Liefdesverklaring

05-06-2019 21:40 79 berichten
Poeh, een beetje een aparte situatie.
Ik kreeg een mailtje van een vriend van vroeger. Dat hij me altijd erg leuk heeft gevonden, maar daar niks mee heeft gedaan omdat ik een relatie heb. Maar dat hij het nu toch wou uitspreken...

Tsja... Hoe zouden jullie daarop reageren? Ik ben blij met mijn relatie.
Als ik geen relatie had gehad was het anders geweest, want hij is echt een leuke vent. Ik vind het lastig hoe hierop te reageren. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Anoniem126 schreef:
05-06-2019 22:16
In ieder geval niet zoals mijn psychologe deed. Die zei dat ze het jammer vond dat ik het niet eerder vertelde, want dan had ze het wel beantwoord.
Huh? Die psychologe spoort zelf niet.
Alle reacties Link kopieren
"Ik voel me gevleid, maar ik ben gelukkig in mijn relatie en heb geen interesse. Groetjes Viva2018"
Alle reacties Link kopieren
TO misschien helpt het je om te bedenken waar die vriend het meeste mee geholpen is. Hij vond jou blijkbaar jaren geleden al leuk en nu dus nog steeds. Dat klinkt m.i. wel een beetje ongezond. Jij wil nu graag iets opbouwends sturen omdat jij het dapper van hem vindt en omdat afwijzingen zo vervelend zijn, maar zou een afwijzing niet juist beter zijn omdat het hem helpt om over jou heen te komen? Als je gaat zeggen dat hij eerder zijn kans had moeten grijpen, denkt hij misschien dat hij nog een kans maakt of hij loopt extreem te balen natuurlijk. Want een gemiste kans is ergers dan geen kans. Dus ik denk dat je beter niet op je gevoel in moet gaan en het beter wat duidelijker en afstandelijker kan houden.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft het geprobeerd, misschien zat je in een ongelukkige relatie, of had je genoegen genomen met minder (dan hem), dat had toch ook gekund.
Ik zie er dan ook niet zoveel kwaad in als je wel zou melden dat je hem destijds ook leuk vond. Maar dat je gelukkig bent met je vriend en dat 'ie int vervolg niet zo lang moet wachten met z'n liefdesverklaring. En veel geluk in zijn verdere leven, als het uit gaat is hij de eerste die je belt :P
Dat hoeft verder niet de deur op een kier te zetten als je hierna het contact afhoudt
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
06-06-2019 02:24
TO misschien helpt het je om te bedenken waar die vriend het meeste mee geholpen is. Hij vond jou blijkbaar jaren geleden al leuk en nu dus nog steeds. Dat klinkt m.i. wel een beetje ongezond. Jij wil nu graag iets opbouwends sturen omdat jij het dapper van hem vindt en omdat afwijzingen zo vervelend zijn, maar zou een afwijzing niet juist beter zijn omdat het hem helpt om over jou heen te komen? Als je gaat zeggen dat hij eerder zijn kans had moeten grijpen, denkt hij misschien dat hij nog een kans maakt of hij loopt extreem te balen natuurlijk. Want een gemiste kans is ergers dan geen kans. Dus ik denk dat je beter niet op je gevoel in moet gaan en het beter wat duidelijker en afstandelijker kan houden.
Dat is ook weer waar. Toch jammer dat je niet in mensen hun hoofd kan kijken om te zien welke (on)wetenschap ze prefereren
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
05-06-2019 21:43
Een aardig mailtje terug dat je je vereerd voelt het te weten maar dat hij zelf ook wel begrijpt dat je in een relatie bent en dus niet wederzijds is. Geen hoop geven wel vriendelijk zijn.

Dit
Alle reacties Link kopieren
Als het wel wederzijds is, dan zou ik vooral niet mailen dat het niet wederzijds is. Zeg hem gewoon dat je je gevleid voelt, maar dat je verder niet weet wat je met deze informatie moet, omdat je in een gelukkige relatie zit. Dan blijf je het dichtste bij de waarheid en ben je ook duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
05-06-2019 21:58
Ik zou niets sturen. Hij weet dat je een relatie hebt dus waarom toch de behoefte om dit aan jou te vertellen.
Puur eigenbelang en niet netjes van hem.
Dit! Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn gevoelens. Ook niet schrijven: ik vind je zo een leuke vent maar..... Niet voeden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af in welke mentale toestand deze man nu is dat hij je dit stuurt.

Verder snap ik ook dat je gewoon even denkt aan de 'wat als' situatie. Lijkt me heel menselijk. Er komen nu nogal wat rechtlijnige reacties maar gevoelens zijn meestal wat rommeliger.

Veel mensen hebben een situatie in hun leven gehad waarin achteraf bleek dat er wederzijdse interesse was. Ik denk dat als dat toe echt zo sterk was er wel iets gebeurd zou zijn.

Ik zou een berichtje sturen dat het lang geleden is en voor jou een afgesloten hoofdstuk, en ik zou hem veel succes wensen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
06-06-2019 08:28
Ik vraag me af in welke mentale toestand deze man nu is dat hij je dit stuurt.

Verder snap ik ook dat je gewoon even denkt aan de 'wat als' situatie. Lijkt me heel menselijk. Er komen nu nogal wat rechtlijnige reacties maar gevoelens zijn meestal wat rommeliger.

Veel mensen hebben een situatie in hun leven gehad waarin achteraf bleek dat er wederzijdse interesse was. Ik denk dat als dat toe echt zo sterk was er wel iets gebeurd zou zijn.

Ik zou een berichtje sturen dat het lang geleden is en voor jou een afgesloten hoofdstuk, en ik zou hem veel succes wensen.
Eenzaam of als hij in een relatie zit, die relatie loopt niet zo lekker en hij gaat een mogelijke relatie met TO idealiseren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Gewoon reageren dat je een relatie hebt.

Ik heb ook zoiets gehad, maar die man vond me toen ik vrijgezel was niet interessant en toen ik een relatie had ineens wel. Volgens mij vooral door het onbereikbaar zijn. Die man bleef bezig, terwijl hij zelf een relatie had. Ik heb gezegd dat ik geen contact wilde en daarna geblokkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Geniet er gewoon van dat hij dit tegen je gezegd heeft. Goed voor je ego, toch? Ik snap dat je het wel leuk zal vinden dit te horen.
Helemaal niet terug reageren vind ik nooit zo netjes. Zeg gewoon iets aardigs: hey, dat is lang geleden, leuk van je te horen, maar je begrijpt dat ik hier niets mee kan, omdat ik een fijne relatie heb. Ik wens je het beste verder. Groetjes.

Nou ja, zoiets
Ik zou zelf iets zeggen als:

"Echt ? Ik had toendertijd ook gevoelens voor jou, en eigenlijk grappig dat we dat toen van elkaar niet doorhadden. Leuk om te weten. Maar ja, het is nu wel al lang geleden natuurlijk, en ik ben ondertussen doorgegaan met mijn leven en heel gelukkig met mijn vriend. In die zin is het maar best ook dat het toendertijd zo gelopen is, en ik zou er uiteindelijk niets aan veranderen. Ik wens je hetzelfde geluk toe met iemand anders. Take care"

Maar blijkbaar vinden andere dat een hééél slecht idee :-D

Als hij aandringt dan zou ik wel bot worden.
Alle reacties Link kopieren
Gonegirl schreef:
06-06-2019 12:04
Ik zou zelf iets zeggen als:

"Echt ? Ik had toendertijd ook gevoelens voor jou, en eigenlijk grappig dat we dat toen van elkaar niet doorhadden. Leuk om te weten. Maar ja, het is nu wel al lang geleden natuurlijk, en ik ben ondertussen doorgegaan met mijn leven en heel gelukkig met mijn vriend. In die zin is het maar best ook dat het toendertijd zo gelopen is, en ik zou er uiteindelijk niets aan veranderen. Ik wens je hetzelfde geluk toe met iemand anders. Take care"

Maar blijkbaar vinden andere dat een hééél slecht idee :-D

Als hij aandringt dan zou ik wel bot worden.
Dit. Lekker luchtig, vriendelijk en toch duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij weet TO donders goed hoe ze zou moeten reageren. Maar ze peilt de stemming om te kijken of er medestanders zijn die ook vinden dat ze die oude schoolvriend een opening moet geven. Ofwel: ja, ze heeft een vriend en die is OK, maar ze is tegelijkertijd niet vies van een avontuurtje met die oude schoolvriend, en volgens mij zoekt ze gewoon naar een excuus om dat te hebben.

Dus stiekem hoopt ze op het advies een keer koffie met hem te gaan drinken, en van een koffie wordt een wijntje en het was zo gezellig met al die herinneringen van toen en oeps, voor ze het wist lag ze samen met hem in bed.

Dus het volgende topic zal zijn: Ik wil mijn vriend niet kwijt, maar hoe vertel ik het hem?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Gonegirl schreef:
06-06-2019 12:04
Ik zou zelf iets zeggen als:

"Echt ? Ik had toendertijd ook gevoelens voor jou, en eigenlijk grappig dat we dat toen van elkaar niet doorhadden. Leuk om te weten. Maar ja, het is nu wel al lang geleden natuurlijk, en ik ben ondertussen doorgegaan met mijn leven en heel gelukkig met mijn vriend. In die zin is het maar best ook dat het toendertijd zo gelopen is, en ik zou er uiteindelijk niets aan veranderen. Ik wens je hetzelfde geluk toe met iemand anders. Take care"

Maar blijkbaar vinden andere dat een hééél slecht idee :-D

Als hij aandringt dan zou ik wel bot worden.
Dank. Denk dat het zoiets wordt.
pejeka schreef:
06-06-2019 19:22
Volgens mij weet TO donders goed hoe ze zou moeten reageren. Maar ze peilt de stemming om te kijken of er medestanders zijn die ook vinden dat ze die oude schoolvriend een opening moet geven. Ofwel: ja, ze heeft een vriend en die is OK, maar ze is tegelijkertijd niet vies van een avontuurtje met die oude schoolvriend, en volgens mij zoekt ze gewoon naar een excuus om dat te hebben.

Dus stiekem hoopt ze op het advies een keer koffie met hem te gaan drinken, en van een koffie wordt een wijntje en het was zo gezellig met al die herinneringen van toen en oeps, voor ze het wist lag ze samen met hem in bed.

Dus het volgende topic zal zijn: Ik wil mijn vriend niet kwijt, maar hoe vertel ik het hem?
Nou, nou, je verzint er wel een hoop bij.
Viva2018 schreef:
06-06-2019 21:24
Dank. Denk dat het zoiets wordt.
Goh, wat verrassend :nut:
Viva2018 schreef:
06-06-2019 21:24
Dank. Denk dat het zoiets wordt.

Goh, wie had dat nu verwacht? Hier komt dus nog een staartje aan.
Maar goed, als je met vuur speelt kan je je verbranden...
Je wil hoe dan ook dat hij weet dat jij hem ook leuk vindt/vond. Prima hoor. Jouw relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ook een keer gedaan heb. Niet omdat ik tussen haar relatie wou komen. Maar omdat ik merkte dat ik er nog ontzettend mee zat en zelfs 2 jaar later het me soms nog overviel.

Nu was de situatie wel anders, we hadden een gezamenlijke vriendengroep (allemaal lesbisch of bi), vielen allebei op vrouwen en spraken ruim een jaar apart af zonder dat de rest het wist. Heel veel gemengde signalen van beide kanten en op een gegeven moment gaf ze een opmerking waar ik uit had kunnen herleiden dat ze me zag zitten maar ik was ondertussen zo onzeker geworden dat ik twijfelde of ik het wel goed interpreteerde en ik durfde het ook niet te vragen. En ineens wilde ze niet meer afspreken, hoorde ik een half jaar niets meer en toen had ze een vriend.

Ik heb mezelf dat heel lang kwalijk genomen, dat ik toen niets heb gevraagd. Uiteindelijk heb ik het na 2 jaar gevraagd en verteld dat ik haar vroeger ontzettend leuk vond. En ik kreeg een vreemd non-antwoord terug wat zowel "Ja, het was wederzijds" of "Nee" kon zijn. Maar voor mij was het toen eindelijk afgesloten. Had eindelijk rust.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is dit afgelopen TO?
Ik heb iets gestuurd in de trant van wat gone girl schreef.

Daarop heeft hij terug gestuurd dat hij blij voor me is dat ik zo gelukkig ben. En dat hij hoopt zelf ook zoiets te vinden. Wel baalde hij nu dat hij destijds niks gezegd heeft. Maar dat dat een goede les voor hem is.
Alle reacties Link kopieren
Als je toen had moeten kiezen tussen je huidige vriend en hem, wie had je dan gekozen?
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
06-06-2019 00:39
Pas op. Je bent er al teveel mee bezig. Heeft hij toch al iets bereikt. Niet leuk naar je vriend toe.
Dit. Het brengt je blijkbaar toch een beetje aan het wankelen. Wees eerlijk naar jezelf. Wil je er echt niets mee, dan sla je de deur via mail gewoon helemaal dicht. Dat is dan eerlijk naar jezelf, je vriend en ook naar je bewonderaar. Want die heeft niets aan halfslachtigheid en vaagheden.
Wil je er wél iets mee...tja, dat kan. Dan worden de adviezen natuurlijk heel anders.

Verder: het is niet gek dat je je toch gevleid voelt. Dat het iets met je doet. Maar hou het zuiver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven