raars gedaan: we zijn geluk als een toestand gaan definiëren. Dat is utopisch denken: het kan beter. Láter, als ik met pensioen ben, of een buitenhuis heb, of eindelijk naar bed kan met die vrouw om de hoek. Wij snappen niet wat geluk is. Ge-luk, dat wil zeggen: gelukt. De Fransen hebben er een beter woord voor: bonheur, een mooi uur. Geluk is toeval: iets dat je toe valt.'"
ja! precies wat ik bedoel! leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven