Man geeft graag geld uit

17-01-2022 18:11 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal niet zo gauw veranderen.
boobie77 wijzigde dit bericht op 18-09-2022 13:05
97.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Financieel uit elkaar trekken.
Alleen een gemeenschappelijke rekening voor de vaste lasten en boodschappen met een verdeelsleutel over wie hoeveel inbrengt. Sparen doe je apart als je geen overeenstemming hebt over het doel.
Verder alles gescheiden houden. Ook wel zo duidelijk omdat hij niet de vader is van jouw kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Pioen00 schreef:
20-01-2022 11:23
Financieel uit elkaar trekken.
Alleen een gemeenschappelijke rekening voor de vaste lasten en boodschappen met een verdeelsleutel over wie hoeveel inbrengt. Sparen doe je apart als je geen overeenstemming hebt over het doel.
Verder alles gescheiden houden. Ook wel zo duidelijk omdat hij niet de vader is van jouw kinderen.
Dat wil ze niet en het was een list om van de garage af te komen.

Spiritueel gezien is mensen manipuleren niet goed voor de ziel. Oh wacht die spirituele centra's vullen hun zakken juist door mensen te manipuleren.

Ik denk dat deze twee mensen elkaar echt verdienen. Match made in heaven of beter gezegd in het universum.
Alle reacties Link kopieren
Avelie schreef:
20-01-2022 10:11
Jullie zijn niet gelukkig zo en dat weet je zelf ook wel. Je vriend wil liever zijn vrije leventje voortzetten zonder een gezin om voor te zorgen.
Ik neem toch aan dat de biologische vader en moeder financieel voor die kinderen moeten zorgen? Dat is niet iets wat je bij vriend hoeft neer te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-01-2022 11:27
Dat wil ze niet en het was een list om van de garage af te komen.

Spiritueel gezien is mensen manipuleren niet goed voor de ziel. Oh wacht die spirituele centra's vullen hun zakken juist door mensen te manipuleren.

Ik denk dat deze twee mensen elkaar echt verdienen. Match made in heaven of beter gezegd in het universum.
Het lijkt me verstandiger om geld en het bovenaardse een beetje uit elkaar te houden :-D
Alle reacties Link kopieren
Pioen00 schreef:
20-01-2022 11:35
Ik neem toch aan dat de biologische vader en moeder financieel voor die kinderen moeten zorgen? Dat is niet iets wat je bij vriend hoeft neer te leggen.
Ja dat vind ik ook. Het verbaast me dat TO zo'n groot beslag legt op het geld van haar vriend. Het lijkt me toch dat je zelf voor je kinderen en voor jezelf zorgt en dit niet overlaat aan een vriendje?
Alle reacties Link kopieren
Avelie schreef:
20-01-2022 11:43
Ja dat vind ik ook. Het verbaast me dat TO zo'n groot beslag legt op het geld van haar vriend. Het lijkt me toch dat je zelf voor je kinderen en voor jezelf zorgt en dit niet overlaat aan een vriendje?
Ze wilde een nieuw gezin. En biologische vader draagt weinig bij.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-01-2022 10:54
oh, wij hebben dat veel minder, we hebben allebei totaal verschillende hobbies. En we accepteren van elkaar, dat we nooit daar hetzelfde over zullen denken/leuk vinden.
Maar we denken hetzelfde over onze kinderen, geld, wat is belangrijk? Hoe sta je in de wereld etc.
We praten eigenlijk nooit over onze hobbies (en heel eerlijk, zo interessant is mijn sport niet voor een buitenstaander. Daarover klets ik wel tijdens het sporten). Maar wel over het leven, relaties, de wereld om ons heen, actualiteiten, dingen op het werk (vaak ook niet erg interessant als je de mensen niet goed kent), etcetc. Nooit uitgepraat. Maar we delen geen hobbies
Zo is het bij ons wel ja. Ik noem dat dat 'partners' en geen 'vrienden'. Maar misschien dat ik dat verkeerd benoem.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-01-2022 11:46
Ze wilde een nieuw gezin. En biologische vader draagt weinig bij.
Maar hij wil dit niet, zo blijkt nu. Een gezin stamp je niet zomaar uit de grond met een nieuw vriendje, zo werkt het niet.
Alle reacties Link kopieren
DingDong schreef:
19-01-2022 23:43
Maar waarom is het zo belangrijk dat gezamenlijke interesses hebt? Je kan samen lachen, vrijen, huilen en steunen en als je dan gek op elkaar bent dan ben je er toch. Waarom heb je samen een hobby nodig als je gewoon genoeg contact met elkaar hebt, en seks is een prima smeermiddel.

Natuurlijk heeft iedereen wel relaties om zich heen waar je je vraagtekens bij kan zetten maar daar tegenover staan er genoeg stelletjes die misschien alle vakjes kunnen aftikken maar ook na 5 jaar al gaan scheiden.

Niet. Het is in mijn ogen wel belangrijk dat je je relatie ondanks dat omschrijft als 'vrienden' En vrienden doen, wat jij verder beschrijft, in mijn ogen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
20-01-2022 08:39
Hij heeft nogal moeite met het gezinsleven gehad. Het gaat steeds beter. Maar ja, ik heb wel vaker getwijfeld. We moeten ons allebei aanpassen om het werkend te houden. En de vraag is of dat werkt voor de lange termijn. Dat zal moeten blijken.
Tot nu toe maakt hij me zielsgelukkig (op de momenten na die me doen twijfelen).

En wat gezamenlijke interesses betreft. Tsja, wij praten uiteraard ook over de kinderen en de huisdieren samen. Maar we zijn geen vrienden in de zin van "we praten samen over auto's/ vrachtwagens/ motoren of spiritualiteit (mijn hobby). Ik had het leuk gevonden om een gezamenlijke hobby te hebben. Zijn ex ging altijd mee naar auto weekenden. Zij vond dat leuk. Ik moet er niet aan denken. Zij waren goede vrienden. Maar de passie was er al snel uit.
Ik zie het met een vriendin van me. Haar ex was haar beste vriend. Maar de passie was er snel uit. Nu heeft ze een man waar ze totaal geen gesprek mee kan voeren (terwijl zij enorm graag de diepte in gaat) maar ze vrijen de sterren van de hemel al anderhalf jaar bijna dagelijks. En ze klussen samen en doen romantische dingen. De is gelukkiger dan ooit. En of het dan op lange termijn werkt is dan de vraag. Maar het geluk is er nu. En dat neemt niemand ze af.
Voor iedereen werkt het weer anders. Laten we dat gewoon respecteren.

Klussen samen is ook een gezamenlijke hobby/bezigheid he.
En vrienden doen dingen samen, praten niet over auto's of zaken

Wederom, wat een bijzonder beeld heb jij van dingen/relaties.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
20-01-2022 08:57
Maar wat jij niet lijkt te beseffen is dat je zowel dagelijks de sterren van de hemel kan neuken en gezamenlijke interesses hebben.

En op het moment dat al die sterren van die hemel afgeneukt zijn, om wat voor reden dan ook, is het wel fijn als je gewoon nog het gevoel hebt vrienden te zijn, ook zonder gezamenlijke interesses.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-01-2022 10:54
oh, wij hebben dat veel minder, we hebben allebei totaal verschillende hobbies. En we accepteren van elkaar, dat we nooit daar hetzelfde over zullen denken/leuk vinden.
Maar we denken hetzelfde over onze kinderen, geld, wat is belangrijk? Hoe sta je in de wereld etc.
We praten eigenlijk nooit over onze hobbies (en heel eerlijk, zo interessant is mijn sport niet voor een buitenstaander. Daarover klets ik wel tijdens het sporten). Maar wel over het leven, relaties, de wereld om ons heen, actualiteiten, dingen op het werk (vaak ook niet erg interessant als je de mensen niet goed kent), etcetc. Nooit uitgepraat. Maar we delen geen hobbies

Mijn man en ik delen eigenlijk ook geen hobbies. Ik ben ooit de sport gaan doen die hij ook deed, en dat was gezellig, maar door pijnklachten lukt me dat niet meer. Ik vind er ook niets aan om lang naar te kijken, maar begrijp hem hier nu wel beter in.

Maar onze interesses kunnen naast elkaar bestaan. Als hij sport kijkt, zit ik gezellig naast hem te lezen, bijvoorbeeld. Gewoon bij elkaar zijn zonder per se te praten is al fijn.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-01-2022 13:42
En op het moment dat al die sterren van die hemel afgeneukt zijn, om wat voor reden dan ook,
en die tijd komt, want na een tijdje ken je elkaar net zo goed als dat je jezelf kent
Alle reacties Link kopieren
Avelie schreef:
20-01-2022 11:43
Ja dat vind ik ook. Het verbaast me dat TO zo'n groot beslag legt op het geld van haar vriend. Het lijkt me toch dat je zelf voor je kinderen en voor jezelf zorgt en dit niet overlaat aan een vriendje?

Dan vind jij de verdeling dus verder goed. Vriend heeft alle geld voor zichzelf, behalve wat hij kwijt is voor huishouden en huis, TO geeft haar geld uit aan haar kinderen en verder niets.

Hmm
Ik snap je punt, maar het zou mijn verdeling niet zijn. Niet vanwege de kinderen, maar ik heb liever een relatie, waarin je allebei ongeveer hetzelfde uit kunt geven aan jezelf en je dus niet komt dat de één rustig op vakantie zou kunnen en de ander niet, want geen geld (en in dit geval: moet ook nog voor 3 betalen)

Ook financieel vind ik een relatie geven en nemen.
Later is nu
Avelie schreef:
20-01-2022 11:43
Ja dat vind ik ook. Het verbaast me dat TO zo'n groot beslag legt op het geld van haar vriend. Het lijkt me toch dat je zelf voor je kinderen en voor jezelf zorgt en dit niet overlaat aan een vriendje?
Zonder vriendje geen droomhuis.
lilalinda schreef:
20-01-2022 10:54
oh, wij hebben dat veel minder, we hebben allebei totaal verschillende hobbies. En we accepteren van elkaar, dat we nooit daar hetzelfde over zullen denken/leuk vinden.
Maar we denken hetzelfde over onze kinderen, geld, wat is belangrijk? Hoe sta je in de wereld etc.
We praten eigenlijk nooit over onze hobbies (en heel eerlijk, zo interessant is mijn sport niet voor een buitenstaander. Daarover klets ik wel tijdens het sporten). Maar wel over het leven, relaties, de wereld om ons heen, actualiteiten, dingen op het werk (vaak ook niet erg interessant als je de mensen niet goed kent), etcetc. Nooit uitgepraat. Maar we delen geen hobbies
Het gaat er mij ook meer om dat je samen wat deelt. Hoeft niet per se een hobby te zijn. Maar ik zie hier echt een hele smalle basis. Neuken en complimentjes zit snor, maar vervolgens zitten ze in hele andere levensfases met hele andere behoeften, hebben ze duidelijk hele andere denkbeelden over financiën, ze gaan apart van elkaar op vakantie, enz.

Kijk, dat je niet altijd bij elkaar bent en ook dingen zelf doet, dat is alleen maar gezond denk ik. Maar helemaal niets samen?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
20-01-2022 15:01
Het gaat er mij ook meer om dat je samen wat deelt. Hoeft niet per se een hobby te zijn. Maar ik zie hier echt een hele smalle basis. Neuken en complimentjes zit snor, maar vervolgens zitten ze in hele andere levensfases met hele andere behoeften, hebben ze duidelijk hele andere denkbeelden over financiën, ze gaan apart van elkaar op vakantie, enz.

Kijk, dat je niet altijd bij elkaar bent en ook dingen zelf doet, dat is alleen maar gezond denk ik. Maar helemaal niets samen?
Dat zegt allemaal niets hoor. Als je echt goed bij elkaar past qua persoonlijkheid en je deelt de belangrijkste kernwaarden en toekomstvisie, dan kan dat al basis genoeg zijn.

Dan kun je prima in verschillende levensfasen zitten, hele andere hobby's en interesses hebben en los van elkaar op vakantie gaan.

Ik vind dat een stevigere basis dan zo'n koppel die allebei verzot is op de triathlon. Vervolgens breekt er eentje zijn heup en valt alle gelijkenis in één klap weg.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
20-01-2022 14:20
Dan vind jij de verdeling dus verder goed. Vriend heeft alle geld voor zichzelf, behalve wat hij kwijt is voor huishouden en huis, TO geeft haar geld uit aan haar kinderen en verder niets.

Hmm
Ik snap je punt, maar het zou mijn verdeling niet zijn. Niet vanwege de kinderen, maar ik heb liever een relatie, waarin je allebei ongeveer hetzelfde uit kunt geven aan jezelf en je dus niet komt dat de één rustig op vakantie zou kunnen en de ander niet, want geen geld (en in dit geval: moet ook nog voor 3 betalen)

Ook financieel vind ik een relatie geven en nemen.
Mee eens. Op zich betaal ik samen met mijn ex de belangrijkste dingen voor mijn kinderen. En van d'r kinderbijslag koop ik kleding. Maar cadeautjes, uitjes, vakanties, boodschappen etc betalen mijn vriend en ik gewoon. Hij verdient wat meer dan mij. Dus soms betaalt hij zelfs nog meer dan ik. En dat verwacht ik helemaal niet van hem. Hij doet dat gewoon uit zichzelf. Ik mag daar niet "raar" over doen volgens hem. Ik ben toch ?in vrouw en de kinderen horen bij mij. Inmiddels na bijna 4 jaar zijn het weliswaar mijn kinderen maar ook zijn stiefkinderen. Mijn kinderen bellen eerder hem als mij als ze iets willen, bijvoorbeeld ergens opgehaald worden. Want hij is gekke henkie en hij zegt nooit nee. Het is zelfs zo dat als de vader van mijn kinderen tegen een opvoedprobleem aanloopt dat hij mij even vraagt om mijn vriend aan de lijn te geven... zodat hij even advies aan hem kan vragen (mijn vriend heeft volwassen kinderen en meer ervaring met pubers) zodat ie even kan overleggen.

Ik vind het heel wat als je je kinderen als kostenpost van jezelf wegschrijft. De kinderen horen gewoon bij mij en inmiddels ook bij hem. Als wij uit elkaar zouden gaan dan zouden ze denk ik nog vaak bij hem zitten. Hij is gewoon soort van mede ouder geworden. En de vriendin van mijn ex ook. Ik bel haar ook wel eens om iets te overleggen omdat ik vind dat ik sommige dingen makkelijker met haar kan bespreken dan met mijn ex

Als je kiest voor een partner met kinderen en je gaat samenwonen dan ga je deel uitmaken van een gezin. Ook financieel. Als je dat niet wilt dan moet je blijven latten.

Wat nou als to en haar vriend nog een kind zouden krijgen samen? Zouden de kosten van dat kind dan wel voor hun samen zijn bij een uitje en de kosten voor haar kinderen alleen bij haar? In mijn ogen best wel bizar
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 21:18
Of geeft je een kettinkje en een roos met Valentijn? Of vraagt iedere dag hoe je dag was? Of zegt iedere dag hoe mooi je bent en hoe gelukkig hij zich mag prijzen met een vrouw als jou? Of geeft je bijna dagelijks nog vlinders in je buik?
Lieverd, dat zijn geen bonusdingen, dat is normaal in een relatie, dat je aardig en attent bent naar elkaar toe.
Tuurlijk is het leuk als het totaalplaatje ook nog volwassen met geld om kon gaan. Maar ik ben het nog niet tegen gekomen.
Je doet alsof het een dingetje is, maar dat is het niet. "Oh ja alleen wat onvolwassen met geld" maar het is groter dan dat. Hij trekt een spoor van vernieling aan rare keuzes ermee.

En je hebt nog steeds niet geantwoord waarom hij dat potje van zijn vorige baas niet aan kon spreken voor de kosten aan jullie huis maar dat nu ineens wel kan (voor die motor nadat hij het eerst van jullie gezamenlijke spaar wilde trekken?
Alle reacties Link kopieren
Potje van de vorige baas, ik hoop dat dat toch geen afgekocht pensioen is? Heremetijd.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
17-01-2022 18:16
Je vriend klinkt eerder als een meeloper dan iemand die graag geld uitgeeft.
Waarom moet hij meedoen als een vriend een nieuwe sport gaat doen? Waarom kan hij niet zelf een nieuwe sport gaan doen en dat die vriend meedoet? Enz.
Dit.
Als die vriend als voorbeeld een klassieke Bentley koopt, heeft die man een drang om mee te doen. Bang om buiten de boot te vallen?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
    lotus77 schreef:
    20-01-2022 18:27
    Lieverd, dat zijn geen bonusdingen, dat is normaal in een relatie, dat je aardig en attent bent naar elkaar toe.

    Je doet alsof het een dingetje is, maar dat is het niet. "Oh ja alleen wat onvolwassen met geld" maar het is groter dan dat. Hij trekt een spoor van vernieling aan rare keuzes ermee.

    En je hebt nog steeds niet geantwoord waarom hij dat potje van zijn vorige baas niet aan kon spreken voor de kosten aan jullie huis maar dat nu ineens wel kan (voor die motor nadat hij het eerst van jullie gezamenlijke spaar wilde trekken?
    Dat. Hij heeft de middelen, maar gebruikt liever die van een ander.

    En waarom jouw motor verkocht moest worden om die van hem te financieren (ipv dat jij het geld van je eigen motor krijgt).
    En vooral ook hoe het in vredesnaam kan gebeuren dat die motor wel weg is, maar niet betaald. Ja, een lulverhaal over een erfenis die niet loskomt, Dat slaat toch helemaal nergens op, een motor (ver)kopen op de pof? Ik zou dat zaakje voor geen cent vertrouwen.
    .
    Alle reacties Link kopieren
    impala schreef:
    21-01-2022 00:05
      Dat. Hij heeft de middelen, maar gebruikt liever die van een ander.

      En waarom jouw motor verkocht moest worden om die van hem te financieren (ipv dat jij het geld van je eigen motor krijgt).
      En vooral ook hoe het in vredesnaam kan gebeuren dat die motor wel weg is, maar niet betaald. Ja, een lulverhaal over een erfenis die niet loskomt, Dat slaat toch helemaal nergens op, een motor (ver)kopen op de pof? Ik zou dat zaakje voor geen cent vertrouwen.

      Ja, dit snap ik ook niet helemaal. Je hebt al minder geld aan jezelf uit te geven en dan gaat het geld dat van jou is naar zijn motor?

      Verder klinkt het alsof de 'koper' (eerder een ontvanger) van de motor zit te wachten tot z'n oma doodgaat, zodat hij je dan kan betalen. Is nog maar de vraag of en hoeveel hij erft, natuurlijk. Sowieso, ligt oma op sterven of is ze nog topfit. Raar iets.
      Later is nu
      Alle reacties Link kopieren
      Motor terughalen natuurlijk. Maar ja, de ziel van zijn oma (als ze al bestaat) was zo heerlijk aan het verbinden met die van TO. Daarom geeft ze een motor gratis weg.
      Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
      Alle reacties Link kopieren
      Macarinata schreef:
      21-01-2022 12:18
      Motor terughalen natuurlijk. Maar ja, de ziel van zijn oma (als ze al bestaat) was zo heerlijk aan het verbinden met die van TO. Daarom geeft ze een motor gratis weg.
      Denk eerder dat TO verslaafd is aan zijn toverstafje tussen zijn benen.

      Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
      Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

      Terug naar boven