** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Omdat ik een muts ben.

Yesssss!! Turks bier!!

Voor deze ene keer dan.

Hoe reageerde je meneer???
Geen bijzonderheden
Mijn meneer kreeg zowat een hartverzakking en ging van geluk gelijk naar bed.

En ik nu ook.

Tip. Ze hebben bij Kinderen een Mutsenclub. Volgens mij heet dat nu, zou ik een muts kunnen zijn. Je kunt jezelf dat gerust introduceren met: Ik ben Yasmijn, en weet wel zeker dat ik een muts ben.

Trustx
Goed geregeld Kjong! Heerlijk, in de armen van de kerel 't nieuwe jaar in.

Haha, Cadi: m'n karma had gister ook al bedacht dat 't verstandiger zou zijn om m'n paspoort te gaan halen. Ik belde dus naar 't consulaat om dat te melden (had de terugstuur-envelop al geschreven daar) en ik kreeg echt 'n supervriendelijke en meedenkende medewerker aan de lijn (ze bestaan! Op 'n consulaat!), die verwachtte dat 't paspoort eind deze week al gemaakt zou worden en die ik maandagmiddag even moet bellen om te vragen of dat daadwerkelijk zo is. En als dat zo is, is er nog 1,5 week tijd om 't op te laten sturen, en zoniet dan kan ik 'm alsnog op gaan halen. Erg fijn.

(Consulaat is alleen 's ochtends open, als ik dan zorg dat ik er om 9.00u op de stoep sta, kan ik om 11.00u weer op m'n werk zijn, zo'n ramp is dat anders dus ook niet).
Etosha is nog niet weg, volgens mij volgend weekend. Ik dacht 'n week voor wij gaan. (oh! We gaan over 2 weken al!)

Fieje: en, wordt 't kerst met berliner?
Ik mis Nemo ook, steeds als ik iets over Thailand hoor, zie ik haar rondrennen om alles voor haar groep geregeld te krijgen en in mijn beleving heeft zij al een week niet geslapen.

Tutten? Ik ben de koninging niet tutten geloof ik. ik draag echt nooit, nooit make-up. Alleen zo af een toe bij een bruiloft of zo. Als ik wel een keer iets op heb, krijg ik wel leuke reacties, maar ik vind het teveel gedoe en doe het liever zo af en toe als ik echt indruk wil maken. Ik ben trouwens vooral te lui om het spul s'avonds weer weg te halen.

Isiss, success met je paspoort.

Kjong, gefeliciteerd met je reisplannen. Heel goed. Wat ik nog wilde vragen, loopt Chipita inmiddels eigenlijk?

Ik wil wel een reisverslag schrijven, ook voor mijzelf, maar ik heb het te druk. Er moet een bachelorscriptie af volgende week. Maar jullie houden het tegoed.
Nemo meld zich.

Even.

Ben nameiljk hoog en droog, maar daar is ook alles mee gezegd! Op de training heb ik geleerd dat het calamiteitenfonds alleen maar om de hoek komt kijken wanneer zo ongeveer de wereld vergaat.

Overstromingen vietnam: calamiteit!

Situatie vliegveld Bangkok: calamiteit!

Toch knap van mij he? 2 reizen Azie, 2 calamiteiten.

ALS het goed is en ik roep: ALS, kan mijn groep morgenavond vliegen, op 2 mensen na die moeten met KLM en kunnen mss pas woensdag. Heeft heel wat voeten inde aarde gehad.

ALS dit dan gebeurd dan zit ik zelf zaterdagavond in de nachttrein richting Laos waar ik 2 weken met vriendin vakantie ga houden en ook eens even uitgebreid hier kom reageren!

lief dat jullie aan me denken!
Welverdiende vakantie dus Nemo?

Isiss, wat goed. Misschien zitten de mensen op het consulaat zich ook wel kapot te vervelen. Alhoewel, genoeg Nederlanders in Belgenland natuurlijk.

Kjong, goedzo!

Es, ik wist niet dat je nu dan bachelorscriptie ging inleveren. Wat is daarna je plan? Of mag ik dat niet vragen?

Isiss, ziet er wel naar uit ja. Hopelijk weet hij deze week meer over data. Ik overweeg ook nog tripje die kant op rond oudejaarsavond. Hoef ik ook niet naarstig op zoek naar een gebeurend feest hier.

Heb deze week vrij en had een enorme lijst met dingen-om-te-doen. Maar komt weinig van. Hang een beetje de leuke tante uit en ben bijspring-oppas. Al moet ik zeggen dat ik gestaag toch wel wat doe. Moet straks op cadeautjes-jacht en heb geen zin. Moet je winkelen, heb je geen zin.

Marg, ik wilde eigenlijk hetzelfde als jij: flink uitruimen en schoonmaken en dan is het een kwestie van bijhouden. Dus ik ga zo een stapel kleding wegbrengen. Kastruimte....
Fieje: leuk, dat de Berliner naar hier komt! Wat ga je doen (behalve je kamer laten zien)?

Kjong: meer details: hoe lang ga je, etc. Wat jij gaat doen hoeven we niet te vragen, toch?

Nemo: op 't nieuws was dat de vliegtuigen weer gewoon vertrekken vanuit Thailand, maar dat zal je vast zelf ook wel weten nu. Fijne vakantie! (en hoe is 't verder? Die rare drukte zorgt er waarschijnlijk wel voor dat er geen plek is om aan H. te denken?)

Es: wat korte dingetjes van je vakantie beschrijven hier kan toch ook? Hoeft niet meteen 'n 15 pagina's tellend verhaal te worden. Wat was 't allerleukste? Wat viel tegen? Hoe was 't samen? En dat dan met een paar foto's d'r bij.

Hebben net sinterklaascadeautjes in zitten pakken. R. dacht dat hij dat niet hoefde, want 'schatje, jij kan dat veel beter, ik weet niet hoe dat moet'. Mooi niet. Beginnen was wat onhandig, maar toen ie op gang was ging ie helemaal los, incl. bijkleurende lintjes en labeltjes met m'n pa's naam er op, erg grappig om te zien. Zeer niet-mannelijk, dat wel.
Liefies, ik leef nog. En ik ben nog hier. En daar is ook alles mee gezegd.

Zit effe stuk, na twee weken fulltime bezig, weinig slaap (want piekeren en bedenken hoe alles aan te pakken): werd wel een keer tijd voor wat emoties. Ik werk me drie slagen in de rondte: ik ben bezig met kantonrechter, voorstellen en verweerschriften (want advocaat is van verzekering en dus beetje van luie soort), ik ben bezig met B en zijn examen en dat soort dingen, ik ben bezig met solliciteren en ik heb al drie gesprekken gehad en morgen weer één (en echt, het voelt als veel te vroeg! Maar het moet...), ik ben bezig met de normale voorbereidingen voor een vakantie, want ik ga al over negen nachtjes weg (en voorpret heb ik door al dat gezeik nauwelijks) *en* oja, dan werk ik ook nog fulltime, met overnachtingen in hotels en 20 uur in de auto per week. Ben een beetje moe...

Niet bedoeld als geklaag. Maar even als teken van leven en dat het lief is dat jullie je afvragen waar ik uithang. Voelt allemaal beetje allenig en moeilijk nu. Ben erg erg moe en dat helpt niet mee. En ik lees hier wel maar heb dan steeds geen puf te posten.

Nu dus even wel.
Zo, gisteren mijn groep (althans het overgrote deel) op het vliegtuig gezet! En wonderbaarlijk genoeg liep alles daar voor hen op rolletjes! gewoon op tijd vertrokken, Het was achterijk stil op de luchthaven en vanaf de luchthaven naar de drukste toeristen plek zaten er 4 mensen in de bus. Maar goed, ze zijnweg! :-

] Op 2 mensen na, die hopelijk vanavond kunnen vliegen. Zit nu op kantoor te wachten op mijn salaris met mijn laptop en wifi dus ik dacht ik typ eerst maar eens een berichtje!

Kjong: wat fijn dat je die kant op gaat! Lekker hoor, geniet ervan!

Fille: ook jij samen met de feestdagen? Heb ik dat nu goed begrepen? En komt HIJ naar HIER? (of nou ja, naar daar, hij hoeft nu niet naar Thailand te komen )

Etosha: ga je al over 9 nachtjes?! Jezus was snel! Helemaal vergeten door al dat gedoe! Denk toch wel fijn, dan kan je eens lekker alles doorspreken met B, in ZIJN armen! Hmm.. heerlijk!

Isiss.: leuk die voorbereidingen voor sinterklaas en wat fijndat je er nog net op tijd achter kwam van je paspoort! Nog mutseriger (toppunt van) zou zijn als je er pas achter kwam als het al te laat was! Dus uiteindelijk valt het wel mee!

Je zou zeggen dat ik idd geen tijd heb om aan H. te denken, maar geloof me: ik krijg het voor elkaar. En ondertussen denk ik dat het mss wel goed is om in NL met iemand te gaan praten. Mijn gedachten draaien maar in een kringetlej rond, kan nog steeds janken en ben een onzekere muts nu. Ik stond echt NOOIT voor de spiegel te draain en nu doe ik niet anders en ik vind niks leuk of mooi. Kan me niet voorstellen dat ik met iemand anders moet gaan en kan maar niet beseffen dat het allemaal niet waar was. Same old, same old dus. Zijn naam komt ook elke dag ook wel ergens in voor met als gevolg dat bieide groepen weten wie hij is.Terwijl ik er juist voor kan zorgen, met mensen die hem nie tkennen, dat ik het er nooit over heb. Maar dat lukt dus niet.

Moet zeggen dat ik nu op veel plekken ben geweest waar ik met hem was en dat hielp ook niet mee!

Es; ook ik ben wel benieuwd naar een iets uitgebreider reisverslag! Zoals Isiss voorstelde.
Moon: ik vroeg me ook af hoe je nu dan rondkomt? Is he twel te doen op het salaris van je vriend> Je zit er nu toch wel al een hele tijd of niet? Wel balen hoor dat het zo moeilijk is om werk te vinden!

Ine: je verhalen zijn altijd zo leuk om te lezen! Hoe is het met je auto afgelopen?? Ik ben toch een redelijke held in de auto, maar in zn 1 zonder te remmen de berg af vind ik toch een ander niveau van held zijn Had ik toch ook niet gedaan!

Cadi: dit is echt heel laat: maar toch nog gefeliciteerd met zoonlief. Fijn dat het een ok feestje was! Is je auto al terug? (of had je dat al ergens geschreven en heb ik dat gemist?)

Marg: een DOOS vol kleren! Jemig dat is weer eens wat anders! Heeft ie geld teveel? Denk je trouwens dat je toekomst ligt in Spanje? Ben je van plan daar te blijven? En zou je ook blijven mocht je relatie over gaan? Niet dat ik dat denk hoor! Maar vroeg me af in hoeverre hij ermee te maken heeft dat je daar bent.
Dag lieve allemaal,

als eerste nog even, héél te laat, Cadi, nog gefelicitered met je zoon!

Kjong, heerlijk dat je naar je meneer gaat! Super, ben echt heel erg blij voor je!

Fille, en de jouwe naar NL, wow, dat is de eerste keer, he? Spannend, hoor!

Es, sterkte met de scriptie, t gaat vast en zeker lukken!

Isiss, moest wel weer beetje lachen om je verhalen, zowel paspoort (gelukkig komt t goed) en ook het inpakverhaal met R. Geweldig, ik zie jullie al samen zitten, met inpakpapier, lintjes, kaartjes etc!

Nemo, hou je taai. Hoop dat je een heerlijke vakantie in Loas gaat hebben!

Etosha, nog maar 8 nachtjes, jeeeh!! En dan even proberen om verstand op 0 te zetten en te genieten, he? Vind dat je supergoed bezig bent, hier moet toch weer wat uitkomen?! Dat kan niet anders. Ik duim iig voor je en denk aan je!

Marg, leuk die kleren! Ik wil ook een vriendje die een DOOS kleren voor me koopt

En nog ff over dat tutten/opmaken: ik ben ook niet zo'n tuttert. Of tutje? Mascara gaat er wel standaard op en wenkbrauwen epileer ik ook, alleen niet regelmatig genoeg maar afgelopen week had ik oogschaduw op, want *alweer* nieuw jurkje gekocht, een hele leuke, stoere, gave van een een schijnbaar Spaanse designer, SkunkFunk, zegt jullie dat wat, Marg en Moon? Iig in een klein boetiekje in Haarlem gekocht en volgens de eigenaresse is zij de enige in Haarlem die die kleren verkoopt... maar ik dwaal af, had het over oogschaduw. Ik kreeg dus van de directeur op werk te horen of ik naar een feestje ging of zo, want ik was zo opgemaakt...nou ja, wel positief commentaar gekregen, dus dat wel leuk.
Ohja, en voor de mensen die ik vergeten ben (sorry), *zwaai* !
Kjong, dat is nog eens geweldig nieuws!! Wat een fijn vooruitzicht om die kant op te gaan (en dat duurt al helemaal niet meer zo heeeeel erg lang )!!!

Etosha, jammer dat je zoveel energie moet stoppen in al die vervelende zaken. Maar het duurt niet meer zo lang, nog maar 9 nachtjes . Blijf je daar lang?

Isiss, wat een gedoe met dat paspoort. Wel een veiliger idee om het gewoon zelf op te gaan halen ipv versturen met de post. Volgens mij kun je hier nog je rolex met de post versturen, het komt altijd aan, maar toch..

Nemo, hahahaha, mijn verhalen leuk? Zegt zij, die altijd weer ontzettende spannende, geweldige superverhalen schrijft .

Lekker dat je straks een paar weken voor jezelf hebt. Even geen gasten en gewoon lekker je gang gaan.

Het is toch logisch dat hij nog zo in je hoofd zit? Vooral omdat je daar zit, denk ik. Nu wordt je er nog zo vaak aan herinnert. En die omgeving, de dingen die jullie samen gezien hebben..

Wat ga je trouwens doen als je weer terug bent in NL, qua werk?

Nou, auto is weer beneden, maar is nu flink toegetakeld. De boer, 'mijn' redder, heeft hem opgehaald met zijn zoon en mij toen heel hard uitgelachen. Ja, het was wel een beetje glibberig, maar er kon toch niets gebeuren? (Stel je een flinke afgrond meteen naast de weg voor). O, wat was ik blij!!!

En rijd ik gisteren door het dorp. Op een gegeven moment een flinke klap en ik kijk om.. f*ck. Een busje van de elektrozaak in mijn auto en een bestuurder in shock. NEEE!! Hij stond langs de weg geparkeerd en heeft niet goed gekeken bij het wegrijden. Heeft mij gewoon niet gezien.

Nu is de hele zijkant van voor naar achteren stuk. Net achter mijn voorwiel zit een flinke deuk, de deur kraakt en wil niet meer goed dicht en er lopen krassen vanaf de deuk naar de achterkant van mijn auto. (Die kras die ik er in de zomer ingereden had in de parkeergarage zit er nu onder, maar daar praat ik nu niet meer over.. die wordt fijn meegerepareerd ).

Alles is verder wel geregeld en dinsdag moet ik naar de garage om een afspraak te maken dat ze hem repareren.

Vorige zomer is me hetzelfde gebeurd, alleen was die schade kleiner. Toen reed een jongen recht naar achteren, zonder te kijken. En ik stond achter hem..

Toen kreeg ik trouwens wel een Landcruiser mee als leenauto.. dat was niet gek

Het is weer eens flink uit de hand gelopen hier, alcoholtechnisch. We hebben de boom gestolen!

Als er iets nieuws gebouwd wordt en het dak zit erop, dan wordt er een feest gehouden en een boom op het dak gezet. Die boom mag gestolen worden, door wie wil. Meestal wordt hij goed bewaakt, want als hij gestolen wordt kunnen de gevolgen heel groot zijn..

De dief mag de boom nl meenemen in een kroeg en dan zuipen op rekening van de eigenaar. Je moet melden dat je de boom hebt, maar niet waar je zit. De eigenaar moet je opzoeken en dan de schuld betalen.

En wij (een collega en ik) hebben de boom gestolen vanaf het hotel! Vanaf het 20 meter hoge dak! Stoer of stoer???

De rekening was uiteindelijk 200 euro, dus dat viel ook nog best mee. Toen waren wij ladderzat. Het was me wel weer een avond..

Rianne, hoe is het trouwens met jouw kerel?

Gisteren heb ik bitterballen gegeten!! Lekker waren ze! Ik heb genoten.

Straks komt mijn vriendin/de reisleidster hier in het dorp en gaan we dat vieren. Dat wordt me weer een avond :)! Ik verheug me er ontzettend op.. fijn!!!!
Haha Jooles, wat erg! Ik ben juist elke keer bang dat de baas op een dag tegen me zegt Margaretha, kan je je aub wat beter verzorgen voor je komt werken?

Kjong, super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En dat toekomstvisioen wil ik als het goed is nog liever even niet voor me zien

Mrs Jones, welkom! Je moet even een knop omzetten. Je kan niet je tijd nu laten verkloten alleen omdat je je vriend mist. Want dat zou hij ook niet willen en dan kan je net zo goed meteen terug gaan!!!!! Je wilt toch niet anderhalf jaar van je leven als een zombie leven? Je moet een bewuste keus maken om te zeggen okee we kunnen niet bij elkaar zijn, dat is dan zo, en ik ga nu allerlei nieuwe ervaringen opdoen en daar van genieten.

Tot zover de les van mama Margaretha

Isiss, gaat Fille haar kamer laten zien aan Berliner??

Ik moet meteen denken aan een liedje van THC: Oh wat een lekker ding / fresh uit een magazine / wat een lekker ding / wil je mijn kamer zien?

Ik ging even op youtube zoeken of ik het liedje kon vinden, maar het staat er niet op, is helemaal niet bekend ofzo, maar zit nu wel allerlei superleuke en grappige liedjes te luisteren . Nu Magnificio van K-Liber okee het is ouwe shit, maar hier is het alleen maar spaans spaans spaans. Nu wil ik al helemaal op vakantie naar Curacao En mijn favoriete remix ever: http://www.youtube.com/watch?v=QiaOu52XbzA (heeft hetzelfde effect als Red Bull )

Nemo, wat rot dat je niet echt verder lijkt te komen wat betreft H. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je het er over hebt want net doen of het allemaal nooit gebeurd is, of hij niet bestaat ed. is natuurlijk heel moeilijk. Misschien zou je het met mensen die hem wel kennen er juist wel minder over hebben, want die zijn op de hoogte en dan hoef je niets te ´ontkennen´. Ik vertelde vreemden ook altijd heel snel over mijn vriend, omdat dat gewoon zo iets belangrijks voor mij was (of laat ik het zo zeggen: iets waar ik constant mee bezig was) dat ik niet wilde dat zij misschien dachten dat ik single was of whatever. Zo bewust dacht ik er trouwens niet over na hoor, voelde gewoon die behoefte. Nu niet meer.

Fille, ik heb mijn huis aan kant!!! Jeejjj!!! En jij?

Ine, hahahaha wat leuk van die boom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! X-DX-DX-D

Wat wij weleens gedaan hebben is een ooievaar uit de tuin jatten (lenen) en deze bij de pastoor in de tuin zetten

wat vervelend van die auto!!!!! En dat is fijn, van de post, hier komt nooit iets aan!!!! Ik wacht nu al twee weken op een pakketje uit Nederland, bellen naar postkantoor en distributiecentrum levert niets op want die weten het ook niet (en dat zeggen ze ook gewoon zo). Als je vanuit Nederland iets aangetekend verstuurt en het komt niet aan in Spanje, dan geeft de PTT je gewoon je geld terug, want het pakketje opsporen kost meer tijd en geld en lukt waarschijnlijk niet!

Hier is het nu een heel lang weekend (dinsdag hoef ik pas weer te werken), en het is heerlijk weer, zo rond de vijftien graden met zon! Vriend zie ik alleen waarschijnlijk niet want die heeft net nu allemaal andere dingen :(

On topic: ik wil morgen henna gaan kopen en in mijn haar doen. Het is nu eindelijk over dat dooie punt heen qua groeien, dus ik ben blij! En ik ga het dan wel knippen vlak voor kerst of oud en nieuw, alleen de puntjes, zodat het er weer netjes uitziet.
Nemo: logisch dat je het nog veel over H. hebt. Ik kan me voorstellen dat mensen in je groep ook aan jou gaan vragen waar je woont, of je een vriend hebt, of je samenwoont, zo'n soort dingen. Bij de ene zal je 't afdoen als 'nee, m'n relatie is net voorbij' en bij de andere waar je een beter contact mee hebt, lucht je je hart. Daar hoef je helemaal niet krampachtig omheen te lullen, want het is nou eenmaal een kutverhaal, en de mensen in je groep zijn op dat moment degenen die letterlijk 't dichts bij je staan.

Dat je allerlei plaatsen ziet die aan je reis met hem herinneren is wel erg klote. Hoop dat je er ook met 'n beetje 'n leuk gevoel aan kunt denken. En geniet van je vakantie!

Jaaa, dat paspoort. Ik heb er deze week nog zo'n 25 keer met compleet ongeloof aan gedacht hoe ik er uberhaupt bij kwam om maandagochtend op m'n werk er in te kijken hoe lang 't nog geldig was. Echt, geen idee waarom ik dat heb gedaan.

Zaterdags had ik 'n nieuwe agenda-inhoud gekocht en de voorpagina over zitten schrijven omdat er al 3 keer 'n adres was doorgekrast en langsgekriebeld, en op de achterkant heb ik m'n paspoortnummer zitten opschrijven, én tot wanneer ie geldig was. D'r ging echt niks rinkelen. Zondags hebben we bij ryanair naar tickets zitten kijken, drie keer dat stomme pop-upschermpje van 6 maanden geldig zitten wegklikken, weer zonder gerinkel. Ik denk dat 't kwartje pas 's maandagsochtends viel. Want kan je eigenlijk op ieder vliegveld anders 'n noodpaspoort kopen, als je er dan ter plekke pas achterkomt? Ook bv. op 'n klein als Charleroi? En ook als NLer op 'n BE vliegveld? Maakt op zich niet meer uit nu, want ik kwam er op tijd achter.

Jooles: leuk, jurkjes! Ik heb er vorige week ook 1 gekocht, bij... de Hema! (R: "heb je een contract bij de Hema?". "Kan je geen korting vragen als je vaak iets koopt daar?")

Erg leuk, heb 'm gister aan gehad. 'n Donkerpaarse, met grote kol. Precies op de goeie plek getailleerd, net ietsjes wijder bij m'n buikje, dus dat viel helemaal niet meer op. Enige nadeel is dat ie aan m'n maillot bleef plakken, moet er dus een gladde panty onder.

Maar 't ging niet over mijn jurkje. Ik ken 't merk helemaal niet, ga zo googelen. Kan je anders niet weer effe 'n foto maken?

Heb nu maar eerst gegoogled, zitten erg leuke dingen tussen (ook niet te kleine maatjes?). Vind Anatxo-E2 erg leuk (kan geen plaatjes kopiëren van de site), welke heb je gekocht?

Marg: ja, aan Berliner!

Haha, die ooievaar is ook erg goed.

Ine: boom ook . Zo'n acties komen me wel bekend voor, maar niet meer recent. Wel balen van je auto.

Tot nu toe vind ik de Belse post nog niet zo betrouwbaar, normale post uit NL duurt 2 weken (ja, jullie lezen het goed! Twee hele weken!), en ik heb al een paar keer gehad dat ik bv. kaartjes niet heb gekregen, heel irritant.

Ik stuur zelf dus altijd alles op vanuit NL. Laatst dachten we ook dat er 'n pakketje naar Marokko was kwijtgeraakt dus hebben we zo'n geld-terug-onderzoek gestart. Ze hebben toch wel echt iets onderzocht, niet zomaar geld teruggestuurd. Na 'n maand ofzo hadden ze 't pakketje toch nog gevonden.

Ik wil ook wel een lang weekend. R. heeft 'n extra lange vakantie, want er is weer geen werk volgende week. En de week erna waarschijnlijk ook niet. Bijna alle fabrieken hier in de buurt sluiten nu de hele maand december i.p.v. alleen rond kerst, soms zelfs nog langer. Baal er wel van, 'n hele maand geen inkomen dus, maar wel 2 weken naar marokko. Recht op 'n uitkering heeft ie nog niet, daar moet ie 18 maanden voor hebben gewerkt, hij mist er nog 7 nu. Heel vervelend is dat er nog wel vanalles gekocht 'moet' worden om mee te nemen naar Marokko, en als ik er iets van zeg dat we dat beter niet te veel kunnen doen, denkt R. dat ik niks aan z'n familie wil geven. Niet gaaf, want dat bedoel ik helemaal niet maar dat wil ie niet horen. Dát is wel een groot nadeel, die ontzettende familieband, en nooit ook maar één minder positief woord kunnen zeggen over familie. Behalve de aangetrouwde, die mag alles over gezegd worden. Ik vind 't lastig, want hoe redelijk ik met R. over vanalles en nog wat kan praten, als het woord familie valt gelden er heel andere regels. Moet nog een manier vinden om daar mee om te gaan, nu gaat dat niet zo heel lekker in mezelf.
Mijn meneer is jarig...

Wat kan je meer doen dan hem om 00 uur zingend opbellen..?

...

Een rondje geven dan maar.

(Ik ben ook een boom kwijt, een kerstboom. Kan iemand 'm even komen brengen. En optuigen. Volgende week de naalden op komen zuigen. En voor oud en nieuw komen weghalen?)

Kjong, ik heb nog wel een boompie!!!

Hij ziet er nog matig fris uit, is versierd met zo'n rood-wit-lint en heeft geen wortel meer.. Beetje extra ballen erin en je ziet er niets van dat hij van cafe naar cafe is gesleept :)!

Van harte met meneer!!
Kjong, gefeliciteerd met je meneer!

Isiss, ben nu ff te lui om de jurk aan te trekken en te poseren voor de foto, dus ik heb ook even zitten zoeken, maar enige plaatje dat ik kon vinden waar die op stond was deze:

Het is het linker jurkje. Ik vind wel dat ie op deze foto niet zo goed uit de verf komt, je ziet zo ook helemaal niet de "details" op de schouder en dat de jurk lange mouwen heeft. Ook kijkt dat model er een beetje chagrijnig bij, eigenlijk. Bovendien heeft ze geen borsten, haha, en die heb je in die jurk wel nodig Misschien kijkt ze daarom zo gekweld...

Anyway, wat betreft de maten: volgens de verkoopster vallen de kledingstukken nogal klein, dus ik zag de bui eigenlijk al hangen, toen ik met de grootste maat (een 5, waar het voor staat mag Joost weten) het pashokje binnenliep. Maar hij zat eigenlijk perfect en de "band" die er rond de taille omzit, zit precies op de juiste plek etc, waardoor je juist slanker lijkt. Ik was er iig helemaal weg van, dus maar meteen gekocht :-)

Maar goed, genoeg jurken. Alhoewel, Isiss, heb jij niet nog een leuke foto van jouw jurk? Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar!

Goed, nu echt klaar. Ine, ik wil ook nog wel een boom! Bij mij op het plein staat dezelfde boomverkoper als vorig jaar weer, alleen de prijzen zijn wel verdubbeld, zeg! Schrok me gisteren rot, toen ik ernaar informeerde...maar ja, wil wél een boompje en heb geen auto, dus het is geen optie om wat verder weg een boom te kopen, want ik zie me niet met dennenboom en al op de fiets zitten.

Maar Kjong, optuigen, daar wil ik wel mee helpen! Dat vind ik altijd wel leuk, behalve de lichtjes, dat lukt op de een of andere manier nooit zo goed en is frustrerend.

Isiss, lastig trouwens, dat het thema familie etc zo gevoelig ligt. Dat is wél echt een kwestie van cultuurverschil, he? Ook dat R. meteen denkt dat je helemaal niks wilt geven als je zegt dat het deze keer niet zo heel veel hoeft of eigenlijk, kan. Komt dat ook omdat hij denkt dat ondanks dat jullie wellicht nu krap zitten omdat hij geen werk heeft, jullie het nog steeds beter hebben dan zijn familie? Of heeft het puur met: "het is familie, dus dan moet er van alles gekocht worden" te maken? Hoop dat jullie een middenweg kunnen vinden!

Ine, gaaf verhaal trouwens met die boom. Stoere actie, hoor! Ik vind dat wel leuk, al die tradities en gebruiken, haha. Vooral als je er zelf een slag uit kunt slaan; als jij nou degene bent, van wie de boom is, is het natuurlijk minder.

Ik ga ns douchen en zo, want was van plan om vanmiddag naar de film te gaan. Daar heb ik al zo lang zo'n zin in! Dus ik vind dat ik mezelf vandaag maar eens daarop moet trakteren
Jooles: ik ga mezelf qua jurkje nu even niet optuigen om'n foto te maken, maar misschien (als ik nog zin heb, m'n mega-actieve bui van gister & vanochtend is nu net over. Geen idee wat me bezielde, ik had gelukkig wel 't besef dat ik er maar beter van kon profiteren; ramen lappen (binnen & buiten!), was opruimen, 3x wassen, strijken, afwassen, koelkast & afzuigkap aan binnenkant poetsen, douche schoonmaken (met tandenborstel! (ja, echt!) De sukkelige douche-installateur was bij het monteren vergeten om overal eerst 't beschermplastic af te halen, dus dat heb ik zelf achteraf gedaan en nu zit er in alle randen afscheurd plastic (is zo'n pre-fab bouwpakket douchecabine) dat er niet meer tussenuit kan en binnen 'n week vies is), en dat allemaal in 'n bizar record tempo. Ben er nu dus ook wel weer klaar mee voorlopig.)

Maar (ben nog hyper geloof ik): leuk jurkje!

Helaas, als jij de grootste maat past, dan gaat dat bij mij niet werken (ik had gister al op de site gekeken waar ze ze bij mij in de buurt verkopen).

Kjong: proficiat met de kerel! Wat ga je hem voor cadeautje geven? Iets wat vergelijkbaar is met de gouden oorbellen ?

Ja, die familie is 'n cultuurverschil. Qua schoonfamilie heb ik op zich niks te klagen (misschien wel als ik er in de buurt zou wonen, maar dat is nou eenmaal niet zo), ze zijn echt superlief, vooral met 1 zus en schoonzus in Marrakech kan ik 't echt heel goed vinden, met R's moeder ook trouwens (maar die spreekt geen frans, dus direct communiceren is lastig), en ik voel me volkomen geaccepteerd & gewenst bij iedereen uit z'n gezin. Maar de houding m.b.t. Familie vind ik lastig.

Ik probeer me in R. te verplaatsen. Stel dat ik in 'n ander (rijk) land zou gaan wonen (m'n familie blijft in 'n armer land) en ik zou 1 of misschien 2 keer per jaar terug naar huis gaan, zou ik dan ook voor iedereen uit mijn gezin wat meenemen? En dan voor de kleine kinderen van m'n broer wat extra's? En voor m'n moeder? En voor m'n broer & neef wiens vrouw en dochter pas zijn overleden? En voor m'n beste vriend die niet aan werk kan komen en geen cent te makken heeft? Ik kan alleen maar JA antwoorden, dus ik vind mezelf ook erg egoïstisch eigenlijk.

We nemen bv. 2 tassen mee, en ik betrapte mezelf erop dat ik geen concessie in m'n ruimte wil doen. We gaan 2 weken, het is geen hempjes-weer, we gaan op stap, ik wil niet minder kleding voor mezelf meenemen omdat we 'n hele zooi spullen voor andere meenemen. En dat vind ik ook nogal egoïstisch eigenlijk. Ik wil 'n paar boeken meenemen, want ik weet dat er best wel wat momenten gaan komen dat R. vrienden even alleen gaat zien en ik mezelf vermaak, maar die nemen ook veel plek in.

Maar wat nou 't eigenlijke probleem is ben ik nog niet achter, gister o.a. 'n dwarse bui. Misschien dat jullie me even psychologisch kunnen doorgronden .
Isiss, ik weet welk jurkje dat is. Ik heb er ook naar staan kijken maar ik heb een overdosis aan jurkjes dus ik wist me in te houden. Overigens vind ik de korting bij de hema ook een goed punt. Ik koop er heel veel, daar mogen ze me wel eens voor belonen! Nouja, ik koop het meeste met korting dus misschien is dat wel de beloning.

Kjong, gefeliciteerd. Dank voor het rondje.

Etosha, ik hoop dat je wel van je vakantie kan genieten en daar niet steeds gaat zitten piekeren.

Marg, mijn huis lijkt aan kant. Vanwege gasten is alles in ieder geval uit het zicht.

Jooles, leuke jurk. Ik ken het merk wel, ze hebben soms leuke dingen. Beetje stoer ook.

Nemo, niet gek dat je nog met H. bezig bent toch? Uit elkaar gaan is al heel wat maar wat jij er allemaal bij hebt gekregen...

Ine, briljant verhaal. 200 euro vind ik best veel geld. Aan de andere kant, voor een hele kroeg valt het best mee.

Haha Isiss, de kamer laten zien! Aangezien het kerst is gaan we waarschijnlijk ook met mijn familie hangen en eten. Familiehangen wordt vast een cultuurschok. Al zei hij vorige week dat mijn moeder heel lief is terwijl hij haar helemaal niet kent. Dus blijkbaar weet hij meer dan ik denk.
quote:fille schreef op 07 december 2008 @ 17:47:

Al zei hij vorige week dat mijn moeder heel lief is terwijl hij haar helemaal niet kent.

Ik zie een culturele overeenkomst.

Ik zeg: Familie, met een hoofdletter F. En: Familie = lief, kan je niks anders over zeggen.
Psies. Als ik iets negatiefs over mijn familie of familiedingen zeg, neemt hij het voor ze op. Ik heb nog nooit geprobeerd iets negatiefs over zijn familie te zeggen.
Hela maisjes, ik heb eindelijk weer eens tijd en rust om echt bij te lezen en bij te schrijven! Eens even kijken hoor, wat hier allemaal voorbij is gekomen.

Fille, wel heel erg leuk dat hij nu hierheen komt toch? En ga je met oudjaar daar nog naar toe? Spannend allemaal! Huis netjes is herkenbaar: ik heb een dame die hier als ik weg ben elke dag komt om de katten eten te geven en zo en die zat al eens te mopperen dat het er bij sommige huizen echt be-la-che-lijk uit ziet en nu poets ik me helemaal ongans, voor haar. Slaat eigenlijk nergens op, maar een schoon huis is wel mooi meegenomen.

Nemo: lekker dat je nu even vrij bent! Ik las dat je allerlei spannende dingen gaat doen. Alsof je het met die groepen van je nog niet spannend genoeg hebt gehad! Moet je niet even gewoon niksen? En logisch toch, dat je nog met H. bezig bent. Lijkt me niet niks.

Kjong: yeah, ook al neukend het nieuwe jaar in, joehoe! Hoe lang ga je precies? Feli met je meneer trouwens. En die zonnebank, da's wel een goed plan. Steek ik net iets minder lichtgevend wit af tegen mijn eigen meneer straks. En het is zoooo lekker, onder zo'n ding! (Ja slecht ook, ik weet).

Isiss ook al aan de poets. Mens, zelfs de ramen gelapt! Moet je ongesteld worden of zo? En heb je je paspoort nou al, of verwacht je die dan komende week met de post? Goeie tip trouwens, ik ging gelijk de mijne ook checken, maar die heb ik pas een jaar. En families en cadeaus... ik ga dus nu met kerst naar B's familie. We hebben wel eerder samen kerst doorgebracht maar dat was met groepen, aan het werk dus. Ik ga nu voor het eerst bij zijn familie zijn. Ik zei dus door de telefoon dat ik nog cadeautjes moest kopen maar dat was stom, zei ie, want alles is in Kaapstad veel goedkoper. Wat ook zo is trouwens. Voor 1 euro kreeg je in januari 2007 (toen ik er weg ging) 7 Rand. Nu is het 13! Erg voor hun economie en alles, maar nu, fout egoïstisch, wel lekker voor mij. Ik kom met nieuwe kleren terug denk ik.

Oh, als Jooles en Nemo je gisteren nog met je zoon konden feliciteren dan kan ik het vandaag ook nog wel he Cadi? Heb je je auto nou al terug? En wanneer ga jij jouw meneer weer zien eigenlijk? Hoe staat alles ervoor nu?

La Moon: lekker dat je even een baantje hebt joh. Misschien niet het meest geweldige, maar geld is geld en wie weet welke contacten je nog weer op doet. Moet je met kerst en zo dan ook werken?

Ine, hoe is het met je bauleiter? En met de boom? Men, wat een verhalen toch weer! Ik moet altijd wel om je lachen, zo'n half losgeslagen Hollandse in Tirol. Met alle respect overigens.

Marg, hoe is het nou met je huis? En qua haar (jaaaaaa, eindelijk on topic!), ik heb m'n haar deze week zelf geknipt (lang leve de krullen) en weer geverfd. Nu is het weer rood, en minder grijs. Ik verfde het al heel lang, maar in Afrika werd dat een zootje. Dus toen heb ik het helemaal uit laten groeien. Vond het nu toch wel weer saai worden en vooral erg grijs dus. Ben benieuwd wat B ervan vindt!

En qua makeup: ik gebruik wel altijd wat als ik ga werken. Meestal alleen oogschaduw en mascara maar nu het winter is ook wat blush en lippenstift. Voelt wel beter en staat ook beter bij een net pak en zo, is het toch net wat meer af. Bovendien is honderd keer per dag de vraag krijgen of het wel goed met je gaat en of je ziek bent, op een gegeven moment ook wel genoeg.

Aan jurkjes waag ik me nog steeds niet. Ik vind het echt superleuk staan bij een ander en zelf heb ik nooit zoiets aan. Ik durf gewoon niet. De laatste jaren heb ik wel steeds vaker wat lagere decolletés, in plaats van hoog gesloten ronde halzen en dat vind ik al heel wat. Misschien moet ik in Kaapstad toch eens neuzen. Ik heb wel hele gave nieuwe laarzen met een vrij hoge hak. Dus dat zou wel mooi passen dan... Hmmm...

Jooles: hoe was de film? Waar ben je heen geweest? Voor mij ook echt eeuwen geleden!

Hier is alles nog steeds hectisch maar wordt het wel wat positiever hectisch. Als dat kan. Ik ben nu met vier bedrijven in gesprek en eentje heeft me al een baan aangeboden. Maar ze zagen ook wel dat het allemaal wel retesnel gaat nu en gaven aan dat ik er in mijn vakantie over na mag denken en dat ik het dan in januari mag laten weten. Ik blijf eerste keus. Wauw! Mooi vangnet dus. Het is niet de meest ideale baan, maar ze willen wel een contract geven van... tadaa... 18 of zelfs 24 maanden! Dat zou dus super zijn. Ik wacht nog even af wat er verder gebeurt, maar anders wordt dit hem.

Qua oude werkgever: veel gedoe. Advocaten die met elkaar praten en mij en mijn collega onder druk proberen te zetten. Maar we hebben allebei een hele goeie advocaat nu (ik heb een andere inmiddels; wel cool ook: zegt de naam Erven Endstra jullie iets..? Ha, ik kan niet wachten tot ik het gezicht van mijn baas zie als hij ziet dat die advocaat nu ook de mijne is! Lang leve de viaviacontacten!). Maar het blijft natuurlijk wel supervervelend, zeker omdat ik gewoon de hele week moet werken en dat maakt het wel zwaar. Doen alsof je neus bloedt en zo.

En dan... nog maar zes nachtjes en ik zit al in het vliegtuig! Kan het me gewoon nog niet voorstellen en het is ook alweer een jaar geleden dat ik uberhaupt in Afrika was dus da's al exciting op zich. Deze week nog veel werken, twee sollicitatiegesprekken, therapie en alles voor de vakantie voorbereiden. Dit weekend heb ik dan ook maar even rustig aan gedaan: veel geslapen en genikst.

Nou, uhm... volgens mij heb ik mijn schade wel weer ingehaald. Your turn!
Hmm kapper zou hier ook geen overbodige luxe zijn. Mijn kapster is verhuisd en heb eigenlijk geen zin om naar nieuwe locatie te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven