Liefdesverdriet!

01-11-2009 08:39 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdagavond heeft mijn vriend onze realtie verbroken... Hij is moe, zijn energie is op en kan het dus niet meer opbrengen om voor ons te vechten. De afgelopen weken is het wat rommelig geweest is onze relatie. MIjn vriend was erg in de war, voelde zich vaak rot en kon mij niet de reden geven waarom... Leuke dingen deden we niet meer, we zaten alleen nog maar thuis te huilen en te praten.

Donderdag is dus de bom gebarsten, hij stopt er mee! En nu komt de aap uit de mouw: hij heeft het gevoel dat hij altijd op zijn tenen moet lopen, hij kan mij niet bieden wat ik wil, en sinds hij mij kent voelt hij zich vaak ongelukkig... Waarom heeft hij mij dit niet eerder verteld? Waarom kwam hij iedere avond bij mij slapen terwijl ik aangaf dat het ook goed is om ieder in ons eigen huisje te slapen? Waarom ging hij met mij 2 weken op vakantie? Waarom zei hij dat hij wilde samenwonen, trouwen en kinderen krijgen met mij? Ik ben zo in de war.... snap er helemaal niks van.

Ik heb bij hem juist zo veel afstand gehouden omdat ik net uit een relatie kwam. Maar hij bleef volhouden en zei al na een maand tegen mij: misschien is dit wel voor altijd. Uiteindelijk heb ik me dus helemaal gegeven aan hem...

En nu... Nu ben ik zo ontzettend verdrietig. Ik heb hem gesmeekt bij me te blijven, om het alsjeblieft niet op te geven, om ons nog een kans te geven. Ik heb geschreeuwd, gejankt, hem vast gepakt.. Ik was wanhopig, en zo ken ik mezelf helemaal niet, ben juist een heel rustig persoon. Maar het idee dat ik de liefde van mijn leven kwijt ben maakt me gek! Daar baal ik van! Ik ben juist iemand die de rust kan bewaren, en die een man nooit zou smeken om alsjeblieft bij me te blijven.....

Nu zijn we dan een paar dagen verder en voel ik me wat rustiger... Ik heb hem nog wel een paar keer gebeld en gezegd dat ik zielsveel van hem hou. Maar hij is er van overtuigd dat dit de juiste beslissing is.

En wat moet ik nu? Ik mis hem zo ontzettend, wij hadden het zo leuk. We konden goed praten, lachen, huilen.. We konden samen uren in bed liggen, elkaar vasthouden zonder iets te zeggen. We deden heel veel leuk dingen met vrienden. Ik was volgens hem zijn beste vriendin. En hij is zeker mijn beste vriend.

We hebben echt een heerlijke tijd gehad, ik dacht dat hij de ware was voor mij. Daarom kan ik het waarschijnlijk ook allemaal niet bevatten.

Hoe moet ik hier nu mee om gaan?
Ik snap je redenatie, maar ik word gewoon niet meer rustig. Het wordt bij mij juist steeds erger, mede door het besef dat ik weer in de wacht sta. Dat ik voor mezelf weer niet op nr1. kan komen staan, omdat hij de beslissing moet maken.

Dit wist ik van tevoren, maar nu voelt het niet meer goed.

Ik sta nu gewoon op het punt waar ik echt wil weten wat het wordt.

Heb hem trouwens eindelijk te pakken gekregen. Zie hem vanavond. Moeten nog even bedenken waar...
Fijn dat je hem eindelijk hebt gesproken! Hoe reageerde hij? Misschien goed om voor jezelf even op te schrijven wát je precies uit vanavond wil halen. Zie het even als een zakelijke bespreking (van te voren, niet op het moment zelf natuurlijk )en bedenk goed wat JIJ wil met dit gesprek. En zorg dat je dat dan ook krijgt......

Ik wens je héél veel succes en zal zeker aan je denken. Sterkte hoor!
Dankjewel!

Heb echt zo'n erop of eronder gevoel...
Okeej,Simooon,ook ik wens je veel sterkte en een afloop waar jij je in kunt vinden! Ben benieuwd..let us know! Knuf mirre
Tuurlijk laat ik het weten, bedankt meiden!
Ik vindt het goed van je dat je zegt dat wachten niet goed voelt en dus voor jezelf kiest en nu gewoon de confrontatie aangaat.

Succes vanavond Simooon!!!!

PS: Ik ga me klaarmaken voor me date!
@Miss Silver: Have fun,you go girl! ; ) wachten op het verslag!

Wou dat ik ook weer zover was...
Net een uur aan de telefoon gezeten met mijn ex. Heb maar gezegd dat we eind van het weekend ofzo maar weer moeten bellen, want ik voel me er niet echt beter bij. Samen weer aan het praten over ons huis enzovoorts. Waar hij nu dus alleen gaat wonen. Ik wilde zo graag met hem daar gelukkig worden. Nu zal dat er voor mij even niet inzitten, maar ja toch he!!?? We waren er zo blij mee toen we hoorden dat we ervoor ingeloot waren. Zo moeilijk allemaal. Ik wil ook niet teveel weten waar hij mee bezig is, want dan denk ik alleen maar ja hij gaat door met zijn leventje en dat is ook niet echt eerlijk, want ik mag het hem helemaal niet kwalijk nemen dat hij afleiding zoekt. Alles doet me nog aan hem denken. Ga morgen uit eten met vriendinnen vlakbij een tent waar we laatst nog uit waren geweest samen. Ahhh! Morgen gaat het hoop ik weer wat beter. Hoe hebben jullie het contact afgebouwd? Of zijn jullie met ruzie uit elkaar gegaan?

Liefs Prinsesje
Succes! Zorg ervoor dat je doet wat goed voor jou is! Ik merk het nu ook. Het is uit en ik voel me klote, maar diep van binnen weet ik dat het goed is zo. Er is ook een soort van rust over me heen gekomen.quote:Simooon schreef op 14 januari 2010 @ 18:02:

Tuurlijk laat ik het weten, bedankt meiden!
Even een paar bemoedigende zinnen:

* Je verdient het om met iemand te zijn die altijd lief voor je is. (En jij moet ook lief zijn voor hem.)

* Een klootzak hoort niet bij een vrouw.

* Maak ruimte in je leven voor de fantastische zaken die je verdient.

* Heb vertrouwen! Welke andere keus is er?

* Soms moet je de deur helemaal zelf dichtdoen.

* Er is niks mysterieus aan: hij is weg en hij was niet goed genoeg voor je.

* Een laatste keer sex betekent net zo goed dat het over is.

* Ban hem uit je leven. Laat hij jou missen.

* Hij hoeft er niet aan herinnerd te worden dat jij een geweldige meid bent.

* Ergens is er een man die dolgelukkig zal zijn dat je niet terug bent gegaan naar dat rottige ex-vriendje.

* Is hij vaag? Dan deugt 'ie niet.

* Als hij je niet belt, komt dat omdat je niet in zijn gedachten bent.

* Blijft niet bij iemand die niet doet wat hij je beloofd heeft.
Nou dames, allereerste een dikke bedankt allemaal!

En Silver geniet van je date!

Nu mijn verhaal.

In de auto voelde het natuurlijk weer meteen heel vetrouwd. Even lekker relaxt zitten praten terwijl we rond reden om een goede plek te vinden om stil te staan en te praten.

Van tevoren had ik echt nog geen flauw idee hoe hij er nu in stond, want kon hem echt niet peilen.

Ben dus gewoon mijn eigen verhaal gaan doen. Al snel werd duidelijk dat we het allebei nog willen proberen.

Hebben vervolgens nog veel daarover gesproken.

Grootste probleem wat we zagen was dat we niet direct weer moeten gaan samenwonen. Dat betekent automatisch dat we niet 24/7 in hetzelfde huis zullen zijn en dus eerder tijd voor elkaar vrij moeten maken om dingen samen te gaan doen.

Eigenlijk een beetje de datingfase in :-) En eigenlijk hebben wij die fase nooit gehad. Is allemaal altijd erg snel gegaan tussen ons. Wordt vast nog wel een spannende tijd.

Het plan is nu dat ik daar van vrijdagavond t/m maandagochtend zal zijn. Dus 3 nachten daar en 4 nog bij mijn ouders. Enige verschil is nu dat het natuurlijk nog wel als mijn huis aanvoelt bij hem, maar dat ik er niet 7 dagen in de week woon. Geeft mij gelukkig wel de vrijheid om daar wel lekker te doen wat ik zelf wil en bij wijze van ook kan kopen voor de inrichting wat ik wil en niet wanneer je net een relatie hebt en af en toe bij de ander in huis bent. Dan is het toch nog niet samen.

Maar we zullen dus zien hoe dit gaat lopen! Ik heb er in elk geval wel erg veel zin in! Minpuntje is momenteel dat ik het mijn ouders nog niet heb verteld. Zijn van plan dat volgende week een avond samen te doen. Zij weten ook niet van mijn hele nieuwe inzicht in de situatie en ik zie het niet zitten om in mijn eentje te vertellen dat ik weer met hem ga beginnen. Vind dat hij daar ook bij moet zijn. Dan kan hij ook aangeven hoe hij de situatie nu ziet. Anders lijkt het net alsof ik me weer even laat overhalen en voor de zoveelste keer mijn verstand niet gebruik...

Ik blijf uiteraard meeschrijven hier!
ow Simooon,wat een wending! Ben blij voor je en hoop dat het je veel goeds gaat brengen! Belangrijkste is dat je achter je eigen gevoel staat.Blijf bij jezelf en geef aan wat je voelt.Denk dat het idd verstandig is om het rustig weer op te bouwen,neem je tijd! Liefs,mirre
Hey ladies,

Bloempje heeft een drukke week achter de rug. Maandagavond had ik een date, het was gezellig maar NIKS gebeurd, ergens hoopte ik dat we gingen zoenen en dat ik hem dan heel leuk zou gaan vinden maarja, we hebben dus niet gezoend. Toen heb ik hem een paar dagen later gesmst en hij smste niet eens terug!! En nu op msn, sprak ik hem zei hij dat hij niet meer als vrienden voelt. En weetje, stiekem voelt het wel een beetje als weer te worden afgewezen..

Hij vertelde dat hij een tijdje single is en dat ie daarom de neiging had om te snel naar iemand toe te trekken..

Nou ben ik echt even klaar met mannen! Ga me volledig richten op vriendinnen, school & werk! !!
Simoon: ik ben echt superblij voor je meis! Houd de rust voor jezelf en geniet ervan. Ik ben echt heel erg blij voor je! Ik val in herhaling. Maar ik hoop dat alles verder goed zal gaan. Je verdient het. Dikke knuffel!

Bloempje: wat knap dat je bent gaan daten! Jammer dat niks is geworden, maar hey his loss;)!!! En niks mis met je even op jezelf en vriendinnen etc te richten. Ik moet echt niet aan iemand anders denken. Zelfs niet wetende dat er iemand is waar ik in andere omstandigheden waarschijnlijk helemaal verliefd op zou zijn. Maar dat ben ik nu niet, omdat ik het niet kan en wil toelaten. En het stomme is dat ik het weet, ik ben niet verliefd maar ik weet dat some other time some other place ik dat wel geweest zou zijn. Achja ik heb op het moment even genoeg aan de gevoelens voor een iemand;). Zwaar genoeg.

En bij homeopaat geweest, fikse blaasontsteking en veel stress en spanning. Tadaa:p!! Had niet anders verwacht. Vermoeidheid en andere klachten waren door die stress en spanning. Mijn lichaam dat zegt, rust!!!!

Maar dat lichaam moet even wachten totdat ik mijn scriptie en al klaar heb. Zucht. Nu mis ik mijn ex ook weer, hij was altijd zo goed in het kalmeren en me moed inpraten etc etc etc. Moet ik nu zelf doen! Kan ik ook wel en deed ik ook wel. Ik was niet afhankelijk van mijn ex, bij lange na niet. Maar hij was er echt 24/7 voor me. En gisteren toen ik smste weer. En nu moet hij er voor zichzelf zijn en ik voor mij:)!!!

Prinsesje: dikke knuffel voor jou btw, lijkt me moeilijk zo bezig te moeten zijn met dat huis.

Mirre: hoe is het met jou?
Hey Raide: Balen dat je een blaasonsteking hebt! Luister alsjeblieft naar je lichaam. Probeer je scriptie misschien wat rustiger aan te doen? Je moet echt aan jezelf denken hoor, niemand anders doet het voor je! Probeer je ex niet te smsen, je maakt het jezelf alleen maar moeilijker, echt waar!

Beterschap meis

Eigenlijk hoopte ik stiekem dat als we zoende ik hem echt heel leuk zou gaan vinden. (Achteraf natuurlijk een foute instelling van mij, want als ik hem ECHT zo leuk vond dan had ik donderdags wel met hem gezoend). En toen had ik hem woensdag gesmst, hij niet terug gesmst. En vanaf sprak ik hem op msn. Hij vertelde dat hij niet meer als vrienden voor mij voelde. Ergens voelde het wel een beetje als WEER een afwijzing maar diep in mijn hart deed het niet pijn. Ik hoefde niet te huilen..

Maarja, ik denk eerlijk gezegd dat ik het te graag wou. Het is gewoon leuk als een jongen moeite voor je doet. En ja, het is niet leuk als hij daarna ineens geen moeite meer voor je doet. Kort samengevat: ik baalde 5 minuten, en toen was het klaar.

Als ik er zo over nadenk is het stom. Je gaat ineens niet iemand heeeeel veel leuker vinden omdat je hebt gezoend. Met mijn ex begon ik al uit mezelf mee te flirten daar ging ik mee praten en daar had ik heeel sterk een gevoel bij van met jou MOET ik zoenen.( Ik pakte zijn pasje af zodat als ie er naar vroeg, hij mij moest zoenen, Zo'n actie had ik nog nooit eerder uitgehaald! En dat had ik niet met hem. Dus, dat was al een signaal.

En die dag erna, toen ik zegmaar op dat feest met hem had gezoend dacht ik ook: met ex had ik een lekker gevoel in mijn buik, bij hem niet.

Ik wilde het té graag...

Diep in mijn hart mis ik het gewoon, en ja heel eerlijk gezegd mis ik mijn ex...
Getsie!! Na 1 week geen verdriet te hebben gehad, heb ik een dipje.. Ik vraag me af of het een goed idee is om mijn ex een mail te sturen met alle vragen die ik nog heb. Zodat het mij rust geeft en ik het helemaal kan afsluiten.

Ene kant wil ik het niet doen, omdat ik heb gezegd geen contact meer te willen. Andere kant, hoop ik hierdoor het helemaal af te kunnen sluiten.

Loop al een tijdje met deze gedachte(om hem te mailen) maar probeer sterk te zijn en er niet aan toe te geven. Heb die mail opgesteld, dat mijn verhaal er toch ff uit is.. Maar niet verstuurd natuurlijk!

Moeilijk, dat vind ik het. Om je er bij neer te leggen dat je niet weet waarom hij dingen deed.. En toch, is het misschien wel het beste. Want als ik dadelijk allemaal verwijten krijg heb ik er niks aan. En ook niet als hij zegt, ik weet niet waarom ik het weet.

Getsie, wat zijn exen toch ook moeilijk!

Achja, positieve van alles is dat mijn dipje 1 uurtje heeft geduurt. Echt. ze worden minder, en minder lang!

Genoeg ego-posten van mij!!!
Bloempje:dikke knuffel voor jou! Ik snap dat je antwoorden wil en dat je graag je ex wil mailen in de hoop wat antwoorden te krijgen. Ik vind het moeilijk. Ik had gisteren vreselijke behoefte aan mijn ex, heb hem gesmst en hij heeft meteen gebeld. En me ook geholpen. Maar als die niet meteen gereageerd had had ik de hele tijd angstvallig op een reactie zitten wachten. Wat als hij niet trugmailt of langzaam reageert? Kan je daarmee omgaan? Zo ja doen zou ik zeggen. Ga voor jezelf na of de eventuele reactie of geen reactie die komt of je denkt dat je dat aankan. Misschien geeft het je inderdaad wat rust.

Dikke knuffel!!
Hey Raiden, dankjewel voor je knuffel. Kan ik goed gebruiken. Voel me op dit moment wel alleen... Mis hem, hoe goed ik ook mijn best doe het te ontkennen. Diep in mijn hart mis ik hem..

Ik zou het moeilijk vinden als hij niet terugmailt. Al zegt iets in mij wel, dat hij terugmailt. (Al weet je het nooit zeker natuurlijk)

Maar idd, als hij niet terugmailt dan weet ik zeker dat ik het me heel erg aantrek. Dat ik er dan juist meer aan ga denken. Misschien moet ik nog even wachten met die mail?!

Je had behoefte aan je ex, en hij smste terug, en nu? Heb je het er nu moeilijker mee of juist makkelijker?
quote:Simooon schreef op 14 januari 2010 @ 21:20:

Maar we zullen dus zien hoe dit gaat lopen! Ik heb er in elk geval wel erg veel zin in! Minpuntje is momenteel dat ik het mijn ouders nog niet heb verteld. Zijn van plan dat volgende week een avond samen te doen. Zij weten ook niet van mijn hele nieuwe inzicht in de situatie en ik zie het niet zitten om in mijn eentje te vertellen dat ik weer met hem ga beginnen. Vind dat hij daar ook bij moet zijn. Dan kan hij ook aangeven hoe hij de situatie nu ziet. Anders lijkt het net alsof ik me weer even laat overhalen en voor de zoveelste keer mijn verstand niet gebruik...

Wat een nieuws zeg!!! Uit dit laatste stukje kan ik ook echt opmerken dat je er serieus over na hebt gedacht en jullie beide er ook serieus mee bezig zijn. Of het meteen verstandig is om 50/50 te gaan wonen weet ik niet maar dat kunnen jullie zelf het beste inschatten. Een breuk betekent toch altijd schade in een relatie en dat vergt veel tijd, energie, geduld om de relatie weer te krijgen zoals jullie willen. Maar lieve simooon ik gun het je zo!!! Net zoals ik alle meiden het hier gun!

@Prinsesje1983: Als ik jou post lees begrijp ik je zo goed!! Maar wat mij geholpen heeft is om het van me af te zetten en precies al die redenen die je opnoemt iedere keer voor mezelf te herhalen als ik hem mis. Knuffel!

@Bloempje14: Goed dat je een druk weekje gehad hebt, dat zorgt toch voor dat je verder gaat en niet teveel blijft treuren! Jammer dat die date verder niks is geworden maar wat maakt het uit.. Er zijn zoveel mannen en jij kan daar nu geheel voor open staan! Je date is eerlijk geweest en dat het niet klikt zegt NIETS over jou, dus voel je niet afgewezen!!! Ik kan het wel begrijpen.. maar besef dat het nu eenmaal niet met iedereen kan klikken. Lekker je ding gaan doen is mijn tip!! Hierdoor wordt je weer jezelf, vrolijk en sta je meer voor dingen open en dan komen die mannen vanzelf wel weer. Knuffel voor jou!!!

@raiden: Ai... je lichaam geeft inderdaad duidelijk aan dat het niet helemaal lekker gaat. Aan jezelf denken jij.. nu! Lastig is het inderdaad omdat je ex er juist op deze momenten er voor je was, maar je bent een sterke vrouw en hebt hem niet nodig!!! We zitten alweer tegen het weekend aan, ga hem lekker volplannen met dingen die je wilt doen.. of juist die rust pakken! Maar puur en alleen aan jezelf denken, dit heb je duidelijk nodig!! Ook voor jou een dikke knuffel!

Afgelopen dagen had ik het zelf ook best moeilijk. Ik mist mijn ex, mijn maatje... wilde met hem praten.. over ons.. over hem.. over mij.. maar niet aan toegegeven. En ben er blij om. Eerlijk gezegd stond ik een beetje nonchanlant tegenover de date vanavond. Ik had ook echt zoiets van ik sms/bel/mail/zoek mn ex niet op voordat ik heb gezien hoe de date is. Mocht het een teleurstelling zijn dan had ik waarschijnlijk aan mijn zwakte toegegeven en contact gezocht. Máár date was zo super! Hij kwam mij om 8 uur met de auto ophalen. We zijn een rustig loungerestaurant/cafe binnen gegaan en hebben uiteindelijk tot sluitingstijd (01.00 uur) daar gezeten, er zijn geen stiltes gevallen en hebben het echt gezellig gehad. Mijn ex en mijn ex voor mijn ex (snappen jullie hem nog?) waren beide macho jongens en deze jongen is juist rustiger wat mij juist beetje huiverig maakte maar het klikt heel goed!! Ik ben zelf ook iets rustiger dan mijn exen en heb nu zoiets dat ik misschien eens open moet staan voor een ander slacht mannen... zoals mijn date dus! En ja, ik heb het echt goed naar mn zin gehad. We zijn allebei wat serieuzer, avontuurlijk, ambitieus etc. en dat zijn belangrijke eigenschappen die ik bij mijn 2 vorige relaties heel erg miste. En dan te bedenken dat ik bijna had willen afzeggen vanavond.. ik zie wel in dat je er echt open voor moet staan en dat sta ik nu helemaal. Stomme exen zijn het niet waard om nog langer door in de put te zitten, ik gun mijzelf plezier, geluk en liefde en daarvoor ben ik echt niet afhankelijk van mijn ex!
Silver wat goed! Ben echt blij voor je. Inderdaad goed om eens te beseffen dat er ook andere mannen rondlopen, misschien in eerste instantie niet jouw type, maar goed, jou type bleken het tot 2 x toe ook niet te zijn he. Echt stoer dat je bent gegaan, nu ben je weer een stuk losser van ex! Chapeau!

Mijn date was ook top...uit eten geweest en lekker zitten kletsen...vertelde hij ineens dat ie getrouwd is geweest....pfffff dat is wel ff wennen. Hij is 10 jaar ouder dan ik en voor mij ligt dat allemaal nog in de toekomst enzo. Gek idee, maar goed, boeiend ook: hij is nu toch gescheiden...

Simoon: ben heel blij voor je! Dit was wat jij wilde & wat jij al die tijd al dacht. Dat jullie nog niet klaar waren: je had dus gewoon helemaal gelijk. Begin wer lekker rustig aan, geniet ervan!

Bloempje, die mail zit je al zo lang zo hoog: het belemmert jou ook in doorgaan met je leven. Misschien moet je hem inderdaad maar schrijven, dan wet je waar je aan toe bent. Als ie niet of vervelend reageert dan weet je genoeg: dan kan je echt door. Niet te veel denken aan hoe hij het zal vinden allemaal: als JIJ behoefte hebt om die mail te schrijven, dan doe je dat toch gewoon!

sterkte allemaal!
Hey Simoon,

Fijn voor je! En heel spannend natuurlijk allemaal. Hopelijk heeft de spanning en de angst voor het vertellen aan de omgeving niet de overhand en kan je er ook van genieten. Want in alle stress en ellende en 'voorzichtig doen' vergeten wel dan nogal eens. Dus meid, heel fijn weekend, geniet van deze wending en ik wens jullie echt alle goeds.

Jady en Silver: euk dat jullie dates zo goed waren! Jady, schrik niet teveel van het getrouwd geweest zijn. We worden nu eenmaal steeds ouder en onze dates daarom ook. En dus kunnen we er niet vanzelfsprekend meer vanuit gaan dat iemand weinig bagage heeft. Heeft ie geen kinderen? Ik heb trouwens ook wat gehad met iemand die getrouwd is geweest en al kinderen had, en daar had ik het de eerste paar maanden wel moeilijk mee. Vooral met het feit dat wij dat dan niet sámen voor het eerst zouden beleven. Maar ja, dat is nu eenmaal zo. Doe je niks aan. En als ie verder heeeeeeel leuk is.......tja
quote:Bloempje14 schreef op 15 januari 2010 @ 01:09:

Hey Raiden, dankjewel voor je knuffel. Kan ik goed gebruiken. Voel me op dit moment wel alleen... Mis hem, hoe goed ik ook mijn best doe het te ontkennen. Diep in mijn hart mis ik hem..

Ik zou het moeilijk vinden als hij niet terugmailt. Al zegt iets in mij wel, dat hij terugmailt. (Al weet je het nooit zeker natuurlijk)

Maar idd, als hij niet terugmailt dan weet ik zeker dat ik het me heel erg aantrek. Dat ik er dan juist meer aan ga denken. Misschien moet ik nog even wachten met die mail?!

Je had behoefte aan je ex, en hij smste terug, en nu? Heb je het er nu moeilijker mee of juist makkelijker?

Hoi Bloem,

Ik zou als ik jou was detelefoon pakken en hem bellen met al je vragen (zet ze desnoods van te voren op papier). Dan weet je direct waar je aan toe bent en hoef je niet te wachten op een remail. Jij hebt aangegeven geen contact te willen, maar je mag daar altijd op terug komen als je daar een beter gevoel bij hebt. Houd er echter wel rekening mee dat het kan zijn dat hij verder gegaan is. Dat weet je nu nog niet, maar het is voor jezelf wel realistischer. En weet dan ook dat het niet erg is.

Ik heb ooit een liefde uit het buitenland gehad. hij belt me nog wel eens (na 10 jaar) en we hebben wel eens contact via facebook.

Ik was er kapot van dat het toen (van zijn kant) over ging tussen ons, maar ben achteraf blij dat ik niet met hem verder gegaan ben. Ik heb daarna heel veel van mezelf geleerd en geleerd dat liefde niet af te dwingen is. Ik ben me toen gaan richten op mezelf en had het daar in het begin heel moeilijk mee, maar op een gegeven moment werd ik toch gelukkiger.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar: het wordt echt beter. En het is beter om te weten waar je aan toe bent dan dat je verder gaat mijmeren en romantiseren over hem. Daar word je niet gelukkiger van.

Ik ben blij dat je nieuwe kamer zo goed bevalt en dat je toch weer een beetje voorzichtig durft te daten. Het heeft gewoon tijd nodig, meid. Bel hem gewoon (ook als vrienden kan dat) en dan kun je in ieder geval verder en hoef je je niet meer te blijven afvragen 'wat als?'.

Groetjes en DG
Only dead fish go with the flow
Hey,

Dankjulliewel allemaal voor jullie adviezen.

Heb nog eens nagedacht en denk dat ik voorlopig niet ga bellen of mailen. Ik denk, dat als ik hem mail of bel weer van streek ben en denk dat ik me dan wel een paar dagen rot voel. Aangezien ik bijna tentamenweek heb kan ik me beter hierop richten.

Het is eerlijk gezegd niet zo, dat ik mijn ex graag terugwil. Daar ben ik niet meer mee bezig, is gewoon puur dat ik wil weten waarom, zodat ik het snap. Bellen is misschien wel het beste maar ook het duurste.. Ik denk dat ik er goed aan doe het toch maar even van mij af te zetten en te kijken hoe ik er aan het einde van de maand aan denk. Dan kan ik altijd nog mailen of bellen...

En om heel eerlijk te zien, stiekem droom ik er weleens van dat mijn ex mij terugwilt en alles daar voor over heeft. Maarja, dat wil elke vrouw toch wel? Een man die alle moeite voor haar doet...
Hey Bloempje: het ging nadat ik met mijn ex gebeld had juist beter met me. Hij wist me goed tot rust te brengen en het is fijn om te weten dat er wel iemand is die aan me denkt en die me in gedachten in alles steunt.Het is ook geen klootzak, maar een fijne jongen. En zoals jullie zeggen ik moet mijn rust pakken. Dit weekend naar mijn ouders en afgesproken met beste vriendin dus, ik vermaak me wel. En scriptie en tentamen vergen echt superveel tijd.

En Bloempje: als je bang bent dat een mail teveel met jou gaat doen zou ik er inderdaad even mee wachten. Er komt een keer dat je het wel aankan, misschien dat je dan de antwoorden kunt krijgen.

En ex terugwillen, dat vroeg mijn homeopaat ook al, die kent hem van kinds af aan. Ik heb gezegd dat ik hem zoals die nu is niet terugwil. Maar als mijn ex er met zichzelf uit zou komen en hij zou durven dan weet ik het niet. Mjah makt ook niet uit, ik ga me weer even op mijn studie storten en dan hup naar mijn ouders.
Hey,ben er nog....

Lief dat je vraagt hoe het is Raiden,thanx.Het gaat geloof ik wel goed...voel me weer wat sterker iig (gelukkig). Ben voorzichtig,want weer bang voor een terugval..maar van de andere kant,dat gaat gewoon niet gebeuren! Omdat ik het niet wil! Tis genoeg geweest...Had gisteravond zo'n raar moment,alleen op de bank.Kreeg ineens het gevoel,"ga maar dan,ik laat je los...het is genoeg geweest. Omdat ik van je hou maar bovenal omdat ik van MEZELF hou..Was echt emo..maar goed,voel me nu wel beter en sterker.Laat dit het begin van definitieve vooruitgang zijn....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven