liefdesverdriet en eenzaamheid

06-01-2009 11:35 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Mijn relatie is nu een maand uit en het doet nogsteeds zo veel pijn. Ik dacht echt in hem de man van mijn leven gevonden te hebben. Het eerste jaar was heel heftig, ik heb nog nooit zo veel liefde gevoeld als toen. Vanaf de eerste date was alles perfect. We waren zo veel samen en na twee maanden zijn we gaan samenwonen.

Hij gaf mij zo veel liefde, was er voor me in alles. Hielp me met mijn problemen.. en we hadden het gewoon heel erg fijn samen, een hele diepe band. Ik zag mezelf oud worden met hem.

Na een half jaar proberen en waarin het een paar keer bijna uit is geweest, heeft hij het een maand geleden definitief uitgemaakt.

De afgelopen paar maanden herken ik hem gewoon haast niet meer, zo afstandelijk.. al die dingen die hij mij gaf zijn in een keer weg. Het doet mij zo veel verdriet hoe hij nu tegen mij doet.

Ik heb geen vrienden en ook geen familie die er voor me is dus als er iets is waar ik mee zit (of als er iets positiefs is) kom ik bij hem, maar hij negeert me bijna helemaal en maakt het daarmee alleen maar erger. Hoe kan je nou zo doen tegen iemand waar je zo'n mooie relatie mee hebt gehad.

Ik voel me gewoon heel erg verdrietig en eenzaam nu.

Zijn er meer mensen die zich (een deel) hier in herkennen, dan kunnen we het hier lekker van ons af schrijven en elkaar er doorheen helpen. Hoop op jullie reacties.
Wat waarschijnlijk ook erg onaantrekkelijk is voor je ex dat jij nu zo aan hem hangt. Mensen vinden het nooit fijn als iemand afhankelijk van ze is. Door nu steeds je verdriet en pijn bij hem te uiten maak je jezelf helemaal afhankelijk van hem.

Jij leeft jouw leven en maak er dus ook wat moois van :-). Ga leuke dingen doen je kunt ook veel alleen doen of idd plaats een oproepje voor meiden bij jou in de buurt. Kijk anders ook eens op deze site www.nieuwemensenlerenkennen.nl voor allerlei activiteiten.

Nu lijkt het alsof je hele leven is ingestort maar kop op! Bekijk het van de positieve kant. Je kunt nu weer openstaan voor nieuwe dingen en nieuwe mensen. En op een gegeven moment zul je merken dat je steeds minder aan je ex denkt.

Liefs Cassie
@ lalein & yoyo: ik moet ook zeggen een paar van mn collega's heb ik echt veel aan gehad, gewoon omdat ik even tegen ze kon praten er over (kan natuurlijk niet zo veel tijdens het werk).. vooral toen het net uit was.. ze zijn echt super lief voor me .. leeftijd maakt daarin niet uit.. heb ook een hele fijne collega van 62 die over de relatie/breakup met haar ex begon en me erg steunt..

er zijn best een hoop lieve mensen om me heen ..nu ik het zo opschrijf valt het toch wel een beetje mee met dat niemand hebben.. fijn dat jullie me daar meer inzicht in hebben gegeven..

ik reageer straks nog wel op de andere berichten.. ga nu eerst ff lekker tv kijken.
quote:Missy_22 schreef op 06 januari 2009 @ 13:28:

Lieve lieve Porcelina,

Ik weet precies hoe je je voelt! Mijn vriend heeft na bijna 4 jaar, 2 maanden geleden een einde aan onze relatie gemaakt..

Ik kom geen stap verder zonder hem...

Bij ons ligt het ook allemaal heel gecompliceerd!

Ik herken hem dan ook bijna niet terug! Hij weet het zelf ook en wilt eraan werken, maar heeft intussen een nieuwe vriendin..

Aangezien het nu al 2 maanden bezig is durf ik hier ook niet meer met iemand over te praten... Bang dat ze mij lastig vinden... Maar ik kom er gewoon niet overheen!

Mijn verstand en hartje zijn beide van verschillende mening!

Ik wil je graag helpen! En heb altijd een luisterend oor!

Dikke kus Missy

Moeilijk he, verder gaan zonder hem. woonden jullie ook samen? Wij wonen nu nog in het zelfde huis (wat mijn huis blijft gelukkig!) en aan de ene kant wil ik echt niet dat hij straks weg gaat.. maar het is ook maar beter want dan kan ik eindelijk verder met mijn leven. ik word gek van deze glimp van mijn oude leven.

hoe was het bij jullie dan, waarom ligt het gecompliceerd? als je dat wil vertellen tenminste. en jeetje.. nu al weer een nieuwe vriendin.. dat is vast heel moeilijk voor jou. ik weet dat mijn ex ook ooit weer iemand gaat hebben, maar ik moet er echt niet aan denken.. in mijn gevoel hoort hij gewoon nog bij mij.

2 maanden is ook nog niet zo lang, zeker na 4 jaar samen zijn.. het kost veel meer tijd.. maar ik ken het gevoel mensen niet tot last te willen zijn.. heb jij wel vriendinnen die er voor je zijn?

heel lief van je.. en ik heb voor jou ook een luisterend oor!
quote:wohman schreef op 06 januari 2009 @ 15:05:

Nou zie hier heb je al iemand gevonden die hetzelfde doormaakt als jij! En natuurlijk kun je hier ook je gevoelens kwijt. Zoals iemand al zei, iedereen heeft wel eens liefdesverdriet gehad, dus we weten allemaal hoe dat voelt.

Je zou misschien best vrienden met je ex kunnen worden, maar daar is het nu nog te vroeg voor. Laat dat even rusten, zoek geen contact meer, en kijk hoe het zich dan ontwikkeld.

Misschien hou je een goeie vriend aan hem over, misschien heb je daar over een tijdje wel geen behoefte meer aan.

Ik zou op je werk zeker even vertellen wat je dwars zit. Dat hoef je natuurlijk niet aan iedereen te vertellen. Maar heb je niet een collega waarmee je een klik hebt? Ik heb een paar vriendinnen die een paar jaar jonger zijn dan mij, dat gaat prima!

Jammer dat je moeder er niet helemaal voor je kan zijn. Als ik ergens mee zit, vertel ik dat meestal als eerste aan mijn moeder. Maar misschien kan ze er wel gewoon voor je zijn, zonder zware gesprekken te voeren. Ken je niet nog wat mensen van vroeger? Basisschool of middelbare school? Wonen die niet in de buurt van je ouders? Ik heb via Hyves weer een paar oude schoolvriendinnen terug gevonden. Misschien kun je dat ook eens proberen?

ja het is fijn om te zien hoe veel mensen die je amper kent er voor je zijn als het nodig is.. zowel hier als in het echte leven.. ik ben dat niet zo gewend, maar het is een goed gevoel.

vrienden worden met mn ex is wel iets wat ik graag wil.. maar dat roept iedereen als het net uit is.. maar ja.. hij betekent gewoon heel veel voor me.. ik heb iig besloten dat als hij straks weg is dat ik hem minstens 2 maanden niet ga zien (en spreken enzo) om afstand te nemen.. hopelijk gaat dan het verwerken beter.

mn moeder is verder wel lief hoor, ik mag komen eten en af en toe mee een stuk wandelen met de hond.. een knuffel of een fijn gesprek zit er niet in.. maar ze doet op haar manier haar best.

goed idee, oude vriendschappen nieuw leven inblazen.. moet ik binnenkort ook maar eens mee aan de slag

quote:CassieViva schreef op 06 januari 2009 @ 19:08:

Wat waarschijnlijk ook erg onaantrekkelijk is voor je ex dat jij nu zo aan hem hangt. Mensen vinden het nooit fijn als iemand afhankelijk van ze is. Door nu steeds je verdriet en pijn bij hem te uiten maak je jezelf helemaal afhankelijk van hem.

Jij leeft jouw leven en maak er dus ook wat moois van :-). Ga leuke dingen doen je kunt ook veel alleen doen of idd plaats een oproepje voor meiden bij jou in de buurt. Kijk anders ook eens op deze site www.nieuwemensenlerenkennen.nl voor allerlei activiteiten.

Nu lijkt het alsof je hele leven is ingestort maar kop op! Bekijk het van de positieve kant. Je kunt nu weer openstaan voor nieuwe dingen en nieuwe mensen. En op een gegeven moment zul je merken dat je steeds minder aan je ex denkt.

Liefs Cassie

je hebt gelijk, dat was tijdens onze relatie al niet goed.. en nu het uit is is dat eigenlijk alleen maar erger geworden..

ik moet hem loslaten he, het is moeilijk.. maar doe echt mn best.. ik probeer nu geen steun meer bij hem te zoeken.. gewoon alleen nog maar oppervlakkige gesprekjes te voeren. het is beter als hij straks weg is.. dan is deze rare situatie tenminste voorbij.

bedankt voor de link! ben al lid geworden.
Hey Porcelina,

Dankje voor je reactie!

We woonden idd 3,5 jaar samen :( Hij is weg gegaan..

Vandaag had ik hem weer aan de tel... Drama drama drama!

Hij is zo veranderd en zo koud en kil! Ik kan hier niet mee omgaan! Hij is niet de jongen die ik 4 jaar heb mogen kennen! Ik zit er weer helemaal doorheen! Ik ga zometeen met vriendinnen weg, maar daarna zou ik me het liefste tegen een boom aan rijden!

Ik weet het hij is het niet waard enz.. maar wat doe je als je hart je want anders verteld dan je verstand?

Ik wil nog graag 1 gesprek met hem!! 1 gesprek!! Gewoon alles kunnen vertellen en laten zien hoe ik mij voel, maar nee meneer heeft daar momenteel geen behoefte aan!

Moet keuzes maken mij of haar of niemand... Triest na 4 jaar! Echt triest een ander woord heb ik er niet voor!

Hoe gaat het bij jou? Al iets beter? Ik heb erg last van ups and downs en daar word ik echt depri van!

Hoop snel van je te horen!

kus
oh meis..

ik ken dat gevoel, mijn ex was altijd heel lief voor me, was er altijd, ik kon overal met hem over praten.. hij was echt behalve mn grote liefde ook mijn beste vriend.. deelden ook interesses enzo. en nu.. er komen alleen nog maar korte antwoorden uit.. geen begrip.. het lijkt wel of de man waar ik 2 jaar van heb gehouden ineens totaal niet meer bestaat... ik voel me voor een deel ook zo eenzaam omdat ineens die persoon waar ik alles mee deelde weg is.

hij is het niet waard, al dat verdriet.. geniet van je vriendinnen en alle andere dingen in je leven die positief zijn.. want die zijn er echt nog wel als je er op let.

heb je wel nog een gesprek met hem gehad toen hij het uit maakte? of helemaal niks?

misschien moet je proberen hem even een paar maanden niet te spreken (en zien etc) .. dat schijnt echt beter te helpen bij het verwerken, het zou dan sneller moeten gaan.. het hem loslaten.. ik zie er ook heel erg tegenop.. hem zo lang niet spreken.. maar ik ben het wel van plan, want ik wil dit ellendige gevoel zo kwijt.

bij mij ook ups en downs.. als ik eenmaal lekker opga in mn werk voel ik me af en toe best ok, en ook sterker.. maar na een tijdje weer thuis te zijn slaat mijn gevoel soms om.. om niks.. een gedachte aan hem.. een liedje op de radio.. of de gedachte aan een stukje songtext.. het dringt zich gewoon op in mn hoofd.. om gek van te worden

gister avond ging het eerst goed.. maar werd toen weer heel verdrietig van het kortaf zijn van mijn ex.. echt heel erg gehuild toen.. mn ex heeft me toen nog een beetje getroost (wel maar ongeveer een minuutje), iets wat ie sinds de dag dat het uit ging niet meer heeft gedaan.. dat was een soort van fijn maar ook raar. daarna zei hij dat ie een tijdelijk logeeradres ging zoeken tot ie in zijn huurhuis kan. hij zegt dat deze situatie slecht is voor mij.. hij heeft vast gelijk, en ik wil ook wel verder met mn leven, maar vind het toch moeilijk dat hij gaat. dan is het echt definitief. ik wil gewoon dat hij zich bedenkt dat hij een fout maakt, dat ie beseft wat ie allemaal weggooit.. we hadden het zo goed samen. ik mis hem zo.

hoop dat je t wel nog een beetje gezellig hebt gehad met je vriendinnen!
(nieuwe topic van gemaakt)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven