** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Ah nee Kjong!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er hangt zoveel vanaf
Kjong, heb je nog meer ijzers in het vuur?? Ik vond dat ook echt het allerergste aan long distance, steeds die hoop, die verwachting en dan die smashing teleurstelling. Natuurlijk wel anders dan bij jullie aangezien jullie een gezin zijn wat uit elkaar is gescheurd.

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen om je op te peppen want je hebt zelf alle opties beter overdacht dan wij hier allemaal natuurlijk, dus je weet zelf wat je mogelijkheden zijn. En je moet dan verder, dus een andere vacature zoeken, pff dat weet je zelf ook wel. Hopelijk lukt het je om weer back on your feet te zijn binnen nu en niet zo lang. Maar daar heb je nu vast geen boodschap aan.

Leed en geluk gaat trouwens wel hand in hand deze dagen hier op het topic. Etosha, van harte meid! Super dat je al zo snel weer een nieuwe baan hebt, en damn, Hoe Doe Je Dat?!?!! Fijn dat het uiteindelijk allemaal meevalt! En heerlijk om met die zekerheid en die van het examen naar Zuid Afrika te gaan toch?

Ben benieuwd hoe de feestdagen daar gevierd worden!!
Kjong, wat megakut! Weet ook niet wat ik verder moet zeggen. Als ik je kan helpen met solliciteren...? Waarschijnlijk weet je zelf verdomd goed hoe en wat, maar ik heb er door de jaren heen wel heel veel handigheid in gekregen. Ik ben nu voor de achtste keer op zoek naar een nieuwe baan, in 10 jaar tijd. En verder kan ik alleen maar dit doen:

Hier alles okee. Druk samen met de (nieuwe) advocaat aan het overleggen over onderhandelingstechnieken. Ziet ernaar uit dat we toch nog samen eruit gaan komen, want ze zijn langzaam water bij de wijn aan het doen omdat ze ook wel zien dat we heel veel in handen hebben mocht het toch de kantonrechter worden.

Qua baan: het is geen ideale hoor. Het is in Oss... en zonder auto. En nog zo wat dingen. Maar ik klaag niet want het is een heerlijk vangnet. Ik blijf alleen wel doorgaan met zoeken en gesprekken en wie weet vind ik iets dat nog idealer is. Ik heb de dag na mijn vakantie een tweede gesprek bij een bedrijf in Den Haag bijvoorbeeld: eindelijk geen reistijd meer!

Het is al met al een zware en niet-leuke tijd maar ik ben wel apetrots op mezelf hoe ik het allemaal doe en wat ik allemaal al bereikt heb. En de timing om naar B te gaan kon gewoon niet beter uitkomen! Drie weken zon, armen om me heen en niks anders! Nog drie nachtjes...
Etosha: AK

PS, ik ben wel geïnteresseerd in die sollicitatietips van jou! Je doet het supergoed dus wat is het geheim?
Marg: AK!
En oja, tips. Wat ik sowieso doe is iedereen, maar dan ook iedereen vertellen dat ik op zoek ben naar een baan. Het staat bijvoorbeeld ook als status bij Linkedin, waar ik al meer dan 200 links heb. Allemaal mensen die dat dus zien en er hoeft er maar eentje...

Verder solliciteer ik veel. En dan ook echt veel. Ik zoek via Google, Monsterboard, Volkskrantbanen en meer sites naar vacatures en daar schrijf ik op. Ik heb één mail waarin goed beschreven staat wie ik ben en wat ik voor ervaring heb en die pas ik steeds aan aan de functie en het bedrijf waar ik solliciteer. Mail is kort (drie, vier korte alinea's) en persoonlijk. Geen formele zinnen maar bijna zoals ik hier schrijf. CV heeft ook een foto, zodat uitstraling en enthousiasme zichtbaar zijn. Ik ben deze ronde begonnen met het schrijven van 15 brieven op één dag. Om even een idee te geven van hoeveel veel is.

Verder kijk ik ook naar oude contacten: waar heb ik al eens gewerkt? Wie ken ik die inmiddels elders is maar mij toentertijd wel een warm hart toedroeg? Waar ben ik eerder op gesprek geweest en bij welke bedrijven werd dat niks door externe factoren of factoren die inmiddels veranderd zijn? Die schrijf ik gewoon opnieuw, en refereer dan ook aan toen: "toen al leuk, helaas niks geworden, nu dingen veranderd, altijd aan jullie blijven denken, toch nog eens proberen, wellicht brutaal maar niet geschoten altijd mis. Nog eens verder praten?" Die blijkt erg goed te werken. En al die contacten mail ik ook, met een kort persoonlijk mailtje waarom ik juist hen mail en mijn CV.

Dan zet ik verder mijn CV online en wijzig dat regelmatig zodat het nieuw lijkt en bovenaan blijft staan. Werkgevers kijken echt alleen naar de CVs van de laatste twee weken. En ik heb me ook ingeschreven bij bemiddelingsbureaus, zoals YER, Michael Page etc.

Uit al deze kanalen is al wel eens iets gekomen! En het toverwoord is dus vooral: veel mee bezig zijn, veel benaderen etc. Ik houd een Excelsheet bij met wanneer ik waar op welke functie heb gesolliciteerd en wat daarvan de status is. Groen is positieve reactie, rood is afwijzing en zwart is nog geen enkele reactie. Is iets meer da drie weken geleden dan bel ik na.

Nou ja, dat soort dingen dus.... ik ben er gemiddeld zeker een uur per dag mee bezig. En ik heb ook wel gemerkt dat wat door mij soms als brutaal wordt ervaren door een werkgever vaak wordt gezien als zelfverzekerd en lekker pittig. Dus ik durf ook steeds steviger uitspraken te doen, zowel in gesprek als in brief. Oja, en alles dus via internet. Ik doe niks per post. Duurt te lang en raakt alleen maar kwijt. En alles naar een persoon. info@... werkt nooit!

Genoeg tips, of althans genoeg beschrijving van hoe ik het doe? Heel veel energie erin stoppen!
Ja, daar heb ik zeker wat aan, thanks!!!!!

Ik heb je berichtje zelfs al uitgeprint!!!!

Ik heb me ingeschreven bij infojobs.net en daar op ik denk 200 vacatures gereageerd (waarvan overigens geen een die me echt super leek of waar ik echt voor opgeleid ben) en nergens meer van gehoord

Ik moet zeggen dat het lastig is om te blijven focussen, vind ik, nu ik zoveel uur per dg met deze baan bezig ben. Maar als jij het kan (want jij draait misschien wel meer uren dan ik) kan ik het ook!

Ik heb van het weekend ook héél lang met een vriendin gebeld die peptalk had en concrete tips.

Wat zij zei is hopelijk waar. Ik heb nu flutwerk, maar ik heb in elk geval de zekerheid van werk en ik kan me focussen op wat ik echt wil, want als je een baan had die wel okee zou zijn zou je daar misschien in blijven hangen. Verder heb ik inkomen, dus het is niet erg als het een paar maanden duurt.

Toch hoop ik wel dat er snel wat uitkomt, maar ik ga echt met jouw tips aan de slag, thanks Etosha!!!!
Als je wilt, wil ik best een keer naar je CV e brieven kijken die je schrijft, maar ik ben bang dat die in het Spaans zijn he?
Ja . Ik heb wel een Nederlands cv, en een Engels, dat zijn eigenlijk kopietjes van de Spaanse, die zal ik je wel mailen. Hoewel ik het idee heb dat het niet zozeer aan mijn cv ligt, maar elke verbetering is natuurlijk welkom.

Wie heeft er trouwens zon Amerikaans cv van één velletje? Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet!

* gaat googlen *

Ik heb eergister PS I love you gekeken, wat een héérlijke film, wie heeft hem ook gezien? Ik ga hem vanavond gewoon weer aanzetten denk ik . Vriend houdt van actiefilms, maar ik kan echt wegzwijmelen bij zoiets. En die kleren van Hillary Swank in de film, prach-tig (ja héél Charlotte-ig die stijl )
Nope, niet gezien.

Stuur je CV maar op! Ik zal je mijn CV ook sturen. Ik heb een standaard CV voor sollicitaties en ik heb er eentje die we bij mijn huidige werkgever gebruikten bij offertes: "en wie gaat dat dan doen?"

Hier druk advocatenverkeer vandaag.
Kjong wat onzettend, ontzettend k*t! Kan eigenlijk niks meer toevoegen aan wat de rest al zei, dus nog maar een dikke knuffel..

Margh: film nog niet gezien, wil 'm nog wel graag zien, dus komt vast in de niet-te-verre-toekomst goed. Succes met het toepassen van al Etosha's tips. Komt vast goed!
De sollicitaties waar ik niet direct een standaardafwijsbrief op kreeg waren er 3.

Een functie is door directe collega ingepikt. (het is haar gegund, maar ik gun het mezelf meer)

Een werd ik maandag via telefoon van 'verlost'. (Gesprekje van 5 min, enthousiast van mijn cv, wil me uitnodigen voor gesprek, en oja, voor ze het vergat, ik ben toch nu wel in dienst, en niet via uitzendbureau? Euhm.. wel via uitzendbureau.. Oh nou dan gaat het niet door, want interne kandidaten eerst, ik zou deze week afwijsbrief krijgen)

En dat was allemaal niet zo heel erg, want ik had die Ene nog. (Heb vandaag even teruggemaild met de vraag waarom/waardoor/waarvoor, ben benieuwd)

Elke week gaan er minimaal 4 sollbrieven uit hier. Voor meer heb ik gewoonweg geen tijd.

Moe wordt ik van CV verversen op bijv monsterboard, want alleen maar uitzendbureaus die me bellen. En dat is nou juist níet wat ik zoek.

Eigenlijk word ik momenteel moe van alles.

Nou ja.

De kerstversiering hangt.

En mijn verplichte avondsprits routine dat meoderschap heet staat alweer op me te wachten.

Ben er weg van.
Ja, uitzendbureaus zijn rete-irritant, dat klopt.

Ik weet niet wat ik verder zeggen kan tegen je. Als ik zeg dat ik je begrijp en het rot voor je vind ben ik bang dat je gaat zeggen dat ik er niks van kán begrijpen omdat mijn situatie anders is. Als ik probeer ideeën te opperen, ben ik bang dat ik te horen krijg dat je dat allemaal zelf al had bedacht en dat het zo tóch niet werkt. Ik wil er wel voor je zijn, maar ik weet niet hoe.
Kjong: in één woord: Kut!!
ik schaam me diep dat ik zo afwezig ben!!

Sinds ik terug ben van vakantie heb ik het zo ontzettend druk!! heb zo ongeveer non-stop gewerkt. De dagen die ik vrij heb zijn ook nog is helemaal vol gepland...*zucht*...

Zal blij zijn als het eind januari is dan breekt er weer een rustige periode aan.

Is al weer aantal pagina's geleden maar reageer toch nog even.

Ik heb O. niet kunnen spreken omdat hij nog steeds in niemandsland zit. Zijn werkgever kan hem ook niet bereiken. Als zij iets moeten regelen dat laten ze berichtje achter in Nairobi. Dat krijgt hij dan als hij daar komt en als het noodzakelijk is kan hij alleen dan in dat hotel contact zoeken.

Hij komt gemiddeld 1x in de 3 weken daar dus dat schiet niet echt op.

Dus ik heb sinds zijn vertrek 20/10 niets meer van hem vernomen....*zucht*...

Maar er is licht in de duisternis , als het goed is, gaat hij vanaf de 17e weer richting Zuid-Afrika wat zou betekenen dat hij rond de 23e weer in gebied zit met bereik!!!!

Tot de 27e want dan mag hij weer aan z'n volgende tour beginnen. Dat is tenminste het plan, al weet hij dat volgens mij nog niet.

Etosha.....damn wat gebeurd er veel de laatste tijd.....wel fantastisch nieuws dat de visumaanvraag nu echt dichterbij gaat komen!!! Geniet van je tijd in SA!!!!

*zucht* kan ik niet mee hoe vaker ik ga, hoe sterker het gevoel wordt om terug te gaan......
Dat is gewoon super k#t Kjong! Sowieso al gigantisch balen als een collega je baan ´inpikt´, en dat uitzendbureaus je bellen, kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt want dat heb je idd net níet nodig.

Het is ook een rottijd om een baan te moeten zoeken.

Maar ik wil niet zo negatief zijn en je de put in praten, dus hou daar over op. Als ik zo zie hoe snel Etosha aan de bak is dan betekent dat dus dat er wel banen zijn (je moet ze alleen maar net vinden natuurlijk), maar voor mij is dat wel hoopvol. Ik hoop dat er snel nieuwe mogelijkheden op je pad komen / jij snel nieuwe mogelijkheden je pad op trekt, en dat je een prettige baan hebt met een lang contract!!!!!!

Deedee, balen dat je zolang niets hoort zeg! Twee maanden radiostilte, pfff!!!! Het is dat het niet anders kan, trek je dat een beetje?

Yas, hoe was het (mag ook in de AK)?
Kjong wat KLOTE! Iets leukers is er niet van te maken. Waarom kan het bij jou niet gewoon eens normaal gaan en iets doorgaan. Ik gun het je zo ontzettend!! Veel succes om nu toch weer verder te gaan met solliciteren!!

Deedee, dat is wel heel erg lang dat je niks hoort. Is er voor hem echt nergens een mogelijkheid om een keer te bellen? Of zit ie echt twee maanden in de rimboe zonder electriciteit? Er moet toch wel ergens een telefoon zijn?

Vanavond posada van mijn werk. Nou ja, ex werk En zoals gewoonlijk, we gaan zuipen. Ben benieuwd. Het culturele element van de posada zal wel weer vergeten worden, maar ja. Deze week nog 2 andere posada´s te gaan. Daar doen ze het vast wel
Zie AK.
haha tja trekken doe ik het wel. Dat komt ook vooral door het feit dat ik het zo mega druk heb dat ik amper tijd heb om na te denken. (dus ergens is dat wel heel fijn)

Hij zit echt in de rimboe. Lekker op houtvuurtje koken, ed.

Natuurlijk komt hij wel is in bewoond gebied maar het enige netwerk wat daar werkt heeft geen roamingcontract met Nederlandse providers. Dus tja het blijft moeilijk.

Soms ga ik wel aan van alles en nog wat twijfelen. Misschien heeft hij wel helemaal geen zin meer om nog de moeite te nemen. Maar aan de andere kant we wisten beide waar we aan begonnen. We hebben dat dan ook heel lang en uitgebreid besproken, dat het voor zou kunnen komen dat we een tijd geen contact zouden hebben. Toch hebben we destijds besloten er mee door te gaan.

Nog twee weken dan weet ik meer.......
Dames, ik ben ingepakt, volgens mij heb ik alles! Nog 1 nachtje in mijn eigen bed (nog effe knuffelen met de katjes) en dan ga ik morgen richting zuiden.

Veel plezier, succes, sterkte, geluk met kerst en oud&nieuw, ik ben er begin januari weer! (De 7e om precies te zijn).

voor iedereen!
Etosha: jij ook natuurlijk heel veel plezier en geluk! Geniet er van!
Ik ben zo ontzettend brak! Niet normaal. Ben oud aan het worden. Kan niet meer een hele nacht door halen alsof er niks aan de hand is. Maar het was wel een erg leuk feestje!!

Gingen naar Cancun, eerst wezen eten. In echt een super mooi restaurant! Prachtige tuin met overal lichtjes, veel groen, van die witte gietijzeren stoelen. Echt super gaaf! Heerlijk gegeten. Kreeg heel tijd van die leuke tussengerechtjes erbij. Ieder geval heel leuk. Toen we eindelijk waren uitgegeten was het al 1 uur, dus meteen maar door naar discotheek om beetje salsa te dansen. Maar eerste discotheek was besloten feest, dus ging niet door. Dus naar mambo cafe. Vroeger zat dat ook in Playa, en was het echt mijn favoriete plekje. Erg leuk om er weer eens te zijn. Drank vloeide rijkelijk. Iets te. Jeminee. Eerste collega´s gingen om 2 uur naar het hotel. Maar ja, het was nog vroeg. Dus nog blijven. Vervolgens gingen er nog een paar rond 3 uur. Maar ja, het was nog steeds leuk. Dus maar blijven. En toen opeens was het 7 uur en ging het licht weer aan. Oeps. direct maar door naar het hotel, even douchen en was precies op tijd voor het ontbijt om half 8. En nu ben ik dus verrot! Echt helemaal kapot. Ben te oud om gewoon een nacht niet te slapen en weer vrolijk door te gaan. Dus moet nu even 3 uurtjes slapen en dan vanavond alweer op stap, want ja, afscheidsfeestje van een vriendin. Ben blij als ik weer aan het werk moet, haha. Is een stuk gezonder leven!
Etosha, veel plezier!!! Geniet ervan en goed oefenen met B. voor zijn examen!!

Kunnen jullie trouwens wel de AK in? Ik al een paar dagen niet :S
En Ine, ben jij ook ingesneewt??
Etosha: geniet er van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven