Man-moe

05-11-2018 13:27 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een jaar single na een relatie van 4 jaar en merk dat ik geen zin meer heb in relaties, laat staan daten. Mijn sexdrive is zowat nihil, als een man met mij flirt merk ik gewoon dat ik er fysiek en mentaal geen zin in heb. Ik heb Tinder, maar zodra iemand over seks begint gaat er bij mij een gevoel van walging door mij heen. Ik merk dat ik pok heel hoge eisen heb, misschien als een soort muur om me heen?

Dit is de eerste keer vanaf mijn 18e dat ik zo lang single ben en het is heerlijk. Geen kritiek op mijn innerlijk/uiterlijk, kunnen doen wat ik wil, focus op mijn carriere, geen angst dat partner vreemdgaat/mij zat is etc. Nu heb ik voornamelijk vermoeiende relaties gehad dus dat gevoel van er echt gelukkig van worden heb ik nooit gehad. Misschien komt dat nog... maar als ik nu eeuwig single zou zijn zou ik het niet erg vinden. Iemand anders die dit zo voelt?
Annelleke schreef:
07-11-2018 15:02
De dingen die jij noemt hoeven niet in een relatie voor te komen, en het is ook niet mijn ervaring met relaties. Het is maar net hoe je je relaties vormgeeft.
Ik ben ook wel moeilijk hoor. En wantrouwig. Als hij steeds uit zou gaan zonder mij zou ik dat raar vinden. Hetzelfde geldt voor andere dingen. Stiekem wil ik vanuit zijn kant een normale relatie maar vanuit de mijne hoe ik het wil. En dat gaat niet.
Almaszy schreef:
07-11-2018 15:32
Stiekem wil ik vanuit zijn kant een normale relatie maar vanuit de mijne hoe ik het wil.
Het erkennen van een probleem is de eerste stap naar het oplossen van dat probleem.
The world weighs on my shoulders – But what am I to do?
You sometimes drive me crazy – But I worry about you
Vilolam schreef:
07-11-2018 15:34
Het erkennen van een probleem is de eerste stap naar het oplossen van dat probleem.
Klopt. Maar geen relatie is geen probleem.
Almaszy schreef:
07-11-2018 15:37
Klopt. Maar geen relatie is geen probleem.
Nee, doe op dat gebied rustig wat je zelf wil. Niets moet.
De hypocriete houding waar je het over had, die verdient aandacht.
The world weighs on my shoulders – But what am I to do?
You sometimes drive me crazy – But I worry about you
Vilolam schreef:
07-11-2018 15:39
Nee, doe op dat gebied rustig wat je zelf wil. Niets moet.
De hypocriete houding waar je het over had, die verdient aandacht.
Ik bedoel, zolang ik geen relatie heb zijn er geen problemen in mijn leven.

Ik heb moeite met vertrouwen en daar moet ik aan werken. Dat gaat nu ook voor.
Lekker toch ...single zijn.
Geniet er maar lekker van.
Zonder relatie kun je ook gelukkig zijn hoor.
Een relatie geeft geen garantie op geluk
Texx82 schreef:
07-11-2018 00:01
Toch worden zij gematcht en de anderen niet.
Ik met mijn 'unieke' hobby's als talen en wielrennen was 4 of 5 keer gematcht in Lage Landen. Ruim de helft van mijn matches (dus, 2) deelden dezelfde hobby's.

Dus, vrouwen zoeken zeker niet naar unieke mannen.
Nou ik zou je matchen. Ik zoek juist een unieke man. Ik hou helemaal niet van die types die zo gemiddeld zijn. Speciaal bier drinken? pfffff zo'n rare hobby. Bovendien drink ik zelf amper. En festivals heb ik ook een hekel aan.
Talen en wielrennen als hobby:.geweldig.
Ik herken het wel. Ik ben al 7 jaar single, dus inmiddels een doorgewinterde vrijgezel.
Ik ben best een einzelgänger en geen gemiddelde vrouw. Ik doe niet echt met de massa mee en heb daarnaast brede interesses en ben best een beetje een nerd. Ik kom daarom niet echt snel iemand tegen die me aanspreekt.
Mijn leven met iemand delen bezorgt me ook rillingen. Steeds rekening met iemand moeten houden, vrije tijd die je niet kan indelen zoals je wil of een vriend met zo'n grote vriendengroep waar je dan weer aan vast zit. Nee.

Natuurlijk wil ik wel een relatie. Maar dan hoogstens een lat-relatie.
Almaszy schreef:
07-11-2018 15:30
Nou ga het incelforum vervuilen en niet mijn topic.
Ik moest eigenlijk eerst in het woordenboek kijken.
Nee, ik klaag helemaal niet, ik spreek gewoon over het fenomeen dat steeds minder mensen naar een relatie zoeken (mannen ook dus). Onnodig dit te ontkennen, dat is de realiteit. En dit gaat niet alleen over seks/relaties. Ook vriendschapsrelaties.
Ik heb precies het zelfde...
Heb er ook echt geen zin meer in..
Het daten, het moeite doen alles bij elkaar.
Ook ik heb me nooit super gelukkig gevoelt in relatie.

Maar ergens omdat ik al 26 ben voel ik ook wel mijn biologische klok tikken. Omdat dit normaal is ofzo en iedereen om me heen zwanger raakt.. Het liefs was ik gewoon weer 18 en dan zou ik echt een keer lang singel blijven.
mick87 schreef:
07-11-2018 23:15
Nou ik zou je matchen. Ik zoek juist een unieke man. Ik hou helemaal niet van die types die zo gemiddeld zijn. Speciaal bier drinken? pfffff zo'n rare hobby. Bovendien drink ik zelf amper. En festivals heb ik ook een hekel aan.
Talen en wielrennen als hobby:.geweldig.
Bah.. festivals combineren 2 dingen die ik niet kan verdragen: luide muziek en menigte.
Ik heb genoeg vrienden hoor.

Maar ik heb goddank geen kinderwens. Daardoor kan ik het mij permiteren zeer kieskeurig te zijn want ik heb geen man nodig.
Ik heb precies hetzelfde... Nul vertrouwen in de mensheid - en dan voornamelijk het mannelijke gedeelte - en ik ben van mezelf vrij zelfverzekerd zo lang ik maar single ben. Helaas verander ik in de grootste onzekere trut ooit als ik gevoelens begin te krijgen voor iemand en dan verneuk ik het weer. Geen zin meer daarin, maar voel me ook wel vrij eenzaam als ik andere stelletjes gelukkig zie zijn. Wat dat betreft kan ik beter alleen zijn, maar daar vind ik dan ook weer geen zak aan. Moeilijk gedoe, bah.
Barnabas schreef:
11-11-2018 04:42
Ik heb precies hetzelfde... Nul vertrouwen in de mensheid - en dan voornamelijk het mannelijke gedeelte - en ik ben van mezelf vrij zelfverzekerd zo lang ik maar single ben. Helaas verander ik in de grootste onzekere trut ooit als ik gevoelens begin te krijgen voor iemand en dan verneuk ik het weer. Geen zin meer daarin, maar voel me ook wel vrij eenzaam als ik andere stelletjes gelukkig zie zijn. Wat dat betreft kan ik beter alleen zijn, maar daar vind ik dan ook weer geen zak aan. Moeilijk gedoe, bah.
Alles in deze tekst herken ik, bij mij wordt de relatie ook al snel ongezond. Normaal liefhebben vanuit een gezonde basis is blijkbaar te lastig voor mij..
Als ik een relatie heb word ik ook onzeker en onuitstaanbaar zodra ik gehecht ben. Alsof ik mezelf en mijn eigen gedrag niet meer onder controle heb dan. Dat exen mij wel vaker een borderliner noemde omdat ik zo raar deed soms.. Terwijl ik dit gedrag echt alleen in relaties vertoon. Nooit bij vriendinnen, of wat dan ook.

Sommige momenten alleen zijn wel eens lastig inderdaad. Maar dat komt dan vooral door de pijn die ik voel bij flashbacks. Het gevoel dat je single bent maar niet meer onbezonnen single zoals vroeger, maar single met littekens en nare ervaringen en dat duurt vaak wel een tijdje.. In de alleen-tijd verwerk ik dat dan en als ik het dan uiteindelijk volledig verwerkt en geaccepteerd heb zit ik weer in de volgende relatie en aankomende drama.. Nja kan beter single blijven dan. Want zo word ik ook nooit happy. :lol: :lol: :lol:
Na een aantal relaties ben ik ook een beetje verzuurd geraakt.. Ik durf het niet meer denk ik.

Al mijn mijn energie gestopt in iets wat toch alweer voorbij is. Voor mijn ex ook ontzettend op mijn tenen gelopen.. (zo leuk mogelijk eruit willen zien) en dan nu denk ik echt why?
Want voor de volgende man moet ik weer helemaal opnieuw mezelf blootgeven en openstellen en daar heb ik nu precies geen zin in, in die bewijsdrang.. Als ik alleen ben hoef ik me voor niemand uit te sloven of te bewijzen..

4 jaar geleden ofzo, weet ik ook nog dat een ex op meisjes met blond haar viel. Ik voelde me als brunette dus totaal buiten de boot vallen. Toen kreeg ik een soort van obsessie voor elk meisje met blond haar want die zou hij dan wel heel leuk en knap vinden..Uiteindelijk verfde ik ze zelf ook steeds meer blond, wat begon met highlights.... Ik probeerde dan echt aan zijn ideaalbeeld te voldoen met alles, door mijn onzekerheid en het aller ergste vond ik toen ook nog dat hij tegen mij zei: ´ ik vind bij jou bruin mooier´ .. Like whatt??´ je viel toch op blond??´.. ´Ja maar bij jou is bruin mooier´. Oke en bedankt.. ?! :-o

Laatste relatie gedumpt en hoor ik ook; ´ je was wel ook best erg onzeker in onze relatie ´.... Mmm Oké????? bedankt en doei :@@:
Almaszy schreef:
11-11-2018 01:15
Ik heb genoeg vrienden hoor.

Maar ik heb goddank geen kinderwens. Daardoor kan ik het mij permiteren zeer kieskeurig te zijn want ik heb geen man nodig.
Dat is een heel groot voordeel, maar kan ook een valkuil zijn. Omdat je altijd denkt dat ergens nog iets leukers of beters rondloopt.

Ik ben 10 jaar single geweest en vond op mijn 36ste de perfecte man voor mij. Maar vooral vond ik in mijzelf de behoefte om me aan één persoon te binden.
ManOnTheForum schreef:
07-11-2018 13:59
Het is maar wat je leuk vindt. Ik hou wel van vrijheid en zelfstandigheid. Maar ik ben mij er ook eentje.
Ehm. Jij schreef hier nog geen twee weken geleden over een beroerde relatie met een dame met forse vertrouwensissues waar je toen nog midden in zat. Dus hoe lang ben je nou eigenlijk single (nogal wiedes dat je nu erg opgelucht bent over en gehecht bent aan je herwonnen vrijheid)? En als dat soort types de vrouwen zijn voor wie je kiest, heb je nog weinig beeld van een gezonde relatie. 'verstrengelde agenda's' hoeft echt niet, zoals meerderen hebben gezegd.

Dat jij nu niet aan een relatie moet denken lijkt me vrij logisch. Ga eerst eens de breuk en alles wat ze je aangedaan heeft verwerken, en misschien ook eens kijken waarom je voor dit soort vrouwen kiest.
Texx82 schreef:
11-11-2018 00:48
Ik moest eigenlijk eerst in het woordenboek kijken.
Nee, ik klaag helemaal niet, ik spreek gewoon over het fenomeen dat steeds minder mensen naar een relatie zoeken (mannen ook dus). Onnodig dit te ontkennen, dat is de realiteit. En dit gaat niet alleen over seks/relaties. Ook vriendschapsrelaties.
Ik zie eerder het tegenovergestelde: mensen zijn wanhopig op zoek naar een relatie. En nemen genoegen met 'minder' om maar niet alleen te hoeven te zijn.
Today I am taking control of my emotions. I am choosing anger.
Week 15 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
11-11-2018 09:24
Ik zie eerder het tegenovergestelde: mensen zijn wanhopig op zoek naar een relatie. En nemen genoegen met 'minder' om maar niet alleen te hoeven te zijn.
Of om zich maar te kunnen voortplanten.
kindrebel schreef:
11-11-2018 08:22
Dat is een heel groot voordeel, maar kan ook een valkuil zijn. Omdat je altijd denkt dat ergens nog iets leukers of beters rondloopt.

Ik ben 10 jaar single geweest en vond op mijn 36ste de perfecte man voor mij. Maar vooral vond ik in mijzelf de behoefte om me aan één persoon te binden.
Fijn om te lezen. Ik ben bijna 32 en nu alweer meer dan 7 jaar alleen. Ik vind het op zich prima zo. Maar toch hoop ik nog wel een keer een man tegen te komen die bij me past. Soms denk ik, ik word te oud. Maar dan denk ik: "ach, ik ben nog maar 31". Tijd zat om nog een leuke vent te vinden.
kindrebel schreef:
11-11-2018 09:55
Of om zich maar te kunnen voortplanten.
Tja, ik ben bewust alleenstaand moeder geworden.
Een relatie vanwege een kinderwens vind ik echt een wankel uitgangspunt.
Today I am taking control of my emotions. I am choosing anger.
Week 15 van de Extremely Demotivational Calendar
AFwijken van de massa valt niet mee. Dan gaan mensen vragen stellen.

" heb je nog geen vriendje?"
En als je een vriendje hebt, "ga je nog niet samenwonen/trouwen?"
En als je dat dan doet 'wanneer komen de kinderen?"

Alles wat daar van afwijkt, dat snappen ze gewoon niet.
Dat je alleen wilt blijven, dat je op iemand van je eigen geslacht valt, of dat je geen kinderen wilt, dat gaat ze allemaal boven de pet. Je moet in de pas lopen om begrepen te worden.

Maar je hebt geen probleem en ik denk dat er veel meer mensen zijn zoals jij.
Ik wil wel trouwen, maar ik ontmoet niemand waar ik uberhaupt een relatie mee zou willen. Ik heb enkele niet te negeren eisen waaraan allemaal voldaan moet worden.
Almaszy schreef:
11-11-2018 18:50
Ik wil wel trouwen, maar ik ontmoet niemand waar ik uberhaupt een relatie mee zou willen. Ik heb enkele niet te negeren eisen waaraan allemaal voldaan moet worden.
Waarom wil je trouwen?

en hoe rijm je dat met geen relatie meer willen (zie OP)?
Nemaìn’ schreef:
11-11-2018 18:51
Waarom wil je trouwen?

en hoe rijm je dat met geen relatie meer willen (zie OP)?
Ooit. Om de dag, het feest, de belofte van samenzijn.

Maar dat gaat dus nog jaren duren voor ik iemand leuk genoeg vind.
niemand zegt dat je moet trouwen en moet kinderen hebben of moet een relatie hebben.. dit is 2018 niet 1950.
sommige ontmoeten zelfs hun partner pas op hun 70 in een rusthuis.
wees een happy single en als je met uw eigen content bent is al de rest bijzaak.
zie gewoon dat je onafhankelijk bent.
thuiskomen en vrij zijn, niet moeten koken, niet moeten kuisen, niet koersen met kinderen van a naar b. ge zijt gewoon vrij als ge thuiskomt omarm het...
als ge ooit aan een familie begint dan gaat ge nog verlangend terugkijken naar uw single periode.
ge kunt goedkoper op reis gaan door buiten schoolvakanties te gaan niks dan voordelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven