** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Nee Fille dat hebben we zo afgesproken, niet vagelijk maar gewoon ronduit, toen ik het contract tekende. Dat de eerste drie maanden (proeftijd) het salaris het minimum zou zijn en dat het daarna verhoogd zou worden. Dit op mijn vraag bij het tweede interview over of het salaris in een volgend gesprek aan bod zou komen.

Wat de precieze woorden waren weet ik nu niet precies meer maar ik weet wel zeker dat er een verhoging komt, voor mij was het absoluut logisch dat er dan een gesprek of onderhandeling zou komen, dus misschien dat ik dat niet zo concreet uitgevraagd heb. Nu kom ik erachter dat het voor veel mensen hier absoluut logisch is dat ik gewoon iets krijg en het take it or leave it is. Maar omdat die mogelijkheid nog niet eens bij me op was gekomen heb k dát ook niet precies uitgevraagd.

En nu ik er dan achter ben gekomen, weet ik natuurlijk niet meer welke precieze woorden er gebruikt zijn drie maanden geleden.
Es, gelukkig!
Oh, Rianne, wat leeeeeuuuk!!!! Ik voel de vlinders bijna tot in de Alpen! Geweldig . En ach, dat hij kleiner is.. dat boeit toch niet. Vroeger zou ik ook niet op een kleinere man zijn gevallen, maar ik denk dat het me nu niet meer zoveel uit zou maken.

Dat mailtje is zo lief!! Heeeeerlijk.

Ik ben bijna jaloers, zeg.. het wordt tijd dat ik ook weer eens verliefd word..

Ben erg benieuwd naar je foto's!!

Eigenlijk heb ik niet veel leuke foto's om te showen.. behalve van mijn kind.

Ik probeer straks wel een paar leuke te plaatsen.

Mijn ouders zijn er nu, ze helpen gelukkig met de tuin. Wat een werk. En dan zegt mijn moeder dat ik dat ook best alleen had kunnen doen.. terwijl mijn vader met een soort kettingzaag de heg bij staat te snoeien :S. Ja, mam.

We hebben de trampoline samen in elkaar gezet, mijn vader en ik, en dat was me ook never nooit alleen gelukt. Nu is alles weer keurig netjes en nu kan ik het ook bijhouden.

Mijn moeder wilde nog 100 balkonbloemen gaan halen, zodat al mijn bakken vol zitten.. nou, nee.. doe maar niet. Als ik er voor moet zorgen zijn ze binnen de kortste keren dood!

Es, wat gaaf dat de badkamer eindelijk af is . Lekker he? Zo'n nieuwe douche. Wel balen van die rekening, ik hoop dat het goed komt en je niet hoeft te betalen.. 200 euro is idd een leuk bedrag om iets anders mee te doen.

Oh.. haha.. beter lezen, Ine. Ik lees nu dat het al opgelost is. Joehoe!!
Met dichte ogen probeer ik nog even wat zinnigs te schrijven....

Marg, ik weet 100% zeker dat je erover geschreven hebt, die 3 maanden en dan....up. Dus misschien zinvol om even terug te scrollen naar pagina..uhm....om te kijken wat je geschreven hebt? Misschien herfrist het je geheugen weer?

Es, ik zoeken zoeken maar geen foto's!

Fille, en jij met d'n jurkjes. Kom zeg, even showen, liefst aangetrokken als modeshow. Please? Jouw tijd komt ook steeds dicherbij......

Isiss, mijn voornemen is om er weer 10 kg af te krijgen, heb niet gezegd dat ik dat NU wil, toch? Maar dan stop ik met roseetjes (alsof dat veel uitmaakt) maar zeker de lekkere hapjes in de avond. Vanavond guacemole zelf gemaakt met van de Nachochips, jammie maar bom bom bom vol calorien, kan nooit goed zijn. Dus minder eten, minder snacken en meer bewegen. Hoe vind R zijn nachtbaan? En jij, al gewend om alleen te slapen?

Hier rustig vakantie op werk besproken. 1 week juli, dan weer 'n week werken en dan 2 weken augustus.

Ine, tuin is al gedaan begrijp ik? Mooi, hoef ik alleen maar te zitten Ik ben de eerste 2 weken van augustus vrij, zeg het maar. Laat ik mijn auto even 'n beurt geven en kachel ik naar je toe. En hier ook geen foto's van me myself and I. Alleen maar van de kids.

Oh was klaar, ga maar wat nuttigs doen.
Nuttigs? Wat dan, het balkon wieden?

Chip sleept de hele dag met de pop, en ik heb geen wallen!

Dank x

Ine, ik zou het doen, die balkon bloemen. Dat hoort in Eustreich. Een houten huis met niet al te puntig dak en dan rijen en rijen rode gerania. Al neem je maar 1 rijtje, dan laat je in elk geval zien dat je geïntegreerd bent.

TRPRDR, het is bijijijna vrijdag.

Ik zal eens kijken of ik wat in AK kan plakken.
Ine, je moet plantjes! Doe je best! Dan ben je echt oostenrijks. Het hoort erbij.

Kjong, hoe is het ermee? Naast vermoeiende Chip? Hoe is het met Kman?

Cadi zou leuk zijn als je naar Oostenrijk gaat. Een buitenlandse meeting. En klinkt wel relaxed, vooral als de tuin klaar is

Marg, gewoon geld erbij vragen. En als het niet lukt, je hebt ieder geval een leuke baan. Dan maar geen geld

Nu even helemaal on topic, had bijna voor het eerst in mijn leven alles laten waxen. Bloednerveus stond ik op de stoep bij een nieuwe salon hier met mega kortingen. Hadden ze de afspraak verkeerd genoteerd en ging het niet door. Ben benieuwd of ik nog een keer zoveel guts heb om een afspraak te maken
Nee, nog geen fotos Ik wilde eerst nog poetsen en zo (zitten nog lijmresten aan de tegels) en ik weet niet hoe vriends camera werkt. Ik doe van het weekend een poging, ok?

En ondanks alle lijnpogingen trakteer ik op taart!

Eet smakelijk.
Proficiat Es!!!!!!!! Een gezellige dag gewenst!!!!

Dames, foto's van de kids zijn ook welkom hoor, heel leuk om te zien vind ik altijd!

Rianne, aaarrrrrghhhhh dat is shit, heb je net alle moed verzameld, krijg je zoiets!!! Ik hoop dat je nog een keer durft, het is echt zo veel beter dan scheren, en de pijn is echt één seconde.

Ik ben supergoed bezig al zeg ik het zelf. Vorige keer dat we een deadline hadden werd het huis één grote beestenbende, ikzelf 24/7 bezig (ok dat is overdreven) en ernstig slaaptekort, enzovoort.

Nu heb ik weer een deadline en ik werk nog steeds superhard, máárrrrrrrr ik heb elke dag bij lunch en avondeten een moment genomen om de boel te fatsoeneren hierzo, en ik ben tot nu toe ook elke dag gaan sporten!!! Zondag ben ik wezen spinnen dus, maandag fitness, dinsdag heb ik vrij genomen, woensdag tai chi, donderdag een dansles, en vandaag ga ik weer spinnen. Echt véél beter dan vorige keer, ik voel me superlekker!!! jeeeejjjjj!!!
Es, gefeliciteerd! En als cadeautje lekker douchen in je nieuwe badkamer

Rianne, heerlijk! Veel plezier vanavond (en morgen en overmorgen en overovermorgen?)

Isiss, nog niks van de acteur gehoord. Was ook te mooi geweest om waar te zijn natuurlijk. Ach ja.

Ine, zeg, zo'n Oostenrijks huis en dan geen rode en roze geraniums??? Gewoon doen. Het is iedere dag wel wat gedoe, want water geven en dode bloemen eruit halen en zo (ik kreeg vroeger altijd de keus: of afwassen of alle bloembakken met geraniums, een stuk of 20, water geven, dus ik weet wat een werk het is), maar dan heb je wel wat! En wat is er mooier dan bakken overwoekerd met bloemen aan je huis??

Verder niks te melden. Druk, maar leuk weekend voor de boeg. Alleen vandaag op het werk nog even overleven...
Even spuien. Ik was wezen spinnen net en ik ga meestal lopend naar de sportschool, een dik kwartier lopen is dat. Nou voelde het wel errug heet vandaag. Ik had mezelf al op mijn kop gegeven, aanstelleritis, ik dacht dat het allemaal nogal psychisch was, toegegeven het is de hele week al echt warm, eind dertig graden, maar okee, de hele week ging het wel goed ,en vandaag, blegh. Het leek zó heet! Gekke dingen voelde ik opeens zoals de lucht die tegen mijn ogen aankwam, dat was een naar gevoel (ik had natuurlijk wel een zonnebril op) en ook tegen mijn oogleden.

Loop ik net terug naar huis, zie ik een thermometer staan: 46 graden.

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTTTT?!?!

Ik dacht dat het we leen fout moest zijn maar nee, een volgende gaf hetzelfde aan.

Allejezus. En we zijn nog maar halverwege juni!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik vind het echt iets te warm hoor!

Waarom was het ook alweer een goed idee hier te gaan wonen?! (ik heb ook geen airco thuis)
Marg kom snel terug naar NL, hier is het geloof ik 15 graden.

Bedankt voor de felicitaties.

Weten jullie wat ik van mijn baas gekregen heb? Douchegel waarop staat VISP (Very Important Sexy Person) Ik durf te wedden dat jullie zoiets nog nooit gekregen hebben. Hij zei er ook meteen bij dat ik nu geen aanklacht vanwege seksuele intimidatie moest indienen....

Ik ben volgende week een paar dagen in Nederland en kijk er gigantisch naar uit!
Ik heb nu zelfs niet bijgelezen. Echt geen tijd/ Kom net uit de jungle en heb de afgelopen uren verwoede pogingen gedaan om filmpjes te uploaden. nog niet alles is gelukt, maar wel al een deel.

zie blog

later meer xxxxxxxxxxxxxx
Es, gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag en veel plezier op je feestje!

Nemo, terug?

Cadi, ik zie een beetje op tegen het foto's in de ak zetten. Da's ingewikkeld toch? Moet het tweedehands jurkje ook nog even uitwassen.

Kjong, hoe is het met jou dan?

Marg, ik herinner me ook goed dat je vertelde dat het afgesproken is. Maar het is wel een duidelijk afspraak geweest dus.

Jooles, nog aan het daten? Leuke verhalen?
Proficiat Es!

Haha, apart cadeau van je baas. Wat heb je van je vriend? De nieuwe wc?

Fieje: ik kan echt op de foto niet zien of ie gewassen is of niet. Foto plaatsen niet heel moeilijk, weet effe niet wat de ak vraagt, maar het wijst zich vanzelf, bij mij werkt 't iedere keer wel.

Cadi: alleen slapen op zich is helemaal niet vervelend, ik slaap veel relaxter zonder gesnurk naast me of ellebogen in m'n gezicht, dus ik kan er wel een voordeel van in zien. Tis alleen niet gezellig dat het 6 nachten is en dat R. deze week iedere avond om 20u al na 't eten op de bank in slaap viel. Voelt meer als huisgenoot dan als echtgenoot nu.

Het werk op zich vindt ie best prima, maar 't bedrijf waar ie voor werkt is echt waardeloos. Al 3 ochtenden achter elkaar de bus waarmee hij rijdt kapot als ie naar huis wil en hij wordt slecht of niet gerepareerd. Staat ie 60 km verderop middenin op de weg ergens stil, niet heel gaaf.

Kjong: hoeveel nachtjes nog?

Ine: hebben ze geen plastic nep-geraniums bij jullie? Zie je toch niet van die afstand.

En zijn er nog mannenperikelen?

We hebben nog steeds niet besloten wat we met de vakantie gaan doen, als 't Slovenië wordt komen we in ieder geval langs. En als 't Portugal of Griekenland wordt, niet.

Eén andere optie heb ik alvast uitgesloten; samen met R's vriend, vrouw en kindje ergens in Engeland. Heb geen zin om in de spaarzame vakanties die we samen hebben aan te passen aan 't ritme van andermans kind. Of aan andere mensen trouwens, niet specifiek hun kind.

Wil net zoiets als vorig jaar: veel zon, zee, eten en drinken. En weinig andere toeristen.

Jooles: wanneer ga jij eigenlijk?

Marg: ik kan me ook goed herinneren dat je zo'n afspraak hebt gemaakt. Naar mijn idee ging 't nog een beetje van 'het is nu een heel laag salaris maar na 3 maanden wordt het al meer'.

Ik ben ook niet veel te zwaar, m'n bmi is prima (als dat veel zegt tenminste), maar ik ben wel 'n beetje aan de stevige kant. Denk ook door m'n lengte, als ik in verhouding zou krimpen naar 1.70m heb ik denk ik maat 38 ofzo. Nu met 1.88m maat 42 of soms 44. M'n probleem is m'n buik, die is -zoals Es 't zei- ook niet meer 'tje' te noemen. (Ai! Moet ik toch gaan sporten?!)
Foto's staan. Jippie.
Es gefeliciteerd!!!

Ik zit me hier toch een partij bloednerveus te wezen. Domme doos ben ik ook. Geen idee hoe en wat. Want hoorde nu opeens van iemand die hem vaag kent dat hij al jaren een vriendin schijnt te hebben. Als dat zo is, is het gewoon een onwijze eikel dat hij zo tegen mij praat. Maar ga er gewoon nog maar even vanuit dat het niet zo is.

Huis is opgeruimd, wodka ingeslagen , lasagne staat in de oven. Leuk pakkie aangedaan. Haar een beetje in normaal, voor zover dat wil. Nou ik ben helemaal leuk. Hij komt tussen nu en ongeveer een half uur. Stuiter stuiter stuiter!
Leuke foto's, Fille!

RP, ben zooo benieuwd! Hoop voor je dat dat verhaal over de vriendin onzin is.

Marg, ik zou gewoon aan een gesprek vast blijven houden. Lijkt me wel zo nuttig en plezierig. Of heb ik er nou overheen gelezen dat er idd een gesprek komt...?

Fille, niks geen leuke date-verhalen acteur was een poging tot, maar ja, dat werd dus al in de kiem gesmoord. Verder niet actief bezig.

En Isiss, ik ga 1 september. Nog even wachten dus. Maar wel begin augustus 3 dagen Parijs, dat verzacht de wachttijd

Heb gisterenavond in de trein naar huis enorm gelachen. Er zat een mannenhockeyteam van een Londense med school om me heen. Die gingen naar Doorn (of all places) voor een internationaal toernooi, waren al sinds 5.30 uur onderweg en hadden al behoorlijk gedronken. Erg grappige gesprekken gehad.

Minder leuk is dat ik vandaag (al vroeg in de ochtend) naar A'dam zou gaan, met een vriendinnetje, die ik al een hele tijd niet had gezien. Eerst naar een tentoonstelling, dan lunchen en dan beetje shoppen. Blijven slapen en morgen naar m'n ouders. Dus gisterenavond boodschappen gedaan, opgeruimd, schoongemaakt. Nu stuurde ze vannacht een sms dat ze zich heel beroerd voelt en het niet door kan gaan. Zo jammer! Ga zo wel zelf naar A'dam, maar is toch anders in je eentje. Ns kijken of een ander vriendinnetje daar nog geen plannen heeft, misschien kan ik dan met haar nog een terrasje pakken (als het weer het toelaat) of zo. Mmmhh, bummer, had er echt zin in....
RP! Waar blijf je! Hoeveel tijdsverschil is er? En dan nog, neem aan dat je niet slaapt, je kunt best even iets laten weten hier.

Balen Jooles, nog 'n andere vriendin kunnen mobiliseren? Jammer dat ik zo ver weg woon, had wel mee gewild. Maar voor ik bij jou in de buurt ben is de dag al half om geloof ik.

Wilden vandaag eigenlijk naar Festival Mundial gaan, maar niet als 't gaat regenen of te fris is. Vind 't alleen leuk als 't echt zomers is en je daar op 'n heuveltje in 't gras kan gaan liggen met 'n biertje en een groepje trommelende afrikanen op de achtergrond. Als je daar al heel de dag moet blijven staan of op 'n vuilniszak moet gaan zitten heb ik er al geen zin in.

En anders gaan we naar ikea straks. Ook net een festival op zaterdagmiddag.
quote:rianneplaya schreef op 20 juni 2009 @ 02:19:

Huis is opgeruimd, wodka ingeslagen , lasagne staat in de oven. Leuk pakkie aangedaan. Haar een beetje in normaal, voor zover dat wil. Nou ik ben helemaal leuk. Hij komt tussen nu en ongeveer een half uur. Stuiter stuiter stuiter!

Je nieuwe broekrok?

Heb je al tijd voor een update?

Balkonbloemen.

Ja, meiden.. ik weet het.. je bent pas echt een geintegreerde Oostenrijkse als je balkonnen vol met prachtige bloemen hebt. Maar voor nu kost het onwijs veel geld om alles tiptop in orde te maken, geld wat ik niet heb (of eigenlijk harder nodig heb voor andere dingen) en het is heel heel heel veel werk. Ik ben niet bang voor veel werk, maar het is voor mijn gevoel nu teveel. Misschien valt het wel mee hoor en zit het tussen mijn oren, maar ik zie het niet zitten. Zoon, de tuin, de appartementen, boekhouding en alles wat dat allemaal met zich meebrengt, is echt meer dan genoeg.

Als ik er niet alleen voor stond, trok ik het wel, maar nu word ik al doodnerveus als ik aan die bakken denk.. Alsof die bloemen me zouden nekken ofzo, wat nergens op slaat als ik dit terug lees..

Misschien lukt het volgend jaar wel..

En de optie van nepperts is ook al door een aantal andere mensen genoemd. Dat scheelt wel een hoop verzorging etc.

Es, gefeliciteerd (al ben ik te laat..)!! Heb je een leuke dag gehad? Lekker veel taart gegeten??

Cadi, oh, wat leuk als je zou komen! Maakt mij niet uit hoor, wanneer. Je bent van harte welkom. Nr. 4 is ongeveer de hele periode beschikbaar en qua oppervlakte goed te doen met 2 kids. Je hebt een eigen ingang in de tuin, dus ze rollen zo vanuit hun bed de trampoline op .

Mijn ouders zijn vanmorgen weer vertrokken. Wel sneu hoor, want zoon krijgt nu steeds meer besef van dat ze weg zijn en moest er een beetje om huilen. Dat is toch wel een groot nadeel van helemaal hier wonen en zo weinig echte familie of jeugdvrienden om je heen hebben.
Ik kwam even kijken naar een TRPRDRBRRR update. Níks, gewoon niks!

Dat kan 2 dingen betekenen.

1, ze ligt nog te vozen/ontbijten.

2, hij heeft een vriendin en ze heeft een blauwtje gelopen (Nee toch?)

Hoe het met mij is.

Ietwat gespannen merkte ik aan mijn schouders deze week. Ze zitten nl te hoog, dus er is teveel belasting op.

Kan ook eigenlijk niet anders.

Ik werk 40 uur in de week, waar ik eigenlijk geen tijd voor heb, omdat er elke week wel iets gebeurt waar ik bij moet zijn.

Laatste dansles-optredentje van Kjongen. Artsbezoekje. Zomerfeest op de crèche van Chip. Administratiedingen achternajagen.

Allemaal zaken die onder werktijden gedaan worden.

Daarnaast zaten de weekenden vol met verjaardagen (alleen nog volgende week Kjongen zijn lasergame-partijtje en dan zijn we er weer een 9 maanden vanaf, van al dat taartgedoe). Gezellig, maar als je het de andere dag viert, moet je (ik) de ene dag boodschappen etc organiseren. Zo blijft er niks van 'vrije' tijd over (lees: zoals ik nu doe. Een beetje hangen en leuteren op het interenet gewoon omdat ík daar zin in heb).

Ik kom dus ontspanning tekort. Tijd voor mij.

Ik merk dat ik vandaag in alle rust (en chaos om me heen, maar... boeiuh!) tot sommige conclusies kom, mijn hoofd leeg kan maken. Lekker is dat zeg.

Straks is het weer rennenvliegen, maar dat is straks pas. Nu is belangrijk, en nu is het fijn. (Behalve dan dat er een band staat te repeteren 2 straten verder? Of heb ik het aanplakbiljet van een straatfeest gemist ofzo?)

Over een paar weken gaan we gedrieen weer naar TR. Voor 2 weken. En dat voelt echt als te weinig. Laatste keer dat Kman de kinderen heeft gezien was maart.

Ondertussen kan Chip al hele zinnen zeggen, heeft een uitgebreid liedjes repetoire (kind is zoo muziekaal), kan rennen, puzzelen, stoepkrijten, trappenlopen etc. Morgen vaderdag...

Allemaal gemist.

Dat wijzelf zonder intimiteit moeten stellen, dat kun je naar jezelf toe allemaal best verklaren, en uitzitten, en evt een beetje inhalen al dan niet virtueel. Maar kindertijd, noch de band die je in het begin intuitief met een kind opbouwt, krijg je nooit meer terug.

Fijn is wel dat hij dan meer tijd heeft voor ons dan we dachten.

Kman belde me vorige week met het volgende verhaal:

Baasje waarvoor hij werkt (en waarmee ik vroeger een kroeg draaide daar) heeft 5 filialen, waarvan hij vorgie week vertelde dat hij er zeker 2 moet sluiten. Waarschijnlijk tgv kredietkrisis.

Baasje vertelde dat daar ontslagen aan vast zaten, en of er heel misschien iemand bereid was zelf op te stappen.

Kman bedacht zich dat zijn situatie tijdelijk is, en voor al zijn collega's het een permanent inkomen is voor de aankomende 25 jaar. Bovendien was hij er als laatste bijgekomen. Dus hij stelde voor het principe Last one in first one out toe te passen. (LUL! denk ik dan, ook al is het best logische redenatie, je zorgt toch eerst dat je zelf safe zit nietwaar...)

Nou... zei baasje... eigenlijk wilde ik juist jóu niét kwijt.

(Ik zat weer op het puntje van mijn stoel)

Kman zorgt nl voor de -warme- lunch voor het personeel. De stokoude dame die dat eerst deed kon het niet meer, toen heeft hij voorgesteld om het over te nemen. Dan hoefde hij niet de hele dag binnen te zitten, kon hij zelf kiezen wat hij wilde eten, wist hij zeker dat het lekker was, en deed hij waar zijn hart ligt. Bovendien weet hij dat van wie je eet, je niet zomaar wegdoet, dus hij heeft zich met al zijn lekkers eigenlijk onmisbaar gemaakt. Wat ook de bedoeling was, omdat het in het begin onduidelijk was voor hoe lang hij kon blijven.

Maar omdat het nu om meer dan hem alleen gaat, wilde hij zich wel op offeren.

Maar goed, Baasje wilde hem niet kwijt, voornamelijk vanwege de lunch, en kwam met de volgende deal:

Kman kon elke dag voor hen blijven koken (werk van tussen pak 'm beet 11 en 13.30, 7 dagen lang) en daarvoor de helft van zijn salaris krijgen (werk van 8 tot 20, 6 dagen lang). Leuke deal. Wel inkomen, en gratis eten, plus ruimte voor een tweede baan in horeca.

Een halve dag later kwam baasje terug op zijn voorstel. Hij wilde Kman voor de lunches, én voor de weekenden (want drukste tijd en Kman is goed voor omzet). En voor de weekenden zou hij de helft van zijn fulltime (6dgn 8-20u) krijgen.

We hebben ons gek gelachen.

helft oude slarais voor lunches + helft oude salaris voor weeknden= compleet salaris voor veel minder uren!

En nu, een dikke week later, houdt Baasje zich nog steeds aan zijn woord.

WIj hebben geen idee wat hij ermee is opgeschoten, of er nog een politieke reden achter zit (want Kman is natuurlijk wel met een Westerse=dusrijke vrouw) maar het is ruim in ons voordeel momenteel, dus we maken geen slapende honden wakker.
Es!!!

Leuke jurkjes Fille.

Ine, kunnen 2 bakken niet? Moeten het gelijk rijen en rijen en rijen wezen?
Haha, dat is wel apart ja. Wat kan daar de motivatie van zijn? Moet baas straks nog 'n persoon extra ontslaan omdat ie 1 iemand meer salaris is gaan betalen, zou wat zijn. In ieder geval fijn voor jullie, dat dan weer wel.

(en straks -nog in te vullen wanneer- gaat Kman zekersteweten heel veel tijd inhalen (kan dat?) met z'n Chipie, waarschijnlijk zoveel dat ze gaat zeuren 'pahahaap, nou effe niet, ik moet ook nog naar school hoor!')

TR, waar blijf je nou!?

Ine: idd zielig om te zien voor zoon. Blijft ie lang verdrietig, of is ie ook weer snel afgeleid? Houden jullie ook veel contact via webcam eigenlijk?

Soms best lastig en veel lijkt me, om alles in je eentje te moeten doen in je megahuis. Vooral bij kutklusjes die anders mooi door de kerel of eventueel samen gedaan kunnen worden.

Heb je zelf ook nog vakantie?
Hij is leuk!!!! later meer
Vuile, vuile,.... clifhanger!!

Ine, ook dat wat Isiss zegt.

Nee isiss, het is niet in te halen. Niet goed te maken. Niet om medelijden op te wekken ofzo, maar realistisch gezien: geweest is geweest. Geen eerste stapje/hapje/woordje of zelfs geboorte meegemaakt.

Wel kunnen we straks een nieuwe start maken. Proberen vanaf die dag alles wat daarvoor gebeurde, of juist niet was, als niet belangrijk te beschouwen. In het Nu te leven. Maar dat is grote mensen logica. Hoewel ook al moeilijk.

We zullen de eerste tijd samen eerst nog een enorme wenperiode door moeten gaan.

De kinderen zullen echter nog meer moeten wennen. Tijd dat ik niet het alleen recht heb is dan voorbij. Dat papa er ook is voor zorgtaken en vertrouwen. Etc.

Dat Chip de laptop knuffelt als papa in beeld is vertelt me wel dat het heus goedkomt. Maar Kjongen bijvoorbeeld is ook al een beetje beschadigt. Hij is redelijk cynisch (hij is pas 10) over wanneer Kman nou mag komen. Uit zelfbehoud natuurlijk, maar het maakt wel duidelijk dat ik of Kman niet de enige twee zijn die zitten te wachten. Twee jaar is lang, maar als je net 10 bent helemaal. En dat terwijl hem echt geen verwachtingen worden aangegeven. Juist daarmee ben ik heel voorzichtig. Maar ondertussen wacht hij wel. Want ook voor hem geldt: geen aanwezigheid van Kman bij zijn verjaardagen, afdansen, schoolfeesten, sportdagen etc. En probeer dan maar eens te zeggen tegen hem dat hij in het Nu moet leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven