Man-moe
maandag 5 november 2018 om 13:27
Ik ben nu een jaar single na een relatie van 4 jaar en merk dat ik geen zin meer heb in relaties, laat staan daten. Mijn sexdrive is zowat nihil, als een man met mij flirt merk ik gewoon dat ik er fysiek en mentaal geen zin in heb. Ik heb Tinder, maar zodra iemand over seks begint gaat er bij mij een gevoel van walging door mij heen. Ik merk dat ik pok heel hoge eisen heb, misschien als een soort muur om me heen?
Dit is de eerste keer vanaf mijn 18e dat ik zo lang single ben en het is heerlijk. Geen kritiek op mijn innerlijk/uiterlijk, kunnen doen wat ik wil, focus op mijn carriere, geen angst dat partner vreemdgaat/mij zat is etc. Nu heb ik voornamelijk vermoeiende relaties gehad dus dat gevoel van er echt gelukkig van worden heb ik nooit gehad. Misschien komt dat nog... maar als ik nu eeuwig single zou zijn zou ik het niet erg vinden. Iemand anders die dit zo voelt?
Dit is de eerste keer vanaf mijn 18e dat ik zo lang single ben en het is heerlijk. Geen kritiek op mijn innerlijk/uiterlijk, kunnen doen wat ik wil, focus op mijn carriere, geen angst dat partner vreemdgaat/mij zat is etc. Nu heb ik voornamelijk vermoeiende relaties gehad dus dat gevoel van er echt gelukkig van worden heb ik nooit gehad. Misschien komt dat nog... maar als ik nu eeuwig single zou zijn zou ik het niet erg vinden. Iemand anders die dit zo voelt?
woensdag 14 november 2018 om 08:04
Dit klopt niet helemaal. Het zijn vaak vrouwen die een burn-out krijgen, bijv. Vrouwen werken vaker parttime, maar je vergeet het onbetaalde werk. Huishouden en kinderen natuurlijk, maar vaak draaien de vrouwen ook op voor mantelzorg van hun ouders en zelfs schoonouders. En omdat vrouwen steeds later kinderen krijgen, gebeurt het steeds vaker dat de zorg van jonge kinderen en mantelzorg rond dezelfde periode vallen. Mannen werken inderdaad vaak fulltime, maar zijn doorgaans nog altijd veel minder betrokken bij het onbetaalde werk dat ook gedaan moet worden. En dat gaat natuurlijk ook door buiten kantooruren en in het weekend. Daarom is het voor steeds meer vrouwen teveel.pejeka schreef: ↑12-11-2018 19:35Mannen én vrouwen zijn vaak niet meer in staat om een relatie te laten werken. Het is een IK-generatie. MIJN behoeften voorop en absoluut geen water bij de wijn, en de ander moet voldoen aan een lijst met punten om als acceptabel te worden geaccepteerd. Let wel, dan heb ik het niet over scharrels, want op dat punt zijn zowel mannen als vrouwen nogal makkelijk... Die kunnen ze ook weer naar huis sturen zodra de lusten bevredigd zijn, om daarna de hele zondag met Netflix door te brengen of op het voetbalveld. No strings attached.
Compromissen sluiten is waar het om gaat in relaties. Soms moet jij water bij de wijn doen, soms de ander. Jij wilt een modern strak interieur, de ander wil het antieke kastje van zijn oma er een plaats in geven. Jij wilt alleen maar romantische films zien, hij wil alle nieuwe films van Marvel kijken. Mannen moeten een flitsende carrière hebben (want aanzien) maar tegelijkertijd 50% van de tijd thuis zijn om de badkamer te poetsen en een fantastisch avondeten te bereiden. Vrouwen werken veelal niet meer dan hooguit 50 tot 60%, gaan daarnaast lekker tennissen met vriendinnen en lunchen met de club, maar willen dan wel weer gewaardeerd worden voor hun geweldige inzet. En ofschoon dat vrouwen nog steeds véél minder werken dan mannen, moeten die mannen tóch 50% van het huishouden doen, want anders gaan we zeuren over een verdwaalde gedragen sok die nog naast het bed ligt en niet in de wasmand... Tja...
Hakuna Matata
woensdag 14 november 2018 om 08:16
Als je zo naar mensen kijkt dan lijkt het me zeker verstandig om een tijd vrijgezel te blijven.Almaszy schreef: ↑12-11-2018 21:34Ik verbaas mij ook om de scheve verhoudingen om mij heen. Hoogopgeleide vrouwen met een werkloze lapzwans, hoogopgeleide mannen met een vrouw die op hun geld teert. Misschien willen de hoogopgeleide mannen geen vrouw die niet tegen ze op kijkt? Dan is een nagelstyliste natuurlijk een stuk minder 'eng' dan een vrouw met een phd.
Het leven is niet altijd maakbaar, dus het lijkt me vreemd om mensen er zo hard op te oordelen. Ben je verliefd op iemand of niet? Ik ben bijv. universitair geschoold en mijn man heeft geen opleiding. Ik ben degene die nu werkloos is en ‘teer’ nu op het geld van mijn man. Op den duur zal dat weer anders zijn en gelukkig is dat voor ons geen issue. En omtrent het aanzien: ik zie in hem een heel leuke man en hij ziet in mij een heel leuke vrouw. Genoeg aanzien dus.
Hakuna Matata
woensdag 14 november 2018 om 08:26
Ik vind het realistisch om te verwachten dat iemand die op mij valt mijn vetrollen minstens prima vindt, liefst zelfs aantrekkelijk.
Anders gaat het over.
Maar ik ben dan ook al wat ouder en het verval is niet meer te stoppen. Dat wordt nog een hele kluif voor jou als ik het zo lees.
Today I am taking control of my emotions. I am choosing anger.
Week 15 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 15 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 14 november 2018 om 08:44
De meeste van mijn vriendinnen werken fulltime. Ik zelf ook trouwens. Naast de zorg voor gezin, taken op school, en ouder wordende ouders (ik ben enig kind).pejeka schreef: ↑12-11-2018 19:35Mannen én vrouwen zijn vaak niet meer in staat om een relatie te laten werken. Het is een IK-generatie. MIJN behoeften voorop en absoluut geen water bij de wijn, en de ander moet voldoen aan een lijst met punten om als acceptabel te worden geaccepteerd. Let wel, dan heb ik het niet over scharrels, want op dat punt zijn zowel mannen als vrouwen nogal makkelijk... Die kunnen ze ook weer naar huis sturen zodra de lusten bevredigd zijn, om daarna de hele zondag met Netflix door te brengen of op het voetbalveld. No strings attached.
Compromissen sluiten is waar het om gaat in relaties. Soms moet jij water bij de wijn doen, soms de ander. Jij wilt een modern strak interieur, de ander wil het antieke kastje van zijn oma er een plaats in geven. Jij wilt alleen maar romantische films zien, hij wil alle nieuwe films van Marvel kijken. Mannen moeten een flitsende carrière hebben (want aanzien) maar tegelijkertijd 50% van de tijd thuis zijn om de badkamer te poetsen en een fantastisch avondeten te bereiden. Vrouwen werken veelal niet meer dan hooguit 50 tot 60%, gaan daarnaast lekker tennissen met vriendinnen en lunchen met de club, maar willen dan wel weer gewaardeerd worden voor hun geweldige inzet. En ofschoon dat vrouwen nog steeds véél minder werken dan mannen, moeten die mannen tóch 50% van het huishouden doen, want anders gaan we zeuren over een verdwaalde gedragen sok die nog naast het bed ligt en niet in de wasmand... Tja...
Mijn ex klaagde dat hij meer deed in huis dan al zijn collega's. Tegelijk meende hij dat ik best nog wat meer carrière had kunnen maken als ik dat echt had gewild. Dat dat betekende dat hij echt de helft van alle taken in huis op zich had moeten nemen en dus nog meer had moeten doen, had hij dan weer even niet begrepen. Dat kinderen hebben meer betekent dan ze te eten geven blijkbaar ook niet.
Niks 60% werken en een beetje tennissen hier. Ik heb niet één vriendin die dat wel doet.
Werkt jouw vrouw? Of man? Werk jij?