Lief, lul, watje of wat anders

01-02-2010 20:24 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe heb je wel eens van die discussies met je partner. En dan vraag je je na afloop af; ben ik nu een lul, of lief, of een watje of wat anders......

We komen beide vrijwel tegelijk thuis. Allebei een kind opgehaald, allebei een dag gewerkt. Vraagt ze of ik de auto wil gaan voltanken, want die is bijna leeg. Ik sputter wat tegen; van doe dat gewoon morgen op weg naar je werk. Maar nee dat kan niet want dat geeft stress. Zo wel op weg naar het werk als op de terugweg naar huis is daar geen tijd voor. Na wat heen en weer gemopper en gezeur, ga ik het dan maar doen. Op de boordcomputer zie ik dat er nog voor 150km in de tank zit (en we wonen centraal in NL) dus hoe nodig was het eigenlijk?

En dan vraag ik me dus af; Ben ik nou lief omdat ik het doe of een watje? Ben ik een lul omdat ik dat niet meteen doe, maar daar eerst over zeur? Of toch wat anders???
Ja, ik vind je wel een zeur. Je doet net alsof je vrouw op haar kont gaat zitten als jij gaat tanken, maar waarschijnlijk is ze gewoon aan het koken, opruimen, met de kinderen bezig enz.
Zelfs al is ze druk bezig met van alles: waarom kan ze dan niet zelf even tanken als ze toch onderweg is? Dan vertrekt ze maar vijf minuten eerder of dan is ze maar vijf minuten later thuis dan normaal, dat is minder moeite dan dat iemand er speciaal voor in de auto moet gaan zitten!

Blègh, prinsessengedrag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven