loslaten minnaar

30-12-2018 18:23 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben een vrouw van 26 en heb inmiddels 4,5 jaar een relatie met mn vriend. leuk huis samen en baan en geen kids. Echter heb ik sinds 7 maanden ook een minnaar. Nooit verwacht dat ik dit zou krijgen en dat dit zo lang zou duren. We hebben de beste seks samen, genieten van leuke dingen en ik ben tot over mijn oren verliefd, hij heeft geen relatie maar is ook verliefd op mij. Het schuldgevoel naar mijn partner is enorm maar ik vind bij mijn minnaar de passie die ik bij mijn man niet meer vind. Ik denk dat ik moet loskomen van mijn minnaar maar mijn hoofd en hart matchen niet met elkaar. Ik heb het geprobeerd om los te komen maar mis die man zo vreselijk dan. Ik weet dat ik fout ben en ben ook niet opzoek naar reacties over hoe slecht het is. Ik hoop dat er vrouwen zijn die ook zoiets hebben meegemaakt en hoe het is vergaan. Ik ben nu elke dag een strijd aan het leveren met mezelf en weet niet meer hoe ik verder moet. Mijn partner zie ik als de vader van mijn kinderen en bij hem vind ik veiligheid maar bij mijn minnaar kan ik me intens laten gaan en voeren we goede gesprekken. Hoe moet dit ooit nog goedkomen en wat is wijsheid?

liefs blondie
Je weet dus dat je slecht bezig bent maar niet genoeg om het daadwerkelijk te stoppen. Je hebt in je lieve betrouwbare vriend een potentiële zaaddonor en voor de rest je "minnaar". Ik zou het je vriend vertellen als je zelf blijkbaar de kracht niet hebt om het goede te doen.
Vervolgens zou ik aan de slag gaan met jezelf en de vraag hoe jij zo gewetenloos bent. Daarna kun je altijd nog kijken of er dan wel een goede situatie ontstaat om een kind te krijgen.
Cafetière schreef:
30-12-2018 18:58
Je bent pás 26 en pas 4.5 jaar samen. Jeetje, maak het gewoon uit. Je hebt niks te verliezen.
Precies! En daarbij: op je 26ste een man vader maken betekent een band voor altijd en zorg er dan verdorie voor dat je met die man veiligheid voelt, er goede seks mee hebt, er een goed gesprek mee kan voeren en er dus respect voor hebt. Dit doordat hij weet wat jij denkt, voelt en doet. Geen van beide heren voldoet nu aan dit plaatje. Je bent 26 , ga eerst je leven leiden en ontdek wat je wel wil in dit leven. Pas daarna denken aan kinderen.

*ps: nee,ik denk dit niet over alle 26 jarigen en ja bij deze wel (voordat we dat weer krijgen)*
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik denk dat TO gewoon om materiële redenen bij haar vriend blijft. Ga maar na: ze heeft een leuk huis, financieel geen sores, kan regelmatig nieuwe kleding kopen of zichzelf andere luxe dingen gunnen, allemaal dankzij die man waar ze nu mee samenwoont. Als ze daar een punt achter zou zetten, zou het waarschijnlijk terug zijn naar een klein en eenvoudig flatje, veel minder geld, een eind aan het luxe leventje.

Dus ze wil gewoon én dat leuke huis met alles wat erbij hoort, én die vriend ernaast. En daarom bedondert ze haar man. Bah!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
30-12-2018 19:08
Ik denk dat TO gewoon om materiële redenen bij haar vriend blijft. Ga maar na: ze heeft een leuk huis, financieel geen sores, kan regelmatig nieuwe kleding kopen of zichzelf andere luxe dingen gunnen, allemaal dankzij die man waar ze nu mee samenwoont.
Mocht dit kloppen:
Als je niet oud genoeg bent om zonder een vader te leven ben je helemaal niet oud genoeg om moeder te gaan worden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
30-12-2018 19:18
Mocht dit kloppen:
Als je niet oud genoeg bent om zonder een vader te leven ben je helemaal niet oud genoeg om moeder te gaan worden.
Hear hear!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
To als je echt gelukkig bent met je vriend zou je niet open staan voor een ander, je bent nog jong stop met je relatie bedonder je vriend niet langer is niet chique, denk hierin niet alleen aan je zelf en wees eerlijk ga gewoon alleen verder.
loisnvt schreef:
30-12-2018 18:35
Jij ziet jouw huidige partner als de vader van je (toekomstige) kinderen??? Uit veiligheid?

Echt, je bent niet wijs! Na 4,5 jaar een relatie erop nahouden op je 26e, jullie zijn gewoon geen goeie match! En dan nog kinderen met hem willen? Doe dit kinderen niet aan zeg. Verbreek je huidige relatie, dat is de allerbeste optie!
Mee eens.
Jullie zijn geen match...
Fijn.. weer eventueel kids erbij die uiteindelijk geen structuur / stabiliteit krijgen. TO kinderen zijn geen huisdieren. Als ik jou was zou ik met beide er een punt achter zetten.

Bij je huidige partner mis je iets en je minnaar zie je niet als vader van je kinderen. Ga naar iemand opzoek waar je dat gevoel van beide wel hebt in godsnaam.
Je hebt een PB ontvangen. Vind ik iets persoonlijker.
maak het uit
pejeka schreef:
30-12-2018 19:08
Ik denk dat TO gewoon om materiële redenen bij haar vriend blijft. Ga maar na: ze heeft een leuk huis, financieel geen sores, kan regelmatig nieuwe kleding kopen of zichzelf andere luxe dingen gunnen, allemaal dankzij die man waar ze nu mee samenwoont. Als ze daar een punt achter zou zetten, zou het waarschijnlijk terug zijn naar een klein en eenvoudig flatje, veel minder geld, een eind aan het luxe leventje.

Dus ze wil gewoon én dat leuke huis met alles wat erbij hoort, én die vriend ernaast. En daarom bedondert ze haar man. Bah!

Denk dat je helemaal gelijk hebt!
Polderbewoner schreef:
30-12-2018 20:50
Je hebt een PB ontvangen. Vind ik iets persoonlijker.
:hihi: op een openbaar forum?
Dat je niet walgt van jezelf zeg. Hoe kun je je vriend 7 maanden lang zo voorliegen. En dan nog hem zien als de vader van je kinderen? Opbiechten en voor je minnaar gaan, kijken hoe lang dat gaat duren voordat hij weer een ander heeft en jij je ex gaat missen.
Je zult toch een keuze moeten maken.
Misschien zijn ze het beiden wel niet voor je.
PS: blondie als je nog meeleest; het siert je dat de OP er nog staat en je niet briesend en schreeuwend wegrent. Ja, dit meen ik. ;-))
Na 4 jaar geen passie meer, kind, maak het uit. Dit is geen liefde hoor.
Je bent eigenlijk dus gewoon een vreemdgaande s...
Hoe zou je het vinden als je vriend, van wie je zegt te houden, hetzelfde doet als wat jij nu doet.
De keuze om te blijven is niet aan jou maar aan je man zodra hij van alle feiten om de hoogte is.
snoopylynn schreef:
30-12-2018 18:39
Ik zou de keuze bij je vriend neerleggen.
Eerst vertellen dat je al 7 maanden vreemdgaat en dan afwachten of hij wel met jou verder wil en je ziet als moeder van zijn toekomstige kinderen, of dat hij liever een vrouw heeft die trouw is.
Of maak een open relatie bespreekbaar.
En zeggen dat je je schuldig voelt en vervolgens vrolijk 7 maanden doorneukt is natuurlijk spreekwoordelijke lulkoek. Je voelt je in ieder geval niet schuldig genoeg.

Mee eens. Absoluut geen gezin stichten met je huidige vriend: je partner en jullie eventuele kinderen verdienen iemand die ze kunnen vertrouwen. Wat je nu doet, is hen een mes in de rug steken. Als je verder wilt gaan met je vriend, moet hij weten met wie hij precies in zee gaat.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Je schrijft 'mijn man'... het is je vriend. Maak het uit, niet morgenavond, maar begin januari.
Weet je minnaar van je vriend? Maak het dan ook uit met hem, hij ging dan willens en wetens door.
Bij je minnaar blijven? Grote kans dat je dan plots niet meer zo verliefd bent, het spannende en verbodene is er af, en dan moet alles normaal worden...
Wees eens alleen. Je schrijft 'ik ben een vrouw', maar je lijkt een meisje. Je hebt nog wat aan volwassenheid te behalen.
En kinderen? Met geen van beide, aan beide mannen kleeft nu een rare nasmaak: vreemdgegaan bij de ene, vreemdgegaan met de andere. Lijkt me niet echt een basis voor een mooie toekomst.
Voor zulke mensen als jij ben ik een voorstander van een islamitische straf.
AliceInChains91 schreef:
31-12-2018 02:45
Voor zulke mensen als jij ben ik een voorstander van een islamitische straf.
Que? Leg uit, geen idee wat je bedoelt.
Ga voor je minnaar. Je vriend verdient beter.
anoniem_379983 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 05:03
Reden: .
8.05% gewijzigd
loisnvt schreef:
30-12-2018 20:54
:hihi: op een openbaar forum?
Ja, en? Das toch mijn goed recht of niet dan?
Als je geen idee hebt waar het om gaat reageer dan gewoon niet.
lila01 schreef:
30-12-2018 19:00
Je kunt niet van twee walletjes eten, dus maak je keuze. Dan kan je vriend ook verder met zijn leven.
Kan wel. TO doet het.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven