Man heeft mij bedrogen

01-04-2017 13:26 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft mij een tijdje terug bedrogen.

We kennen elkaar 9 jaar. We zijn de ouders van een kindje van 1,5 jaar.

Tussen Kerst en Oudjaar is hij gaan skiën met enkele vrienden. Dat vond ik als jonge moeder best moeilijk, maar heb ik hem wel ‘gegund’. Tijdens de laatste dag zijn ze uitgegaan, hebben ze wat gedronken en zijn ze een groep vrouwen tegengekomen, waarmee ze samen zijn uitgegaan. Hij heeft één van die vrouwen terug meegenomen naar zijn hotelkamer en heeft er seks mee gehad. Een verklaring kan hij niet geven. Het was een dronken fout, een slippertje, “het betekende niets”.

Hij is thuisgekomen van het tripje, heeft gedoucht en heeft alles direct opgebiecht. Mijn eerste reactie was dat ik niet wilde dat hij ons verliet. Hij weende, ik ben rond zijn hals gevlogen en ik heb hem getroost. Ik heb een maand lang mijn stinkende best gedaan voor hem. Nu ben ik vooral kwaad. Als ik denk aan wat hij met haar gedaan heeft, wordt ik lichamelijk onwel. Ik twijfel nu of ik wel verder wil met hem.

Het ergste vind ik dat we gelukkig waren toen hij mij bedrogen heeft. We zouden nog op een roze wolk moeten zitten. We hebben een koophuis, een vaste job en een fijn gezin. Hij heeft alles op het spel gezet, en waarvoor? Voor één “leuke” avond, die niets betekende.

Ik probeer mijn best te doen, vooral voor mijn kindje, maar ik weet niet hoe lang ik dit nog volhoud.

Ik hoop hier vooral mijn gedachten te ordenen.
quote:Dymphnatam schreef op 01 april 2017 @ 13:27:

Huh? Dit heb ik toch al eerder gelezen?

En tussen Kerst en Oudjaar is iets langer dan een maand gelden, hoor...

Ja, ik herken dit verhaal ook.

Of het lijkt er ontzettend op.

Kan ook.
quote:Tussen Kerst en Oudjaar is hij gaan skiën met enkele vrienden. Dat vond ik als jonge moeder best moeilijk

Waarom?

quote:Hij is thuisgekomen van het tripje, heeft gedoucht en heeft alles direct opgebiecht. Mijn eerste reactie was dat ik niet wilde dat hij ons verliet. Hij weende, ik ben rond zijn hals gevlogen en ik heb hem getroost.Ook hier: waarom?
quote:S-Groot schreef op 01 april 2017 @ 14:07:quote:Hij is thuisgekomen van het tripje, heeft gedoucht en heeft alles direct opgebiecht. Mijn eerste reactie was dat ik niet wilde dat hij ons verliet. Hij weende, ik ben rond zijn hals gevlogen en ik heb hem getroost.Ook hier: waarom?Snap ik ook niet. Zijn geweten is gesust en jij zit met de gebakken peren.
Ik zou het mijn partner best wel kunnen vergeven kunnen hangt natuurlijk wel af hoe hij ermee gaat maar een aantal stevige gesprekken zouden er echt wel volgen en ik moet er zelf ook wel geloof in hebben dat het een incident is.
Het is gebeurd. Je kan er een heel groot issue van maken, dan verlaat je hem. Anders kappen met die gedachten en gewoon doorgaan. Wat wil je nu nog dat hij doet? Vertrouwen moet weer groeien.

Hij had gewoon zn mond moeten houden.
Huh?

Hij hangt zijn janneman in een ander en jij doet je stinkende best om hem te behouden?

Zo zeg dat klinkt behoeftig.

Ga je dood als die man er niet is? Je komt echt een beetje bijzonder op mij over.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 01 april 2017 @ 14:30:

Ga je dood als die man er niet is? Je komt echt een beetje bijzonder op mij over.ben je nou echt zo afgestompt dat je dat niet begrijpt in deze situatie?
quote:Antoon69 schreef op 01 april 2017 @ 14:32:

[...]

ben je nou echt zo afgestompt dat je dat niet begrijpt in deze situatie?

Ga een ander zoeken Antoon,begin anders eens bij jouw partner met je venijn.

Dramkont.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Oké, dus hij gaat vreemd en jij gaat je best doen voor hem??!?! Omgekeerde wereld volgens mij. Hij moet juist bang zijn dat JIJ niet weggaat en HIJ moet zijn best doen, niet jij!!!!

Wakker worden!!!
Als je relatie een flinke deuk heeft opgelopen en je besluit om er toch voor te gaan dan is het vrij natuurlijk dat je juist dan je uiterste best doet, het moet zeker in deze situatie natuurlijk wel van 2 kanten komen de man moet natuurlijk ook heel erg zijn uiterste best doen dat is niet helemaal duidelijk hoe manlief er mee omgegaan is
quote:S-Groot schreef op 01 april 2017 @ 14:07:quote:Tussen Kerst en Oudjaar is hij gaan skiën met enkele vrienden. Dat vond ik als jonge moeder best moeilijk

Waarom?

quote:Hij is thuisgekomen van het tripje, heeft gedoucht en heeft alles direct opgebiecht. Mijn eerste reactie was dat ik niet wilde dat hij ons verliet. Hij weende, ik ben rond zijn hals gevlogen en ik heb hem getroost.Ook hier: waarom?

1. Ik vind het sowieso moeilijk dat hij alleen (met vrienden) weggaat, maar nu ik moeder ben nog meer. Misschien zijn de meningen hierover verdeeld, maar ik vind dat je binnen een huwelijk moet gaan reizen met zijn twee (zeker als je kinderen hebt).

2. Ik wilde hem gewoon niet kwijt en ik wilde dat alles bij het oude bleef. Ik was vooral verdrietig en was bang alles kwijt te raken. Nu begrijp ik het zelf niet zo goed meer.
quote:peecee schreef op 01 april 2017 @ 13:54:

Je maakt er een drama van.....na 9 jaar wil zo man eens iets anders......adem halen en verder gaan.Wat ben ik blij dat ik zo niet in het leven sta.
quote:Leontien_ schreef op 01 april 2017 @ 14:39:

[...]

Ik wilde hem gewoon niet kwijt en ik wilde dat alles bij het oude bleef. Ik was vooral verdrietig en was bang alles kwijt te raken. Nu begrijp ik het zelf niet zo goed meer.

Dan zou ik beginnen met hem dat te zeggen.

Je kan wel uit angst om te verliezen langs jezelf stappen maar uiteindelijk (zoals je nu merkt) verlies jij daar jezelf dus mee. Tijd om open kaart te spelen en aan hem hoe hij daar mee omgaat. En als hij net zo gek is op jou als jij op hem reageert hij fair want het is zijn bedrog, zijn keuze en dus zijn het ook zijn gevolgen.

[...]

1. Ik vind het sowieso moeilijk dat hij alleen (met vrienden) weggaat, maar nu ik moeder ben nog meer. Misschien zijn de meningen hierover verdeeld, maar ik vind dat je binnen een huwelijk moet gaan reizen met zijn twee (zeker als je kinderen hebt).

Daar hebben jullie het nooit over gehad voor het trouwen en kinderen krijgen? Hebben jullie wel dezelfde verwachtingen van het huwelijk?

2. Ik wilde hem gewoon niet kwijt en ik wilde dat alles bij het oude bleef. Ik was vooral verdrietig en was bang alles kwijt te raken. Nu begrijp ik het zelf niet zo goed meer.

Niets is bij het oude omdat hij een bom onder jullie huwelijk af heeft laten gaan. Hij zou die gene moeten zijn die bang is alles kwijt te raken niet jij. Ik wens je veel sterkte.

Dat krijg je nou van eerlijk opbiechten. Beter had hij zijn mond gehouden als het toch niets betekende.
quote:khemam schreef op 01 april 2017 @ 14:47:

[...]

Niets is bij het oude omdat hij een bom onder jullie huwelijk af heeft laten gaan. Hij zou die gene moeten zijn die bang is alles kwijt te raken niet jij. Ik wens je veel sterkte.

Precies.
quote:Pluisi schreef op 01 april 2017 @ 14:26:

Het is gebeurd. Je kan er een heel groot issue van maken, dan verlaat je hem. Anders kappen met die gedachten en gewoon doorgaan. Wat wil je nu nog dat hij doet? Vertrouwen moet weer groeien.

Hij had gewoon zn mond moeten houden.

Toen hij het net verteld had was is er rotsvast van overtuigd dat we er samen zouden uitkomen, nu weet ik niets meer zeker.

Ik weet zelfs niet of ik wil dat we verder gaan.

Hij heeft seks gehad met een vrouw die hij twee uur kende op een moment dat we het goed hadden. Wat gebeurt er als we door een mindere periode gaan? Wat gebeurt er met vrouwen die hij beter kent? Hij werkt in een groot bedrijf en hij ziet dagelijks vrouwen. Ik kan toch nooit zeker zijn dat er niets meer gaat gebeuren?

[...]

Dat maakt, denk ik, dat de verhoudingen scheef liggen.

Hij heeft liggen rotzooien dus hij moet de boel weer zien te lijmen. En dat is niet door het jou jankend te vertellen!
Je bent zelf een theepot
quote:Leontien_ schreef op 01 april 2017 @ 14:49:

[...]

Toen hij het net verteld had was is er rotsvast van overtuigd dat we er samen zouden uitkomen, nu weet ik niets meer zeker.

Ik weet zelfs niet of ik wil dat we verder gaan.

Hij heeft seks gehad met een vrouw die hij twee uur kende op een moment dat we het goed hadden. Wat gebeurt er als we door een mindere periode gaan? Wat gebeurt er met vrouwen die hij beter kent? Hij werkt in een groot bedrijf en hij ziet dagelijks vrouwen. Ik kan toch nooit zeker zijn dat er niets meer gaat gebeuren?Dat lijken me goede zaken om met hem over te praten.
Je bent zelf een theepot
Jouw vertrouwen in hem is weg, dan is de basis onder een relatie dus ook weg.

Stel de man anders voor om samen bij iemand te gaan praten. Want als jij echt met hem verder wilt dan zal jij uiteindelijk wat aan jouw vertrouwen moeten doen en hij moet sowieso wat met zijn gedrag. Ik zou daar dus een 'sparringspartner" (relatie coach) naast zetten.

[...]

1. Als je dat werkelijk vindt waarom trouw je met een man die het daar niet mee eens is?

2. Die houding van je heeft de poort wagenwijd opengezet voor hem om vreemd te gaan. Nooit bang zijn een man te verliezen want die angst is alles wat dat type man nodig heeft om rond te wippen.
quote:_X_ schreef op 01 april 2017 @ 15:01:

[...]

1. Als je dat werkelijk vindt waarom trouw je met een man die het daar niet mee eens is?

2. Die houding van je heeft de poort wagenwijd opengezet voor hem om vreemd te gaan. Nooit bang zijn een man te verliezen want die angst is alles wat dat type man nodig heeft om rond te wippen.

Ik vind haar reactie en houding niet raar. In eerste instantie raak je in paniek en overzie je nog niet wat dat met je relatie doet op termijn. Dat is ze nu gaan ervaren en nu verandert haar gevoel.

Klote voor je TO. Je vertrouwen is volledig weg nu. Eerlijk zijn tegen hem hoe je je voelt. Zijn houding hierin en de tijd zullen je denk ik uiteindelijk het antwoord geven of je verder kunt of niet.

Sterkte.
Ik zeg niet dat haar houding raar is. Ik geef alleen aan dat de angst om iemand te verliezen de ander een vrijbrief geeft om met je om te gaan zoals diegene wil. Wat nu dus ook gebeurd is.
quote:_X_ schreef op 01 april 2017 @ 15:13:

Ik zeg niet dat haar houding raar is. Ik geef alleen aan dat de angst om iemand te verliezen de ander een vrijbrief geeft om met je om te gaan zoals diegene wil. Wat nu dus ook gebeurd is.

Dat is een behoorlijk grote aanname.

TO, Ik denk inderdaad dat je alles wat je hier schrijft ook met hem moet bespreken.
Het is geen aanname. Het is een feit. Angst een ander te verliezen geeft ruimte voor misbruik.
quote:_X_ schreef op 01 april 2017 @ 15:13:

Ik zeg niet dat haar houding raar is. Ik geef alleen aan dat de angst om iemand te verliezen de ander een vrijbrief geeft om met je om te gaan zoals diegene wil. Wat nu dus ook gebeurd is.Nog al zo'n pareltje ^^ Er zijn heel mensen om mij heen die ik echt nooit zou willen verliezen. Als je in staat bent een echte intieme band met je partner op te bouwen is het vreselijk om zo iemand weer kwijt te raken. Als eerste reactie schiet je altijd in de kramp om alles wat je hebt te behouden en daarna komt de kwaadheid pas. Als je in staat zou zijn om zo iemand subiet uit je leven te kieperen klopt er echt iets niet aan je. En TO laat je hier niet opstoken en doe wat voor jou zelf het beste en fijnste voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven