** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Goedenavond dames!

Ben er ook nog steeds. Lees mee, maar af en toe gewoon te lamlendig om te reageren.

Kjong: gefeliciteerd!

Fille: jaaaa wat leuk zeg dat de Berliner eens jouw kant op komt!

Nemo: ben blij dat je alle calamiteiten ed. 'overleefd hebt'. Veel plezier met je welverdiende vakantie, rust lekker uit!

Etosha: wauw, wat goed zeg dat je al een baan aangeboden hebt gekregen en dat je dan ook een contract voor langere tijd kan krijgen! Leuk om zo straks naar B. te gaan. Dat is trouwens al echt snel, lijkt nog zo kort geleden dat je begon met aftellen..

Ine: wat een prachtige verhalen weer, haha. En...wat las ik op het emigreren-topic, dat je verliefd bent geworden op de bauleiter? Kom hier eens vertellen hoe dat precies zit.

Rianne: ben je nog steeds vakantie aan het vieren of alweer aan het werk. En hoe is het met je mexicano?

Jooles: wat een leuke jurk! (ben zelf ook een jurkjes-freak en het weer werkt hier ook nog eens mee). Van het merk heb ik nog nooit gehoord, maar voor ''fashion'' oid moet je op dit eiland ook niet wezen. Dresscode is hier meestal slippers en relax-kleding.

Zelf ben ik wel zo tutterig dat ik (vooral nu het wat kouder is) me zo leuk mogelijk aan te kleden. Met makeup ed. ben ik ook wel zo'n tut. Als ik de deur uit hoef niet, maar anders heb ik altijd wel wat make-up op, tja hoort geloof ik gewoon bij me.

Isiss: tja, jij ook al bijna weg, lekker! Wat een verhaal over dat paspoort ja, maar wees idd maar blij dat je er nog op tijd achter kwam en niet als je al op het vliegveld staat.

Wie ik vergeten ben:

Over hoe ik hier zonder werk rondkom: toen ik hier kwam (alweer 10 maanden geleden) had ik aardig wat geld gespaard. Dat is nu op, want het duurde ook een tijd voordat ik m'n eerste baan vond. Daarna heb ik eigenlijk wel constant werk gehad en als ik het even niet had, kon ik met dat verdiende geld het nog wel even uithouden. Nu heb ik echter het kritieke punt wel bereikt en is én m'n spaargeld op én het geld wat ik hier verdiend heb (na het betalen van de huur van deze maand, gewoon echt op). Ben dus heel, heel blij dat ik wat werk heb, al is het maar 2 weken, het is tenminste geld.

Gelukkig heeft vriend vast contract voor 30 uur in de week. Het werk wat hij daarbuiten doet wordt altijd contact uitbetaald (hij zit in de muziek) en de hoeveelheid werk verschilt altijd, maar daar heeft hij het nu ook wel druk mee. Eigenlijk vind ik het waardeloos om op zijn zak te teren, maar wel fijn dat we nog niet op straat staan, bij wijze van spreken.

Straks na m'n tijdelijke baantje ga ik weer heel heel hard op zoek naar wat anders, want zo krap zitten is niet leuk. Maarja, we hebben eten en een dak boven ons hoofd, dus het kan altijd erger.

Bedacht me nu wel dat het leven als student in NL helemaal zo gek nog niet was, had eigenlijk nooit geldzorgen.

Geloof trouwens ook dat iemand hier (of in de AK) vroeg hoe ik me hier dan vermaak. Nou, laat uit bed komen (ga er ook laat in, heb ander ritme gekregen), de normale huishoudelijke klusjes, boodschappen etc., lezen, internetten, wat drinken met vrienden en 'gelukkig' heb ik een partner in crime. Heb een vriendin, die hier geboren is, en zelfs haar lukt het niet aan een baan te komen, dus vaak gaan we ook samen wat doen (winkelen bijv., met het voordeel dat we allebei eigenlijk niets te besteden hebben ).

Zoals ik al eens eerder heb gezegd, vind ik het nou niet bepaald een geweldig leven wat ik hier lijd, gewoon saai dus, want zo'n beetje 100% anders dan voorheen in NL. Zolang ik in m'n achterhoofd houd dat het tijdelijk is, dan lukt het wel.

Maar er zijn ook nog leuke dingen hier hoor. Vriend (de enige reden waarom ik hier nog zit) en afgelopen vrijdag bijv. Sinterklaas gevierd in de NL'se bar met NL'se vriendin. Daarna weer eens ouderwets op stap geweest en echt letterlijk m'n voeten stuk gedanst. Heerlijk!! Was erg gezellig.

Vandaag kerstboom opgezet en al zeg ik het zelf: het resultaat mag er wezen. Was nog moeilijk om versiersels ed. te kopen, want ze hebben hier bijna enkel maar kitscherige troep.

Maisjes, wat een grote ego-post, maar zo wel een duidelijke uitleg over het wel en wee op het eiland.
Oja: en eergisteren naar de kapper geweest!
Ik meld me weer. Terug van vakantie. Kutvakantie. Was weinig aan. En dus ook week eerder terug, haha. Was samen met een vriendin van mij, maar die heeft sinds kort een vriendje. Nou ja, veel meer dan seks is het niet, maar toch. En die miste ze zo erg dat ze om de 2 minuten weer moest kijken of hij had gesmst. En als hij dan niet had gesmst hele tijd zeiken waarom hij dan niet had gesmst. En tuurlijk. Je mag best over hem praten, maar NIET 24 uur per dag. Werd er helemaal gestoord van. We waren nog niet eens goed en wel op weg, net voorbij Tulum, wat een uur rijden is, en ze wilde het liefst alweer naar huis. De rest van de vakantie is geen echt succes geworden. Hij belde niet, smste niet. Dus zij verdrietig. Heel verdrietig. Daarnaast was het klote weer. Zelf in Palenque, waar het bloedheet hoort te zijn, regende het en was het te koud zonder winterjas. Daarna in de bergen was het - teveel graden. Dus ook niet ideaal. En de bussen eigenlijk ook niet. Al met al, veel geld uitgegeven aan niks. Voordeel is wel dat ik nu gewoon lekker weekje thuis heb voor ik met mijn groepje van 4 bejaarde engelsen op pad moet. Zit te denken om deze week toch nog even naar Merida te gaan. Even bezoekje brengen aan mijn mexicano. Zie hem sowieso volgende week, maar ja, daarna 6 weken niet. Want, na mijn reis met mijn bejaarden vlieg ik naar ecuador voor 3 weken!!!! Twee weken werk, en als het goed is 1 week Galapagos. Echt zo gaaf!

Nu ga ik eerst slapen, en dan morgen bijlezen en reageren!!!
Even een paar plaatjes! Er staan meer op FB..

Jooles, wat leuk! Nog een jurk!! Dapper hoor.. ik vind jurken erg leuk, maar met mijn enorme buik en billen staat het voor geen meter (ik moet echt stoppen met eten.. die kilo's die eraf waren zitten er weer op..). Of ik moet een corset eronder.. mwah, nee, bedankt.

De boom komt jouw kant op!! Hahahaha!

Eigenlijk zijn we hem kwijt. Echt kwijt. Niemand weet waar hij gebleven is. Waarschijnlijk heeft de poetsvrouw van het cafe hem weggegooid. Of verkocht .

Thuis heb ik drie van die kunstbomen, prima te doen! Alleen zijn mijn lampjes kwijt, dus morgen wordt alles versierd.

Bij de V&D in NL stond een helemaal witte kunstboom met donkergroene en bruine ballen, die vond ik heel erg mooi. Een keer wat anders! Maar met drie bomen in huis (en geen een in mijn eigen app, want ik heb er geen plek voor) is het wel genoeg.

Het schijnt trouwens dat je voor zo'n boom als wij gestolen hadden, max een rekening van 2000 euro had kunnen achterlaten . Het maximum van de schuld die je mag maken, heeft te maken met de grootte van het pand, en dit wordt een hotel met ruim 400 bedden.

Etosha, hahahahaha! Ja, beetje losgeslagen klink ik wel, he? Soms ben ik dat ook wel . Vandaag heb ik heel serieus sneeuw geschept, mopperend - dat dan weer wel..

Het is zo leuk nu mijn vriendin er weer is! Kunnen we lekker slap van het lachen aan de bar hangen, lachend om al de dorpsidioten.. Hahahaha! We hebben altijd zo'n lol om die bekrompen lui! Zoveel leuke mannen zijn er helemaal niet, maar op de een of andere manier is er altijd wel weer eentje..

Wat goed van die baan, trouwens! Het is wat je zegt, een heerlijk vangnet. Je hebt nu altijd iets achter de hand, wat je in ieder geval een rustiger gevoel geeft. En dan kun je altijd nog van daaruit verder kijken, mocht je het toch niet zo leuk vinden. Maar solliciteren vanuit een baan is makkelijker dan vanuit thuiszit-situatie.

Rianne, gaat het goed met de mexicano? Is het een blijvertje of voor de neukleuk? ;)

De bauleiter is nu thuis in Oberoesterreich. Hij heeft het zwaar gehad.. alcoholtechnisch. Zoveel feesten en zo weinig slaap heeft hem genekt. Hij is nu dus aan het bijkomen. Komt nog een weekje terug en heeft dan twee weken vakantie. Dan gaat hij skien met de skiclub, ergens in AT.

Na de kerst is hij weer terug. Ik moet echt een beetje afstand nemen en heb hem ook nog niet gebeld of gesmst. De vlinders vliegen, maar ik probeer ze een beetje in de hand te houden. Het is leuk zolang hij hier is, maar hij gaat weer weg..

Ontopic: ik zou zeggen, gewoon een au pair nemen die in het dagelijks leven kapster is . Geweldige krullen heb ik al gehad. Keurig geverfd en geknipt! En ze vindt het hartstikke leuk om te doen!

Wacht, wacht.. dit zijn wij aan de zuip in de apres ski hut:

Nu MOET ik iets nuttigs gaan doen. Vandaag heb ik best weer eens een actieve dag, daar moet ik gebruik van maken. Aan de slag, Ine!

PS. Meiden, ik heb een afzegging voor de eerste week van de kerstvakantie :S.. Mochten jullie nog iemand weten (of zin hebben in een mini-meeting!), roep maar!
En keer is genoeg!
Kjong wat gaaf dat je gaat!!! Gaan chipita en kjongen ook mee of gaan die naar oma?? Het is ieder geval wel een goed begin van het nieuwe jaar!!

Isiss ik had er denk helemaal over heen gelezen dat je naar Marokko gaat. Leuk! En hopelijk sturen ze je paspoort gewoon op tijd op. Al is antwerpen best leuk. Maar ja, alleen voor een paspoort dan weer niet zo.

Fijn dat ze allemaal weer weg kunnen nemo. En even vakantie kan je wel gebruiken denk ik na alle stress met die reizen. Hoeveel reizen ga je hierna nog doen in azie? Als die nou eens calamiteitvrij blijven

Jou leven klinkt erg leuk Ine!! De boom stelen, hahaha. Wel leuke traditie dat je dan zoveel mag zuipen en je niet hoeft te betalen!
Drukte op verkeerde knop en verstuurde bericht zonder dat klaar was :D Hier deel 2

Wat een gave jurk Jooles! Echt leuk! Maak nog maar een foto met jou erin voor de AK.

Over tutten, ik ben daar echt niet goed in. Mede doordat ik overal uitslag van krijg. En vind het gewoon niet leuk. Als ik een keer mascara op heb dan is het al heel wat, haha.

Etosha wat fijn dat je sowieso daar aan de slag kan! En helemaal met een contract voor zoveel maanden! Dan loopt het toch allemaal nog normaal door met B. Zou wel gaaf zijn! En nu lekker op vakantie! Genieten!

Moon, ben je al begonnen met je baan voor twee weken? Is het leuk?

Voor de rest voor nu, hola hola hola!

Nu snel naar de kapper! Is altijd zo´n gedoe hier. Ben echt super super blond, en dat vinden ze geweldig hier. Dus eerst wordt er ruzie gemaakt wie me mag knippen en daarna moeten ze allemaal even aan mijn haar voelen en zitten. Ach ja, is huin hele dag weer goed :D
Je aupair komt me zo bekend voor Ine. Komt ze toevallig uit leeuwarden??
Etosha, dat gaat dus lekker goed!

Rianne, balen van je vakantie!

Ine, leuk, die sneeuwfoto's. Eerste week van de kerstvakantie? Welke week is dat bij jou?

Ik werk tot de 24e en dan vrij tot 05-01

En...............update in de AK.
Geen bijzonderheden
Als ik niet op iedereen persoonlijk reageer, komt dat omdat er al heel veel mensen sinds gisteravond hebben geschreven wat ik ook zou willen schrijven. En het nogal suf overkomt om exact dezelfde dingen te zeggen.

(en ik niet altijd alles kan onthouden )

Dus.

De paspoortsoap is al bijna voorbij! Belde vandaag naar 't consulaat (ik blijf me verwonderen over de vriendelijkheid!), en m'n paspoort lag straks klaar om opgestuurd te worden. Dat moet wel lukken dus voor volgende vrijdag.

TR: yep, naar Marokko volgende week! Ik ga 'n beetje met gemengde gevoelens, heb er zin in, maar aan de andere kant wordt het ook 'de grote R. in Marokko show', en komen er wel momenten dat ik 'n soort van decoratie ben. Logischerwijs lult ie met iedereen meteen weg in 't arabisch, en dat is niet altijd heel erg leuk. Ik heb me er al op ingesteld dat dit meer zijn vakantie is, dan de onze, dus ik vermaak me ook wel. Jammer is (ervaring van weekje vakantie in mei) dat ie van iedere minuut daar wil profiteren, dat er dus geen relaxt avondje samen dvd kijken of weet ik veel wat in zit waarschijnlijk omdat ie dan vrienden of familie wil zien. Hij heeft nu gezegd dat dat niet zo is, maar ik ken 'm langer dan vandaag. We zullen zien.

Maar zin in 'n beetje zon heb ik wel!

Ine: je bent blij met de au-pair zo te lezen? Fijn! Hoe lang blijft ze, 't hele winterseizoen? Leuke foto's trouwens.
Gheghe, De Grote Marokko show... Ik kan het hele plaatje invullen, want heel herkenbaar van verhalen van vriendin die met Marokkaan enzo.

Ik dacht, ik ga ook eens zuipen. Na al die verhalen hier, en Goede Moeder denken te zijn, trek ik een fles Baileys open.

Maar.

Hij was al open. En er zat alleen nog maar een doppie in dat smaakte naar meer. Dan maar een chocoletter naar binnen gesjchompsjchompt.

Ik ga met Chip. Kjongen moet nl als snel weer nara school, en die wil met O&N vuurwerk afsteken, waarvoor hij bij mij echt aan het verkeerde adres is.

Chip blijft achter en komt een dikke week later terug met oma.

Happy sjchapiesjlachten trouwens.
Mm. Das jammer. Nu ben ik net Yas: Kannieplaatjeplakkenie.

Enneiwee.

Ik heb speciaal en alléén voor jullie korting geregeld. Klik hier.
Hoe graag zou ik daar naar toe willen Kjong! Gewoon even naar de Hema. Gewoon iets kopen. Leuk!!!
14 januari 2009 om 14.00 uur wordt mijn lief verwacht op het consulaat in Kaapstad... ik zit hier echt te janken!
Van vreugde toch...?
Dat hoop ik toch ook?
Geen bijzonderheden
Ja nee ja, tuurlijk! Het gaat nu echt beginnen... en dat was opeens efe emo, zo na alle andere stress. Nee, ik ben superblij!
Hallo dames,

Ben ik ook weer. Mezelf achter m'n studieboeken vandaan gesleurd om hier ook weer eens iets te schrijven. Beetje stress op 't moment, volgende week beginnen tentamens, en heb er 3 in 2 dagen tijd, alle3 megaveel en moeilijk. En dan 2 dagen laten nog 1.. En dan is t gelukkig ff kerst, en 5 januari herhalen we dat kringetje nog een keer (maar dan met 3 tentamens in 5 dagen, en 1 nog 2 weken later)

Kan 't echt ff niemand aanraden extra vakken te doen, omdat potentiele werkgever wil dat je bepaalde post-master gaat volgen.. 8 vakken is écht te veel..

Etosha: wat een goed nieuws! kan me voorstellen dat je daar wel even een potje om gaat zitten janken. En nu, heel hard oefenen als je daar bent?

ook goed van die mogelijke nieuwe baan! is die dan dichter bij je huis dan je oude baan, of dat helaas niet?

Kjong: ook jij al in verweggistan met Oud&Nieuw! leuk!

waar blijft Kjongen dan als jij weg bent?

Jooles: leuk jurkje! heb ontdekt dat ze dat merk ook in Breda verkopen, dus mocht ik voor de kerst nog tijd hebben (kans is klein) dan ga ik daar toch eens kijken. Isiss: vond ook jouw jurkje leuk klinken, en Hema zit dichterbij en lees net dat je daar ook morgenavond terecht kunt.. Misschien maar even kijken dan.

Ine: je boom-verhaal klinkt leuk! misschien moeten we die traditie hier ook maar eens invoeren..

Nemo: fijne vakantie! geniet ervan!

Ik ga nu even eten koken, en daarna nog maar weer even aan de studie.
Etosha: o gelukkig, ik twijfelde ook even of je moest huilen van geluk of niet. Maar ik kan het me voorstellen, goed zeg! Ben jij die datum nog in ZA?

Spees: heel veel succes met studeren en de tentamens!

Geloof dat jij 't vroeg Rianne, maar ik ben nog niet begonnen met werken, pas de 22e.
Etosha: joehoe! Wat 'n nieuws! Heftig!

Ik vond die visumperiode echt heel spannend. Hoe hard ik ook probeerde om 't proberen te zien als 't kwam, 't los te laten, niet te veel hopen, etc, etc. Dat lukte dus echt voor geen meter, in m'n herinnering ben ik er zo ongeveer iedere minuut in gedachten mee bezig geweest. Vond de bijbehorende emoties ook zeer heftig, teleurstellingen werden vertienvoudigd, blij nieuws werd mega-hyper, dat soort dingen.

Fijn dat 't gaat beginnen nu.

TR: bezorgt de Hema niet bij jou dan?

Kjong: die meneer van jou gaat ook in de heftige emoties straks (en jij d'r bij waarschijnlijk). Ziet ie ineens z'n dochter naar 'm toe lopen, moet 'n rare gewaarwording zijn. Leuk & triest tegelijk.

Ben jij al daar als ie naar 't consulaat moet, of kom je net erna?

Spees: Hema heeft nu erg leuke jurkjes hangen, simpel zwart met satijnen lint, superleuk, en maar 15 euro. Staan ook op de site zag ik.

Yas: nog blij in je huisje? Leuk nieuws in de ak! (ben benieuwd naar meer!)
Etosha

Isiss, alvast fijne vakantie en een hoop boeken meenemen zodat je zelf lekker aan je rust toekomt en erin berusten dat het niet "jullie" vakantie wordt.

LaMoon, Wat spannend weer aan het werk. Hopelijk vind je snel wat anders want dit is ook niet gezellig.

Yas AK

Kjong, slaggiefeest? Ik ben errug slecht ik weet het niet eens.

Ine, hoezo heb jij een nick? Ik vind het heeeerlijk om je verhalen te lezen. Hmmm, kerstvakantie ik wil wel maar durf niet te rijden Let's see. En je hebt een heerlijk vrolijk kereltje en een leuke au pair.

Rianne, dat is zooo balen als je vakantie in het water valt. Wel stoer dat je eerder terug bent gekomen. Nu heb je even tijd voor jezelf, vriendin komt zeker weer met hangende pootjes terug als het uit is?

Nemo, heerlijk je verhalen. Ga je zelf nou ook nog een beetje relaxen en wat dingen verwerken?

Jooles, ik ben dus niet van de jurkje, ga dan liever met rokje en laarzen.

Spees, even los van de studie. Is wel een investering voor later dus volhouden (zei de ouwe koe )

Hier weer druk druk druk. Ga zo maar eens lekker genieten van mijn heeerlijke bedje. Vannacht een drama nacht, met knallende koppijn wakker, was ik vergeten de verwarming uit te zetten, ieuwk wat vind ik dat vies en smerig zeg. Daarna 2 uur aan mijn werk liggen denken, half dromend en wel wat er nog gedaan moest worden. (tikt op voorhoofd want dan spoor je gewoon niet)

Verder voor de rest
Ik had mijn zinnen gezet op een aantal banen, maar op 1 speciaal. Daar had ik alles omheen gefantaseerd, alles aan op gehangen. Vooral dat ik voor 1 feb de papieren ging inleveren, zodat hij in elk geval op C haar 2de verjaardag zou zijn.

En nu ben ik afgewezen. Nu op die speciale, en eerder deze week op die andere.

Die speciale komt kneiterhard en recht in mijn maag en ego aan.

Dit zou het zijn.

Mijn leven hangt ervan af.

Maar nee.

Mijn god, hoe lang hou ik dit nog vol, te leven in een fantasie, van de ene hoopvolle glorie naar de andere hersenschim?
Kjong, fuckerdefuck!
GVD Kjong, wat ontzettend kut.

(heb je te horen gekregen waarop de afwijzing is gebaseerd?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven