Lief, lul, watje of wat anders

01-02-2010 20:24 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe heb je wel eens van die discussies met je partner. En dan vraag je je na afloop af; ben ik nu een lul, of lief, of een watje of wat anders......

We komen beide vrijwel tegelijk thuis. Allebei een kind opgehaald, allebei een dag gewerkt. Vraagt ze of ik de auto wil gaan voltanken, want die is bijna leeg. Ik sputter wat tegen; van doe dat gewoon morgen op weg naar je werk. Maar nee dat kan niet want dat geeft stress. Zo wel op weg naar het werk als op de terugweg naar huis is daar geen tijd voor. Na wat heen en weer gemopper en gezeur, ga ik het dan maar doen. Op de boordcomputer zie ik dat er nog voor 150km in de tank zit (en we wonen centraal in NL) dus hoe nodig was het eigenlijk?

En dan vraag ik me dus af; Ben ik nou lief omdat ik het doe of een watje? Ben ik een lul omdat ik dat niet meteen doe, maar daar eerst over zeur? Of toch wat anders???
wat is er nou zo verschrikkelijk aan tanken?

en hoezo geen vrouwen-werk. Hoe doe je dat dan als single-vrouw..
quote:ninon schreef op 01 februari 2010 @ 21:27:

Ik zou ook zo graag eens willen dat mijn vriend voor mij gaat tanken. Zo jammer dat we geen auto hebben!

*Gaat vriend vragen een strippenkaart te halen, ik kan nog 4 ritjes op de oude*
quote:Heyjij schreef op 01 februari 2010 @ 21:32:

en hoezo geen vrouwen-werk. Hoe doe je dat dan als single-vrouw..Tja dan kun je niet autorijden hé
quote:Donkeyshot schreef op 01 februari 2010 @ 21:28:

Ik had ook zo'n vrouw. Die van mij weigerde gewoon te tanken want dat was geen vrouwenwerk. Ben nog steeds blij dat ik van dat soort gezeur af ben .

Gelijk heb je!

Vind het zulk gezeur van vrouwen dat zij bepaalde zaken niet willen doen omdat het mannenwerk zou zijn....

Wat als dit soort vrouwen spontaan single worden? Kunnen ze niet meer autorijden want geen benzine; wordt het huisvuil nooit weggebracht, wordt er nooit een kapotte lamp vervangen, een schilderijtje opgehangen, enz...
Ik ben een paar jaar single geweest maar toen dreigde de gemeente me uit mn flat te zetten omdat de vuilniszakken tot aan het plafond op het balkon opgestapeld stonden..

Najaaah,daar kon ik toch niets aan doen..

Er was geen man om ze weg te brengen!
quote:biebelie schreef op 01 februari 2010 @ 21:33:

[...]

Tja dan kun je niet autorijden hé Ja, lijkt me duidelijk.
llww,

Wat vind je zelf? Je sputtert tegen, maar doet het uiteindelijk wel. Waarom? Als je het niet wilt doen, houd dan je poot strak en zeg gewoon dat je moe bent en er geen ruk zin in hebt. Dan ben je duidelijk.

En als je het graag voor haar doet (of omdat zij vanavond de kids al op bed heeft gelegd bijv.), doe het dan uit liefde en zeur er niet over.

En als je er alsnog niet mee eens bent, zeg dan tegen haar: luister, ik heb ook een pittige dag gehad en moet ook mijn eigen auto tanken. Als het me lukt of ik heb er zin in, geen probleem. Als ik zeg 'nee', moet je het gewon even zelf doen.

Kortom: nu? Ben je een watje.
Only dead fish go with the flow
quote:Heyjij schreef op 01 februari 2010 @ 21:32:

en hoezo geen vrouwen-werk. Hoe doe je dat dan als single-vrouw..Door jezelf te vermannen!

*tankt altijd met nep-snorretje en sok in broek*
Misschien 2 auto's kopen. Kan ze het lekker zelf doen. Maar .... wat doet zij allemaal voor jou?
quote:llww schreef op 01 februari 2010 @ 20:24:

Af en toe heb je wel eens van die discussies met je partner. En dan vraag je je na afloop af; ben ik nu een lul, of lief, of een watje of wat anders......

Wat je bent weet je zelf het beste.

Wat interessanter is, of in ieder geval, laat ik voor mezelf spreken, wat ík interessanter vind; is dit éénrichtingsverkeer, of zijn er ook dingen die zij altijd voor jou doet, omdat jij dat nooit doet?

Dat het zo gegroeid is en dat het nu eigenlijk verbazend is dat jij er ineens een punt van maakt.

Dat ze niet beter weet zeg maar.

Is dat zo?

Mijn man vouwt bijvoorbeeld nooit de was en hij doet nooit het haar van onze dochter.

Hij kan het best (vind ik, hij vindt van niet) maar hij doet het niet. Ik doe het wel. Altijd. Want als ik het niet doe, doet niemand het.

Sneeuwschuiven, grasmaaien, gaten boren doet hij. Ik doe het niet. Als hij het niet doet, gebeurt het niet.

Is dat onwil?

Neuh, dat is gewoon zo gegroeid en nu ik dit lees denk ik ineens, hé, dat soort dingen hebben wij ook. Ik moest er over nadenken, maar ook hier gaan sommige dingen altijd op dezelfde manier, qua verdeling.

Ben jij het dus die ínééns wil dat alles anders gaat dan 'normaal'? Of is het iets wat ze nu zomaar niet meer doet en normaal gesproken wel?
@llww, je vrouw zeikt en jij bent een watje :-)

Natuurlijk is het lief om wat voor je partner te doen maar hallo zeg, tanken geeft stress?? en de tank is nog niet eens leeg??

Wat vind jij? Vind jij je vrouw een zeur? Zo ja, dan had je niet voor haar moeten tanken. Zo nee, dan is het lief van je maar moet je niet hier komen om te vragen wat je nou eigenlijk bent.

Ik tank altijd zelf, ga zelf naar de wasstraat, vul olie en vloeistoffen bij, verwissel lampjes enz enz.
quote:Capibara schreef op 01 februari 2010 @ 21:22:

En voor ik allerlei commentaar over me heen krijg: ja, mijn man en ik doen ook dingen voor elkaar. Ik smeer ook zijn brood omdat ik van hem houd. Maar ik vraag hem niet om dingen te doen die ik net zo makkelijk zelf had kunnen doen en die niet eens nodig zijn. Of nee, die ik nog makkelijker zelf had kunnen doen, als ik toch met m'n kont in die auto zit. Capiman is ook blij als hij na een dag werken thuis is, dan hoeft hij van mij niet nog eens weg om iets te doen waar ik zelf te belazerd voor ben.En zo is het :-)
quote:Pien252 schreef op 01 februari 2010 @ 20:56:

Ik vind het lief! Tuurlijk, het had nog gekund met voor 150 km in de tank, maar soms is het gewoon heel erg lekker om als vrouw een beetje 'verzorgd' te worden door je man/vriend. )

Nououou, verzorgd.....Als je te lui bent om het zelf te doen en vervolgens met je man in discussie gaat omdat je vind dat hij het maar voor je moet doen, mwa....

Mijn vriend doet ook hele lieve dingen voor mij, vaak uit zichzelf maar soms vraag ik er ook om. Maar ik ga er niet over in discussie als hij iets voor me moet doen wat ik eigenlijk zelf heel goed had kunnen doen. (en de reden "het geeft stress om te moeten tanken" vind ik nergens op slaan)
Liefs is als je uit jezelf haar auto eens aftankt zonder dat ze er om vraagt. En zij is lief als ze er de volgende keer niet vanuit gaat dat je het weer doet. Geeft jou de vrijheid om die keuze zelf te maken... en haar een onverwacht moment om even van te genieten.

Niets zo gevaarlijk in een relatie als ermaar vanuit gaan dat dingen 'normaal'gewoon'gebruikelijk' zijn.

Dus.. je bent lief als je het doet... En zij begeeft zich op gevaarlijk terrein als ze er een gewoonte van maakt om er maar vanuit te gaan dat je het altijd maar even doet.
Nou, wij vragen wel vaker iets aan elkaar wat we makkelijk zelf kunnen doen. Vooral mijn man heeft daar een geweldige tactiek voor:

"Zullen we koffie zetten?"

"Weet je wat? Lees ik dit hoofdstuk, zet jij koffie, zijn we gelijk klaar".

"Zullen we mij masseren?"

"Als jij nou even de bak buiten zet, dan knuffel ik de poezen wel, ok?"

Je hebt vragen en vragen he. Maar als hij zegt "Ik ben moe, ik heb geen zin om te koken", dan doe ik het gewoon, ook als ik ook niet zo veel zin heb. Omdat het ook andersom kan.
Eens met Ephemeron trouwens
Jemig! Wat zijn dat voor vrouwen die hun man als een knecht de deur uit sturen om voor hun te gaan tanken? Doe het effe lekker zelf, je kan toch ook rijden met die auto?

Zo'n vrouw rijdt drie tankstations voorbij op weg naar huis en stuurt dan haar man erop uit omdat ze anders vieze handjes krijgt. Bah kindvrouwtjesgedrag.....heb ik een hekel aan.
TO antwoordt helemaal niet op de vragen die we stellen. Bijvoorbeeld op de vraag of zijn vrouw al dan niet 's avonds het hele huishouden doet (koken, kinderen eten geven en in bed leggen, afwassen, opruimen...) terwijl hij de krant aan het lezen is. Of omgekeerd, of hij dat allemaal doet en dan nog voor haar gaat tanken ook.

Zolang we dat niet weten heeft het geen zin om op zijn vraag te antwoorden.
Nog niet teruggekeerd?
veel te lief mankeerd ze toch niks aan haar handen ??
Zo dit is een romantiek killer zeg....

ik vind haar een zeur en zie jouw dit maar kort volhouden

of tenminste kort volhouden en tegelijke tijd geil naar haar blijven kijken als je met de volle tank weer thuis bent

We komen beide vrijwel tegelijk thuis. Allebei een kind opgehaald, allebei een dag gewerkt. Vraagt ze of ik de auto wil gaan voltanken, want die is bijna leeg. Ik sputter wat tegen; van doe dat gewoon morgen op weg naar je werk. Maar nee dat kan niet want dat geeft stress. Zo wel op weg naar het werk als op de terugweg naar huis is daar geen tijd voor. Na wat heen en weer gemopper en gezeur, ga ik het dan maar doen. Op de boordcomputer zie ik dat er nog voor 150km in de tank zit (en we wonen centraal in NL) dus hoe nodig was het eigenlijk?

En dan vraag ik me dus af; Ben ik nou lief omdat ik het doe of een watje? Ben ik een lul omdat ik dat niet meteen doe, maar daar eerst over zeur? Of toch wat anders???Het eerste wat ik hier bij dacht/voelde was...wil je even laten zien hoe goed je bent, en vindt je het fijn al die reacties hier van oh wat een lieverd en wat een zeur is je vrouw.. doe het dan lekker niet..laat haar lekker zelf gaan..tsja...
Als het haar auto is, kan ze ook zelf tanken.

Wat nou stress, als dat al stress is,...

Dan moet ze het maar zien als therapie, dit moet geen probleem zijn.

Als je zulke dingen als een probleem gaat zien, wordt het steeds gekker en durf/kan je niets meer.

Ik kan me voorstellen dat je, als je net thuis bent, geen zin meer hebt om nog te gaan tanken.

Zij ook niet, dus laat ze het jou doen.

Stom! En dan nog zeiken tegn je ook tot je het gaat doen.

Als jij het doet om van het gezeur af te zijn: Niet doen! Wordt steed gekker, en jij wordt een watje in mijn ogen.

Als jij het zelf aanbiedt of bij een gezamelijke auto het als jouw taak zien is het lief van je, als ze het eist, terwijl het zelfs niet eens hard nodig is en zij kan het zelf ook, is het echt gezeur van haar.

En dan vraag ik me dus af; Ben ik nou lief omdat ik het doe of een watje? Ben ik een lul omdat ik dat niet meteen doe, maar daar eerst over zeur? Of toch wat anders???Je bent geen lul, maar dat gezeur is wel lullig. Als je weet dat je haar er een plezier mee doet, en je vindt het kennelijk geen bezwaar (want je doet het uiteindelijk toch), mekker dan niet zo en ga gewoon tanken.
...hulde. Wat een hilarisch topic is dit. En die reactie van Rembo&Rembo hahahahahaha.

Maar ik krijg als ik deze stelling lees ineens de indruk dat het gaat om een of andere vraag voor een scriptie ofzo. Om te kijken hoe geemancipeerd wij reageren als vrouwen op het tank verhaal. Waarschijnlijk zit er nu een 19 jarige studente percentages uit te rekenen en excelsheetjes te vullen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven