Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

quote:fille schreef op 06 april 2008 @ 19:31:

Hmm, ik moet dit toch anders aanpakken, want ik loop hier steeds tegen aan. Op zondag dwing ik mezelf toch maar om even wat af te stoffen en te stof zuigen (da's wel het minste, grote schoonmaak komt wel). Na vijf minuten krijg ik de geest en besluit ik het groot aan te pakken: opruimen, weggooien, leuk inrichten. Dus ik haal alles overhoop en dan na vijf minuten heb ik het wel weer gehad. Vandaag heb ik al mijn kleding tevoorschijn gehaald en in drie stapels verdeeld: terug in kast, in de kledingbak en op marktplaats zetten. Maar nu moet alles weer opgeruimd worden en moet ik nog stofzuigen, maar het is ook zondagavond dus ik wil nog even eten en relaxen. En dan komt er morgen ook nog iemand eten. Ik begin met een pauze om te eten. Pfieuw, daar heb ik gelukkig maar 1x per jaar last van om echt alles maar dan ook alles uit de kast te rukken. Het wordt ondertussen wel weer tijd want ik krijg er niets meer tussen. Lekker hè dat Marktplaats? Verdien je nog wat erbij en kan je weer nieuwe kleren kopen
Ik heb echt nooit zin om te poetsen, maar ja....met kinderen moet je wel. Die kan je kwalijk door de stofnesten laten rollebollen. (mezelf ook niet, maar ik ben wat makkelijker) dus hier is het elke zaterdag even druk maken en dan is het weer schoon, da's nou weer het voordeel van 'n klein huisje!

Moon, en wat dacht je ervan om gewoon 'n heel stuk van je haar af te knippen? En vanaf dan goed bij te houden met maskertje etc? En nee zeg, synoniem aan klederdracht? Gelukkig werk je er niet!

Ik ga weer een nieuwe week tegemoet. Krijg ondertussen steeds meer de neiging om om me heen te gaan kijken. Takkebaan heb ik ondertussen, zo verschrikkelijk druk dat ik al 3 avonden op rij in slaap val als ik de kinderen naar bed breng om dan tussen 23.00 en 23.30 wakker te schrikken.
ik ben weer in het land! Heb wel meegelezen, maar voor schrijven was geen tijd. Leuke groep, leuke reis (op dat ongeluk na.. en jee etosha, die ongelukken bij jou in de groepen waren helemaal niet misseljk) en goeie fooi! Ik heb ein-de-lijk weer een beetje geld, zo fijn!

Vrijdagnacht geland, samen met de vriend van Mel van het andere topic (voor verhaal, zie andere topic) en toen meteen een weekendje langs allemaal vriendinnen in de randstad, erg gezellig! Nu thuis.

En net nu het over de kapper gaat, moet ik ook. Ik heb nog nooit zo lang haar gehad, als ik foto's ook zie denk ik: is dat mijn haar?!?! Het komt ook over mijn BH bandje op mijn rug (of over mijn tepels als je zo wil ). Nu was ik vast besloten om de schaar er in te zetten (tot ergens op mijn schouders) want ik word er gek van! Het is zooo onhandig, het zit altijd in de klit, s avonds moet ik er een vlecht in doen anders krijg ik er 's ochtends geen borstel door. Als ik op reis ben en er is geen warm water of de druk is slecht dan is het echt een drama om al dat haar te wassen, dus ik wilde de schaar erin! Daarnaast wilde Habibi altijd dat ik het zo lang liet groeien, die vind het zo mooi, maar ik dacht als hij nu naar Thailand zo lang gaat, dan kan hij de pot op! Maar iedereen waar ik het tot nu toe tegen heb gezegd, zegt: neeeeee dat is zonde! Zucht.. nu twijfel ik dus Maar ja, het is maar toch? Het groeit toch weer aan? (ook al duurt dat weer 2 jaar)

Cadi: jeetje, wat heb jij het toch altijd druk! Sterkte!
Moon: ik zet mijn haren eerst in de olie voor ik ze was!!! Het water lijkt hier wel zwembad qua chloorgehalte en vorige zomer had ik 't zelfde probleem als jij. Ik gebruik een mengsel van wonderolie (aceite de recinto in 't spaans, te koop bij de apotheek) en olijfolie maar 't kan ook prima met alleen olijfolie of met jojoba olie. Vaak laat ik 't de hele nacht zitten, maar het hoeft in principe maar een half uurtje ofzo. Daarna was ik 't gewoon met shampoo en conditioner, that's it. Na 't wassen doe ik er wel wat in, maar dat kan ook gewoon van de drogist zijn, gewoon voor 't uitkammen.

Ik heb ook een kappersschaar en knip dooie puntjes eens of twee keer per maand uit. Dat doe ik door mijn haar in plukjes om mijn vingers te draaien en wat eruit steekt af te knippen.

Ohja, ik was mijn haren ook maar zo ééns per week, behalve als ik heel erg heb gezweet of uit ben geweest of ben gaan zwemmen (voor je gaat zwemmen kan je trouwens conditioner in je haar doen, maar je kan ook eerst je haar helemaal nat maken met mineraalwater. Ik heb gehoord dat je haar een soort spons is, en dan is 't natuurlijk beter dat 't eerst mineeraalwater opneemt, in plaats van chloor of zout water). Hopelijk heb je er wat aan!!!
Goeie oplossing Isiss! ik moest er even hardop om lachen!! Mijn oplossing is dezelfde als die iedereen al van zijn moeder heeft gehoord denk ik: bijhouden. Als je 't elke dag bijhoudt heb je bijna nooit écht veel werk! Elke dag een kwartiertje en je huis is piekfijn Ik hield er nooit zo van en nog niet, maar waar mijn moeder wel gelijk in had is dat je je zó goed voelt als je iets meteen aanpakt en oplost / opruimt, in plaats van dat je alles laat liggen. En een opgeruimd huis is een opgeruimde geest

Jools ,terrasjes zijn nog steeds erg leuk. De lente is echt begonnen, ben vandaag in een jurkje met blote benen! Gister de hele dag in 't park gehangen. You gotta love it!

Fille, grappig, toevallig had ik gister een gesprek over Brazilians met een Dominicaanse vriendin die hoorde dat Spaanse vrouwen zich niet ontharen (tell me about it, ik ben in de hoofdstad en heb niemand gevonden die een brazilian wil doen bij me, en doe 't nou maar zelf. Wat een armoede!) en ze was compleet in shock. Ze vertelde me dat in de Dominicaanse Republiek iedereen (m/v) helemaal kaal was, hahaha!! Moest meteen aan jullie denken!!!!

Dilemma's dilemma's Nemo! Ik heb 't in Guate afgeknipt om dezelfde redenen (geen waterdruk, weinig water etc) maar een vriendin daar vertelde dat ze 't daarom juist liet groeien (want dan kan je 't in een staart of knot trekken en zit 't altijd goed).
Moon, met mij gaat het op zich wel prima. Veel afspraakjes de laatste tijd, dus mijn sociale leven is weer redelijk opgebloeid ;) Wat betreft werk: ik doe gewoon mijn ding en kijk ondertussen een beetje rond. Enne, klederdracht?! Lijkt em ook niks om in te werken...

Tja, poetsen...ook niet mijn favoriete bezigheid maar soms moet het gewoon, dan zit ik me zó te ergeren, dan kan ik ook maar beter schoonmaken Heb hier wel een beetje een putlucht in huis, heel irritant. Er was nl een lekkage in het appartementencomplex en die bleek van mijn douche te komen...in de logeer/studeerkamer naast de douche bleek dat ook zichtbaar, maar er stond een kast en een kartonnen doos met foto's voor. Heb dus nu van die watervlekken op de muur en op de plek waar die doos stond, zit schimmel op de vloerbedekking en over de kartonnen doos met de foto's maar niet te spreken...er waren een aantal, die kon ik helaas weggooien (oa de foto van mijn eindexamenklas VWO), nat geworden, en hetzelfde goldt voor een aantal negatieven. Beetje balen. Maar goed, lekkage is verholpen, maar heb nu een gat onder de douchebak (tegels zijn weggehaald). Dat wordt wel weer gerepareerd door de woningbouw, maar dat duurt. En uit dat gat komt dus een onwijze stank...morgen dus maar weer bellen wanneer ze gedenken te komen...

Ow Marg, jurkje met blote benen...zucht...ik heb hier de kachel weer hooggedraaid.

Nemo, welkom in NL! Hoe lang blijf je? Tuurlijk groeit haar wel weer aan, alleen het kan zo lang duren...ik neem me ook steeds weer voor om het te laten groeien, kijken of het nu wat minder lomp staat dan vroeger. Alleen kom je op een gegeven moment in zo'n overgangsfase en dan ziet het er niet uit. Dan ga ik me op een gegeven moment zo ergeren, dan moet die schaar erin, haha. Hier geen geduld dus om te laten groeien.

Fille, wat ga je koken voor je gasten vanavond?
Niks gekookt, nieuw plan want ik wilde een film zien die alleen vanavond draaide.

Wat zonde, Jooles. Lekkage is al kut, maar op foto's helemaal.

Nemo, geniet lekker van je dagen hier.

Haha Marg, ik moet bij alle ontharingsverhalen ook altijd aan jullie denken (met name aan jou en Isiss eigenlijk).

Ik doe heel hard mijn best nog richting Berliner te gaan. En raad 's? We kunnen dus echt nooit tegelijkertijd. Als dit plannetje niet lukt, geef ik het huilend op. Of vloekend. Of beide.
Nemo: leuk dat je in NL zit (en leuk de Efteling, ik las het in het andere topic!). Tja, jij zit ook al met je haar....als je het echt zo onhandig vind, zou ik het afknippen. Maar het is een hels dilemma natuurlijk

Fille: heb je huis toch nog beetje netjes gekregen voor je gasten? (en ik herken mezelf ook heel erg in je verhaal over opruimen)

Jooles: balen zeg van die lekkage en de gevolgen ervan. Vooral ook die foto's natuurlijk! Ik hoop voor je dat de woningbouw snel wat voor je regelt, want een putlucht in je huis is idd heel irritant..

Cadi: je hebt het natuurlijk ook hartstikke druk, werken en daarnaast de kinderen. Vind ik al zo knap van je! Weet je of er mogelijkheden om je heen zijn voor een andere baan, of loop ik nu heel erg op de feiten vooruit?

Dames bedankt voor de haartips!

Cadi, ja ik heb dat al eens eerder gedaan, een stuk van m'n haar laten afknippen, omdat ik het toen ook zat was. Maar eigenlijk wil ik nu proberen het wel vol te houden en anders kan het er altijd nog af .

Marg, ik heb zeker wat aan je tips! Dank je! Hier is het water idd ook net zwembad en dat maakt het ook er droog natuurlijk.

Ik heb het wel eens gewassen met mineraalwater (ja, een mens doet rare dingen) om te kijken of het kraanwater m'n haar nu echt zo droog maakte en er zat idd wel een verschil in hoor......maar dit is natuurlijk niet iets voor altijd.

Ik moet wel bekennen dat ik het iedere dag was en ook fohn, , ook niet best natuurlijk, maar anders staat het weer alle kanten op.....

Morgen ga ik denk ik naar de kapper en zal meteen even bij de apotheek langsgaan voor aceite de recinto. Ik ben wel benieuwd wat het effect daarvan is.

Jee, wat een verhaal weer over haar, laat ik meteen dan ook maar het andere onderwerp aansnijden, de brazilian....

Dat durf ik dus niet, lijkt me zo pijnlijk! Ik loop nog steeds met mesjes te klooien en wat zou het fijn zijn als je dat niet zo bij zou moeten houden. Heel misschien toch maar eens zelf proberen dan, de brazilian.
Fille, niet opgeven! Tot hoe ver strekt dat, dat jullie allebei niet kunnen?
Tot in de eeuwigheid?
Dat is ook kut!

Is er echt niet ergens een gaatje in de agenda's? Kan er niet wat afgezegd worden?

Misschien stomme vraag hoor, maar is Berliner ook al eens in NL geweest?
Nee Berliner is nooit in Nederland geweest.

Ik zie nu één gaatje van een paar dagen of misschien nog eind juni. Anders gaan we toch wel richting september.
Ik zou zeggen: nu op zoek naar ticket! (en als t voor een leuke prijs is,kopen, voordat het aan je neus voorbij gaat). September is dan toch wel ver weg...
Jooles: waterschade is echt klote ja. Heb 't 2 jaar geleden in de keuken gehad, net toen ik 'n weekendje weg was is de waterleiding gesprongen. Kom zondagavond 23u thuis, alle stoppen gesprongen en halve appartement blank. Heb tot diep in de nacht proberen te dweilen met handdoeken want precies m'n slaapkamer was compleet ondergelopen. Verzekeringsman kwam de chaos bekijken de volgende dag en ik kreeg alles meteen vergoed. Daar komen alle kookboeken uit alle landen waar je op vakantie bent geweest niet mee terug, maar er waren in ieder geval geen foto's naar de filistijnen.

Fieje: word ik nou gelinkt met die brazilian?! Margaretha is echt the queen hoor. Ik heb 't maar 2 keer gedaan in 'n heldhaftige bui. En hoewel 't heel goed beviel ben ik niet meer terug gegaan. Als er iemand bij mij in 't dorp zit die 't doet, ga ik weer.

En eens met La Moon: ticket zoeken en gaan. Of desnoods geef je hem als cadeautje 'n goedkoop ticket naar jou toe. Is niet te weigeren.

Pff, en dat jurkje met die blote benen is ook weer erg jaloersmakend. Maar niet getreurd: over 2,5 week loop ik ook met blote benen in Marrakech.

Marg: die poetsgenen heeft m'n moeder niet aan me doorgegeven. En ik heb ook geen zin om ze aan te leren
Jooles: iedereen heeft het al gezegd, maar idd balen. (echt waar als je laat reageert ben je echt zo'n spuit 11.. maar goed)

Fille: het is toch erg dat jullie agenda's zo vol zitten dat juni de eerste volgende mogelijkheid is?!?! Is dat echt een volle agenda of is dat een kwestie van prioriteiten stellen? En de rest zei het ook al (weer spuit 11 word ik nu) maar als dat echt de enige mogelijkheid is: boeken!!!!

Ik heb net de kapper gebeld. Dacht dat ik het dit keer niet vanuit Marokko moest doen omdat ik nu 2 weken in NL was, ik denk dan ben ik vroeg genoeg. Niet dus Alleen nog plek om te knippen! Grr. En het is 5 maanden geleden voor het laatste geverfd en nu komt er nog 2.5 maand bij, beetje jammer maar ja!

Gisteren de balen van Habibi. Ik hoor zo weinig sinds we weer een LDR hebben. Heb er wat van gezegd. Ook in de trant (of schrijf je dan trend ik weet het nooit!) van dat ik echt geloof dat je sámen moet wérken aan een relatie, dat het niet van zelf komt. In plaats van dat we dan een discussie/ ruzie krijgen, geeft ie mij helemaal gelijk. En ik hou juist zoveel van je en alles is zo druk geweest en omdat ik zeker weet dat jij in elk geval de stabiele factor in mijn leven bent heb ik daar wat minder aandacht aangegeven, bla bla bla. Dat vond ik natuurlijk weer lief en dan ben ik op dat moment weer verkocht.

Maar toch, het is lekker makkelijk. Je moet gewoon je best doen voor elkaar. Ik ga nu kijken of dat ook effect op hem heeft gehad en of er iets komt de komende 2 weken waar hij zijn best voor doet. Overigens ben ik niet zó moeilijk hoor, een lief smsje vind ik ook "je best doen". (makkelijk toch?!?)

Ik heb in elk geval voor Thailand een fototoestel voor hem gekocht (nog voor zijn verjaardag). Ik had een hele goede fooi van mijn groep en die heb ik er voor gebruikt. Daarnaast heb ik een heel boekwerk gemaakt (een pagina of 50) met de titel: "Thailand. Vragen, vragen, vragen, hier vind je alle antwoorden!" Mensen vragen namelijk altijd zoooooooooooooo veel op een rondreis en echt dingen die je niet terug vindt in een reisgids. Dus ik heb heel internet afgespeurd naar leuke weetjes en ik ga zo naar de bieb en dan nog printen en inbinden en klaar is kees. Ben benieuwd wat hij er van vindt!
Nemo, wat leuk dat boek. En fototoestel is ook gaaf. En herkenbaar, hoor, de makkelijke man.

Ies, ik associeer het met jou en de man met het ringbaardje. Vooral omdat jij overstag bent gegaan en we het er zoveel over hebben.

Nou, ik heb vrij gevraagd en geboekt. Van zondag tot woensdag en in mei al! Dus kort, maar ben allang blij.
En mei is al best snel.
Mei is snel ja. Sterker nog: over een paar weken al.

Effe corrigeren: Amai! 't Was geen ringbaardje hè, maar 'n streepke!

Nemo: superleuk cadeau!

En je moet maar denken: het blijft een kerel.

Maakt het niet minder shit voor jezelf, maar kan wel helpen met relativeren.

Nog 'n anekdote uit de collectie.

Er ging vanalles aan vooraf, maar uiteindelijk zet ik 't glas voor R's neus met de woorden: "alsjeblieft meneer".

En R. antwoordt: "dankjewel vrouw".

Mijn rol in onze relatie is weer duidelijk.
"Hoi allerliefste vriendinnetje in de wereld, gewoon een berichtje om te vragen hoe het met je gaat en hoe je dag was! Ben op jou en mis je!"

Heeft mijn preek dan toch effect gehad

Fille: leuk! En mei is idd al best snel!! Goed dat je geboekt hebt!
Fille: goed dat je hebt geboekt!

Nemo: lief!
Nemo, die Habibi leert 't wel.

Heb je de cadeaus al gegeven?

En waar zijn de andere meisjes? Etosha, Kjong, TR, Yas, Cadi (ja, jij bent deze week wel langsgekomen maar dingen over poetsen tellen niet), de anderen die ik niet-bewust vergeet.
Ja meisjes die Isiss al noemt, waar zijn jullie? Allemaal heel druk?

Hier nog even het laatste deel over de haar-soap.

Gisteren hier naar de kapper geweest, bij de Nederlanders (wat dus, ben ik nu achter, inhoudt 1 NL'er en 1 Spanjaard die redelijk NL's spreekt)...

Voor het eerst sinds mijn prille jeugdjaren, opeens weer gezegend met een pony...(niet van dat paard he) Was niet helemaal de bedoeling. Ik heb m'n haar lang, maar de voorste plukken zijn altijd korter. Ik heb dat dus uitgelegd en je kon het ook zien, wat er precies korter was (maar dus aangegroeid en dat wilde ik er graag af). Hij leek het helemaal te begrijpen en in één rits was t eraf.......en ik had een opeens een pony.

Toen het gefohnd was, vond ik het eigenlijk wel heel leuk staan, dus dat viel mee. Thuisgekomen en het haar gewassen (het zat onder het zand, het stormt hier), zag ik dat de plukken die ik er eigenlijk af wilde (snappen we het nog?) er nog gewoon aan zaten en ik opeens haar heb op allerlei willekeurige lengtes...

Vanmorgen even naar een andere kapper geweest en de kapster daar heeft het opgelost. Ze wilde er niets voor hebben, maar heb maar even sigaretten voor d'r gehaald. En nu zit het leuk! Ik ga nooit meer naar de NL'ers en nu hou ik echt op over m'n haar!
Jee, ik lees m'n verhaal nog eens en besef me eigenlijk dat het waarschijnlijk totaal niet interessant is voor jullie. Maarja, ik zat er gisteren best wel een beetje mee en ben blij dat het weer opgelost is.....................vandaar

Ik hou op nu.................meisjes, kom maar op met de verhalen!
Ikke druk? Lig nog steeds op de bank of bed met laptop, boeken en tv.

Het gaat langzaam allemaal, ben nog steeds net een oud vrouwtje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven