Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Hysterisch gedrag vind ik trouwens ook wanneer iemand hier met een hulpvraag komt, mensen het onderwerp kapen, zich niets meer van de oorspronkelijke hulpvraag aantrekken, maar vooral hun gelijk willen schreeuwen.

Beste TO, ik wens je veel sterkte met het oplossen van jouw probleem. Ik heb niet de indruk dat er hier veel mensen zijn die zich daar druk om maken.
grenada wijzigde dit bericht op 02-05-2021 17:38
26.17% gewijzigd
Timetraveler schreef:
02-05-2021 17:32
Als dat geen verkrachting is wat dan wel? Je kan toch bevriezen van de schrik?
Ja, dat kan goed. Heel normale reactie.
PizzaVreter schreef:
02-05-2021 17:31
Jij maakt de hele situatie zwart wit en alles of niets, zoals er wel meer doen hier. Nergens rekening mee houdend, gewoon vanuit de heup schieten en iedereen die dat niet doet proberen af te branden om je gelijk te halen.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 20:40
Reden: Quote verwijderd
13.75% gewijzigd
PizzaVreter schreef:
02-05-2021 17:32
Heel wat, zegt namelijk veel over haar partner.
Want? Het is gewoon een woord. Een discussie over een woord vind ik de plank misslaan. Het gaat er om wat er gebeurd is en wat het doet met TO. Het maakt geen hol uit welk woord je daar aan koppelt. Ja, alleen in de rechtbank. Maar daar zijn we niet.
TO; luister naar jezelf en jouw gevoel. Kan je hem nauwelijks om je heen verdragen? Stuur hem (tijdelijk) weg. Dat is dan een kans voor hem een grens van je te respecteren. Je mag tijd nemen hiervoor hoor. Laat je niet aanpraten dat jij je aanstelt want dat is sowieso niet zo. Je mag hierbij voelen wat je voelt.
Loekie12345 schreef:
02-05-2021 17:34
Nou eerlijk gezegd vind ik het wel een probleem als TO nu een soort verkrachtingsverhaal wordt aangepraat, terwijl daar misschien geen sprake van was. Dat kan haar verwerkingsproces echt heel erg beïnvloeden. Wel gaan we inderdaad een beetje off topic.

Geen idee of TO tot zo ver heeft meegelezen overigens. Ik denk in ieder geval dat ze haar antwoord heeft gekregen dat ze zich niet aanstelt en dat ze zich daarbij niet hoeft te schamen als ze zich rot voelt.

TO, ik hoop dat je een fijne manier vindt om ermee om te gaan en dat je iemand hebt met wie je hierover kunt praten.
Wij delen dezelfde mening. Maar om hier nou een discussie te beginnen over een woord.... sjonge. Mensen slaan de plank mis. Waar gaat dit nog over. En maar roepen dat TO serieus genomen moet worden. Ze doen het tegenovergestelde.
Doggo schreef:
02-05-2021 17:36
Want? Het is gewoon een woord. Een discussie over een woord vind ik de plank misslaan. Het gaat er om wat er gebeurd is en wat het doet met TO. Het maakt geen hol uit welk woord je daar aan koppelt. Ja, alleen in de rechtbank. Maar daar zijn we niet.

Het is een woord dat een misdaad omschrijft ja.
Je man is te ver gegaan, daarover hoef je niet aan jezelf te twijfelen. Ik hoop dat je je man duidelijk kunt maken dat dit de eerste en laatste keer is dat hij dit deed. Voor jezelf moet je nadenken of jij je nog op je gemak kunt voelen in deze relatie, of je hem ooit nog kunt vertrouwen.
Zou TO ooit nog reageren?
leeg
Je bent verkracht.
Loekie12345 schreef:
02-05-2021 17:21
Hoeveel info heb je nodig? Ga er maar eens in de rechtbank bijzitten om te kijken wat er aan zo'n uitspraak vooraf gaat. Als een vrouw anoniem op internet typt dat haar man seks met haar had terwijl ze niet wilde, betekent dat nog niet automatisch dat hij een verkrachter is. Nogmaals, dat is een heel zware beschuldiging.

En nee ik ga er niet vanuit dat ze liegt, ik beschuldig haar nergens van. Maar het is niet onze plek om hem te bestempelen als zo iets zwaars.
Wat is hij dan wel?
Am Yisrael Chai!
Sjulia schreef:
02-05-2021 17:37
TO; luister naar jezelf en jouw gevoel. Kan je hem nauwelijks om je heen verdragen? Stuur hem (tijdelijk) weg. Dat is dan een kans voor hem een grens van je te respecteren. Je mag tijd nemen hiervoor hoor. Laat je niet aanpraten dat jij je aanstelt want dat is sowieso niet zo. Je mag hierbij voelen wat je voelt.
Zit niet zo te manipuleren joh. Haar gevoel hoeft niet jouw gevoel te zijn. Waarom trek jij dit soort topics altijd volledig naar je toe?
rosanna08 schreef:
02-05-2021 17:23
als je oorzaak en gevolg zegt in een verhaal als van TO, leg je de schuld bij TO
Dat doet ze ook. TO had haar man niet af mogen wijzen en omdat ze dat wel steeds doet ("koude afwijzing") is ze nu voor straf verkracht. Had ze haar benen maar op tijd moeten spreiden voor de baas.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
02-05-2021 17:46
Dat doet ze ook. TO had haar man niet af mogen wijzen en omdat ze dat wel steeds doet ("koude afwijzing") is ze nu voor straf verkracht. Had ze haar benen maar op tijd moeten spreiden voor de baas.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 20:42
Reden: Ongepast
7.87% gewijzigd
smulrol schreef:
02-05-2021 17:45
Zit niet zo te manipuleren joh. Haar gevoel hoeft niet jouw gevoel te zijn. Waarom trek jij dit soort topics altijd volledig naar je toe?
Uh ze zegt zelf dat ze hem niet om zich kan verdragen hoor. Het draait hier om haar. Niet om jou of mij.
Cateautje schreef:
02-05-2021 17:47
Wat bedoel je dan wel met oorzaak en gevolg? En waarom noem je de mensen die het verkrachting noemen dan "extreem feministisch"? Is er in jouw universum dan een oorzaak waardoor het legitiem is om als man je pik in een vrouw's kut te steken die dat niet wil?
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 20:42
7.39% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Loekie12345 schreef:
02-05-2021 17:24
Nee. De definitie van verkrachting is 'het seksueel binnendringen van het lichaam onder dwang.'

Dat is toch echt wat anders.
wat heeft TO's man volgens jou dan gedaan als hij niet haar lichaam seksueel is binnengedrongen onder dwang? Een lekker potje gevreeën?
Am Yisrael Chai!
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:04
[...]
Dus dat geeft de man het recht een vrouw te verkrachten,...echt bah bah en nog eens bah
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 20:21
Reden: quote verwijderd
58.45% gewijzigd
Cateautje schreef:
02-05-2021 17:27

Een misdaad, welke dan ook, is natuurlijk geen wedstrijdje en kan er nooit sprake zijn van erger of minder erg!

Iemand met 1 messteek om het leven brengen is net zo gruwelijk als iemand met 30 messteken om het leven brengen, het resultaat is nl exact hetzelfde.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 20:43
12.56% gewijzigd
smulrol schreef:
Ik denk eerder dat de mensen die wat TO is overkomen aan het "downplayen" zijn aan het manipuleren zijn. Want onddanks dat we in 2021 leven, krijgen vrouwen nog altijd mee "dat ze niet moeilijk moeten doen" als ze voor zichzelf opkomen.
smulrol schreef:

Djiez, TO geeft zelf aan dat ze haar man niet om zich heen kan hebben. Waarom vecht jij iets uit op zo'n precair topic?
[.
..]

Weet de viva mod hier wel wat victem blaming is?

Denk overigens niet dat TO hier nog snel gaat reageren. Hoop dat zij en haar man een weg vinden om hiermee om te gaan, of een goede regeling voor hun baby kunnen treffen wanneer ze besluit van hem te scheiden. Wat ik overigens best zou begrijpen na zo’n breuk in het vertrouwen.
trien30 wijzigde dit bericht op 02-05-2021 21:42
78.31% gewijzigd
loisnvt schreef:
02-05-2021 17:57
Een misdaad, welke dan ook, is natuurlijk geen wedstrijdje en kan er nooit sprake zijn van erger of minder erg!

Iemand met 1 messteek om het leven brengen is net zo gruwelijk als iemand met 30 messteken om het leven brengen, het resultaat is nl exact hetzelfde.
Er is een zeer essentieel verschil tussen 1 messteek en 30 messteken, een uitermate groot verschil.
Cateautje schreef:
02-05-2021 18:05
Er is een zeer essentieel verschil tussen 1 messteek en 30 messteken, een uitermate groot verschil.
Het maakt wat er gebeurd is niet minder erg voor de ene messteek.
Cateautje schreef:
02-05-2021 18:05

Duh, inderdaad, 29 stuks om precies te zijn, maar wat is je punt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven