Man gaat over mijn grens
zondag 2 mei 2021 om 14:54
Beste vivavrouwen,
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.
Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...
Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?

zondag 2 mei 2021 om 17:24
Daarom zeg ik ook ik heb een hekel aan dat wijf. Dat gene over na de "maar" komt de waarheid.
Ik ben niet rascisitisch maar...
Het is verkrachting maar....

zondag 2 mei 2021 om 17:24
Nee. De definitie van verkrachting is 'het seksueel binnendringen van het lichaam onder dwang.'
Dat is toch echt wat anders.
zondag 2 mei 2021 om 17:26
Dat is wat er is gebeurd zij wilde geen sex en hij heeft doorgezet. Verstijfen, niet weten hoe te reageren is behoorlijk normaal bij een verkrachting.Loekie12345 schreef: ↑02-05-2021 17:24Nee. De definitie van verkrachting is 'het seksueel binnendringen van het lichaam onder dwang.'
+1000
Het verhaal van TO spreekt zonder meer voor zich.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Deze woorden nooit geschreven.PizzaVreter schreef: ↑02-05-2021 17:24Daarom zeg ik ook ik heb een hekel aan dat wijf. Dat gene over na de "maar" komt de waarheid.
Ik ben niet rascisitisch maar...
Het is verkrachting maar....
nee hoor, TO heeft niet meegewerkt, heeft nee gezegd en hij is toch haar lichaam binnengedrongen. Dat is wel degelijk verkrachtingLoekie12345 schreef: ↑02-05-2021 17:24Nee. De definitie van verkrachting is 'het seksueel binnendringen van het lichaam onder dwang.'
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

zondag 2 mei 2021 om 17:27
Je lichaam is van jou, jij bent de enige die bepaalt of er sex zal plaatsvinden of niet. Een relatie geeft die ander geen recht op je lichaam, je bent niemands bezit. Bevalt dat die ander niet dan gaat hij maar weg. Er is geen excuus voor verkrachting.
"Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap".
Misselijkmakend.
"Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap".
Misselijkmakend.
whateffa wijzigde dit bericht op 02-05-2021 17:30
27.38% gewijzigd
zondag 2 mei 2021 om 17:29
Dit is wat je letterlijk eerder hebt geschreven:
De waarheid komt ook bij jou na de maar...Ik praat het niet goed, echt niet, maar na een aantal afwijzingen in een best wel belastende periode is hij zwaar over de schreef gegaan in een dronken bui.

zondag 2 mei 2021 om 17:30
In hoeverre er sprake van dwang was, dat wordt helemaal niet voldoende duidelijk uit de post. Dat is echt een heel gecompliceerde kwestie jongens. Nee zeggen en het dan toch doen is absoluut niet ok, maar er is dan gewoonweg niet automatisch sprake van verkrachting.PizzaVreter schreef: ↑02-05-2021 17:26Dat is wat er is gebeurd zij wilde geen sex en hij heeft doorgezet. Verstijfen, niet weten hoe te reageren is behoorlijk normaal bij een verkrachting.

zondag 2 mei 2021 om 17:31
dat is maar deel van mijn post en aldus gemakkelijk uit de context te rukken, zoals jij nu doet.PizzaVreter schreef: ↑02-05-2021 17:29Dit is wat je letterlijk eerder hebt geschreven:
De waarheid komt ook bij jou na de maar...

zondag 2 mei 2021 om 17:32
Als dat geen verkrachting is wat dan wel? Je kan toch bevriezen van de schrik?Loekie12345 schreef: ↑02-05-2021 17:30In hoeverre er sprake van dwang was, dat wordt helemaal niet voldoende duidelijk uit de post. Dat is echt een heel gecompliceerde kwestie jongens. Nee zeggen en het dan toch doen is absoluut niet ok, maar er is dan gewoonweg niet automatisch sprake van verkrachting.
zondag 2 mei 2021 om 17:33
ze heeft nee gezegd, de rest maakt niet meer uit en welk excuus wie dan ook voor hem verzint, hij is over haar grenzen gegaan. De rest is niet van belang.Loekie12345 schreef: ↑02-05-2021 17:30In hoeverre er sprake van dwang was, dat wordt helemaal niet voldoende duidelijk uit de post. Dat is echt een heel gecompliceerde kwestie jongens. Nee zeggen en het dan toch doen is absoluut niet ok, maar er is dan gewoonweg niet automatisch sprake van verkrachting.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

zondag 2 mei 2021 om 17:33
Loekie12345 schreef: ↑02-05-2021 17:30In hoeverre er sprake van dwang was, dat wordt helemaal niet voldoende duidelijk uit de post. Dat is echt een heel gecompliceerde kwestie jongens. Nee zeggen en het dan toch doen is absoluut niet ok, maar er is dan gewoonweg niet automatisch sprake van verkrachting.

zondag 2 mei 2021 om 17:34
Nou eerlijk gezegd vind ik het wel een probleem als TO nu een soort verkrachtingsverhaal wordt aangepraat, terwijl daar misschien geen sprake van was. Dat kan haar verwerkingsproces echt heel erg beïnvloeden. Wel gaan we inderdaad een beetje off topic.
Geen idee of TO tot zo ver heeft meegelezen overigens. Ik denk in ieder geval dat ze haar antwoord heeft gekregen dat ze zich niet aanstelt en dat ze zich daarbij niet hoeft te schamen als ze zich rot voelt.
TO, ik hoop dat je een fijne manier vindt om ermee om te gaan en dat je iemand hebt met wie je hierover kunt praten.