Man vreemdgegaan
vrijdag 7 januari 2022 om 01:44
Hé, ik kom er net achter dat mijn vriend, 25 jaar samen, is vreemd gegaan met z’n beste vriendin. Poeh…. Ze flikflooien al een jaar lang, zij is in een ingewikkelde scheiding en ik ben net helemaal uit m’n plaat gegaan in het vakantiepark waar we nu zitten. Blijkbaar gee gemeenschap, Wel andere zaken. Vriend toont berouw in een slachtofferrol en ik word daar heel erg boos van. We hebben twee kids en in merk dat ik zo boos ben nu, dat ik even niet weet wat ik nu wil in de toekomst…
vrijdag 7 januari 2022 om 13:04
An sich niet maar om je leugen (vreemdgaan) vervolgens ook nog eens met nog meer leugens te verdoezelen is de overtreffende trap toch? Wees dan een stoere vent en gooi alles op tafel. Dit is nog steeds berekenend en zijn hachje proberen te redden. En hij is dus nog steeds niet eerlijk.
vrijdag 7 januari 2022 om 13:06
Nou inderdaad.
Het liegen, praten met haar over issues thuis, stiekem doen, elkaar via sms of app opgeilen. Vind het allemaal net zo erg eigenlijk, want het is namelijk bedrog. Je bent niet eerlijk, daar gaat het m.i om.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

vrijdag 7 januari 2022 om 13:08
Ook weer zo ontzettend veel aannames. Het kleine korte bericht dat to heeft geplaatst bevat alleen maar:WandaVision schreef: ↑07-01-2022 13:04An sich niet maar om je leugen (vreemdgaan) vervolgens ook nog eens met nog meer leugens te verdoezelen is de overtreffende trap toch? Wees dan een stoere vent en gooi alles op tafel. Dit is nog steeds berekenend en zijn hachje proberen te redden. En hij is dus nog steeds niet eerlijk.
- man flikflooit met zijn beste vriendin
- we zitten in een vakantiehuisje
- to is boos
- man zegt dat er niet geneukt is
Ga er toch niet zelf van alles omheen invullen.
vrijdag 7 januari 2022 om 13:08
Je hebt gelijk. We weten het (nog) niet.Jufjoke schreef: ↑07-01-2022 12:24Ik weet niet hoe groot of klein die kans is. Waarschijnlijk inderdaad eerder klein dan groot.
Maar het is wel een aanname, en niet bepaald een feit, om maar meteen te stellen dat hij alleen maar spijt heeft omdat hij betrapt is. Dat weet je helemaal niet, ook niet als je er een kansberekening op los gelaten hebt. To heeft er in ieder geval niet zo veel aan, dus misschien maar even achterwege laten tot ze verduidelijking komt geven.
vrijdag 7 januari 2022 om 13:09
en hoe dat precies gegaan is, dat weten we nietWandaVision schreef: ↑07-01-2022 13:04An sich niet maar om je leugen (vreemdgaan) vervolgens ook nog eens met nog meer leugens te verdoezelen is de overtreffende trap toch? Wees dan een stoere vent en gooi alles op tafel. Dit is nog steeds berekenend en zijn hachje proberen te redden. En hij is dus nog steeds niet eerlijk.
in de situatie dat iemand vreemdgaat en tot inkeer komt. Zich kapotschaamt, en alles wil doen om het goed te maken.
Is het toch anders, dan iemand die blijft ontkennen en draaien
Voor mij (en heel veel mensen in een monogame relatie) maakt dit het zeker erger. Het bedrog zelf is de kern uiteraard, maar bepaalde dingen doen extra pijn. Dit is afhankelijk van de afspraken die je samen hebt gemaakt.
Na 25 jaar relatie zullen de kinderen al best groot zijn, misschien al het huis uit? Echt 'vast' zit je niet meer. En wat de anderen zeggen, er is geen sprake van een slippertje maar van langdurig bedrog. Dit lijkt me een mooi moment om eens na te denken over de mogelijkheden van een frisse start zonder bagage.
For whom the bell tolls

vrijdag 7 januari 2022 om 13:32
Of misschien waren ze wel vijftien toen ze bij elkaar kwamen, dertig toen ze kinderen kregen en zijn de kinderen nu tien en acht. Wie zal het zeggen.Tutjebelletje schreef: ↑07-01-2022 13:09Na 25 jaar relatie zullen de kinderen al best groot zijn, misschien al het huis uit? Echt 'vast' zit je niet meer. En wat de anderen zeggen, er is geen sprake van een slippertje maar van langdurig bedrog. Dit lijkt me een mooi moment om eens na te denken over de mogelijkheden van een frisse start zonder bagage.
vrijdag 7 januari 2022 om 13:49
Uit elkaar gaan hoeft niet zo'n gigantische stap te zijn. Zeker als de kinderen ouder zijn en je altijd een goede baan en inkomen hebt gehad. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, TO?
Het valt me altijd op dat sommige mensen koste wat kost bij elkaar willen blijven, terwijl het in veel gevallen beter is om de knoop door te hakken en apart verder te gaan. Als het vertrouwen weg is (en dat zou het voor mij zijn), dan kun je nog zoveel praten en naar therapie gaan, dat is niet zomaar opgelost.
Het is ook maar de vraag of je daar kostbare jaren in je leven aan wil geven. Ik zou dan liever loskomen van die ander en zelf verder gaan met alle mogelijkheden op een nieuwe, echte liefde in de toekomst.
Het valt me altijd op dat sommige mensen koste wat kost bij elkaar willen blijven, terwijl het in veel gevallen beter is om de knoop door te hakken en apart verder te gaan. Als het vertrouwen weg is (en dat zou het voor mij zijn), dan kun je nog zoveel praten en naar therapie gaan, dat is niet zomaar opgelost.
Het is ook maar de vraag of je daar kostbare jaren in je leven aan wil geven. Ik zou dan liever loskomen van die ander en zelf verder gaan met alle mogelijkheden op een nieuwe, echte liefde in de toekomst.
vrijdag 7 januari 2022 om 13:54
ik vind voor beiden iets te zeggen, en hoe het kwartje valt, weten alleen de beide echteliedenAvelie schreef: ↑07-01-2022 13:49Uit elkaar gaan hoeft niet zo'n gigantische stap te zijn. Zeker als de kinderen ouder zijn en je altijd een goede baan en inkomen hebt gehad. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, TO?
vrijdag 7 januari 2022 om 14:59
Bedankt voor alle reacties, doet me goed om hier niet alleen in te staan. Kids zijn 10 en 13,
Hij heeft haar vandaag gezegd geen contact meer te willen/kunnen. Zij woont bij haar ouders in met haar twee jonge kids en zit in een ingewikkelde scheiding. Mijn vriend heeft haar daar veel steun in gegeven, maar is heel duidelijk tegen mij geweest dat hij niks met haar wil. Het was vooral de spanning.
Ik ben erachter gekomen doordat hij een nacht eerder heel laat naar bed kwam waar ik wakker van werd en ik zag dat hij allemaal berichtjes en foto’s aan het deleten was. Op dat moment wist ik niet precies hoe en wat, maar wist wel dat hij de hele avond had zitten appen met haar. Zogenaamd om te steunen. Ik kreeg gisteravond ineens zo’n raar gevoel en heb het hem op de man af gevraagd. Eerst ontkende hij, maar toen ik dreigde de kids in de auto te zetten en weg te gaan, omdat ik niet helemaal idioot was, gaf hij toe.
Ik wil mijn relatie niet zomaar opgeven en heb hem dat ook gezegd. Mijn gevoel gaat echter alle kanten op vandaag. Van boosheid naar verdriet en de schone schijn ophouden voor de kids…
Hij heeft haar vandaag gezegd geen contact meer te willen/kunnen. Zij woont bij haar ouders in met haar twee jonge kids en zit in een ingewikkelde scheiding. Mijn vriend heeft haar daar veel steun in gegeven, maar is heel duidelijk tegen mij geweest dat hij niks met haar wil. Het was vooral de spanning.
Ik ben erachter gekomen doordat hij een nacht eerder heel laat naar bed kwam waar ik wakker van werd en ik zag dat hij allemaal berichtjes en foto’s aan het deleten was. Op dat moment wist ik niet precies hoe en wat, maar wist wel dat hij de hele avond had zitten appen met haar. Zogenaamd om te steunen. Ik kreeg gisteravond ineens zo’n raar gevoel en heb het hem op de man af gevraagd. Eerst ontkende hij, maar toen ik dreigde de kids in de auto te zetten en weg te gaan, omdat ik niet helemaal idioot was, gaf hij toe.
Ik wil mijn relatie niet zomaar opgeven en heb hem dat ook gezegd. Mijn gevoel gaat echter alle kanten op vandaag. Van boosheid naar verdriet en de schone schijn ophouden voor de kids…

vrijdag 7 januari 2022 om 15:00
Een jaar lang. Uhuh.Babette2017 schreef: ↑07-01-2022 14:21Joh, misschien hebben ze alleen dronken gezoend, en ondertussen gevoeld etc.
Dan zou voor mij een definitieve breuk met zijn vriendin afdoende zijn. En dan ook echt nooit meer contact.

vrijdag 7 januari 2022 om 15:12
Minootje sterkte, ik heb ooit zoiets aan de hand gehad andersom. Niets fysieks in het echt, is bij chatten alleen gebleven, wel jaren lang. Ik kon er echter acuut mee stoppen toen duidelijk werd hoe veel pijn ik mijn man er mee deed toen hij er achter kwam. Wie weet gebeurt nu ook zoiets bij jouw man, belangrijk is wel dat je erover kunt blijven praten samen. Geluk gewenst.
die ik wilde bestaat al...

vrijdag 7 januari 2022 om 15:20
vrijdag 7 januari 2022 om 15:47
Ik ben ook zo hoor. Alleen ik zou het niet kunnen. Nu niet meer met mijn ervaring van relaties. Ik zou gewoon heel anders naar mijn vriend kijken als hij vreemd zou gaan. Hij is echt mijn betrouwbare rots en vreemdgaan is in zijn ogen echt bizar. Hij kan dat absoluut niet begrijpen (hij is ooit bedrogen) Als hij dat zou doen zou ik hem niet meer kunnen zien zoals ik hem nu zie en hem nooit meer blindelings kunnen vertrouwen en dan zou het kapot zijn.Winterland schreef: ↑07-01-2022 12:22Ik ben zo een die beseft dat mensen fouten maken, een relatie zeer complex is en je als buitenstaander veel te weinig inzicht hebt in de totaliteit van die relatie. Dat is aan hen om uit te pluizen, al dan niet met de hulp van een relatietherapeut.
Als ik nog met de vader van mijn kinderen was geweest en hij had vreemd gegaan had ik het hem misschien wel vergeven. Omdat je kinderen hebt samen. En omdat je het toch een kans wil geven dan.
vrijdag 7 januari 2022 om 16:04
Wees maar heel boos en heel verdrietig en neem je tijd om te beslissen hoe je verder wilt.
Iedereen kan fouten maken dat hoeft niet altijd tot een breuk te leiden, van fouten kun je leren. Het kan een litteken achterlaten maar littekens zijn vaak heel sterkte plekjes.
Sterkte gewenst
Iedereen kan fouten maken dat hoeft niet altijd tot een breuk te leiden, van fouten kun je leren. Het kan een litteken achterlaten maar littekens zijn vaak heel sterkte plekjes.
Sterkte gewenst

De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
vrijdag 7 januari 2022 om 16:16
vrijdag 7 januari 2022 om 16:33
Nou ja, ik zou me kunnen voorstellen dat TO de dame even heul graag de oren wil wassen, gewoon uit pissigheid. Maar meer dan je nijd kunnen uiten bereik je daar niet mee.
Maar de ouders? Neuh, die hebben er sowieso niks mee te maken.
There is always something happening, and it's usually right now
vrijdag 7 januari 2022 om 16:34
De dame in kwestie heeft het volgens mijn vriend ook aan haar ouders opgebiecht. Zij hebben haar gezegd direct het contact te verbreken en zo niet dan kan ze de deur uit met haar kids. Het zijn aardige mensen die ik ook een beetje ken. Ze zijn zich kapot geschrokken schijnt.
Ik had haar met oud en nieuw nog een lief berichtje gestuurd over dat 2022 haar jaar zou worden na alle nare dingen met de scheiding van het afgelopen jaar.
Ik voel me zo’n domme eikel!!
Ik had haar met oud en nieuw nog een lief berichtje gestuurd over dat 2022 haar jaar zou worden na alle nare dingen met de scheiding van het afgelopen jaar.
Ik voel me zo’n domme eikel!!