Man geeft graag geld uit

17-01-2022 18:11 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal niet zo gauw veranderen.
boobie77 wijzigde dit bericht op 18-09-2022 13:05
97.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
20-01-2022 07:50
Zo een relatie is ook prima! En mijn vriend doet al die dingen die jij ook op noemt. (Alles laten vallen voor ons, samen klussen, samen over de hond praten enz). Hij bemoeit zich alleen niet met de financiën. Het boeit hem geen rochel. Denkt niet eens aan consequenties. En tuurlijk zijn al die woorden of cadeautjes niet belangrijk. Ik vind daden ook belangrijker. Maar het voelt 5 jaar lang toch best speciaal (nu denk ik af en toe "ja ja, nou weet ik het wel, haha).
Maar dat is toch super onaantrekkelijk?

En het interesseert hem wel degelijk. Hij wil namelijk meer dan 10.000 euro uitgeven van jullie geld dat jullie niet hebben voor zijn eigen plezier. Dan interesseert geld je wel hoor.

Ik zou er op afknappen. Ik hou namelijk van mannen die ook financieel voor me willen zorgen (en ik voor hem natuurlijk). En dan niet met een kettinkje van een tientje maar door een toekomst op te bouwen met me en over consequenties na te denken. Het voelt voor mij juist speciaal dat hij zijn eventuele behoeftes (mijn vriend zou vast ook wel een dure snelle auto willen ofzo maar doet dat niet omdat hij het gezinsbelang belangrijker vind) opzij zet voor zijn gezin (niet zijn kinderen maar wel die van mij).

En dat niet nadenken over consequenties uit zich dus ook in 66(!) Km te hard rijden op een motor. Hij had zichzelf of een ander wel dood kunnen rijden. En als hij zich dood rindt... wie betaalt dan de lening bij je ouders af?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft nogal moeite met het gezinsleven gehad. Het gaat steeds beter. Maar ja, ik heb wel vaker getwijfeld. We moeten ons allebei aanpassen om het werkend te houden. En de vraag is of dat werkt voor de lange termijn. Dat zal moeten blijken.
Tot nu toe maakt hij me zielsgelukkig (op de momenten na die me doen twijfelen).

En wat gezamenlijke interesses betreft. Tsja, wij praten uiteraard ook over de kinderen en de huisdieren samen. Maar we zijn geen vrienden in de zin van "we praten samen over auto's/ vrachtwagens/ motoren of spiritualiteit (mijn hobby). Ik had het leuk gevonden om een gezamenlijke hobby te hebben. Zijn ex ging altijd mee naar auto weekenden. Zij vond dat leuk. Ik moet er niet aan denken. Zij waren goede vrienden. Maar de passie was er al snel uit.
Ik zie het met een vriendin van me. Haar ex was haar beste vriend. Maar de passie was er snel uit. Nu heeft ze een man waar ze totaal geen gesprek mee kan voeren (terwijl zij enorm graag de diepte in gaat) maar ze vrijen de sterren van de hemel al anderhalf jaar bijna dagelijks. En ze klussen samen en doen romantische dingen. De is gelukkiger dan ooit. En of het dan op lange termijn werkt is dan de vraag. Maar het geluk is er nu. En dat neemt niemand ze af.
Voor iedereen werkt het weer anders. Laten we dat gewoon respecteren.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
20-01-2022 08:36
Maar dat is toch super onaantrekkelijk?

En het interesseert hem wel degelijk. Hij wil namelijk meer dan 10.000 euro uitgeven van jullie geld dat jullie niet hebben voor zijn eigen plezier. Dan interesseert geld je wel hoor.

Ik zou er op afknappen. Ik hou namelijk van mannen die ook financieel voor me willen zorgen (en ik voor hem natuurlijk). En dan niet met een kettinkje van een tientje maar door een toekomst op te bouwen met me en over consequenties na te denken. Het voelt voor mij juist speciaal dat hij zijn eventuele behoeftes (mijn vriend zou vast ook wel een dure snelle auto willen ofzo maar doet dat niet omdat hij het gezinsbelang belangrijker vind) opzij zet voor zijn gezin (niet zijn kinderen maar wel die van mij).

En dat niet nadenken over consequenties uit zich dus ook in 66(!) Km te hard rijden op een motor. Hij had zichzelf of een ander wel dood kunnen rijden. En als hij zich dood rindt... wie betaalt dan de lening bij je ouders af?
Ben ik helemaal met je eens. En daarom zit het me ook echt wel dwars dat hij dit doet en kwak ik het op een forum. Alleen zet ik hem er niet voor aan de kant (nog).
BOOBIE77 schreef:
20-01-2022 08:39
Hij heeft nogal moeite met het gezinsleven gehad. Het gaat steeds beter. Maar ja, ik heb wel vaker getwijfeld. We moeten ons allebei aanpassen om het werkend te houden. En de vraag is of dat werkt voor de lange termijn. Dat zal moeten blijken.
Tot nu toe maakt hij me zielsgelukkig (op de momenten na die me doen twijfelen).

En wat gezamenlijke interesses betreft. Tsja, wij praten uiteraard ook over de kinderen en de huisdieren samen. Maar we zijn geen vrienden in de zin van "we praten samen over auto's/ vrachtwagens/ motoren of spiritualiteit (mijn hobby). Ik had het leuk gevonden om een gezamenlijke hobby te hebben. Zijn ex ging altijd mee naar auto weekenden. Zij vond dat leuk. Ik moet er niet aan denken. Zij waren goede vrienden. Maar de passie was er al snel uit.
Ik zie het met een vriendin van me. Haar ex was haar beste vriend. Maar de passie was er snel uit. Nu heeft ze een man waar ze totaal geen gesprek mee kan voeren (terwijl zij enorm graag de diepte in gaat) maar ze vrijen de sterren van de hemel al anderhalf jaar bijna dagelijks. En ze klussen samen en doen romantische dingen. De is gelukkiger dan ooit. En of het dan op lange termijn werkt is dan de vraag. Maar het geluk is er nu. En dat neemt niemand ze af.
Voor iedereen werkt het weer anders. Laten we dat gewoon respecteren.
Maar wat jij niet lijkt te beseffen is dat je zowel dagelijks de sterren van de hemel kan neuken en gezamenlijke interesses hebben.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft hem niet aan te kant te zetten, maar je kunt wel gewoon je grenzen stellen. Die lening aan je ouders is blijkbaar al afgesloten en die motor al gekocht, maar je kunt hem wel vertellen dat je niet meer wil dat hij van de spaarrekening leent. Die extra's voor de motor koopt hij dan maar als deze lening is afbetaald (inclusief het geld dat hij al van de spaarrekening gehaald heeft) en hij daar gewoon zelf voor heeft gespaard. Het is toch te gek voor woorden dat hij net zoiets groots voor zichzelf heeft gekocht en dan maar door blijft gaan met kopen terwijl jij je zorgen maakt of er straks nog wel spaargeld is.

En verder blijf ik erbij dat ik de financiën zou scheiden. Waarbij ik persoonlijk de boodschappen en de hypotheek gewoon gezamenlijke kosten vind, ook al wonen je kinderen er ook en eten je kinderen mee.

Niemand zegt dat jij de relatie moet verbreken, maar je lijkt wel heel erg bang om grenzen te trekken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
20-01-2022 08:57
Maar wat jij niet lijkt te beseffen is dat je zowel dagelijks de sterren van de hemel kan neuken en gezamenlijke interesses hebben.
Dat zal inderdaad. Dat besef ik me nog niet. Maar er zijn weinig mannen die zich verdiepen in spiritualiteit, gevoelens en handwerken. Haha. Ik val nou eenmaal op doeners. Ik vind gevoelige mannen niet aantrekkelijk. En dan heb ik al mazzel een man te hebben die me niet voor gek verklaart als ik over zielen praat en communiceer met gene zijde. Hij heeft zelf ook gaves maar weigert er iets mee te doen. Hij vindt het eng. Dat is zijn goed recht.
En mocht ik een aantrekkelijke man tegenkomen die leeft vanuit zijn ziel en volwassen/ verantwoordelijkheid draagt weet ik pas dat het allemaal kan.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
20-01-2022 07:54
Ik denk niet dat je mijn teksten goed gelezen hebt. Wij redden ons financieel wel. En ik leef zuinig. Alleen de motor is een dingetje.

Maar goed, de volgende stap is die nieuwe (tweedehands) auto voor mij. En is het weer recht getrokken.
Ik heb heel goed gelezen. Jullie hebben 4300 euro. Daarvan blijft 200 euro over voor hem voor zakgeld en 200 euro aan noodzakelijke kosten die jij aan de kinderen/cadeaus/andere reserveringen uitgeeft, soms uit eten. Kortom, vrijwel geen zakgeld voor jou en wel voor hem. Bovendien gaat een deel van de huishoudpot ook nog eens naar zijn hobby's dus per saldo krijgt hij 400 voor de leuk en jij maar ietsje. Ik zeg niet dat jullie het niet redden, jullie verdelen het oneerlijk en per saldo doen jullie onverstandige dingen met het gezamenlijk spaargeld. En eigenlijk redden jullie het trouwens niet want er wordt spaargeld afgesnoept én er wordt een flink bedrag geleend (!).

En ik zie nu je laatste posts, je draait nogal. Tja, open dan geen topic als er niks aan de hand is.
macarinata wijzigde dit bericht op 20-01-2022 10:40
23.22% gewijzigd
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
20-01-2022 09:14
Dat zal inderdaad. Dat besef ik me nog niet. Maar er zijn weinig mannen die zich verdiepen in spiritualiteit, gevoelens en handwerken. Haha. Ik val nou eenmaal op doeners. Ik vind gevoelige mannen niet aantrekkelijk. En dan heb ik al mazzel een man te hebben die me niet voor gek verklaart als ik over zielen praat en communiceer met gene zijde. Hij heeft zelf ook gaves maar weigert er iets mee te doen. Hij vindt het eng. Dat is zijn goed recht.
En mocht ik een aantrekkelijke man tegenkomen die leeft vanuit zijn ziel en volwassen/ verantwoordelijkheid draagt weet ik pas dat het allemaal kan.
Oke dit is mij te zweverig.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, mocht je als vent ooit het idee hebben dat je vriendin aan je twijfelt. Laat haar dan een topic op Viva openen. Dan draait ze als een blad in de wind en ben je weer de ideale man.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
20-01-2022 08:39
Hij heeft nogal moeite met het gezinsleven gehad. Het gaat steeds beter. Maar ja, ik heb wel vaker getwijfeld. We moeten ons allebei aanpassen om het werkend te houden. En de vraag is of dat werkt voor de lange termijn. Dat zal moeten blijken.
Tot nu toe maakt hij me zielsgelukkig (op de momenten na die me doen twijfelen).

En wat gezamenlijke interesses betreft. Tsja, wij praten uiteraard ook over de kinderen en de huisdieren samen. Maar we zijn geen vrienden in de zin van "we praten samen over auto's/ vrachtwagens/ motoren of spiritualiteit (mijn hobby). Ik had het leuk gevonden om een gezamenlijke hobby te hebben. Zijn ex ging altijd mee naar auto weekenden. Zij vond dat leuk. Ik moet er niet aan denken. Zij waren goede vrienden. Maar de passie was er al snel uit.
Ik zie het met een vriendin van me. Haar ex was haar beste vriend. Maar de passie was er snel uit. Nu heeft ze een man waar ze totaal geen gesprek mee kan voeren (terwijl zij enorm graag de diepte in gaat) maar ze vrijen de sterren van de hemel al anderhalf jaar bijna dagelijks. En ze klussen samen en doen romantische dingen. De is gelukkiger dan ooit. En of het dan op lange termijn werkt is dan de vraag. Maar het geluk is er nu. En dat neemt niemand ze af.
Voor iedereen werkt het weer anders. Laten we dat gewoon respecteren.
Jullie zijn niet gelukkig zo en dat weet je zelf ook wel. Je vriend wil liever zijn vrije leventje voortzetten zonder een gezin om voor te zorgen. En jij wil een partner die loyaal is.
Jullie hebben allebei niet wat je wil en maken elkaar ongelukkig.

Ik denk dat de enige oplossing is om de relatie te verbreken. Hij kan dan met zijn vriend bezig zijn met hun hobby en dure motoren kopen wanneee hij maar wil. Aangezien de kinderen niet van hem zijn, heeft hij daar geen verantwoordelijkheid voor.

Jij zal op eigen benen moeten leren staan en ik denk dat het verstandig is om in therapie te gaan om te leren waarom je in een relatie zo over jezelf laat heenwalsen. Het komt allemaal niet erg evenwichtig over. Zorg ervoor dat je meer vertrouwen in jezelf krijgt zodat je stabiliteit kan creëren voor je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
20-01-2022 09:14
Dat zal inderdaad. Dat besef ik me nog niet. Maar er zijn weinig mannen die zich verdiepen in spiritualiteit, gevoelens en handwerken. Haha. Ik val nou eenmaal op doeners. Ik vind gevoelige mannen niet aantrekkelijk. En dan heb ik al mazzel een man te hebben die me niet voor gek verklaart als ik over zielen praat en communiceer met gene zijde. Hij heeft zelf ook gaves maar weigert er iets mee te doen. Hij vindt het eng. Dat is zijn goed recht.
En mocht ik een aantrekkelijke man tegenkomen die leeft vanuit zijn ziel en volwassen/ verantwoordelijkheid draagt weet ik pas dat het allemaal kan.
Precies dezelfde interesses hebben vind ik zelf ook niet zo belangrijk, maar wel dat de ander zijn best doet om zich in jouw hobby's en interesses tot een bepaald niveau te verdiepen. Mijn vriend houdt van voetbal, ik niet, maar als zijn favoriete club een belangrijke wedstrijd speelt (en hij kijkt het niet met vrienden), dan kijk ik wel mee. En hij luistert ook als ik enthousiast ben over mijn hobby's en interesses.

Dat je gevoelige mannen niet aantrekkelijk vind, vind ik dan weer totaal onbegrijpelijk haha. Maargoed, ieder zijn ding. Het lijkt me wel moeilijker om samen te leven met een ongevoelige man.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
20-01-2022 08:39
Hij heeft nogal moeite met het gezinsleven gehad. Het gaat steeds beter. Maar ja, ik heb wel vaker getwijfeld. We moeten ons allebei aanpassen om het werkend te houden. En de vraag is of dat werkt voor de lange termijn. Dat zal moeten blijken.
Tot nu toe maakt hij me zielsgelukkig (op de momenten na die me doen twijfelen).

En wat gezamenlijke interesses betreft. Tsja, wij praten uiteraard ook over de kinderen en de huisdieren samen. Maar we zijn geen vrienden in de zin van "we praten samen over auto's/ vrachtwagens/ motoren of spiritualiteit (mijn hobby). Ik had het leuk gevonden om een gezamenlijke hobby te hebben. Zijn ex ging altijd mee naar auto weekenden. Zij vond dat leuk. Ik moet er niet aan denken. Zij waren goede vrienden. Maar de passie was er al snel uit.
Ik zie het met een vriendin van me. Haar ex was haar beste vriend. Maar de passie was er snel uit. Nu heeft ze een man waar ze totaal geen gesprek mee kan voeren (terwijl zij enorm graag de diepte in gaat) maar ze vrijen de sterren van de hemel al anderhalf jaar bijna dagelijks. En ze klussen samen en doen romantische dingen. De is gelukkiger dan ooit. En of het dan op lange termijn werkt is dan de vraag. Maar het geluk is er nu. En dat neemt niemand ze af.
Voor iedereen werkt het weer anders. Laten we dat gewoon respecteren.
Omdat het bij je vriendin gebeurt hoeft het niet standaard te zijn he...

Mijn vriend en ik houden van formule 1 (of tenminste door hem ben ik fan geworden). We kunnen een heel weekend naar qualificaties kijken, sturen elkaar berichten door over formule 1 etc. Verder is onze hond en trainen daarmee onze passie en klussen zijn we ook altijd samen mee bezig. En er is niks mis met onze passie hoor. De vonken vliegen er van af. Het is niet of/of he.
Alle reacties Link kopieren
ibbeltje12 schreef:
20-01-2022 10:20
Precies dezelfde interesses hebben vind ik zelf ook niet zo belangrijk, maar wel dat de ander zijn best doet om zich in jouw hobby's en interesses tot een bepaald niveau te verdiepen. Mijn vriend houdt van voetbal, ik niet, maar als zijn favoriete club een belangrijke wedstrijd speelt (en hij kijkt het niet met vrienden), dan kijk ik wel mee. En hij luistert ook als ik enthousiast ben over mijn hobby's en interesses.

Dat je gevoelige mannen niet aantrekkelijk vind, vind ik dan weer totaal onbegrijpelijk haha. Maargoed, ieder zijn ding. Het lijkt me wel moeilijker om samen te leven met een ongevoelige man.
Nou dit wilde ik nou net typen. Ik hou heel erg van planten. Mijn vriend wist daar niks van. Maar hij luistert altijd naar mijn plantenverhalen en hij herkent alle planten nu en vertelt er zelfs over op zijn werk (en hij is aannemer dus weinig vrouwen daar). Ook heeft hij een vitrinekast voor me omgebouwd als platenkast en gaat hij nu een tropisch regenwoud terrarium voor me in een muur bouwen. En dan luistert hij naar wat daar voor nodig is. Of als hij bij een klus iets moet slopen of ontruimen en hij ziet iets wat volgens hem handig is voor mijn planten (of planten zelf) dan neemt hij het voor me mee.

Ik had niks met auto's. Hij keek altijd formule 1 terwijl ik bezig was met andere dingen. En dan vertelde hij daar heel enthousiast over. En dan als het een keer spannend was dan keek ik mee. En hij kan het heel goed uitleggen dus nu snap ik ook het werkt. En zijn enthousiasme is over gesprongen. Ik tel de dagen af tot de eerste formule 1 wedstrijd.

En spiritueel... ik weet niet wat je daar onder verstaat maar ik verdiep me daar ook in. En daarover klets ik tegen mijn vriend. We hebben samen wel eens gemediteerd en zijn begonnen aan tantra. Hij staat er in ieder geval voor open om het te proberen. Soms kijken we samen een filmpje dat ik interessant vind.

Wij houden van elkaar en vinden elkaars interesses dus ook belangrijk. Niet alles vinden we zelf ook leuk. Ik ben zelf bijvoorbeeld niet zo een voetbal fan. Maar ik luister aandachtig als mijn vriend over voetbal vertelt en ik verdiep me er daardoor ook in. Dat wil niet zeggen dat ik ook altijd meekijk maar we tonen gewoon interesse voor elkaars hobby's.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
20-01-2022 09:14
Dat zal inderdaad. Dat besef ik me nog niet. Maar er zijn weinig mannen die zich verdiepen in spiritualiteit, gevoelens en handwerken. Haha. Ik val nou eenmaal op doeners. Ik vind gevoelige mannen niet aantrekkelijk. En dan heb ik al mazzel een man te hebben die me niet voor gek verklaart als ik over zielen praat en communiceer met gene zijde. Hij heeft zelf ook gaves maar weigert er iets mee te doen. Hij vindt het eng. Dat is zijn goed recht.
En mocht ik een aantrekkelijke man tegenkomen die leeft vanuit zijn ziel en volwassen/ verantwoordelijkheid draagt weet ik pas dat het allemaal kan.
Je vind gevoelige mannen niet aantrekkelijk, maar tegelijkertijd zoek je een gevoelige man.
Snap jij jezelf nog wel eigenlijk?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 20:41
Ik bedoel wat klussen betreft. Maar ook warme sfeer.
Geldzorgen is niet warmpjes inderdaad. Dit is ook wel de laatste kans die hij op het gebied van financiën krijgt.
Hij heeft zojuist zijn beste vriend gezegd dat hij geen snowboard abonnement neemt omdat hij een gezin heeft waarvoor hij verantwoordelijkheden voor heeft. Ik hoop dat dat zo blijft.
Moest hij dat van jou zeggen tegen zijn vriend?
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 21:18
Of geeft je een kettinkje en een roos met Valentijn? Of vraagt iedere dag hoe je dag was? Of zegt iedere dag hoe mooi je bent en hoe gelukkig hij zich mag prijzen met een vrouw als jou? Of geeft je bijna dagelijks nog vlinders in je buik?

Tuurlijk is het leuk als het totaalplaatje ook nog volwassen met geld om kon gaan. Maar ik ben het nog niet tegen gekomen.
Je wilt dus een bewonderaar in plaats van een gelijkwaardige partner.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
20-01-2022 10:34

Wij houden van elkaar en vinden elkaars interesses dus ook belangrijk. Niet alles vinden we zelf ook leuk. Ik ben zelf bijvoorbeeld niet zo een voetbal fan. Maar ik luister aandachtig als mijn vriend over voetbal vertelt en ik verdiep me er daardoor ook in. Dat wil niet zeggen dat ik ook altijd meekijk maar we tonen gewoon interesse voor elkaars hobby's.
oh, wij hebben dat veel minder, we hebben allebei totaal verschillende hobbies. En we accepteren van elkaar, dat we nooit daar hetzelfde over zullen denken/leuk vinden.
Maar we denken hetzelfde over onze kinderen, geld, wat is belangrijk? Hoe sta je in de wereld etc.
We praten eigenlijk nooit over onze hobbies (en heel eerlijk, zo interessant is mijn sport niet voor een buitenstaander. Daarover klets ik wel tijdens het sporten). Maar wel over het leven, relaties, de wereld om ons heen, actualiteiten, dingen op het werk (vaak ook niet erg interessant als je de mensen niet goed kent), etcetc. Nooit uitgepraat. Maar we delen geen hobbies
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
19-01-2022 23:06
Het gaat mij niet om die kerel, maar om to die aangeeft dat ze geen vrienden zijn, want geen gezamenlijke interesses. Maar hij neukt wel de sterren van de hemel en adoreert haar.

Ik constateer dan dat als dat minder wordt er werkelijk niets meer is dat hen bindt. Dat is zo’n smalle basis dat het vrij raar is als dat over 5 jaar nog staat. Temeer nu to ook nog zijn moeder moet gaan spelen mbt de financiën.
Ze houden het zo al drie jaar vol maar denk dat op een gegeven moment het leeftijdsverschil wel gaat opspelen. Zij gaat al richting 50 en geloof mij dan gaat een vrouw een hele andere fase in en wordt dat sterren van de hemel neuken ineens een stuk minder interessant.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
20-01-2022 08:05
En het is lief dat jullie je zorgen maken over onze financiën maar augustus is het weet afbetaald. Belasting teruggave, vakantiegeld en energie teruggave en het is weer terugbetaald. Maar goed, ik ben het met jullie eens dat we gewoon hadden moeten wachten tot september met een eventuele motor.
De reden dat ik dit zo doe is omdat ik een goed excuus nodig had van zijn dure garage af te komen. Waarvan ik nu inzie dat ik geen excuus nodig had.

Teruggave van energie zou ik dit jaar niet op rekenen. Just saying.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
20-01-2022 08:05
En het is lief dat jullie je zorgen maken over onze financiën maar augustus is het weet afbetaald. Belasting teruggave, vakantiegeld en energie teruggave en het is weer terugbetaald. Maar goed, ik ben het met jullie eens dat we gewoon hadden moeten wachten tot september met een eventuele motor.
De reden dat ik dit zo doe is omdat ik een goed excuus nodig had van zijn dure garage af te komen. Waarvan ik nu inzie dat ik geen excuus nodig had.
Bizar om te zien hoe jij je hier in allerlei bochten wringt om het goed te praten en je begint ook tegenstrijdig te worden in je berichten.

Denk niet dat hier iemand boeit hij jij en je vriend leven, wij hebben daar geen last van. Maar je opent een topic waarin je aangeeft dat jij wel last hebt van je vriend met zijn gat in zijn hand.
Je kan ook gewoon een slotje op dit topic gooien en nooit meer komen klagen over je vriend, krijg je ook geen reacties die je liever niet wil lezen.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
20-01-2022 08:15
Maar eerst eens mijn kinderen volgend jaar een goede vakantie geven. Ik ben ook opgegroeid met mooie reizen. Mijn kinderen verdienen dat ook.
Jij bent denk ik het luxe paardje hier en dan trek je bepaalde figuren aan.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
20-01-2022 08:36
Maar dat is toch super onaantrekkelijk?

En het interesseert hem wel degelijk. Hij wil namelijk meer dan 10.000 euro uitgeven van jullie geld dat jullie niet hebben voor zijn eigen plezier. Dan interesseert geld je wel hoor.

Ik zou er op afknappen. Ik hou namelijk van mannen die ook financieel voor me willen zorgen (en ik voor hem natuurlijk). En dan niet met een kettinkje van een tientje maar door een toekomst op te bouwen met me en over consequenties na te denken. Het voelt voor mij juist speciaal dat hij zijn eventuele behoeftes (mijn vriend zou vast ook wel een dure snelle auto willen ofzo maar doet dat niet omdat hij het gezinsbelang belangrijker vind) opzij zet voor zijn gezin (niet zijn kinderen maar wel die van mij).

En dat niet nadenken over consequenties uit zich dus ook in 66(!) Km te hard rijden op een motor. Hij had zichzelf of een ander wel dood kunnen rijden. En als hij zich dood rindt... wie betaalt dan de lening bij je ouders af?
En niet vergeten de shit die de kinderen krijgen omdat ze in zijn testament staan.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
20-01-2022 08:39
Hij heeft nogal moeite met het gezinsleven gehad. Het gaat steeds beter. Maar ja, ik heb wel vaker getwijfeld. We moeten ons allebei aanpassen om het werkend te houden. En de vraag is of dat werkt voor de lange termijn. Dat zal moeten blijken.
Tot nu toe maakt hij me zielsgelukkig (op de momenten na die me doen twijfelen).

En wat gezamenlijke interesses betreft. Tsja, wij praten uiteraard ook over de kinderen en de huisdieren samen. Maar we zijn geen vrienden in de zin van "we praten samen over auto's/ vrachtwagens/ motoren of spiritualiteit (mijn hobby). Ik had het leuk gevonden om een gezamenlijke hobby te hebben. Zijn ex ging altijd mee naar auto weekenden. Zij vond dat leuk. Ik moet er niet aan denken. Zij waren goede vrienden. Maar de passie was er al snel uit.
Ik zie het met een vriendin van me. Haar ex was haar beste vriend. Maar de passie was er snel uit. Nu heeft ze een man waar ze totaal geen gesprek mee kan voeren (terwijl zij enorm graag de diepte in gaat) maar ze vrijen de sterren van de hemel al anderhalf jaar bijna dagelijks. En ze klussen samen en doen romantische dingen. De is gelukkiger dan ooit. En of het dan op lange termijn werkt is dan de vraag. Maar het geluk is er nu. En dat neemt niemand ze af.
Voor iedereen werkt het weer anders. Laten we dat gewoon respecteren.
Oke weet gelijk naar wat voor soort coaches jij gaat.
Alle reacties Link kopieren
Lorem_Ipsum schreef:
20-01-2022 10:03
Nou ja, mocht je als vent ooit het idee hebben dat je vriendin aan je twijfelt. Laat haar dan een topic op Viva openen. Dan draait ze als een blad in de wind en ben je weer de ideale man.
:-D
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat TO seksueel verslaafd is aan deze man en dat ken ik helaas en is hardnekkig, zo hardnekkig dat je alles goedpraat wat niet goed te praten is.

Afkicken is de enige remedie om weer eens helder te kunnen denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven