** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Ja, denk 't (het was eerst toch TR, of niet?).

En dat je vriend eten voor je meeneemt is niet 'vrij attent' maar zéér attent! Erg lief, zo'n soort dingen.

Dat je allebei niet dezelfde mate van opruimen o.i.d. hebt is geen punt, maar als er conflicten over ontstaan vind ik het zelf wel best ver gaan. Vooral omdat we weten hoeveel uur je op je werk maakt nu, dan is het logisch dat er iets anders bij inschiet, want internetten/tv kijken/relaxen moet ook gebeuren. Och, als jullie straks samenwonen en allebei werken & verdienen, regel je gewoon iemand die thuis komt poetsen. Toen ik nog met ex samenwoonde hadden we 'n hulp, en dat was werkelijk waar geweldig. Iemand die veel beter en grondiger poetste dan wij zelf, en tegelijkertijd houd je meer tijd over die echt als vrij voelt. Als mijn huisman weer aan 't werk is, wil ik er hier ook wel 1.
Haha ja, ik vind dat ook erg vooral omdat dit nou iets is waarover we vaak ruzie maken, en ook één van de weinige dingen. Ik delf dan het onderspit haha want ik ben alleen maar pissig over het feit dat we er ruzie over maken, niet over de inhoud want daarvan vind ik dat hij gelijk heeft, maar ik vind het ook stom om over zoiets ruzie te maken. Dus daar word ik dan weer boos om. Oh en ik wil ook niet dat als ik dan bv. opgeruimder wordt dat hij dan denkt 'hey goeie taktiek, als ik ruzie maak krijg ik mijn zin' (of is dit kinderachtig gedacht van mij).

Als je samenwoont gaat het vanzelfsprekender denk ik omdat je dan gewoon meer op je zooi let (ik in elk geval wel), ik stap niet uit mijn broek en laat die lekker liggen waar die ligt, als ik weet dat er zometeen nog iemand naar bed komt of misschien vannacht naar de wc moet Het is vooral omdat ik alleen ben, dat ik alles laat versloffen. Maarja, alle excusen vind ik ook slap van mezelf.

Bv. toen het vrijdag zo'n zooi was zei mijn vriend er niets over, en zei zelfs later dat hij dat helemaal begreep omdat ik het zo druk had gehad.
Maar toen ik bv. zei dat ik het tot woensdag opgeruimd had gehad, vond hij dat weer grote onzin want hetzelfde jasje wat hij zaterdag over de stoel had gehangen hing er nog en dús had ik niet opgeruimd (ik bedoelde gewoon, de afwas gedaan en geen kleren op de grond gegooid, niets extra's ).
Cadi, mannen met snor?

Etosha, vervelend dat de sollicitatie weer niets geworden is. Ik zou het advies van Isiss opvolgen. Nu bij buitenlandse partner kijken is net zoiets als de dag voor een operatie een forum over medische missers lezen. Gaat het sneller door daar te lezen? Nee. Zelfkwelling heet dat.

Marg, in principe goed als iemand het beste in je boven haalt, ook schoonmaaktechnisch, maar volgens mij voel jij je er niet beter door maar voel je je voornamelijk slechter.

Directora, naar! Pas je op? Dit vroeg ik al een keer, maar ik ben er niet van overtuigd dat je het doet.

Es, goed dat je scriptie er goed uit gaat zien. Wanneer is de dealine? 1 september?

Ja, waar is Kjong?

Oh, ik lees nu nieuwe reactie van Marg. Nou, ik laat het toch staan. Ter lering ende vermaak.
Vermaak vooral.

Oh, ja, die snor! Ik vroeg me ook al af waar die vandaan kwam. Cadi, op 't matje dus.
Niks mis met vermaak.

Is R. nog blij ondanks geen-werk-situatie?

Hoe is het bij jou op je werk? Nog steeds blij met nieuwe functie?
Aaaaargh, dat TR dat zit er gewoon ingebakken. RP zal het wel begrijpen denk ik. Toch?

Etosha, als je nou in je hoofd de datum van 22 mei zet en daarvoor probeert te chillen. Ik zou dat dus echt niet kunnen wat jij doet met jezelf. Ik zou gewoon 22 mei in gedachten hebben, oke misschien 1 keertje bellen maar verder.....22 mei is 22 mei. Als ik dan geen brief heb dan kan je verdere stappen ondernemen. Je zit jezelf nu alleen maar gek te maken. En ^&%^&^van de banen.

Marg, sloddervossen is af en toe best wel lekker als je het dan daarna ook maar weer opruimt. Mijn huis is gewoon te klein om alles te huisvesten dus her en der staat wat troep en/of speelgoed en ik ben er ook niet erg bedreven in om elke week de ramen te doen maar probeer wel 'n aantal x per week de stofzuiger er doorheen te slingeren (keertje of 4 zeker wel) en voor de rest.....af en toe natte lap met schoonmaakspul en ik vind het wel best. 1x in de zoveel tijd doe ik grote schoonmaak. (wc/keuken/badkamer hebben hun eigen dagelijkse ritueel, die moeten wel schoon zijn)

Vroegah screende ik mannen op wat ze hadden. Ze moesten 'n motor hebben èn 'n snor Nu vind ik zonder motor en snor ook wel oke, heeft 'n tijdje geduurd maar hee, elke gek heb z'n gebrek

En toen ineens was de avond alweer grotendeels om. Ga me klaarmaken voor 'n heerlijk nachtje. Hopelijk is me vannacht meer dan 3 uur gegund. Woest was ik gisternacht. Hij bleef maar draaien en rommelen in mijn bed. Tig keer teruggelegd maar dan ben je zoooo moe dat je er op 'n gegeven moment doorheen slaapt maar vermoeiend is het wel.
Oh en visum hier. Ik zit te wachten op onze boekhouder. Die ga ik morgen 'n pets voor d'n oren verkopen. Begrijp best dat het druk is op kantoor maar hee, het ligt er al 'n paar dagen dus morgen wil ik het terug. Dan kan de advies hier ook de deur uit. Weet nu voor mezelf dat ik er wel aan toe ben. (En die arme man maar wachten en afvragen waarom het zolang moet duren)
quote:Margaretha2 schreef op 27 april 2009 @ 20:06:

Haha ja, ik vind dat ook erg vooral omdat dit nou iets is waarover we vaak ruzie maken, en ook één van de weinige dingen. Ik delf dan het onderspit haha want ik ben alleen maar pissig over het feit dat we er ruzie over maken, niet over de inhoud want daarvan vind ik dat hij gelijk heeft, maar ik vind het ook stom om over zoiets ruzie te maken. Dus daar word ik dan weer boos om. Oh en ik wil ook niet dat als ik dan bv. opgeruimder wordt dat hij dan denkt 'hey goeie taktiek, als ik ruzie maak krijg ik mijn zin' (of is dit kinderachtig gedacht van mij).

Als je samenwoont gaat het vanzelfsprekender denk ik omdat je dan gewoon meer op je zooi let (ik in elk geval wel), ik stap niet uit mijn broek en laat die lekker liggen waar die ligt, als ik weet dat er zometeen nog iemand naar bed komt of misschien vannacht naar de wc moet Het is vooral omdat ik alleen ben, dat ik alles laat versloffen. Maarja, alle excusen vind ik ook slap van mezelf.

Bv. toen het vrijdag zo'n zooi was zei mijn vriend er niets over, en zei zelfs later dat hij dat helemaal begreep omdat ik het zo druk had gehad.Ik doe dat wel Maar juist dat vind ik zo lekker, dat ik gewoon totaal mijzelf kan zijn bij vriend. En op zijn tijd ruim ik dan ook weer op. Vriend en ik hebben gelukkig andere prioriteiten. Ik vind keuken en badkamer belangrijk. Vriend wil een zo leeg mogelijke slaapkamer en houdt van stofzuigen en strijken. Zo houden wij elkaar een beetje in balans. Al ben ik in totaal wel netter denk ik. Vriend kan namelijk (soms) vallen over rondsingerende kleding (die een keer gedragen is en dus nog niet in de was hoeft of zo, maar die ik ook niet twee dagen achter elkaar aan wilde), maar hij ziet het niet als de resten op het fornuis gaan lopen en alle vies en plakkerig is. Dat vind ik weer rare prioriteiten, maar ruzie maken wij erover niet.
Jeej, spannend Cadi.

Scriptiedeaddeaddeadline is idd 1 september. Ik heb besloten dat dat makkelijk gaat lukken en zolang ik maar bezig ben en niet nutteloos mijn tijd zit te verdoen ben ik tevreden. Ik zie wel hoeveel er dan op een dag gedaan wordt. Ik kan namelijk nog steeds niet inschatten hoeveel ik op een dag gedaan krijg.

Ik moet nog een paar dingen uitwerken waarvan ik niet in kan schatten hoe lang ik ermee bezig ben. Zodra dat af is ga ik weer over deadlines nadenken voor mijzelf. Maar ik heb dan ook een concept waar ik blij mee ben. De afgelopen jaren heb ik steeds maar halfslachtig gewerkt.

En dan ga ik nu nog een mailtje naar mijn coach tikken waar ik dat alles wat preciezer uitleg. Jullie alvast weltrusten.
Ha, ik baal er ook wel over dat we dáár ruzie over maken hoor. Maarja, 'als dat het enige is', ik ga hem niet dumpen omdat hij zich irriteert aan zooi. Ik hoop er wel een voor beide bevredigende oplossing voor te vinden , vooral omdat ik ruziemaken behoorlijk zinloos vind als je steeds dezelfde argumenten herhaalt tegen elkaar. Maar het is waarschijnlijk slimmer het er een keer op een rustig moment over te hebben en samen een oplossing te verzinnen zodat we geen ruzie meer hoeven te maken Erg volwassen idee. Doen jullie dat weleens.......? Ikzelf begin nóóit over een onderwerp waar we 'altijd' ruzie over krijgen als we het gewoon leuk hebben namelijk, dan verneuk je toch je dag? Toch maar eens proberen Als we al ruzie hebben gaat redelijk praten namelijk een stuk minder soepel haha.

Cadi, wow okee het gaat dus toch opeens sneller dan verwacht!!! Hopelijk heb je een fijnere nacht vandaag!

Es, misschien helpt het om bij te houden hoelang je nu steeds per deeltje bezig bent (bv.: artikel lezen, half uur, analyse schrijven, 5 paginas per dag), dan krijg je een overzicht.

Hey, dit lijkt verrekte veel op de tip die jij míj gaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Morgen komen trouwens mijn ouders! Jeejjj!!!!

En ik ben nog zo laat op omdat ik naar de film ben geweest en weer nieuwe mensen heb leren kennen die dezelfde dingen leuk lijken te vinden als ik. Jeeejjjj!!!!
Cadi spannend! We gaan weer duimen!

Es lekker bezig zo! Wat fijn dat je scriptie nu gewoon goed loopt. Moet je toch een lekker gevoel geven.

Marg wat leuk dat je ouders komen. Hoe lang blijven ze?

Isiss, ik weet wel dat ik TR ben hoor Het was met zelfs niet eens opgevallen dat je dat wel eens schreef. Denk gewoon dat alles over mij gaat, haha.

Begin toch weer wat meer te stressen over de varkensgriep. We moeten nu met mondkapjes gaan lopen. Nou ja, het moet niet, maar ja, het kan het voorkomen, dus liever wel. Daarnaast zijn nu alle scholen in het land gesloten, alle evenementen afgelast, ook zijn bijna alle bioscopen dicht, veel musea dicht, discotheken dicht etc. Heb ik een keer zo´n grote groep mensen bij me, gebeurd dit.
Ik vind het wel een grappig gezicht al die mensen met mondkapjes. Volgens mij snap ik de ernst van de situatie nog niet echt.

Marg, het zit hem er niet echt in hoe lang ik over een artikel doe, dat kan ik wel inschatten en dat gedeelte is ook af. Ik heb geen idee hoe lang ik nog over het schrijven en bijschaven doe. Ik kan dus niet zeggen dat ik zo lang nog nodig heb, want ik heb geen flauw idee of ik alles in een dag, week of maand uitgewerkt krijg. En hoe vaak ik nog dingen ga schappen en herschrijven.

Ach uiteindelijk is het met die bachelorscriptie laast ook vooral in een weekend goedgekomen toen ik mij echt kwaad maakte en komen er al schrijvende meestal de beste ideen, dus ik zie wel.

Ik moet nu écht naar bed. Heb tot net zitten werken.
Heb mezelf zonet even heeeeel hard uitgelachen. Druk bellend liep ik overstraat, maar ik had zo´n ontzettend dorst. Ik denk snel een restaurantje zoeken en lekker met een koud drankje alle telefoontjes plegen. Ik zie een restaurantje. Tenminste dat denk ik. Loop ondertussen nog steeds bellend en dus niet echt oplettend naar binnen en ga zitten. Haal papieren uit mijn tas, alles noteren. Komt er een meneer bij me, ik vraag tussendoor snel om wat te drinken en bel weer verder. Beetje asociaal, maar ja, crisis Kijkt die man me aan en begint toch onwijs hard te lachen. Ik denk nou het zal wel. Na 2 minuten hang ik op. Kijk om me heen en zie dat ik gewoon in een meubelzaak ben gaan zitten!!!! En de verkoper heb gevraagd om me een agua de piña te brengen!!! Stond ik daar toch eens even mooi voor lul. Heb me wel helemaal kapot gelachen met die man, en kreeg een fles koud water van hem. Hij zei, als dank voor het lachen:)
Rianne, ik lig echt helemaal dubbel hier! Maar men, wat heftig zeg, en jij daar met die grote groep... veel sterkte hoor! Hoe is de groep eronder, zitten er paniekerds in?

Cadi, spannend, de aanvraag!

Iedereen dank voor alle lieve woorden van gisteren. Ik kreeg in de auto op weg naar vriendin ook nog ruzie met mijn moeder. Iets met dat ik toch zeker niet zo stom was om B direct te laten overkomen als we uitslag hadden, want zonder baan en dan iemand die aan mijn rokken kwam hangen, dat was toch erg stom. Ach ja.

Vandaag voel ik me wel weer beter, ik heb heerlijk lang geslapen en voel me nu wel weer met een beetje meer energie. Ik ga straks weer even naar Blijdorp en dan vanavond eten met Jooles!

Oh en Es, ook spannend voor jou, met de laatste loodjes, sterkte!
quote:isiss schreef op 26 april 2009 @ 21:08:

En die bril is ook leuk. Staat-ie goed? 't Ligt aan de bril maar bij sommige mannen staat 'n bril erg sexy vind ik. Kan alleen even geen voorbeeld geven (voor wie daar meteen om gaat vragen ).

, erg leuk). Veel plezier met je familie!

Bril staat erg goed vind ik.. J zelf vraagt nog wel 100x of ik niet vind dat ie er nu te serieus uitziet, maar het is wel een hippe bril en ik vind m leuk (en ik moet er tenslotte tegenaan kijken).

Wat scriptie betreft ook eigenlijk niks dan goed nieuws. Heb gisteren mijn resultaten doorgestuurd aan mijn begeleider van de uni (en die van stage, maar daar verwacht ik niet veel reactie van, is nogal druk) Ben nu dus bezig met het schrijven van mijn conclusie! Nu even hopen dat mijn begeleider niet te veel op -of aanmerkingen heeft op de resultaten, anders kan ik die weer herschrijven, maar de hele dag niks doen hier op kantoor is ook niet echt een optie. Hoop morgen mijn conclusie af te ronden en ook vast op te sturen. Dan volgende week nog een inleiding typen, en op zoek naar mensen met teveel tijd die het hele verhaal willen lezen.. J. heeft een poging gedaan, maar haakte bij de onderzoeksmethoden toch ernstig af

Verder weinig nieuws hier. Doordat scriptie zo vlot gaat straks veel zomervakantie. Nu vast beetje aan het bedenken wat ik wil gaan doen. Vriendin in HK opzoeken is geen optie meer (ze is terug thuis) en hele zomer thuiszitten op 1,5 week Schotland na vind ik ook nog niet zo'n geslaagd plan. Ben nu aan het denken aan een groepsreis naar Azië of het Midden-Oosten, liefst niet al-mijn-spaargeld-verslindend-duur.. Iemand nog tips?

Goed, weer genoeg blij gekletst over mezelf.

Es: jij ook nog heel veel succes! Deadline van 1 september ga je makkelijk redden!

Etosha: las je blog over de dierentuin, klonk leuk! Ben blij dat je weer een beetje opgevrolijkt bent. Sluit me verder bij Cadi en de rest aan: focus op 22 mei en zit jezelf niet te martelen op internet. Komt helemaal goed.

RP: lig hier onder tafel van het lachen! verder wel alles goed daar met je groep? doe je wel voorzichtig?

Voor iedereen die in NL verblijft de komende dagen: hebben jullie nog plannen voor Koninginnedag? Mijn lief, die nog geen 2 dagen vrij is smst net dat ie de 30e heeft vrijgevraagd om Koninginnedag met me te komen vieren in NL En om vast te vieren dat we bijna 2,5 samen zijn..

Knuffel voor iedereen en tot snel!
Hoi alles gaat goed hier, zit achter heel duur internet.

Iedereen keek naar me, omda tik zo hard moest lachen om het verhaal van Rianne. Volgens mij schrijf ik altijd TR, sinds wanneer is het uberhaupt RP.

In Sri Lanka heel veel te beleven, maar dat horen jullie vanuit Kandy. Want hier is het duur dus.

x
fuck toetsenbord. Heel stuk getikt.....verkeerde toets en bam alles weg. I hate it.

Spees, lief dat hij komt. Feestdagen waren toch wat "beladen"? Fijn dat hij dan met wat luchtigs als keuniginnedag begint. En sleep hem door de drank! (succes met studie)

Es, jij ook succes!

Marg, ik vind schoonmaken dus echt geen issue om ruzie over te maken, kan me dus voorstellen dat je dan redelijk geirriteerd raakt als er weer oude koeien uit de sloot komen. Idd wellicht eens op 'n rustig moment bespreken en dan proberen iets vast te leggen. Hij zeurt niet in jouw huis, jij zeurt niet in zijn huis.

En uit je broek stappen en laten slingeren Ik leg het dan wel netjes ergens overheen Es. Het mag er best liggen maar niet rondslingerend enzo. Is het huis hier ook te klein voor.

Even plaatsen voordat ik het weer kwijt ben.
Etosha, moeder...ene oor in andere oor uit. En martelen dat is het woord. Je zit jezelf nu gek te maken. Focus nu op die 22 mei, en spaar al je energie daarvoor. Mocht er dan nog geen beslissing zijn kan je goed uit je dak gaan. En uit ervaring weet ik dat je dossier echt niet sneller gaat als je zo vaak belt, integendeel

En dat Blijdorp. Wilde ik zondag gaan, oke weer zat niet helemaal mee, maar zoon ook niet. Stelde het voor zegt ie: neuh, hoeffe nie, ben al weest. (was vorig jaar! ) Maar goed, volgende keer gaat ie maar lekker mee!

Wat een heerlijke *(&)&^dag op kantoor. Ooooh, TR you make my day. Zie je al helemaal zitten!

Nemo, snel doorgaan want ben benieuwd naar de verhalen!

Ga me nu maar nachtklaar maken. Dochter slaapt bij 'n vriendinnetje en dat is altijd dolle pret. Kan ik ook eens met moeders bijkletsen want je merkt wel dat als je in de avond aan huis gekluisterd zit dat je sociale leven lichtelijk uhm....intukt.
Directora, echt een briljant verhaal! Dat jullie er niet in gebleven zijn!
Klote griep. net aangekomen in Palenque, zijn alle ruines vanaf morgen in het hele land gesloten. Dus voor niks hier. Grrrrrrrr. Moet het nog gaan vertellen Waarschijnlijk blijft ook de grens naar Guatemala dicht. Dus ook niet meer heen. We zullen zie hoe het weer verder gaat!

Groetjes, Miss Mondkap
Rianne, in Palenque, kan je niet naar die watervallen gaan een eindje daar uit de buurt (Aguas Claras, Aguas Azules, Misol-ha)? Ben je toch een dag mee zoet, ik vond dat erg mooi, en heb prachtige fotos van mezelf met een kokosnoot met een rietje Waar zou je de grens over gaan (la mochila...?), of zeg maar op de kaart vanaf Palenque naar beneden? Er is daar, net over de grens in Mexico, dus je hoeft Guatemala niet in, een groot natuurgebied / oerwoud wat ook best wel toeristisch is, ik zal even opzoeken hoe het heet, misschien kan je zo weer een dag vullen?

Oh en als je denkt hou je achterlijke bek met je flutideeën, gewoon zeggen. Liefst wel in iets vriendelijkere woorden
Ik vind zo één twee drie Lacanja Chansayab, het was volgens mij wat anders, maar het komt aardig in de buurt met wat ik bedoelde.

Op www.turismochiapas.gob.mx vond ik nog veel meer natuur-dingen om te doen, zoals Lagunas Tiziscao en Nueva Palestina. Allemaal zo'n 100 km van Palenque dus misschien kan je daar een paar dagen mee vullen alvorens door te reizen naar San Cristóbal?

Er zijn daar ook een aantal koffie-finca's, mijn vader heeft weleens een rondleiding gehad bij een koffieplantage en vond dat superinteressant en leuk, is dat wat? In de buurt van Tapachula.

Nouja die pagina had je waarschijnlijk zelf ook al gevonden (ik googlede namelijk turismo chiapas ), maar er staan ook telefoonnummers bij, dus dat is handig dan kan je evt. misschien snel wat regelen.
Wel klote, ga je een rondreis maken langs alle hoogtepunten uit de gloriedagen van de maya's, zijn die net allemaal dicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven