Man en de kerstboodschappen

23-12-2009 15:14 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
AARGH!!!

Mannen, ze komen echt van een andere planeet, het kan gewoon niet anders!

Gistermiddag zouden we de kerstboodschappen doen, dus ik op tijd uit werk komen. Is hij niet thuis. Komt twee uur later rustig aankakken. Dus wij naar de winkel, hoop spullen gehaald, maar we moesten nog naar een andere supermarkt. Het was al donker en etenstijd (kindeke was ook mee).

Hij: 'we gaan morgenmiddag wel, als ik uit werk kom'.

Nou vooruit dan maar. Belt ie net doodleuk op dat hij voor zijn werk nog naar een andere plek moet en pas om zeven uur vanavond klaar is met werken. Of ík dan even met kind, op de fiets, door de sneeuw alvast wat boodschappen kan gaan halen?!!!

Dan haalt hij vanavond de rest. Maar aangezien de supermarkt om 8 uur dicht gaat, lijkt het me heel knap als hij het haalt...

Ik kan hier zo kwaad om worden, hij snapt toch ook wel dat het bijna kerst is en dat we dan boodschappen nodig hebben? Af en toe denk ik dat mannen echt een deel van hun hersens missen hoor, het deel waar 'logica' in zit bijvoorbeeld?
Haha, nee nog niet, maar bedankt voor het herinneren.
Moet je man morgen ook werken?
Ja, vanaf 7 uur 's morgens tot half 4. En daarna dus nog die borrel.

Ik ga om 7.30 naar KDV om kind weg te brengen, daarna snel naar werk en dan om 16.30 snel naar KDV, want dat gaat om 5 uur dicht ivm kerstavond.
quote:Buzzybee schreef op 23 december 2009 @ 16:08:

Misschien een leuk experiment:

Ik stop met het regelen van allerlei dingen, doe niks meer in het huishouden en haal geen boodschappen. (wel voor kindeke zorgen natuurlijk, want anders is het zielig)

En dan hou ik jullie op de hoogte hoelang het duurt voor hij er wat van merkt?

Als het zo'n ontzettende lapzwans is, waarom heb je dan uberhaupt eenkind met hem gemaakt?

Hoeveel dagen werk jij? Hoeveel dagen werkt hij? Jij zit vandaag thuis, dus ik ga er gemakshalve maar even van uit dat jij minder werkt dan hij. Dan lijkt het me logisch dat jij dus meer doet op het gebied van huishouden en regelwerk.

En dan kan je gaan zitten zeuren dat ie niet eens 'verplicht' moet overwerken, maar dat het iets is dat hij leuk vindt. Is het ooit bij je opgekomen dat het fijn is dat hij zijn werk leuk vindt, dat ie daardoor blij naar zijn werk gaat en blij zijn geld verdient? En dat leuk werk ook overwerkwaardig werk is? Het zijn heus niet alleen de kutklusjes die af moeten voor de kerst hoor.

Djiiiieez, wat ben jij een zeikerd. En als je niet wilt praten over je frustraties, moet je hem misschien dit topic laten lezen. Dan ziet ie wat je allemaal over hem zegt en ik vermoed dat je dan duidelijkheid hebt voor de kerst. Dan is ie weg ook, en ik geef em groot gelijk.

Gatverdamme, je hebt zelf gekozen om met deze man een kind te maken, doe dan minstens net alsof je respectvol met hem omgaat.
Ik wil echt niet zielig doen ofzo, daar gaat het me niet om, maar ik vind het gewoon STOM allemaal.

Zo af en toe heb ik dat, dan val ik uit mijn verantwoordelijke moederlijke rol en vind ik het STOM.
Eens met Tilalia.
@tilalia

Je loopt achter.
quote:liselore schreef op 23 december 2009 @ 16:12:

[...]

grenzen stellen en jezelf er ook aan houden en de consquenties voor lief nemen is wat anders dan helemaal niks meer in het huishouden te doen om een statement te maken

misschien helpt het ook om te kijken naar wat hij wel doet en wat er wel leuk aan hem is en jullie zegeningen te tellen.....

Nu klinkt het alsof je een relatie hebt met een man die niet praat en zich niet aan de afspraken houdt...

Wat is er leuk aan hem? misschien relativeert dat ook een beetje
@liselore:

Ik denk dat ik dat punt al een beetje voorbij ben. We zijn ook samen in therapie geweest omdat het niet ging tussen ons (van beide kanten). Daarna leek het heel erg goed te gaan tussen ons, tot ik ergens achter kwam wat hij al meer dan een jaar verzwegen had. Laten we zeggen dat hij het geld dat hij verdiende niet aan mij en kind uitgaf...
quote:dangeensuus schreef op 23 december 2009 @ 15:34:

Ik snap heus wel dat TO baalt hoor, maar om er nu zo'n issue van te maken, het is niet zo dat ie haar laat zitten met zes melaatse kinderen, een hond met drie poten en een gaslek. Ze heeft ipv vanavond en morgen alleen morgen nog de tijd om boodschappen te doen....
.
TO, effe hier klikken en het leven ziet er ineens een stuk gezelliger uit:

http://www.youtube.com/watch?v=qoKuLPL-2bU
.
lameraaie...tiny en lau of niet marianananananananananas
Ow Brigitte, altijd goed!
Hmmm, maar een tweedehandsautootje hoeft toch niet zo duur te zijn? Zelfs mn vriendin die ook maar net rondkomt heeft toch genoeg kunnen sparen voor een auto, en het hoefde niet eens zo lang te duren. Wij hebben ook niet veel over en hebben net genoeg, maar mn vriend heeft onlangs ook een tweedehands auto voor me gekocht. Heb er een nodig voor mn werk straks... Hij heeft zn eigen auto.

Maar goed, auto is dus wel een van je minste zorgen nu neem ik aan...

Veel sterkte gewenst!
Soms he is het handig bij topics die meer dan 10 pagina's beslaan, om alleen de opening en de laatste pagina te lezen.

Zijn de boodschappen al gedaan overigens?
als je pagina 14 gelezen had Donna... dan had je geweten dat dit nog niet gebeurd was lol
quote:Buzzybee schreef op 23 december 2009 @ 15:44:

O trouwens, het feit dat ik hier nog zit betekent niet dat ik geen actieplan heb hoor...

Maar het kindeke ligt nog te slapen in de kribbe, dus kan nog even niet naar de super...

Juist wél!

Hop, even 'n buurmeisje regelen die 'n uurtje voor je waarneemt terwijl kindeke jezus zoetjes slaapt en handen vrij voor je boodschapkes

Overigens kom naar de Belgische grens! Ik was daar net bij ons Delhaizeke en die zijn op eerste kerstdag van 8 tot 13 uur open en op tweede kerstdag van 8 tot 18!
Maar goed, Buzzybee heeft nu de spreekwoordelijke druppel met haar lamzak. En da's niet leuk.

Sterkte meid, want als je het anders wilt, zul je toch keuzes moeten maken.
quote:dangeensuus schreef op 23 december 2009 @ 17:14:

als je pagina 14 gelezen had Donna... dan had je geweten dat dit nog niet gebeurd was lolIk zal dan ook maar mijn reactie voor mij houden want ben zoals altijd zwaar mosterd. Maar ja ik was even offline want boodschappen moesten gehaald worden....met babbie en zonder auto
Waarom is hij een lamzak?
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:xDoortjex schreef op 23 december 2009 @ 17:20:

Waarom is hij een lamzak?Volgens TO omdat hij niets doet in huis en zich niet aan afspraken houdt= lamzak
een babbie?? wow is dat een nieuw accessoir waar ik niets vanaf weet?
quote:tijgervrouw schreef op 23 december 2009 @ 15:50:

Man en de supermarkt, wat een drama inderdaad. Die van mij moest mee omdat ik geen rijbewijs heb.

Lijkt me hoog tijd dat je dat gaat halen dus. Snap niet dat je man je daarmee niet achter de vodden zit zodat je niet meer van hem afhankelijk bent wat dit soort dingen betreft.

quote:Buzzybee schreef op 23 december 2009 @ 16:04:

En zo krap hebben we het nou ook weer niet.Blijkbaar wel als je je geen auto kunt veroorloven en je de AH bezorgservice te duur vindt en geen oppas kunt regelen.
Babbie; soort boodschappentas misschien?
quote:Buzzybee schreef op 23 december 2009 @ 16:45:

@tilalia

Je loopt achter.Want? Waar is het opeens gerechtvaardigd dat je je vent op zo'n beetje alle vlakken affakkelt? Wat maakt dat opeens respectvol?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven