Lief, lul, watje of wat anders

01-02-2010 20:24 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe heb je wel eens van die discussies met je partner. En dan vraag je je na afloop af; ben ik nu een lul, of lief, of een watje of wat anders......

We komen beide vrijwel tegelijk thuis. Allebei een kind opgehaald, allebei een dag gewerkt. Vraagt ze of ik de auto wil gaan voltanken, want die is bijna leeg. Ik sputter wat tegen; van doe dat gewoon morgen op weg naar je werk. Maar nee dat kan niet want dat geeft stress. Zo wel op weg naar het werk als op de terugweg naar huis is daar geen tijd voor. Na wat heen en weer gemopper en gezeur, ga ik het dan maar doen. Op de boordcomputer zie ik dat er nog voor 150km in de tank zit (en we wonen centraal in NL) dus hoe nodig was het eigenlijk?

En dan vraag ik me dus af; Ben ik nou lief omdat ik het doe of een watje? Ben ik een lul omdat ik dat niet meteen doe, maar daar eerst over zeur? Of toch wat anders???
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 februari 2010 @ 20:40:

[...]

Waarom niet?

Daarom!

Zo smeer ik altijd zijn brood. Eerlijk verdeeld, toch?

Weet niet of het eerlijk verdeeld is bij jou.

Rijd je niet zoveel? En zit het tankstation om de hoek?

Krijg de indruk van TO dat het bij hem niet zo eerlijk verdeeld is. Maar kan een verkeerde indruk zijn hoor.
Ik vind je ook lief en haar een zeur!

Tanken kost hooguit 5 minuten, dat kan ze toch incalculeren morgenochtend?! Als ze daar al van in de stress schiet.......
Mijn eerste gedachte is dat ze een reden zoekt om je (even) uit huis te krijgen. Nergens op gebaseerd natuurlijk maar ik vind het wel vreemd dat ze nog 150 km rond kan tuffen en toch erop staat dat je gaat tanken.

Vraagt ze meer dingen van je waarbij je jezelf dezelfde vraag stelt?
Op basis van 1 post over het tanken is hij lief en zij een zeur/zeikwijf?

Als je een relatie hebt dan doe je sommige dingen voor elkaar uit liefde. Jij gaat na veel gemopper en gezeur akkoord om te gaan tanken. Je bent dus niet heel lief, want anders had je het gedaan zonder te mopperen. Een lul ben je ook niet, want dan had je het helemaal niet gedaan, dus dan ben je een watje of wat anders

Maar ik vind het niet raar hoor dat je even voor haar tankt. Zij zal ook heus wel eens wat voor jou doen wat zij dan onnodig of niet leuk vindt.
...
Een watje.

Als je puur lief was geweest had je niet "tegengestribbeld".

Als je het niet gedaan had, was je een lul geweest.

Nu dus een watje omdat je wel wat moppert, maar het uiteindelijk toch doet.
quote:queenie1 schreef op 01 februari 2010 @ 20:46:

Op basis van 1 post over het tanken is hij lief en zij een zeur/zeikwijf?

Als je een relatie hebt dan doe je sommige dingen voor elkaar uit liefde. Jij gaat na veel gemopper en gezeur akkoord om te gaan tanken. Je bent dus niet heel lief, want anders had je het gedaan zonder te mopperen. Een lul ben je ook niet, want dan had je het helemaal niet gedaan, dus dan ben je een watje of wat anders

Maar ik vind het niet raar hoor dat je even voor haar tankt. Zij zal ook heus wel eens wat voor jou doen wat zij dan onnodig of niet leuk vindt.Eh, hahaha. Wat ik een minuut later zeg dus.
quote:hannaviva schreef op 01 februari 2010 @ 20:43:

[...]

Weet niet of het eerlijk verdeeld is bij jou. Zo voelt het wel in ieder geval. En dat lijkt me belangrijker dan de vraag of de buurvrouw vindt dat wij het eerlijk verdeeld hebben, toch?

Rijd je niet zoveel? Geen grote afstanden, wel vaak.

En zit het tankstation om de hoek? Wel vlakbij

Krijg de indruk van TO dat het bij hem niet zo eerlijk verdeeld is. Maar kan een verkeerde indruk zijn hoor.

Je hoort maar één ding!

Kleine dingen worden een punt als er zaken binnen je relatie niet kloppen. Als je het idee hebt dat je niet goed genoeg bent, dat er niet van je gehouden wordt, dat je niet begeerd wordt, oid dán zijn sokken die naast de wasmand liggen al een enorm probleem. Ben je net in alle standen genomen en gillend klaargekomen , is je man met je kind een spelletje aan het spelen en draagt hij op andere vlakken zijn steentje bij dan ruim je die sokkken neuriënd op.

Zodra mijn man zou gaan zeuren over mijn anti-tank-houding dan weet ik dat er iets anders speelt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Enerzijds vind ik het goed van je dat je toch bent gegaan, anderzijds vraag ik me af waarom je nu om de mening van andere vrouwen/mannen vraagt? Het lijkt alsof je bevestiging vraagt dat het niet deugt en jij gelijk hebt. Dat vind ik dan weer niet zo lief.

Wil je horen dat je vriendin een zeur is en jij niet? Ga je haar dit laten lezen? In elk geval je klinkt ontevreden en ik hoop dat ook dat dit niet de dagelijkse gang van zaken in jullie relatie is

Gezellig is anders!

Maar hopelijk was dit slechts een momentopname.
quote:paloma schreef op 01 februari 2010 @ 20:45:

Mijn eerste gedachte is dat ze een reden zoekt om je (even) uit huis te krijgen. Hé ja.....laten we TO aan praten dat zijn vrouw vreemdgaat nisschien bereidt ze wel een verrassing voor. Nou maar hopen dat het een leuke is.

Aten jullie toevallig Ovengeheimen van Knorr?
@ BGB

Point taken!

Ik zou het niet doen maar dat is puur omdat ik veel te trots ben om dingen aan mijn auto te laten fixen door mijn vriend. Tanken, olie bijvullen, lampen verwisselen, door de wasstraat, ruitensproeier toei bijvullen; wil ik allemaal zelf doen. De enige die aan mijn auto mag zitten buiten de garage om is mijn vader.
Trots? Hoe bedoel je dat? Dat hij vooral niet moet denken dat je dat niet kan?
Ik vind het lief! Tuurlijk, het had nog gekund met voor 150 km in de tank, maar soms is het gewoon heel erg lekker om als vrouw een beetje 'verzorgd' te worden door je man/vriend. En het niet zelf hoeven tanken is typisch zoiets. Dus vooral blijven doen, waarschijnlijk zijn er ook bepaalde (wat meer 'vrouwelijke') dingen waarvan jij het fijn vindt dat zij het doet, terwijl jullie ook allebei druk zijn etc etc. Bijvoorbeeld zorgen dat er gekookt is als je thuis komt van een lange dag op je werk...(terwijl zij ook druk is geweest op werk/met de kinderen/thuis -> op de een of andere manier zien mannen het vaak als iets vanzelfsprekends dat de laatste boodschappen gehaald zijn er er weer eten op tafel staat)
Ik kan niet alles en ben net blij dat itsman het wel kan
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik zou het niet doen, onder vermelding van de reden.

Jullie zijn toch partners en gelijk, je bent niet haar verzorger. Tenzij ze ernstig lichamelijk ziek is, dan is het wat anders. De klussen moeten gelijk worden verdeeld, waarbij mannen zich vaak aangetrokken voelen tot andere klussen dan vrouwen. En dat is natuurlijk prima. Je kan in dit geval dus je tanktijd aftrekken van de rest van je corveeën, zodat zij wat meer van de andere klussen doet. Dan kan ze de volgende keer kiezen
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 februari 2010 @ 20:55:

Trots? Hoe bedoel je dat? Dat hij vooral niet moet denken dat je dat niet kan?Ja.
Een lul
begrijp me niet verkeerd hoor, hij is ook een zeikwijf dat ie er op een vrouwenforum erover moet klagen
Hij zal nu wel aan de afwas zijn terwijl zij Private Practice kijkt

quote:hannaviva schreef op 01 februari 2010 @ 20:59:

[...]

Ja. Als je op die manier in een relatie staat vind ik dat triester dan dat TO een keertje tankt voor zijn vrouw.
...
Ik tank bijna altijd zelf maar ik heb er een gruwelijke hekel aan...

Maar dat jij dat doet is heeeel lief alleen de volgende keer zonder zeuren dan ben je nog liever
quote:queenie1 schreef op 01 februari 2010 @ 21:02:

[...]

Als je op die manier in een relatie staat vind ik dat triester dan dat TO een keertje tankt voor zijn vrouw.Zo stA ik niet alleen in mijn relatie maar ook in het leven. Zelf zelf zelf! En soms dan weer heel erg niet.
anoniem_91744 wijzigde dit bericht op 01-02-2010 21:06
Reden: typen moeilijk!
% gewijzigd
Jij tankt voor haar en zij doet weer andere dingen voor je.
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
quote:meds schreef op 01 februari 2010 @ 21:00:

begrijp me niet verkeerd hoor, hij is ook een zeikwijf dat ie er op een vrouwenforum erover moet klagen

Hij wil gewoon van ons horen dat zij het zelf moet doen zodat ie dat voortaan zonder schuldgevoel tegen zijn vriendin kan zeggen

Leer mij die mannen kennen
anoniem_98279 wijzigde dit bericht op 01-02-2010 21:07
Reden: .
% gewijzigd
quote:RemboEnRembo schreef op 01 februari 2010 @ 20:41:

Hhahahahaha ja ja ja ja vrouwen bibberen al als de tank half leeg is..... LOL

Niet allemaal, ik ga pas tanken als het lampje al lang en breed brandt.. living on the edge!

(en nee.. nog nooit zonder benzine gestaan..)

@ TO: eens met de meesten hier, het is lief dat je het doet. (even daar gelaten dat 150km nog best wat benzine is). Het zijn de kleine dingetjes die het (van beide kanten) doen!
De informatie die je geeft is niet genoeg om een mening te kunnen vormen hierover.

Wat deed je vrouw terwijl jij ging tanken? Snel snel eten koken omdat de kinderen hongerig en aan het dreinen waren? Is dat de reden waarom ze zo gehaast was en ze geen tijd wilde verliezen met tanken? Moet ze vanavond nog allerlei dingen doen en is ze morgenochtend ook gehaast omdat de kinderen weggebracht moeten worden en ze toch tijdig op haar werk moet komen?

Of is ze lekker op de bank gaan zitten terwijl jij ging tanken?

En zijn de taken tussen jullie over het algemeen evenwichtig verdeeld?

Dat maakt allemaal nogal een verschil uit, vind ik.

Ik ben benieuwd naar je antwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven