Man geeft liefdesverklaring, en nu?

21-07-2008 20:02 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben nieuw, en vraag meteen om advies

Al heel lang (6 jaar) vind ik iemand erg leuk, toendertijd hij nog een jongen en ik een meisje, ondertussen beiden 'volwassen'. En voor mij was het toen zo'n verliefdheid op afstand, hij kende mij nog niet.

Hij leek altijd onbereikbaar, en ik heb er nooit iets mee gedaan, bang voor de afwijzing. In die 6 jaar zijn we bevriend geraakt en spreken we elkaar af en toe (we hebben samen in het buitenland gewerkt). Afgelopen weekend hadden we een reunie met de collega's van ons werk in het buitenland. Er is heel wat drank doorheen gegaan, en het was erg gezellig. Op stap kwam hij naar me toe met de mededeling dat ie me o zo leuk vind, (hij stond het stotterend te vertellen) enzovoorts enzovoorts (een verhaal van 15 minuten). Ik was helemaal met stomheid geslagen en heb niks geantwoord behalve 'je bent dronken'. Aan het einde van de avond zei hij dat hij wanneer hij me weer ziet me helemaal plat gaat zoenen (ook daar wist ik weer niks op te zeggen).

Het is een jongen die heel erg verlegen is (zeggen de mensen die hem ook kennen) en dat hij het er nu uit durfde te gooien doordat er drank in zat. De volgende dag in een sms nam hij het een beetje terug, hij zei iets in de trant van: hoop dat ik me niet teveel voor schut heb gezet, het kwam nogal verwarrend over etc. En toen was het een beetje afgedaan.

Ik durf hem mijn gevoelens niet te vertellen. Heb ze altijd in gehouden maar door zijn openbaring heb ik iets van 'jaaaa ik wil het je zeggen'. Maar ik ben erg bang dat hij gewoon dronken was, en er niks van meende. En dan loop ik een blauwtje, en is de vriendschap ook over. Denken jullie dat hij het meent, en wat zou ik moeten doen? Hem sturen dat ik ook wat voor hem voel? Of maar laten...

Bedankt voor het advies..

xxx
Oh Funky! Je gevoel is volgens mij gewoon wederzijds hoor!! Dat kan niet anders! Dat ie het een beetje terugnam in zijn sms is gewoon omdat ie verlegen is en omdat jouw reactie tijdens die avond natuurlijk waarschijnlijk niet was wat ie wilde horen . Waarom stuur je hem niet een smsje (of bel je hem) om te vragen of ie een keertje wat met je gaat drinken? En dan begin je die avond er gewoon een beetje over (over wat er was gebeurd). Als je dan voorzichtig laat doorschemeren dat jij hem eigenlijk ook wel heel leuk vindt, dan kan het volgens mij niet meer stuk!
Ik zou ook vragen of hij wil afspreken. Een manier om het onderwerp aan te kaarten is misschien ook wel: Weet je dat ik jou vroeger heel erg leuk vond? En dan vertellen wat je precies leuk aan hem vond. Dat zal hem zelfvertrouwen geven, en het geeft je ook gelegenheid om als de avond leuk verloopt te zeggen dat je hem nog steeds leuk vond en dat je blij was met zijn dronken ontboezeming. Leuk zo'n romance! Succes!
Als je dronken bent vertel je toch juist de waarheid? Dat hij het een beetje terugnam zal vooral wel gene zijn geweest, ik zou er mooi voor gaan! Veel succes!
Samen dronken worden en je tong uit je mond zoenen.

Ik denk ook dat het gêne kan zijn dat 'ie terugkrabbelt. Only one way to find out.
Ga ervoor!!
We have a winnerrrr!

Geen gein, dit is bingo.
Ja joh! Zeker weten
Ach, je kunt toch gewoon vragen wat hij er nou van meende ?? Niks mis mee. Als hij terugkrabbelt, lach je erom. Als hij toegeeft, kun jij ook toegeven. No big deal!
Yes!! Love is in the air, toedoedoedoedoe.. LOVE IS IN THE AIR!!!
Om een kort verhaal lang te maken...
quote:sweetcandy schreef op 21 juli 2008 @ 21:26:

Ach, je kunt toch gewoon vragen wat hij er nou van meende ?? Niks mis mee. Als hij terugkrabbelt, lach je erom. Als hij toegeeft, kun jij ook toegeven. No big deal!Ik zou hem er niet te snel naar vragen: als hij echt zo verlegen is is hij bang een blauwtje te lopen en zal hij terugkrabbelen, ook als hij het wel meende. Het lijkt me hier beter dat jij eerst laat merken hem wel te zien zitten, dan durft hij eerder eerlijk te zijn.
Neem de stap, en wees eerlijk. Ik schat de kans dat het wederzijds is bijzonder groot in, maar als hij echt een vriend van je is, is er toch nog steeds geen man overboord? Waarom zou het het einde van de vriendschap zijn? Sec bekeken zijn jullie nu waarschijnlijk ook niet oprecht in jullie vriendschap omdat jullie beiden meer voor elkaar voelen dan tot nu toe uitgesproken. Dus... gooi de boel op tafel, en eigenlijk zie ik er alleen maar mooie dingen van gebeuren!
Om een kort verhaal lang te maken...
Hallo iedereen! Heel erg bedankt voor de reacties Het heeft me moed en hoop gegeven en ik heb hem gesms't of hij zin heeft om samen een avond af te spreken... En nu is het wachten op een reactie, die tot nu toe nog niet is gekomen (na een uur)... Dus ik blijf gespannen, en hoop op een goede afloop. Nu voelt het even alsof het een niet zo'n positieve afloop gaat krijgen. Maarja, hij heeft vast ook meer te doen, en ik ben op dit moment even de wanhopige vrouw ;)
Goed joh! Dapper dat je dat hebt voorgesteld. Misschien is hij een heel lange en heftige rondedans aan het doen? Of gewoon aan het sporten ofzo, kan natuurlijk ook. Hou ons op de hoogte!
Ga ervoor!

Dronken mensen spreken vaak de waarheid!
Inderdaad drank smeert je tong.... dan komt er nog weleens iets uit, wat je normaal niet durft te zeggen.... maar wel meent.

Goed gedaan Funky & laat je weten hoe de avond was?
Als er een avond komt doe ik dat zeker :D

Helaas nog niks van het mannen-front... Ik hoop het zo, maar begin nu bang te worden. Vervelend is dat wachten toch...
Aaaaaaah dames! Goed nieuws!!!!

Hij stuurt net terug dat het hem leuk lijkt, en hij zegt: dan viel wat ik zaterdag heb gezegd dus wel in goede aarde? ;)

Ik ben héél erg blij, en ik hou jullie op de hoogte!

xx
Goed nieuws!

Heel veel succes op jullie date,

Dit zit wel goed!
geluk alleen maakt niet gelukkig
quote:Funky_On_Tha_Floor schreef op 21 juli 2008 @ 23:10:

Aaaaaaah dames! Goed nieuws!!!!

Hij stuurt net terug dat het hem leuk lijkt, en hij zegt: dan viel wat ik zaterdag heb gezegd dus wel in goede aarde? ;)

Ik ben héél erg blij, en ik hou jullie op de hoogte!

xx

Muts!!!

Volgens mij was jij de enige die er nog aan twijfelde.

Aaah, da's echt leuk! Ik vind het echt een schattig verhaal: komt vast goed Zo zie je maar wat er (niet) gebeurt als je allebei je mond zou houden

Veel plezier !!
Wat fijn voor je!!! Ik vind het ook een heeerlijk verhaal!

Geniet ervan zaterdag en we duimen allemaal voor je dat de avond Funky on tha Floor eindigt!
Ik bedoel natuurlijk de dansvloer he?
Ohhhh, wat een heerlijk verhaal! Romantisch!!

*vangt bruidsboeket*
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven