Man-moe
maandag 5 november 2018 om 13:27
Ik ben nu een jaar single na een relatie van 4 jaar en merk dat ik geen zin meer heb in relaties, laat staan daten. Mijn sexdrive is zowat nihil, als een man met mij flirt merk ik gewoon dat ik er fysiek en mentaal geen zin in heb. Ik heb Tinder, maar zodra iemand over seks begint gaat er bij mij een gevoel van walging door mij heen. Ik merk dat ik pok heel hoge eisen heb, misschien als een soort muur om me heen?
Dit is de eerste keer vanaf mijn 18e dat ik zo lang single ben en het is heerlijk. Geen kritiek op mijn innerlijk/uiterlijk, kunnen doen wat ik wil, focus op mijn carriere, geen angst dat partner vreemdgaat/mij zat is etc. Nu heb ik voornamelijk vermoeiende relaties gehad dus dat gevoel van er echt gelukkig van worden heb ik nooit gehad. Misschien komt dat nog... maar als ik nu eeuwig single zou zijn zou ik het niet erg vinden. Iemand anders die dit zo voelt?
Dit is de eerste keer vanaf mijn 18e dat ik zo lang single ben en het is heerlijk. Geen kritiek op mijn innerlijk/uiterlijk, kunnen doen wat ik wil, focus op mijn carriere, geen angst dat partner vreemdgaat/mij zat is etc. Nu heb ik voornamelijk vermoeiende relaties gehad dus dat gevoel van er echt gelukkig van worden heb ik nooit gehad. Misschien komt dat nog... maar als ik nu eeuwig single zou zijn zou ik het niet erg vinden. Iemand anders die dit zo voelt?
maandag 5 november 2018 om 14:43
Dat is zielig doen op de viva dan kan ook weer meteen de smoezenlijst besproken worden.
maandag 5 november 2018 om 17:29
Wat heb jij een ontzettend rare omgeving dan. Daar zou ik een topic over openen ipv over hoe fijn het is om man-moe te zijn.
maandag 5 november 2018 om 17:40
Ze vinden het gek dat ik geen kinderen wil of niet ze behoefte heb om moeite te doen om een man te zoeken.
Single is ok maar ik ben al bijna 30 en schijnbaar hoor ik nu dwangmatig te willen werpen.
maandag 5 november 2018 om 17:45
Raar.
Om de een of andere reden had nooit iemand de behoefte om zich met mijn al dan niet bestaande liefdesleven te bemoeien. Was ook gewoon geen punt van discussie, dus het onderwerp was ook altijd zo weer voorbij.
maandag 5 november 2018 om 17:55
Ik vind het niet heerlijk. Maar altijd nog beter als een relatie. Ik ben nu 3 jaar single. Bij een relatie komen zoveel nadelen kijken, zoals wat je opnoemt in de OP. Ik masturbeer liever, heb geen zin in dagelijks seks moeten hebben. Ik voel me alleen weleens eenzaam, ik mis het close zijn met iemand. Die diepe hechting. Maar goed, de nadelen zijn zo groot.. Ik weet niet of ik er ooit nog aan begin. Of dat überhaupt mogelijk is. Ik ben nu zo gewend aan mijn eigen leven. Aanpassingen, compromissen. Dat komt er toch bij kijken, en ik weet niet of ik daar nog toe bereid ben.
maandag 5 november 2018 om 17:57
Dit TO.jaw schreef: ↑05-11-2018 13:42Nee.
Maar begrijp het wel. Door altijd de, voor jou, verkeerde man te kiezen, ben je er logischerwijze op uitgekeken. Je bent moe van het type man waar je telkens weer bij terugkomt omdat je niet anders herkent, maar geef het tijd en wie weet kom je na een lange reset door singleschap er achter dat er ook mannen zijn welke wel bij jou passen.
Ik herken het wel hoor, ik zat lange tijd niet erg lekker in mijn vel en was wanhopig waardoor ik lange tijd de voor mij verkeerde personen aantrok. Na ongeveer een jaar lang een soort van aantrek-afstoot-relatie (voor mijn gevoel was het geen relatie, meer een poging tot) was ik eerst uitgeput, toen kwaad en vervolgens had ik genoeg zelfvertrouwen en inzicht ontwikkelt om deze voor mij foute man uit mijn leven te bonjouren.
Dat luchte enorm op, evenals nieuwe inzichten die ik kreeg.
Daardoor zit ik sinds een aantal maanden erg lekker in mijn vel, ben ik blij met mezelf en hoef ik niet perse een relatie.
(Ik waarschuw je, blijkbaar verandert er dan ook iets in je uitstraling waardoor de kans aanwezig is dat je wel ineens een leuke man tegenkomt. Ok is nog erg pril allemaal en ik ga niet op zaken vooruit lopen maar dat is mij dus recent overkomen..
TO: alles op zijn tijd, ik vind er niks raars aan en nogmaals ik herken het, ik was ze ook allemaal zat na dat gez**k met meneer arrogante koekwaus..
maandag 5 november 2018 om 17:58
maandag 5 november 2018 om 17:59
Tot nu toe nog steeds hetzelfde sneue soort man dat aandacht zoekt.Phoebe-returns schreef: ↑05-11-2018 17:57Dit TO.
Ik herken het wel hoor, ik zat lange tijd niet erg lekker in mijn vel en was wanhopig waardoor ik lange tijd de voor mij verkeerde personen aantrok. Na ongeveer een jaar lang een soort van aantrek-afstoot-relatie (voor mijn gevoel was het geen relatie, meer een poging tot) was ik eerst uitgeput, toen kwaad en vervolgens had ik genoeg zelfvertrouwen en inzicht ontwikkelt om deze voor mij foute man uit mijn leven te bonjouren.
Dat luchte enorm op, evenals nieuwe inzichten die ik kreeg.
Daardoor zit ik sinds een aantal maanden erg lekker in mijn vel, ben ik blij met mezelf en hoef ik niet perse een relatie.
(Ik waarschuw je, blijkbaar verandert er dan ook iets in je uitstraling waardoor de kans aanwezig is dat je wel ineens een leuke man tegenkomt. Ok is nog erg pril allemaal en ik ga niet op zaken vooruit lopen maar dat is mij dus recent overkomen.., totaal ongepland en onverwacht. Prende garde a toi
, wees gewaarschuwd)
TO: alles op zijn tijd, ik vind er niks raars aan en nogmaals ik herken het, ik was ze ook allemaal zat na dat gez**k met meneer arrogante koekwaus..
maandag 5 november 2018 om 18:16
Ben inmiddels zo een anderhalf jaar vrijgezel en nog steeds naar volle tevredenheid. Sta nu wel weer wat meer open voor een vent, maar ben inderdaad ook kritischer geworden.
9 vd 10 mannen wijs ik op voorhand al af. Heb nu ook zoiets blijf gewoon uit mijn buurt en als ik je leuk vind spreek ik je zelf wel aan want het is ook vermoeiend om mannen af te moeten poeieren.
Seks ben ik dan weer niet vies van.
Dus zo nu en dan ruk ik een vent de kleren van het lijf, ga ik flink los en daarna is het gewoon weer opzouten uit mijn bed. Heerlijk joh.
9 vd 10 mannen wijs ik op voorhand al af. Heb nu ook zoiets blijf gewoon uit mijn buurt en als ik je leuk vind spreek ik je zelf wel aan want het is ook vermoeiend om mannen af te moeten poeieren.
Dus zo nu en dan ruk ik een vent de kleren van het lijf, ga ik flink los en daarna is het gewoon weer opzouten uit mijn bed. Heerlijk joh.
maandag 5 november 2018 om 18:29
Ik ben inmiddels al heel wat jaren alleen (nou ja, als alleenstaande moeder ben je zelden alleen) en het bevalt mij uitstekend. Ik heb geen enkele behoefte om op zoek te gaan naar een volgende partner. Als het de kosmische bedoeling is dat ik ooit nog een relatie aan ga, dan moet de kosmos maar wat moeite doen om ons bij elkaar te brengen. Tot die tijd vermaak ik me uitstekend en dit zijn echt mijn gelukkigste jaren tot nog toe.
maandag 5 november 2018 om 18:39
Ik herinner me toch heel andere dingen van jou.
maandag 5 november 2018 om 18:42
Maar gaan ze dan niet plakken die scharrels? Die van mij worden altijd zo opdringerig.Soulsista schreef: ↑05-11-2018 18:16Ben inmiddels zo een anderhalf jaar vrijgezel en nog steeds naar volle tevredenheid. Sta nu wel weer wat meer open voor een vent, maar ben inderdaad ook kritischer geworden.
maandag 5 november 2018 om 19:06
Het is een herkenbaar fenomeen en komt bij zowel mannen als vrouwen voor. In die zin dat ze heus wel eens een stomende date met te gekke seks willen, maar geen zin hebben om hun eigen leven daarvoor op te geven door samen te gaan wonen. Met als enig verschil dat als vrouwen boven de 35 zijn en de eierstokken harder gaan rammelen, ze opeens vinden dat ze een relatie moeten beginnen, en gezien de tijdsdruk, maken ze dan niet altijd de geweldigste keuzes.
Wat me altijd verwondert, is dat mensen tegenwoordig relaties vooral ophangen aan seks. Terwijl het in mijn ogen veel meer is. Na mijn chemo's 5 jaar geleden was mijn libido vrijwel weg, maar tegelijkertijd verdiepte mijn relatie met mijn man zich dusdanig veel, de emotionele betrokkenheid bij elkaar, dat seks (en ja, dat is weer gegroeid) niet de hoofdmoot van de relatie was.
Ik verbaas me er dan ook wel eens over, ook op dit forum, waar in veel topics seks als hoofdmoot van de relatie wordt neergezet, en hoe vaak doe je het en hoe dan en hoe dat eigenlijk wordt vertaald naar het meest belangrijke, terwijl volgens mij emotionele betrokkenheid en het samen stellen van gemeenschappelijke doelen minstens zo belangrijk zijn.
Wat me altijd verwondert, is dat mensen tegenwoordig relaties vooral ophangen aan seks. Terwijl het in mijn ogen veel meer is. Na mijn chemo's 5 jaar geleden was mijn libido vrijwel weg, maar tegelijkertijd verdiepte mijn relatie met mijn man zich dusdanig veel, de emotionele betrokkenheid bij elkaar, dat seks (en ja, dat is weer gegroeid) niet de hoofdmoot van de relatie was.
Ik verbaas me er dan ook wel eens over, ook op dit forum, waar in veel topics seks als hoofdmoot van de relatie wordt neergezet, en hoe vaak doe je het en hoe dan en hoe dat eigenlijk wordt vertaald naar het meest belangrijke, terwijl volgens mij emotionele betrokkenheid en het samen stellen van gemeenschappelijke doelen minstens zo belangrijk zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 5 november 2018 om 19:22
Sommige wel ja.
Ik had er een keer één die mij dagelijks begon te bellen en berichten te sturen dat ik zijn droomvrouw was.
Onuitgenodigd bij mij op de stoep staan, echt vreselijk gewoon. Ik heb die vent op den duur verrot gescholden in de hoop dat de boodschap zou aankomen.
Hij liet mij toen ook met rust maar ik kijk vaak naar ID dus ik dacht straks komt hij ff revenge halen omdat ik hem niet moet. Je weet het immers maar nooit met die kerels.
Ik heb nu een vaste scharrel ik zei tegen hem dat ik een vriend heb die vastzit, zeer moeilijke gast kan elk moment vrijkomen en als hij hier achterkomt zijn we beiden de pineut dus geen telefoontjes geen berichtjes en je komt hier alleen als ik zeg dat de kust veilig is.
Werkt als een tierelier.
maandag 5 november 2018 om 21:59
Hahahaha. Jeetje. Wel dom dat hij dan blijft. Ik zou rennen.Soulsista schreef: ↑05-11-2018 19:22Sommige wel ja.
Ik had er een keer één die mij dagelijks begon te bellen en berichten te sturen dat ik zijn droomvrouw was.
Onuitgenodigd bij mij op de stoep staan, echt vreselijk gewoon. Ik heb die vent op den duur verrot gescholden in de hoop dat de boodschap zou aankomen.
Hij liet mij toen ook met rust maar ik kijk vaak naar ID dus ik dacht straks komt hij ff revenge halen omdat ik hem niet moet. Je weet het immers maar nooit met die kerels.
Ik heb nu een vaste scharrel ik zei tegen hem dat ik een vriend heb die vastzit, zeer moeilijke gast kan elk moment vrijkomen en als hij hier achterkomt zijn we beiden de pineut dus geen telefoontjes geen berichtjes en je komt hier alleen als ik zeg dat de kust veilig is.
Werkt als een tierelier.
maandag 5 november 2018 om 22:07
De waardering is verslavend.redbulletje schreef: ↑05-11-2018 22:01Waarom zit je dan in godsnaam op Tinder als je man-moe bent? Dan heb je daar toch helemaal niets te zoeken?
maandag 5 november 2018 om 22:14
Jeetje wat overdreven. Ik snak nergens naar en wil ook niemand aantrekken. Het is gewoon geinig om te zien of mannen je knap vinden.
maandag 5 november 2018 om 22:16
Dat zeg ik. Zolang je daar mee bezig bent zal het blijven zoals het is.
Ik kan het actief op een datingapp bezig zijn en het man moe zijn en het zo heerlijk vinden om alleen te zijn niet met elkaar rijmen.
Oja, jij bent van dat topic.
Meid, succes!
maandag 5 november 2018 om 22:19