loslaten minnaar

30-12-2018 18:23 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben een vrouw van 26 en heb inmiddels 4,5 jaar een relatie met mn vriend. leuk huis samen en baan en geen kids. Echter heb ik sinds 7 maanden ook een minnaar. Nooit verwacht dat ik dit zou krijgen en dat dit zo lang zou duren. We hebben de beste seks samen, genieten van leuke dingen en ik ben tot over mijn oren verliefd, hij heeft geen relatie maar is ook verliefd op mij. Het schuldgevoel naar mijn partner is enorm maar ik vind bij mijn minnaar de passie die ik bij mijn man niet meer vind. Ik denk dat ik moet loskomen van mijn minnaar maar mijn hoofd en hart matchen niet met elkaar. Ik heb het geprobeerd om los te komen maar mis die man zo vreselijk dan. Ik weet dat ik fout ben en ben ook niet opzoek naar reacties over hoe slecht het is. Ik hoop dat er vrouwen zijn die ook zoiets hebben meegemaakt en hoe het is vergaan. Ik ben nu elke dag een strijd aan het leveren met mezelf en weet niet meer hoe ik verder moet. Mijn partner zie ik als de vader van mijn kinderen en bij hem vind ik veiligheid maar bij mijn minnaar kan ik me intens laten gaan en voeren we goede gesprekken. Hoe moet dit ooit nog goedkomen en wat is wijsheid?

liefs blondie
Waarom kies je niet voor de man van wie je houdt?
Hoe zou jij je voelen als jouw vriend je dit aandeed? Ik vind dat je de relatie moet verbreken en verder moet gaan met je minnaar. Gun je vriend een trouwe vriendin.
Ik heb dit ook gehad, maar ik was 19...
Ik ben met de ander verder gegaan. Ging uiteraard ook uit.
Verbreek de relatie met je man, hij verdient beter.
Wat is wijsheid? Nadenken over wat je nou echt belangrijk vindt en hiervoor kiezen? Nu heb je het lekker veilig voor jezelf en bedonder je die vader van de kinderen die jou veiligheid biedt. Fijn ‘cadeau’ voor zijn bewezen diensten en zegt dus echt alles over jou en jouw gedrag. Dat je nog durft te vragen wat nou wijsheid is als jij dit gedrag voor jezelf goed kunt praten, is wat mij betreft van een andere orde. Jouw gedrag heeft imho namelijk echt helemaal niets met enige vorm van wijsheid te maken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mijn partner en ik hebben geen kinderen
Enn schreef:
30-12-2018 18:28
Wat is wijsheid? Nadenken over wat je nou echt belangrijk vindt en hiervoor kiezen? Nu heb je het lekker veilig voor jezelf en bedonder je die vader van de kinderen die jou veiligheid biedt. Fijn ‘cadeau’ voor zijn bewezen diensten en zegt dus echt alles over jou en jouw gedrag. Dat je nog durft te vragen wat nou wijsheid is als jij dit gedrag voor jezelf goed kunt praten is van een andere orde.
Ze hebben geen kinderen.
Misschien als toekomstbeeld?
Maar hoe kun je het in hemelnaam overwegen kinderen te gaan krijgen met je man???
Ik vind alles uit de OP egoïstisch. Zelfs de vraag. Alles draait om je eigen gevoel en genot. Maak alsjeblieft geen kinderen met deze man, want dat zou ik echt vreselijk vinden voor hem. Nogmaals; gun hem een lieve trouwe vriendin, die hem wel goed genoeg vindt.
karin6789 schreef:
30-12-2018 18:27

Dit.
Jij ziet jouw huidige partner als de vader van je (toekomstige) kinderen??? Uit veiligheid?

Echt, je bent niet wijs! Na 4,5 jaar een relatie erop nahouden op je 26e, jullie zijn gewoon geen goeie match! En dan nog kinderen met hem willen? Doe dit kinderen niet aan zeg. Verbreek je huidige relatie, dat is de allerbeste optie!
Simpel. Als je geen passie meer met je vriend hebt maak het dan uit. In plaats van hem te bedonderen omdat je te laf en te egoistisch bent om grote mensen keuzes te maken. Denk dat het wel meevalt met samen oud willen worden. Ja, zolang jij krijgt en neemt wat jij wil. Arme man! Hopelijk komt het snel uit en laat je minnaar je zitten. Mooiste les die je kunt krijgen. Zalig 2019 als single!
karin6789 schreef:
30-12-2018 18:27
+1
Oh nou dan is hij de vader ook niet en dus niet de man met wie jij kinderen wil.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou de keuze bij je vriend neerleggen.
Eerst vertellen dat je al 7 maanden vreemdgaat en dan afwachten of hij wel met jou verder wil en je ziet als moeder van zijn toekomstige kinderen, of dat hij liever een vrouw heeft die trouw is.
Of maak een open relatie bespreekbaar.
En zeggen dat je je schuldig voelt en vervolgens vrolijk 7 maanden doorneukt is natuurlijk spreekwoordelijke lulkoek. Je voelt je in ieder geval niet schuldig genoeg.
Ja en?
je gaat dus gewoon vreemd, maar een minnaar klinkt wel interessanter natuurlijk. maak het uit, als je huidige partner je nu al niet meer kan geven wat je zoekt, wat dan de volgende 50 jaar? Maak het uit, hou het bij die minnaar, want aan een relatie ben je nog niet toe
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Loepje gedaan.. hopelijk ben je nu wel weer aan de pil :facepalm:
O God...sommige mensen zijn echt te erg. En maar niet snappen waarom hun leven soms een puinhoop is. Je verdient geen partner.
Voor wijsheid is het ongeveer 7 maanden te laat.
Als mijn man vreemd zou gaan dan zou ik daar na heel boos zijn misschien nog over heen kunnen stappen. Wat jij doet is geen vreemdgaan. Jij hebt een compleet dubbelleven en een 7 maanden durende affaire.
Opbiechten aan je man en er mee stoppen. Ik zou je niet meer hoeven iig!

En stop met te bedenken wat jij wil, vind en voelt. Jij hebt niks te willen in deze want jij hebt je vriend niet een keer belazerd, je hebt hem systematisch voorgelogen gedurende 7 maanden.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Sjulia schreef:
30-12-2018 18:43
Loepje gedaan.. hopelijk ben je nu wel weer aan de pil :facepalm:
:O

Niet nu aan kinderen beginnen. Echt niet doen! Zo oneerlijk naar partner én de nog niet bestaande baby. Ik geef je op een briefje dat je binnen notime alleen met kinderen bent als je nu denkt dat zwanger worden de momentele zaken recht zal gaan zetten. Echt niet doen! Mozekrommele en jij vraagt om wijsheid? Denk toch eens na voordat je wat doet.

De zogenaamde liefdes/goedmaak baby bestaat niet, nergens bestaat dit kind. Alleen in de hoofden van onvolwassen vruchtbare mensen.
enn wijzigde dit bericht op 30-12-2018 18:54
12.80% gewijzigd
Dit kan natuurlijk zo niet langer. Nu weet ik niet precies wat je bedoelt met het missen van passen bij je partner, je beeld kan ook enorm onscherp zijn doordat jouw minnaar natuurlijk spannend en nieuw(er) is. Bedenk wel: leuke, lieve en betrouwbare mannen zoals jouw partner liggen op een gegeven moment niet meer zomaar voor het oprapen. Meer dan genoeg leuke en lieve vrouwen die jouw partner wel zouden weten te waarderen. Los daarvan verdient jouw partner natuurlijk vooral 1000 keer beter en daar gaat het natuurlijk vooral om. Laat hem los en ga voor jezelf uitzoeken wat je wil.
Enn schreef:
30-12-2018 18:51
:O

Niet nu aan kinderen beginnen. Echt niet doen! Zo oneerlijk naar partner én de nog niet bestaande baby. Ik geef je op een briefje dat je binnen notime alleen met kinderen bent als je nu denkt dat zwanger worden de momentele zaken recht zal gaan zetten. Echt niet doen! Mozekrommele en jij vraagt om wijsheid? Denk toch eens na voordat je wat doet.

De zogenaamde liefdes/goedmaak baby bestaat niet, nergens bestaat dit kind. Alleen in de hoofden van onvolwassen vruchtbare mensen.

Ik ben bang dat TO totaal niet gaat luisteren naar jouw juiste advies!
Je bent pás 26 en pas 4.5 jaar samen. Jeetje, maak het gewoon uit. Je hebt niks te verliezen.
Je kunt niet van twee walletjes eten, dus maak je keuze. Dan kan je vriend ook verder met zijn leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven