Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?

maandag 31 juli 2017 om 13:31
Hoe ver gaat deze relatie dan wel niet, TO? Hebben ze seks? Zo ja, is dit ook echt normaal in die familie? Waarom werd je dat niet medegedeeld? Waarom heeft zwager of jouw man het niet eerder gezegd? En welk voorbeeld wil jij jouw kinderen meegeven over relaties?
Edit: het roept gewoon zoveel vragen op, ik begrijp niet dat als het zo normaal was in die familie dat het dan ook niet duidelijk werd meegedeeld toen jullie wat kregen.
Edit: het roept gewoon zoveel vragen op, ik begrijp niet dat als het zo normaal was in die familie dat het dan ook niet duidelijk werd meegedeeld toen jullie wat kregen.
anoniem_63bd63aace67e wijzigde dit bericht op 31-07-2017 13:33
24.53% gewijzigd

maandag 31 juli 2017 om 13:33
fru1t3lla schreef: ↑31-07-2017 13:31Hoe ver gaat deze relatie dan wel niet, TO? Hebben ze seks? Zo ja, is dit ook echt normaal in die familie? Waarom werd je dat niet medegedeeld? Waarom heeft zwager of jouw man het niet eerder gezegd? En welk voorbeeld wil jij jouw kinderen meegeven over relaties?
Dit is toch buiten TO omgegaan? Hier kan zij toch helemaal niets aan doen? Natuurlijk wil ze haar kinderen zo'n voorbeeld besparen!!
Ik wil het niet eens hardop uitspreken.

Volgens man van zus "is dat in het verleden regelmatig voorgekomen".
Maar hoe ver dat terug gaat, weet ik niet. Of dat nog steeds gebeurt, ook geen idee, geen bewijs van. Man van zus zegt het ook niet te willen weten en blijft een gezinnetje spelen met zus en hun dochtertje.
Ik snap dat echt niet, maar heb er tegenover hem niets over gezegd, buiten dat dat zijn keuze is.
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik er eigenlijk al klaar mee ben.

Sinds vanochtend niks meer van man gehoord, wat m.i. ook wel weer genoeg zegt over zijn behoefte om het nog weer 'goed' te maken of uit te praten.
Maar ja. 2 kindjes he. Die hebben wel gewoon een papa. Dus ik zit hoe dan ook nog een tijd met hem opgescheept.
O trouwens, nu ik toch stoom afblaas, mijn schoonouders! Het kan toch niet anders dan dat die verdomd goed weten wat er speelt?!
Ik ben nu vooral boos op alles en iedereen merk ik. Het voelt alsof iedereen gewoon al die tijd toneelspeelde...

maandag 31 juli 2017 om 13:34
Niet hysterisch tegen mij doen, ik ben geen partij in deze. Het feit blijft wel dat ze niet alleen haar kinderen opvoedt, maar samen met haar man, die blijkbaar heel andere normen erop nahoudt. Dus zij moeten ook hierom samen om tafel.francieneke schreef: ↑31-07-2017 13:33Dit is toch buiten TO omgegaan? Hier kan zij toch helemaal niets aan doen? Natuurlijk wil ze haar kinderen zo'n voorbeeld besparen!!

maandag 31 juli 2017 om 13:37
Vind het juist opmerkelijk dat de familie grapjes maakt over het kleffige tussen broer en zus. Humor laat zich goed lenen voor liefdevolle dekmantel.vivautrecht85 schreef: ↑31-07-2017 13:09De waarheid is toch al boven tafel?
Ik beweer niet dat het voor de zwager heel anders is, maar zeg alleen dat het ook wat voorbarig is om te zeggen dat hij in hetzelfde schuitje zit. We weten alleen dat hij ook zijn twijfels heeft bij de broerzus-relatie.
Je hebt het over "familie". Hoe zie je dat voor je- met de schoonfamilie een gesprek over het kleffe contact? Terwijl schoonouders al aangegeven hebben het normaal te vinden en de familie er zelfs grapjes over maakt?
Welke waarheid zouden zij dan in ene boven tafel brengen?
maandag 31 juli 2017 om 13:40
Inderdaad. Want juist hierdoor ging ik aan mezelf twijfelen!
Óf ze weten verdomd goed wat er speelt en doen alsof er niks aan de hand is, óf ze zijn nog naïever dan ik en willen het gewoon niet zien.

maandag 31 juli 2017 om 13:42
Zelfs zonder dit vreemde kleffe gedoe zou het al erg genoeg zijn hoe man alles bij wijze voor zus laat naar vrouw.
Deze ongezonde overheersende relatie met zijn zus waardoor zelfs zijn huwelijk lijkt te stranden zegt genoeg over zijn verstoorde beeld wat hij heeft van relaties.
Zus is zeg maar nummer één maar hoe zit het dan met zijn kinderen die hij met to heeft...
Komen zij ook na zus en wil hij zijn kinderen het aan doen om hen met gescheiden ouders op te zadelen allemaal voor zijn zus...wat een bizarre gedachten.
Zelf houd ik ook heel veel van mijn broers en zussen en of dit meer is dan van mijn man doet er helemaal niet toe want het is een heel andere soort liefde en relaties.
Net als bij je ouders, grootouders.
Dus kiezen tussen je partner of zus zou helemaal geen optie moeten zijn in deze, echter komt deze relatie met zijn zus meer in de buurt van iets heel anders en beschouwd man zijn zus als een soort partner o.i.d.
Vind het heel bizar...
Deze man is behoorlijk in de war mbt wat een zus betekend en hij echt bepaalde ideeën zou moeten loslaten om een gezonde relatie met haar op te bouwen zodat hij zich kan richten op zijn eigen gezin.
Wens je veel sterkte to en vraag me ook af wat de man van je schoonzus hiervan vindt.
Deze ongezonde overheersende relatie met zijn zus waardoor zelfs zijn huwelijk lijkt te stranden zegt genoeg over zijn verstoorde beeld wat hij heeft van relaties.
Zus is zeg maar nummer één maar hoe zit het dan met zijn kinderen die hij met to heeft...
Komen zij ook na zus en wil hij zijn kinderen het aan doen om hen met gescheiden ouders op te zadelen allemaal voor zijn zus...wat een bizarre gedachten.
Zelf houd ik ook heel veel van mijn broers en zussen en of dit meer is dan van mijn man doet er helemaal niet toe want het is een heel andere soort liefde en relaties.
Net als bij je ouders, grootouders.
Dus kiezen tussen je partner of zus zou helemaal geen optie moeten zijn in deze, echter komt deze relatie met zijn zus meer in de buurt van iets heel anders en beschouwd man zijn zus als een soort partner o.i.d.
Vind het heel bizar...
Deze man is behoorlijk in de war mbt wat een zus betekend en hij echt bepaalde ideeën zou moeten loslaten om een gezonde relatie met haar op te bouwen zodat hij zich kan richten op zijn eigen gezin.
Wens je veel sterkte to en vraag me ook af wat de man van je schoonzus hiervan vindt.
maandag 31 juli 2017 om 13:43
Wat bizar....
Maar dat maakt het niet onwaar. Verhalen over incest zijn er niet zomaar natuurlijk. Een taboe is er niet omdat het niet bestaat.
Ik denk dat je hulp moet inschakelen TO...voor jezelf. Voor je kinderen.
Je wil natuurlijk niet dat ze dergelijke informatie te weten komen, want het is en blijft hun vader.
Maar dat vaderbeeld kan wel behoorlijk onderuit geschopt worden als ze dit (op latere leeftijd) te weten komen.
Een openbaar familiegeheim...want zeg nou zelf; hoe ver moet je kop in het zand zitten als familie zijnde.
Maar 1 ding is duidelijk. De scheiding moet in gang gezet worden. Want dit lijkt mij (zou het voor mij opzeker zijn) een 'point of no return'. Maar hulp is nodig, om dit netjes en goed af te sluiten als vrouw zijnde, en een manier te vinden als ouders zijnde om het voor de kinderen goed te laten werken.
Dit alles natuurlijk als ik voor mezelf spreek.
Ik zou nooit normaal met hem kunnen 'onderhandelen' als ik dit zou weten. Alle geloofwaardigheid is de deur uitgevlogen.
Maar dat maakt het niet onwaar. Verhalen over incest zijn er niet zomaar natuurlijk. Een taboe is er niet omdat het niet bestaat.
Ik denk dat je hulp moet inschakelen TO...voor jezelf. Voor je kinderen.
Je wil natuurlijk niet dat ze dergelijke informatie te weten komen, want het is en blijft hun vader.
Maar dat vaderbeeld kan wel behoorlijk onderuit geschopt worden als ze dit (op latere leeftijd) te weten komen.
Een openbaar familiegeheim...want zeg nou zelf; hoe ver moet je kop in het zand zitten als familie zijnde.
Maar 1 ding is duidelijk. De scheiding moet in gang gezet worden. Want dit lijkt mij (zou het voor mij opzeker zijn) een 'point of no return'. Maar hulp is nodig, om dit netjes en goed af te sluiten als vrouw zijnde, en een manier te vinden als ouders zijnde om het voor de kinderen goed te laten werken.
Dit alles natuurlijk als ik voor mezelf spreek.
Ik zou nooit normaal met hem kunnen 'onderhandelen' als ik dit zou weten. Alle geloofwaardigheid is de deur uitgevlogen.

maandag 31 juli 2017 om 13:43
maandag 31 juli 2017 om 13:45
Zieke familie. Ga je nu hulp zoeken? Ik wil je echt geloven hoor, ik ga er maar vanuit dit je dit niet verzint. Het moet voor jou zo vreselijk zijn. En natuurlijk voor je kinderen.
maandag 31 juli 2017 om 13:46
TO, heb de neiging om een ongezouten reactie neer te pennen maar doe het niet. Wil je wel adviseren je leidinggevende in te lichten dat er persoonlijke omstandigheden zijn die mogelijk van invloed kunnen zijn op je functioneren. Je hoeft hierover niet in detail te treden. Een beetje menselijke leidinggevende zal dan er dan rekening mee houden waardoor werk afleiding kan zijn en/of een plek waar je nieuwe energie op kunt doen.
Zorg goed voor jezelf. Dus wees lief voor jezelf. JIJ hebt niet om deze situatie gevraagd, het is je opgedrongen. Jou is wat dat betreft niets verwijtbaar. Lief zijn voor jezelf is ook trouw zijn en blijven aan je eigen waarden en normen.
Goed van je dat een gesprek hebt gehad met je zwager en fijn dat er meer duidelijk is geworden.
Ik weet niet hoe je band met je ouders is, maar als deze goed is dan zou ik hen zo spoedig mogelijk inlichten. Want ook al ben je volwassen, als kind kun je hun steun en luisterend oor wel gebruiken.
Blijf meelezen. Veel sterkte toegewenst. Dikke knuffel en liefs van kleppeboxx.
Zorg goed voor jezelf. Dus wees lief voor jezelf. JIJ hebt niet om deze situatie gevraagd, het is je opgedrongen. Jou is wat dat betreft niets verwijtbaar. Lief zijn voor jezelf is ook trouw zijn en blijven aan je eigen waarden en normen.
Goed van je dat een gesprek hebt gehad met je zwager en fijn dat er meer duidelijk is geworden.
Ik weet niet hoe je band met je ouders is, maar als deze goed is dan zou ik hen zo spoedig mogelijk inlichten. Want ook al ben je volwassen, als kind kun je hun steun en luisterend oor wel gebruiken.
Blijf meelezen. Veel sterkte toegewenst. Dikke knuffel en liefs van kleppeboxx.
maandag 31 juli 2017 om 13:48
De lacherigheid kan onzekerheid impliceren. Of schuldgevoel, dat ze het niet tijdig gestopt hebben. Maar de hele familie zorgde voor camouflage, waar de man openlijk zegt dat ze het toch wel wist. Inderdaad, hij deed het zó openlijk, dat ze het wel had moeten weten, behalve dat je het niet zomaar geloven kan.
maandag 31 juli 2017 om 13:54
OMG is dit echt waar? Waarom zegt zwager dit nu pas, jullie hebben het er toch al vaker over gehad? En je man moest toch werken vandaag, heeft ie zich ziek gemeld? Ik zou niet vragen wat je man nu wil, als hij terug komt. Het boeit nl niet wat hij wil. Het gaat erom wat JIJ wil!!! Ik zou zeggen: run forest, run! Zeg tegen man dat je het nu weet van hem en zijn zus, en dat je de scheiding aan gaat vragen. Dit gaat niet meer goedkomen.
appelientjex wijzigde dit bericht op 31-07-2017 13:56
0.23% gewijzigd