Liefdesverklaring

05-06-2019 21:40 79 berichten
Poeh, een beetje een aparte situatie.
Ik kreeg een mailtje van een vriend van vroeger. Dat hij me altijd erg leuk heeft gevonden, maar daar niks mee heeft gedaan omdat ik een relatie heb. Maar dat hij het nu toch wou uitspreken...

Tsja... Hoe zouden jullie daarop reageren? Ik ben blij met mijn relatie.
Als ik geen relatie had gehad was het anders geweest, want hij is echt een leuke vent. Ik vind het lastig hoe hierop te reageren. Wat zouden jullie doen?
veyi schreef:
05-06-2019 21:56
Ik vind alle gegeven antwoord suggesties nogal zakelijk.

Hij gaat je heus niet bespringen als je vriendelijk reageert. Uit jouw bericht begrijp ik dat hij zelf ook wel inziet dat er niks tussen jullie zal gebeuren vanwege jouw relatie.
Maar wat zou jij dan sturen?
Anoniem126 schreef:
05-06-2019 22:16
In ieder geval niet zoals mijn psychologe deed. Die zei dat ze het jammer vond dat ik het niet eerder vertelde, want dan had ze het wel beantwoord. Ik had het wel face to face gezegd, dus had ze ook geen tijd om er over na te denken. Gelukkig heb jij dat nu wel.

Maar valse hoop heb je niks aan. Dus zou dat sowieso niet doen inderdaad.
Dat meen je niet. En wat heb jij toen tegen je psychologe gezegd?
Alle reacties Link kopieren
Viva2018 schreef:
05-06-2019 22:54
Dat meen je niet. En wat heb jij toen tegen je psychologe gezegd?
Op dat moment was ik allang blij dat het eruit was en dat ze er verder chill op reageerde.
Maar had liever gehad dat ze gewoon eerlijk was, en zei dat het niet kon. Dat is ook de reden dat ik dit vertel. Snap dat het voor jou heel lastig is, maar kies vooral wat voor jou het beste voelt. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Viva2018 schreef:
05-06-2019 22:52
Maar wat zou jij dan sturen?
Vind je dit nu werkelijk zo ingewikkeld? En nu open je een topic omdat je niet weet wat je moet antwoorden? Ik weet niet hoe oud je bent, maar zo lastig is het niet hoor. Lijkt erop dat je wellicht toch twijfelt. Anders zou je namelijk gewoon een net berichtje terugsturen dat je geen interesse hebt en dat je blij bent met je vriend.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niks antwoorden. Vind t nogal lomp van hem. Hij weet dat je een relatie hebt, daar probeert hij nu tussen te komen. Niet erg chique.
ik geef mn bek ook maar een douw
Als je er niets mee wilde, zij dit een absolute no-brainer zijn voor je. Maar dat is het niet. Je begeeft je op zeer, zeer glad ijs.
Hoe blij ben je echt met je relatie?
Dat is natuurlijk de echte vraag.
Als je ergens diep van binnen je afvraagt ‘wat als...?’ En nu een kansje ziet.... maak t dan uit met je vriend en verken het contact met die ander.
Zo niet: niet op zijn mailtje reageren. Zijn mailadres blokken.
En klaar. En door met je leven.
pejeka schreef:
05-06-2019 21:49
Gewoon.

"Dank je wel voor je bericht, maar sorry, ik kan jouw gevoelens niet beantwoorden. Ik zou het dan ook hierbij willen laten en wens je alle goeds voor je verdere toekomst". Klaar.
Ik zou nooit dingen zeggen als sorry en ik zou het hierbij willen laten. Daarmee bied je de ander nog steeds enige ruimte en hoop en ontkracht je de eigenlijke boodschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sturen dat ik het jammer vind dat hij niet het respect voor mij een m'n relatie heeft om dit voor zich te houden. Wat moet ik hiermee? Hoopt hij dat ik m'n relatie laat klappen voor hem? Wat voor iemand denkt hij dat ik ben? Verder contact zou ik niet waarderen. Het voelt als stoken en ik hoef niks te maken te hebben met stokers.
Anárion schreef:
05-06-2019 22:58
Vind je dit nu werkelijk zo ingewikkeld? En nu open je een topic omdat je niet weet wat je moet antwoorden? Ik weet niet hoe oud je bent, maar zo lastig is het niet hoor. Lijkt erop dat je wellicht toch twijfelt. Anders zou je namelijk gewoon een net berichtje terugsturen dat je geen interesse hebt en dat je blij bent met je vriend.
Nee, ik ben twijfel niet. Maar ik vind het ergens ook dapper hij hij het heeft aangegeven. Ik had het andersom niet gedaan, maar ook zeker niet gedurfd. En er was van mijn kant ook gevoel. Dus het komt wel ergens vandaan. We konden altijd goed met elkaar opschieten. Dus wil niet onnodig bot zijn. Aan de andere kant, afgewezen worden is natuurlijk nooit leuk. Dus de boodschap valt misschien ook niet echt op een goede manier te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Joh, schrijf hem gewoon dat je hem in reserve houdt voor het geval dat.
Viva2018 schreef:
05-06-2019 23:07
Nee, ik ben twijfel niet. Maar ik vind het ergens ook dapper hij hij het heeft aangegeven. Ik had het andersom niet gedaan, maar ook zeker niet gedurfd. En er was van mijn kant ook gevoel. Dus het komt wel ergens vandaan. We konden altijd goed met elkaar opschieten. Dus wil niet onnodig bot zijn. Aan de andere kant, afgewezen worden is natuurlijk nooit leuk. Dus de boodschap valt misschien ook niet echt op een goede manier te brengen.
‘Heel dapper van je maar ook wel wat respectloos naar mijn relatie toe vind je niet om hier nu ineens vanuit het niets mee voor de dag te komen? Ik denk dat je wel snapt dat ik er niets mee wil en kan. Ik ga dan verder ook niet meer reageren op eventuele berichten van je. Veel geluk in je verdere leven, groeten van Viva2018’
sandradegroot2019 schreef:
05-06-2019 23:08
Joh, schrijf hem gewoon dat je hem in reserve houdt voor het geval dat.
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Viva2018 schreef:
05-06-2019 22:52
Maar wat zou jij dan sturen?
Gewoon niets sturen, zo makkelijk kan het zijn,
We used to be friends...
Viva2018 schreef:
05-06-2019 23:07
Nee, ik ben twijfel niet. Maar ik vind het ergens ook dapper hij hij het heeft aangegeven. Ik had het andersom niet gedaan, maar ook zeker niet gedurfd. En er was van mijn kant ook gevoel. Dus het komt wel ergens vandaan. We konden altijd goed met elkaar opschieten. Dus wil niet onnodig bot zijn. Aan de andere kant, afgewezen worden is natuurlijk nooit leuk. Dus de boodschap valt misschien ook niet echt op een goede manier te brengen.

Dapper? Ik vind het juist enorm laf om een ander die in een relatie zit deze mail te sturen met deze tekst.
Lucifer2018 schreef:
05-06-2019 22:46
Ik dacht het al bij de OP... en nu helemaal.

Ik zou lekker die 'waarheid' tikken, drop de bom. Je wil het.
Dit dus, je weet prima wat er gebeurt als je terugstuurt dat je het dapper vond.
Lucifer2018 schreef:
05-06-2019 22:46
Ik dacht het al bij de OP... en nu helemaal.

Ik zou lekker die 'waarheid' tikken, drop de bom. Je wil het.

Inderdaad. Maar wees dan ook eerlijk en maak het eerst uit met je vriend. Ga niet van twee walletjes eten.
Na je laatste berichtje ben ik het met Lucifer eens, wat niet vaak gebeurt kan ik je zeggen. ;)
Anoniem126 schreef:
05-06-2019 22:57
Op dat moment was ik allang blij dat het eruit was en dat ze er verder chill op reageerde.
Maar had liever gehad dat ze gewoon eerlijk was, en zei dat het niet kon. Dat is ook de reden dat ik dit vertel. Snap dat het voor jou heel lastig is, maar kies vooral wat voor jou het beste voelt. Sterkte!
Fijn dat je deelt hoe dat voor je was.
Misschien wou ze laten merken dat je je qua gevoel niks inbeeldde en dat er dus wel echt iets was? Dat je wat dat betreft dus wel kan vertrouwen op je gevoel en wellicht in een nieuwe situatie bij een ander eerder iets zegt?
Daar zit ik ook een beetje mee. Ik zou die oude vriend eigenlijk mee willen geven om een volgende keer wanneer hij interesse in iemand heeft eerder zijn gevoelens te delen. Maar dat dan op een manier waarmee ik hem geen valse hoop geef? Bij mij is hij nu te laat. Maar er was wel degelijk iets.
Viva2018 schreef:
05-06-2019 23:07
Nee, ik ben twijfel niet. Maar ik vind het ergens ook dapper hij hij het heeft aangegeven. Ik had het andersom niet gedaan, maar ook zeker niet gedurfd. En er was van mijn kant ook gevoel. Dus het komt wel ergens vandaan. We konden altijd goed met elkaar opschieten. Dus wil niet onnodig bot zijn. Aan de andere kant, afgewezen worden is natuurlijk nooit leuk. Dus de boodschap valt misschien ook niet echt op een goede manier te brengen.

Dapper? Nee, het is laf, egoïstisch en respectloos naar je relatie toe. Hij moet zich er gewoon buiten houden.
Hij wil je en jij twijfelt blijkbaar en denkt dat dit 'moeilijk' is en dat snap ik niet.

Of wil je hem stiekem toch wel?
stellar schreef:
05-06-2019 23:17
Dit dus, je weet prima wat er gebeurt als je terugstuurt dat je het dapper vond.
Dat ga ik natuurlijk niet sturen. Als ik dat had willen sturen vroeg ik hier niet om advies
Viva2018 schreef:
05-06-2019 23:25
Fijn dat je deelt hoe dat voor je was.
Misschien wou ze laten merken dat je je qua gevoel niks inbeeldde en dat er dus wel echt iets was? Dat je wat dat betreft dus wel kan vertrouwen op je gevoel en wellicht in een nieuwe situatie bij een ander eerder iets zegt?
Daar zit ik ook een beetje mee. Ik zou die oude vriend eigenlijk mee willen geven om een volgende keer wanneer hij interesse in iemand heeft eerder zijn gevoelens te delen. Maar dat dan op een manier waarmee ik hem geen valse hoop geef? Bij mij is hij nu te laat. Maar er was wel degelijk iets.
Niet jouw verantwoordelijkheid, dus ook niet ervan maken tenzij je gezeik wilt. Dan vooral doen!
Viva2018 schreef:
05-06-2019 23:25
Ik zou die oude vriend eigenlijk mee willen geven om een volgende keer wanneer hij interesse in iemand heeft eerder zijn gevoelens te delen. Maar dat dan op een manier waarmee ik hem geen valse hoop geef? Bij mij is hij nu te laat. Maar er was wel degelijk iets.

:facepalm:
Dit wordt neuken, excusez le mot. Zo heerlijk voorspelbaar.
Viva2018 schreef:
05-06-2019 23:27
Dat ga ik natuurlijk niet sturen. Als ik dat had willen sturen vroeg ik hier niet om advies
Als je er niks mee wilde had je überhaupt geen advies gevraagd...
En advies geven om een volgende keer open te zijn over gevoelens? Kom op hoor, wederom rede om het gesprek voort te laten duren
Zeg in elk geval niet dat je ooit gevoelens voor hem had. Verder respectloos dat hij dit nu doet terwijl hij weet dat je een relatie hebt.
Alle reacties Link kopieren
Viva2018 schreef:
05-06-2019 22:40
Het is idd niet netjes van hem.
Maar oh my, ik ben echt een soort van in shock. Ik vond hem destijds ook onwijs leuk.

Maar wanneer ik eerlijk ben tegen hem ga ik hem valse hoop geven.
Pas op. Je bent er al teveel mee bezig. Heeft hij toch al iets bereikt. Niet leuk naar je vriend toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven