** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Hallo meiden! Wat een drukte hier! Vind het steeds leuker worden om jullie verhalen te lezen en denk dat ik net als mijn voorganger (als er in de tussentijd niet meer berichten bijgekomen zijn) ook maar iets ga zeggen over trouwen, kerst en talen. Trouwen kan ik kort over zijn, daarvoor ken ik mijn Nica te kort dus daar denk ik nog niet over na. Kerst vier ik waarschijnlijk dit jaar bij hem, komt beter uit met mijn vakantiedagen en het lijkt mij leuk om daar kerst te gaan vieren. Ik heb zijn moeder al ontmoet en al met zijn zus op msn gesproken dus het lijkt mij dat dat geen problemen oplevert. En het lijkt mij vooral erg leuk om ze te leren kennen! Wat talen betreft; ik heb ook zoveel talen door elkaar gemixt. Toen ik nog niet zo goed Spaans sprak, gebruikte ik altijd Engelse woorden voor woorden die ik niet kende (er zijn best veel woorden die op elkaar lijken) en dan een beetje op z'n Spaans uitgesproken... nou ja, heb uiteindelijk daardoor 'nieuwe' woorden verzonnen zoals carrottes (wortels) en trota (keel). Nu ik het Spaans beter beheers heb ik dit probleem niet langer. Toen ik Spaans al goed sprak, ben ik op uitwisseling in Frankrijk geweest. De eerste weken schreef ik al het Frans in het Spaans op en ik maakte precies dezelfde fouten als de Spaanse uitwisselingsstudenten. Inmiddels kan ik alle talen die ik spreek (NL, Engels, Duits, Spaans, Frans) goed scheiden. Ik heb WEL veel moeite om bepaalde woorden die in elke taal wel voorkomen zoals consequentie goed te schrijven omdat ze in elke taal nét iets anders zijn.

Oh ja, heb mijn Nica deze zomer in Nicaragua leren kennen waar ik een aantal weken vrijwilligerswerk heb gedaan. Hij zat van de Nica-kant in de organisatie en ik was op slag verliefd de eerste keer dat ik hem zag. Hij ook, bleek achteraf. Gelukkig dat er alcohol bestaat want ik ben bang dat het anders nooit wat was geworden omdat ik zo week in mijn knieeen werd als ik hem zag!
Ik geef het even helemaal op om te reageren. Ben momenteel druk bezig met voorbereiding verjaardag dochter en het werk blijft energie vreten. Dit hoofd heeft ook besloten dat het een mooie tijd is om eens flink wattig te gaan doen zodat ik mezelf een beetje wazig maar net niet ziek voel maar wel weer hardstikke moe. Dus heb het idee dat ik even in rondjes loop.
Nemo, no way dat jij was blijven plakken bij kant en klaar pakketten als je die vriendjes niet had gehad! Dat kan toch helemaal niet in het buitenland?! Toen ik naar Guate ging heb ik razendsnel alles from scratch leren maken, van simpele dingen als pannekoekenbeslag, tot brood, tot bladerdeeg, tot bouillon, tot tomatensoep, tot een hele kip in stukken onderverdelen zonder botsplinters in je vlees te krijgen

Jooles, wat grappig van Sinterklaas, dat zijn de die-hard believers hier . Ik heb ook niet echt moeite met switchen tussen talen, ik denk omdat ik vaak synchroon vertaal tussen vriend en ouders, tv en vriend, radio en ouders, etc.

Waar ik trouwens soms wel foutjes mee maak, is als ik gewoon in één taal zit te praten (bv Nederlands) en ik wil dan een woord zeggen, dat in het Spaans of Engels ook een woord is, en in het Nederlands ook maar met andere betekenis: ik heb het bijvoorbeeld regelmatig over de parade van de metro

Spees, dat kookboek heb ik in een kookwinkel gekocht (dat is voor mij echt de hemel ) maar volgens mij is het ook in gewone boekwinkels te koop want ik had het al eerder in mijn handen gehad. Ik moet wel waarschuwen dat het niet kant en klaar gemak is, er komen vaak rare ingrediënten in voor en ook wel niet alledaagse gerechten, maar er staan lekkere dingen in!!! En het is gewoon ook een mooi lees en bladerboek.

Nemo, ik weet ook niet zoveel van economie, maar heb afgelopen jaar een aantal verplichte vakken over economie, financiele systemen, ed. gevolgd en toen het boek vrouwen en geld (oid) gekocht . Nu ben ik lid van de nieuwsbrief van het Financieel Dagblad, en als er wat interessants instaat lees ik het artikel. Dat is eigenlijk heel vaak, en het is helemaal niet zo moeilijk. Ik vind het belangrijk om er eea van te begrijpen (want hoe zal ik anders rijk worden ).

Driffa, chickendales, wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Wel makkelijk jullie kerst!!!

Moon, ik vind kerst in de zon ook niet zo kerstig. Maar dat is niet erg, want dan voel ik me niet opeens heel nostalgisch en hoef ik geen traantjes weg te pinken enzo.

quote:[message=2038292,noline]La Moon schreef op 30 Om maar even 'on-topic' te blijven: ben gisteren naar de kapper geweest!

Cadi, wanneer is ze jarig? Doe maar rustig aan hopelijk gaan de watten weg!
quote:Margaretha2 schreef op 30 september 2008 @ 18:48:

ik heb het bijvoorbeeld regelmatig over de parade van de metro

Moet je hier Spaans voor kunnen om te begrijpen, of ben ik bij deze gewoon echt blond?

Thanks voor de tip over dat kookboek. Wacht nu met smart op de boekenbon die ik vast wel voor mijn verjaardag krijg (er is gelukkig altijd wel een oom/tante/vriend/vriendin die echt geen verjaardagskado meer weet.. En ik vind boekenbonnen echt leuk om te krijgen!)

Moon: vind trouwen op t strand ook wel goed klinken, en lief is ook wel stranderig aangelegd (als in: als t kon zou ie vandaag terug verhuizen naar zee, ook al is t maar de koude niet-zo-spannende Oostzee) dus wie weet..

Cadi: hoop dat watten snel verdwijnen! Anders vroeg naar bed vanavond, als dat lukt met verjaardagsvoorbereidingen?

Wanneer is ze eigenlijk jarig?
miss.speeseend wijzigde dit bericht op 30-09-2008 20:37
Reden: nog een stukje erbij getypt
% gewijzigd
Damn hoe moet ik dit gaan volhouden!! In het weekend gaat het nog wel maar door de weeks moet ik toch gewoon werken

Om maar even on-toppic mee te blijven praten. (als er inmiddels niet iets nieuws gepost is)

Trouwen, tja ooit.... Zou het ooit wel willen (NIET in de jurk van m'n moeder echt een vreselijk ding!!) maar ja met wie he Ik en m'n LDR zitten nog in het stadium dat we moeten zien of en hoe lang we het gaan redden. (hopelijk nog heel lang natuurlijk en dan niet meer LD)

Kerst vieren: nou ja, denk dat ik dit jaar weer de pineut ben om met kerst gewoon te werken. (vind ik niet zo heel erg is altijd erg gezellig met kerst) maar zou kerst natuurlijk liever ergens anders vieren. Maar vrij krijgen rond kerst en oud&nieuw gaat never nooit gebeuren. Opzich zou ik ook liever oud&nieuw samen in de 'bush' vieren.

Etosha: Mooi dat ze hard aan het mobiele netwerk bezig zijn!! Dat schept mogelijkheden!! Nu maar hopen dat ze dat in Botswana ook gaan doen. Althans dat ik zou kunnnen smsen zou al heel fijn zijn. Nu kan ik helaas alleen bellen maar ja dat wordt zo duur (we kunnen natuurlijk ook minder lang praten, maar ja.....)

quote:Driffa schreef op 30 september 2008 @ 13:02:

Deedee: not done is een groot woord idd, maar kweet niet alles komt altijd anders over. En een miscommunicatie is altijd groter. Ik sms alleen als ik feiten wil overbrengen, of als bellen ff onmogelijk is. Maar waar op gereageerd moet worden liever ff bellen....

Ben ik volkomen met je eens, maar ja bellen naar de andere kant van de wereld is gewoon niet heel goedkoop. Dus tja soms is smsen toch stuk makkelijker. Zeker als je zo'n 100 smsjes in een weekend verstuurd
Het spaanse woord voor (metro)halte is parada.

Ik ben gaar, ga verder helemaal niet reageren en ik moet ernstig gaan forumminderen.... Kan het sowieso niet bijhouden.
quote:Margaretha2 schreef op 30 september 2008 @ 18:48:

Nemo, ik weet ook niet zoveel van economie, maar heb afgelopen jaar een aantal verplichte vakken over economie, financiele systemen, ed. gevolgd en toen het boek vrouwen en geld (oid) gekocht . Nu ben ik lid van de nieuwsbrief van het Financieel Dagblad, en als er wat interessants instaat lees ik het artikel. Dat is eigenlijk heel vaak, en het is helemaal niet zo moeilijk. Ik vind het belangrijk om er eea van te begrijpen (want hoe zal ik anders rijk worden ).

Je verbaast me elke keer weer! Zijn er ook dingen waar je bewust niks van wilt weten? Jij bent precies die ene van Sex and the city.. hè hoe heet ze nou ook alweer..? Oh ja, Charlot! Ik heb je nog nooit ontmoet, maar zo stel ik me je voor

En als nu niemand het kan bijhouden en iedereen gaat minder forummen, dan is het meteen een stuk rustiger en makkelijker bij te houden. Wat een logica hè

Ik ben vanaf donderdag hier ook ff niet zo vaak meer te zien. Krijg het druk
Miss Spees, rond 1944 dachten ze heel anders over de eetbaarheid van bloembollen. Dus Callie, ik zeg: tulpenbollen met bijbehorend kookboek.
Ohh help, ik was een beetje druk vandaag en ik kan het echt niet bijbenen. Ik ben net weer tegen een cultuurclash aangelopen (niet met vriend, die is nog niet thuis) maar met vriendinnen en haar zus. Ze hebben het idee gekregen om een protestactie te beginnen (appels uitdelen tegen de hoge prijzen van "AH to GO" (vergelijkbaar) winkels) Leuk, maar in mijn ogen compleet nutteloos en toen ik met adviezen kwam (zend een berichtje naar de krant als je echt iets wilt bereiken, maak een bord anders pakken mensen alleen de appel en lopen door) maakten geen enkele indruk, maar er wordt niet begrepen waarom ik niet mee wil doen :S Ik zal hier wel te nuchter voor zijn.

Maar goed weer ontopic! Wat betreft mijn studie: ik denk dat ik dan net zo goed m'n naam, adres en pincode online kan gooien want dan ben ik meteen herkenbaar! Ik twijfel nu wel eens of ik niet al vreselijk herkenbaar ben (hoeveel mensen wonen nu samen met een Italiaan in Zweden?) maar met mijn studie, die welgeteld 7mensen per jaar afleverd wordt het wel heel erg herkenbaar Ik stel deze vraag nog even uit.

Wat leuk dat kookboek! Klinkt echt superleuk. Ik ben erg gesteld op mijn AH kookboeken, ook met typisch Nederlands eten. Vooral de december versie is favoriet!

Ik ben trouwens ook de draad kwijt met de economie, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik plichtsgetrouw nog wel een halfhartige poging tot begrijpen doe, maar ook echt niet meer! Ik voel het nog niet in m'n portomonee in ieder geval.

Wat leuk sinterklaas, daar had ik nog niet eens aan gedacht!! (ik word nog helemaal enthousiast van dit soort dingen) helaas zitten we dan in het vliegtuig, maar misschien gooi ik 's ochtends wel een chocolade letter in z'n schoen.

Ik las net iets over bellen/sms'en. Bellen is inderdaad superduur, maar sms'en ook! Een sms vanuit Nederland naar het buitenland sturen kost 50c p/sms. En als je het dan ook nog eens elke dag 4keer doet (zoals ik) wordt het erg prijzig!

Ik ben meer dan de helft vergeten, maar ben een beetje gaar. Ik moet me nog maar even in de appeldiscussie gooien.
Merel, succes met je appelactie! Ben benieuwd hoe t afloopt.. Geeft niks dat je je studie niet wil vertellen, kan me goed voorstellen dat je dan wel erg herkenbaar wordt.

Margh: waar kun je lid worden van die nieuwsbrief? Lijkt me ook wel interessant :-)

Ow.. en Sinterklaas! Ben blij dat ik nog een hele berg 'gelovige' neefjes en nichtjes heb waarmee ik schaamteloos Sinterklaasliedjes kan zingen als die goede man aankomt in t dorp van mijn oma.. Heb J. vorig jaar ook een chocoladeletter gegeven, en zo'n foute kinderkoor-zingt-sinterklaasliedjes-cd, maar geloof niet dat ie al erg enthousiast is (maar wél verslaafd aan pepernoten..)

Nemo, ook ik ben hier vanaf donderdag ook even niet meer zo vaak. Geef morgenavond mijn verjaardagsfeestje en moet nog keiveel opruimen/boodschappen doen én duitse vriendinnen van de trein halen! Omdat het 3 oktober een feestdag is in D. blijft ze een paar dagen hier, en mag ik dus leuk wat van NL laten zien.. als ze dat nog wil: gisteren mailde ze: ik wil amsterdam helemaal niet zien, ik wil gewoon.. Vla eten!

Ga nu even kijken hoe t met de loodgieter is. Die is leuk onze halve badkamer aan het verbouwen en dus hebben we straks, als t goed is, weer een douche waar fatsoenlijk veel warm water uitkomt!
miss.speeseend wijzigde dit bericht op 01-10-2008 09:44
Reden: heb t al gevonden
% gewijzigd
quote:Mereltje75 schreef op 30 september 2008 @ 23:43:

Ik las net iets over bellen/sms'en. Bellen is inderdaad superduur, maar sms'en ook! Een sms vanuit Nederland naar het buitenland sturen kost 50c p/sms. En als je het dan ook nog eens elke dag 4keer doet (zoals ik) wordt het erg prijzig!

Ze zijn er mee bezig he! Met die prijs van de sms! Ik heb ook altijd dat probleem van 50ct per sms, niet normaal! Maar ze willen het verlagen naar geloof ik iets van 15ct per sms. Dus dat scheelt nogal. Laatste artikel in de krant leek er toch echt op dat het ging gebeuren!

Die studie laten we dan maar even achterwege. Ik denk dat iedereen dat herkenningsgevaar heeft gevoeld, daarom hebben we ook een AK (= de achterkamer, een prive forum zeg maar) waar een zooitje van ons foto's enzo heeft en persoonlijke verhalen. Want wij schrijven hier ook niet alles. Als je een tijdje mee schrijft, als je zeg maar een 'blijvertje' bent, dan word je uitgenodigd voor de AK. (mits we je natuurlijk aardig vinden )
Met Telfort is naar 't buitenland smsen even duur als in Nederland, maar 7 of 8 cent, dus dat is wel de moeite waard om uit te zoeken.

Die appelactie klinkt wel 'interessant'. Of beter gezegd: grappig. Ben benieuwd of er enig resultaat uit komt.
Is dat niet alleen in BE? Want daar ben ik ook goedkoper uit dan 50ct. Overigens geloof ik iets van 30ct, dus dan is Telfort nog wel een stuk goedkoper!
Nee, naar alle buitenlanden. Daarom ben ik naar telfort gegaan, toen R. nog in Marokko zat.

(gewoon met 'n NL-nummer trouwens, ik zit zo dicht bij de grens dat ik in BE nog m'n NLse 06 heb, heel handig)
Oh wacht, ik denk dat we een miscomunnicatie hebben. Volgens mij heb jij het over smsen vanaf een NL nummer naar het buitenland, of niet?

Volgens mij bedoelde Merel, en daar was waar ik het over had, wat het kost als je vanaf een NL nummer in het buitenland naar een mobiel in NL (of waar dan ook) wil smsen.
Spees, in het spaans is halte parada en in het Nederlands is parade natuurlijk wat anders, maar toch zeg ik per ongeluk regelmatig dat ik er bij die parade uit moet. Ik dacht dat hij wel te snappen was, maar bij nader inzien moet je er miss. echt spaans voor kunnen voor het grappig is

Deedee wat voor werk doe je dan?

Nemo, hahaha ik vind Charlotte wel de leukste!!!! Alleen ik ben wel iets minder uptight en preuts en conservatief hoop ik .

Merel no worries, ik vroeg het uit interesse, maar snap dat je niet herkenbaar wilt zijn, ik ben de laatste die dat soort dingen over mezelf op internet zou vertellen, dus ik begrijp het helemaal.

Sinterklaas is leuk!!! Ik schrijf altijd gedichtjes voor mijn vriend en schrijf die op een sint-en-piet-kaartje. Hij vatte het pas toen hij een keer meedeed met surprise bij ons, eerst vond hij het helemaal niet leuk, ik had twee lootjes getrokken, de cadeautjes gekocht, de gedichtjes geschreven en ik had vast bedacht wat we konden knutselen. Toen was ik gaan werken en had vriend aan het knutselen gezet, en toen ik thuiskwam was mijn moeder half over de zeik en zei hij doet helemaal niet stiekem!!! Had hij gewoon de deur opengehouden en als iemand klopte mochten ze van hem gewoon binnenkomen zonder dat hij eerst alles ging verstoppen je moet het een keer meemaken denk ik! Voor hem hadden ze toen echt een super grappige surprise gemaakt, precies zoals het leuk is, hem een beetje voor de gek houdend zeg maar, en degene die hem had getrokken had achter mijn rug om iemand anders een gedicht van een pagina lang in het spaans laten maken, waar alles instond wat diegene wilde!

Het jaar daarop had ik stiekem aan een vriend van hem een jute zak met allemaal kleine cadeautjes gegeven en gedichtjes eraan, en had ik hem duidelijk geïnstrueerd om op 5 of 6 dec. deze voor zijn deur te zetten, aan te bellen, en dan hard weg te rennen. Dus 7 dec. vroeg ik uitgelaten of hij nog een verrassing had gehad, wist hij helemaal niet waar het over ging. Een week ofzo later belde die vriend mijn vriend en zei Hey ik heb hier nog een aardappelzak van Margaretha voor jou kan je die effe ophalen?. AARRGHH!!!!

Via www.televergelijk.nl kan je goedkoop bellen trouwens (wel alleen vanuit een vast nummer in Nederland).
Oh, dan zat ik er helemaal naast te lullen met telfort. Ik had idd begrepen dat het om smsen met 'n NLs nummer ging (maar waarom zou je uberhaupt met een NLs nummer blijven smsen als je in het buitenland woont?)
Dat moeten we Merel vragen Merel? In mijn geval, Marokko, deed ik het eerst omdat ik dacht Maroc Telecom duurder bleek te zijn, later kwam ik eracher dat het 30ct was, dus toch goedkoper.

Wat is het hier héérlijk stil vanavond!
Hele mooie film op tv: Brokeback Mountain.

We zullen 'ns kijken wat voor leuke discussies dat met de marokkaan gaat opleveren achteraf. ("homo's bestáán niet in Marokko!")
Haha, tis idd stil! Heb ik eindelijk ns tijd om 's avonds achter de computer te kruipen en zit ik helemaal klaar om de discussies "live" te volgen én actief mee te discussieren, is er bijna niemand
ow, Brokeback Mountain?? Op welke zender? Die heb ik nog niet gezien! (haha, gaat m'n goede voornemen om online te blijven om actief mee te kletsen )
broke back mountain is écht de moeite! Maar zelfs ik als liberale Hollander had wel moeite met de sex scene. Ik weet niet, prima wat iedereen doet in de slaapkamer, maar twee mannen met elkaar blijft onwennig (zoek nog een beter woord) om naar te kijken.

Opgelaten is een beter woord, maar dat is hoe ik me voel en past niet in de zin hierboven.
Nou ja, nu issie denk ik al te lang bezig om nog lekker in te stappen. Denk dat ik m maar ns ga huren, tijdens een druilerige zondagmiddag of zo.
Marg: hahahahhahaha ja die bedoelde ik, die wil ik dus niet whahahah

Broke..... niet gezien....maar ai ai ai daar zou ik ook moeite mee hebben hoor....

Er is ook een site kan je gratizzz mee bellen naar europese huisnummers....iemand interesse in die site, vraag ik het me lieffie ff.

deedee: 100 smsjes wowowoowowow hahahahha, lang leve de sim only :-)
altijd interesse in gratis bellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven