Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Marg ik heb hier ook altijd kakkerlakken. En je wilt het niet horen, maar je krijgt ze echt heel lastig weg. Hier wordt 1 keer per 3 weken alles gefumigeerd (is dat Nederlands). Maar toch blijven ze terug komen. En ze doen je niks, dat is wel fijn, ze zijn gewoon goor. Ik heb altijd een bus kakkerlakkengif staan en daar gaan ze wel dood van. Maar ze blijven niet weg. Ligt gewoon aan het klimaat. Zolang je nog niet van die vliegende monsters hebt kan je ze af en toe dood sprayen en hopen dat je ze niet ziet.
quote:rianneplaya schreef op 06 september 2008 @ 23:08:

Zolang je nog niet van die vliegende monsters hebt .Dat is vast heel geruststellend.
La cucaracha, la cucaracha

Ya no puede caminar

Porque no tiene, porque le falta

Un cigarro que fumar.

Maar even zonder dollen Marg. Je hebt ook gegoogeld? Glazen potje met koffiedrap, beetje water erin en klaar, mooi lokkertje voor je huisdieren.
Ine, 't wil echt niet lukken met die AK

Ik weet ook niet precies hoe het werkt omdat ik beheerder ben en de groep heb opgericht, wellicht dat anderne je kunnen vertellen wat de juiste stappen zijn die je moet nemen. Ennu..... voor je date in het openbaar!
Ben niet zo goed in geruststellende woorden vrees is

Echt, het valt wel mee. Ze doen je niks, zien er alleen vies uit. Weet niet of je ook van die kleine gecko´s daar hebt. Die zijn veel irritanter. Die laten zich zo van het dak op je vallen.

Of heb je die en had ik dit ook niet moeten zeggen???
(om RP)

Gatver.

Komen net terug van de film, Batman (spreek uit op z'n R's als badman, zeker niet op z'n Engels), ik vond 'm geweldig! Je moet er van houden, R. vond er namelijk niet heel veel aan want "niet heel geloofwaardig". (nee, Steven Seagal en Jackie Chan zijn geloofwaardig )

Marg: wat 'n verhalen! En vooral het eindje van de we gaan bbqen is erg leuk om te lezen!

Ik heb niet echt meegemaakt dat R. als ongewenst bij iemand is verklaard, maar in het klein wel 'n beetje. Toen hij nog niet in BE was en ik 'n appartement zocht. Ik stond hier in de straat en de bovenbuurman's vader zag dat ik (met m'n broer) naar dit appartement stond te kijken buiten, hij vroeg of we 't appartement van z'n zoon wilde zien om 'n idee van de indeling te krijgen (ik moest makelaar nog bellen voor afspraak). Begint die zoon 'n relaas dat er voorheen marokkanen in dat lege appartement woonden en dat dat toch een andere cultuur en ander soort mensen is, dan wij. Hij zei het nog heel subtiel, ze koken anders en gedragen zich anders, maar de afkeuring was duidelijk. Ik heb toen maar niet gezegd dat m'n broer m'n broer was en ik met 'n marokkaan ging samenwonen.

Voor de makelaar wilde ik het in eerste instantie ook verzwijgen, want had gehoord dat ze 't dan zouden kunnen weigeren. Later in de bezichtiging toen die makelaar vroeg of ik er alleen ging wonen heb ik 't wel verteld. Voorwaarde voor 't contract als ik 't appartement zou willen: het moest op mijn naam staan, mijn ouders moesten garant staan, en ik moest in mijn eentje aantonen dat ik 't kon betalen. De marokkaan werd compleet gezien als extra, en mocht niks met het contract te maken hebben.

Ik hoor wel heel vaak als mensen R. hebben gezien: "hij ziet er helemaal niet uit als een marokkaan", ik weet niet zo goed wat ik daar mee moet. In 'n niet zo'n goeie bui vind ik 't een kutopmerking, in 'n betere bui probeer ik er geen waarde aan te hechten en lach er schaapachtig om. Want op de een of andere manier voelt het wel klote als iemand zoiets zegt, ben je automatisch minder als je er als een marokkaan uitziet dan?

Dat van die 100-120% eis las ik op dat topic van die asielzoekers, ik ken -uiteraard- degene niet die 't schreef, maar vond het wel boeiend.
Ah get, kakkerlakken...enne, leuk verhaal idd voor Margh, Rianne, over die gekko's In Indonesië hadden we die ook overal in de kamer, gelukkig hadden we ook een moskitonet, dus tijdens het slapen was ik nooit zo bang dat ze op me zouden vallen, want dan zat er nog een net tussen We hadden trouwens ook een keer een grote soort van duizendpoot in de badkamer, die giftig bleek te zijn. Dat vond ik toch écht minder, haha.

Margh, wat heerlijk dat WIJ-gevoel!

Het lijkt me zo lastig om met die vooroordelen om te moeten gaan, vreselijk! De bekrompenheid van sommige mensen is echt ongelooflijk, waarom moeten ze altijd alles en iedereen over één kam scheren?!

Ben gisteren naar de tentoonstelling "De Ideale Man" geweest, was erg gaaf. Vooral omdat ik met een vriendin was, die in de mode zit, dus die wist overal nog extra dingen toe te voegen, erg gaaf, zo'n "private tour"! En daarna me te buiten gegaan in de H&M, heerlijk, met korting van vriendin.

Vandaag moet ik werken, wel leuk, hoor, op de Wereldhavendagen.

Fijne zondag allemaal!!! (wat een verschil trouwens, he, dat weer, vergeleken met vorige week! We hadden écht precies het goede weekend uitgekozen!)
Haha, Cadi, dat zongen wij inderdaad altijd als we een kakkerlak zagen. Alleen dan:

La cucaracha, la cucaracha, lalalalalala.

Isiss, ook een leuke vraag. 'Is het een eh... moslim?'
Wow, het gaat weer snel hier!

Kakkerlakken, ach ja. Na Afrika ben ik geloof ik nergens meer echt bang voor. Spinnen, schorpioenen, slangen, kakkerlakken, en da's dan alleen nog het kleine gespuis.

En qua vooroordelen: "[na een gesprek van al minstens tien minuten over B] Oh, is het een blánke Zuid-Afrikaan?"
Denk dat ik een keer een therapie-reisje naar Afrika moet maken. Al moet ik zeggen dat ik 't grootste deel van dat kleine gespuis gewoon ranzig vind, ben er niet echt bang voor. Behalve dan voor spinnen.

Fieje: ja, die 'eh...' ervoor. Alsof ze het eigenlijk niet durven vragen.

Jooles: de Ideale Man, klinkt leuk. Heb je nog wat ideaals gezien, of was het meer ideaal voor mannen?

Cadi/Ine: toegang tot groep heb ik geen idee van (Es?), thuis staat ie in m'n favorieten, en als ik ergens anders ben gebruik ik het 'welkom' mailtje. Heeft het nut als ik dat doorstuur?
http://groups.msn.com/longdistancerelatie

Dit is het adres. Voor dat je in kunt loggen moet jij dan om toestemming vragen. Misschien lukt het als jij zelf toestemming vraagt? Als het uitnodigen niet lukt?
Isiss, ja als je dat mailtje wilt doorsturen graag. Doe maar naar mij.

Ben benieuwd wat ik straks voor 'n reacties ga krijgen als hij hier is. De mijne ziet er wel echt als een Turk uit tsja...so be it en ik denk dat ik mijn olifantenhuid dan maar weer aantrek
quote:es1450 schreef op 07 september 2008 @ 12:22:

http://groups.msn.com/longdistancerelatie

Dit is het adres. Voor dat je in kunt loggen moet jij dan om toestemming vragen. Misschien lukt het als jij zelf toestemming vraagt? Als het uitnodigen niet lukt?Misschien dat het op deze manier lukt. Ik heb getracht een uitnodiging te sturen, lukt niet. Via de mail van LD lukt ook niet En Inne maar steeds nieuwsgieriger worden
Dit was voor Ine.

Verder weinig te vertellen, ouders op bezoek gehad, met schoonouders wezen eten (erg leuk ) Ik leer het nog wel mij in te houden als schoonpa weer dingen zit te beweren die niet waar zijn of 20 jaar verouderd.... Vanavond gaan wij naar Dirty Dancing. Ben benieuwd of dat leuk is.

Ook heb ik op mijn werk een contract voor 24 uur geregeld en een gesprek met studieadviseur en scriptiebegeleider gehad. Waarbij ik te horen heb gekregen dat mijn scriptie wellicht toch voldoende was, dus heel heel misschien mag ik met terugwerkende kracht toch nog afstuderen, maar daar ga ik maar niet vanuit.

Ik ga verder met bankhangen, Vanaf morgen weer vanalles regelen en doen.
Cadi: m'n mailtje is hetzelfde als Es net heeft gepost, dus ik neem aan dat 't niet veel nut heeft 't nog te sturen.

Haha, een Turk uit Turkije, die er ook nog Turks uitziet. Moet niet gekker worden.
Isiss, hoe gaat het met de ramadan tot nu toe?
Es, dat zou fijn zijn zeg. Maar erg consistent lijkt je scrpitiebegeleider niet. Is het een labiel wijf in het verkeerde lichaam?

Ik kan niet helpen bij het lid-wordt gebeuren.
Volgens mij moet het nu lukken met de link van Es. Ik heb een aanvraag tot lidmaatschap verstuurd. Ben heeeeeel benieuwd!!

Zodra ik er ben, plaats ik foto's.

Het lijkt me zo vervelend dat mensen om je heen vooroordelen hebben over je geliefde. De vriendin die ik bezocht heb in Turkije heeft vorig zomer samengewoond met een hele leuke jongen. Met haar had ik het er ook over. En natuurlijk zijn er een hoop Turken die weinig serieus van plan zijn met een meid of die juist nogal conservatief in hun opvattingen zijn. Maar zo zijn er toch ook talloze andere mannen over de hele wereld, in elk willekeurig land en uit elke willekeurige cultuur? Net als er ook overal ontzettend leuke, lieve, fijne, attente, lekkere mannen zijn!

Het vooroordeel ten opzichte van buitenlanders wordt denk ik ook wel voor een deel veroorzaakt door de rotzooischoppers. Ik heb in een gevangenis gewerkt met illegalen en daar heb ik werkelijk genoeg gajes gezien. Gelukzoekers, luie donders, criminelen op de vlucht. Maar daartussen zaten ook echt de gewoon normale, leuke, vlotte jongens met een goed hart, die gewoon pech hadden. Helaas vallen die vaak in het niet en hebben die het dubbel zo zwaar door die anderen.

Ow, eten is klaar.. oma heeft gekookt! (Ja, opa en oma zijn mijn ouders).

Het was by the way heeeeeerlijk gisteravond. We hebben niet zo lang in het cafe gezeten en hebben het ook luchtig gehouden. Denk niet dat iemand het door had dat er iets speelde tussen ons. Hij moest onverwacht hier zijn om iets op te halen, volgend weekend komt hij weer :-).

Tot later!
Es: wat vaag, die scriptiebegeleider. Beslist hij/zij (weet effe niet meer m/v) over de kwaliteit?

Ramadan gaat eigenlijk heel goed, veel beter dan vorig jaar. Geen idee waardoor, R. vindt het namelijk wel hetzelfde, en ik dus niet. Misschien omdat 't vorig jaar voor hem de eerste keer buiten Marokko was en we nog maar kort samenwoonden dat het wat minder relaxed was ofzo. Deze keer voelt het anders, ook omdat ik merk dat R. juist nu wel heel erg in mijn buurt rondhangt zeg maar. Door de week is sex wat lastiger, ik moet vroeg op en lig vroeg in bed, terwijl hij juist langer opblijft om later nog wat te eten. En iets creatiever qua tijd vindt ie nu niet relaxed i.v.m. uitgebreid douchen daarna, dus ons bedritme is door de week niet gelijk, maar gelukkig is het tussendoor ook weekend.

Ine: klinkt leuk, die date! En leuk dat ie d'r moeite voor doet.

En eens, met die mannen uit allerlei culturen.

Het is alleen zo jammer dat het beeld zo bepaald wordt door de rotzooischoppers, en dat mensen elkaar zo nablaten. Ik wil zeker niet ontkennen dat er echt 'n hoop problemen zijn met buitenlanders (en daarvan veel marokkanen), maar ik denk dat er nu ook wel heel makkelijk naar wordt gewezen. In de stad waar ik vroeger woonde zijn de rotzooitrappers nu marokkaanse & antiliaanse ventjes, maar vroeger waren 't de jongens van 't kamp waar iedereen bang van was. Of de zgn. 'gang' die in de stad rondhing, waar geen buitenlander bij hoode. In mijn beleving was dat geen wereldprobleem, terwijl het nu in het kader van de islam echt verschrikkelijk is. In de (kleine) stad waar 'n vriendin tot vorig jaar jongerenwerker was, waren de rotzooitrappers 'n groep extreem rechtse jongeren, die provoceren echt op dezelfde 'jongere' manier, maar toch wordt daar anders naar gekeken.

Maar ja.

En ik ben ook heel benieuwd naar foto's!
Isiss, lekker dat het dit jaat beter gaat. Misschien door langer samenwonen? Kan me voorstellen dat het in de soort van wittebroodsweken vervelender is. En misschien wist je nu beter wat je te wachten stond?

Ik ga al naar bed. Ernstig he?
Dat langer samenwonen kan best wel 'ns het verschil maken, alles loopt gewoon wat vanzelfsprekender.

Tja, ernstig nu al naar bed. Ik ga ook, 'n half uurtje na jou dus. Kan 's maandags echt nooit m'n bed uit komen, misschien scheelt 't als ik wat eerder ga slapen.

En sms van Nemo: alles=goed!Vandg n vrye dag.Met zn allen op stap geweest.

Voor wie het wil weten dan.
Niks half uurtje na mij. Ergens ging het fout. Ik slaap van zondag op maandag altijd verrot. Dus grote kans dat ik tot één uur wakker lig.
Gelukt gelukt gelukt!!!

Ik ben te bewonderen in de AK .. Hoop dat het een beetje meevalt..
Wij zijn net terug van Dirty Dancing. Best leuk, maar de film is leuker. Vriend en ik zijn van mening dat dansers niet kunnen acteren, want de acteerprestaties vonden wij niet om over naar huis te schrijven, maar wel goed gedanst.

Natuurlijk beslist mijn begeleider over de kwaliteit van mijn scriptie. Maar wispeltuurig is hij zeker. Ik vond het bijna gemeen dat hij zei dat het grootste probleem waarom hij mijn scriptie geen voldoende had kunnen geven de tijdsdruk was geweest. Ik viel echt stijl achterover, maar dat was pas aan het eind van een twee uur duurend gesprek (ja, ik kan die man echt niet verwijten dat hij het niet goed bedoeld en echt probeert mee te denken, alleen op een veel te hoog niveau volgens mij, het gaat om een scriptie, geen levenswerk ik heb steeds het idee dat hij het over een promotieonderzoek heeft). Ik heb toen niet meer nagevraagd hoe hij dat bedoelde met dat voldoende, want wij hadden al intensief over verbetermogelijkheden etc gesproken en dit kwam voor mij echt uit de lucht vallen. Maar daarna was ik bij de studieadviseur van mijn andere opleiding en die zei iets over terugwerkende kracht, dus toen besloot ik maar een mailtje te sturen met de vraag of het nu voldoende was of niet en als hi nu zegt van wel dan ga ik er alles aan doen om de opleiding over te halen beide ogen dicht te knijpen.Alleen ga ik er niet vanuit dat het lukt en mijn begeleider en de opleiding over te halen. Bovendien heb ik al mooie ideetjes voor een bachelorscriptie, dan ga ik die nu gewoon snel afronden en dan deze scriptie nog een beetje aanpassen en klaar is kees,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven