Manlief met ADD pfff

29-06-2010 10:15 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds een paar weken weten we dat mijn man ADD heeft en hij krijgt daar nu medicijnen voor. (opbouwfase) Gaat op zich heel goed maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het soms erg zwaar vindt Herkend iemand dit? Heeft iemand tips voor me?

O ja ik ben ook nog 20 weken zwanger en we hebben een lieve dochter van 3 en een lading huisdieren, het is dus altijd lekker druk bij ons thuis.
quote:BizzyB schreef op 29 juni 2010 @ 10:26:

Die smiley's zijn ter illustratie.

Ik houd ontzettend veel van mijn vent maar soms ben ik het zat om de planner, uitvoerder, regelaar, moeder, minister van financien, kok, huishoudster, zeg maar de sterke van de twee te zijn. En wil ik ook wel eens wegkruipen in zijn armen en zeggen vecht jij maar even voor ons tegen de boze buitenwereld.Zo te lezen heb jij duidelijk de verkeerde vent getroffen. Ik hoop dat mijn zoon later een vriendin treft die zicht iets meer kan inleven dan jij. Is hij jou ook wel eens zat?
Hoezo gelukkig. Je bent hem kotsbeu?!

En ik weet heel goed hoe het is om met een ADD'er te leven, ik ben mijzelf af en toe ook even zat maar weglopen gaat zo moeilijk.... Ik vind alleen je toon wel erg vervelend. Last van de hormonen hoop ik.
quote:Solomio schreef op 29 juni 2010 @ 10:51:

Je man heeft sinds een paar weken een diagnose, die ADD had ie altijd al. Hij is toch niet veranderd door die diagnose? Waarom is het nu dan ineens een probleem?Hij had het inderdaad al maar door veel te blowen (lees zo'n 3 a 4 gem. per dag) bleef het redelijk "rustig" in zijn hoofd. Nu is hij daar een tijd mee gestopt en kwamen ze na testen bij de Iriszorg er achter dat hij o.a. ADD heeft, hierdoor vallen veel puzzelstukjes op z'n plaats, waardoor hij een flinke verandering meemaakt en nu inziet dat hij niet de makkelijkste is om mee om te gaan. Dat wist ik altijd al en ik dacht dat het door het blowen kwam dat hij flinke gedachtekronkels had. Ik dacht nu dus aan het einstation te staan maar we staan pas aan het begin want de maatschappelijk werken heeft hem ook verteld dat zijn leven nu echt op zijn kop komt te staan en hij uit moet zien te vinden wie hij nu echt is.
quote:toffifee schreef op 29 juni 2010 @ 10:55:

Hoezo gelukkig. Je bent hem kotsbeu?!

En ik weet heel goed hoe het is om met een ADD'er te leven, ik ben mijzelf af en toe ook even zat maar weglopen gaat zo moeilijk.... Ik vind alleen je toon wel erg vervelend. Last van de hormonen hoop ik.Mijn toon kan best verkeerd geintreppeteerd worden maar bedankt voor je mening, inden je een nuttige tip hebt wat ADD betreft is die welkom, verder commentaar mag je wat mij betreft voor je houden
Mijn ervaring met medicatie is niet echt positief. Ze doen niet veel voor me.

Bedenk dat medicatie eigenlijk alleen ondersteunend is en als je goed met ADD om leert gaat ook tijdelijk.

Heeft hij verder een coach of psych waarmee hij (en jij) kan overleggen als er wat knelt?

(wij zijn elkaar oook weleens zo beu. Kan gebeuren. Ik zit tegen ADD aan mijn vriend meer in de ADHD-hoek. dat botst maar dat maakt niet dat we minder van elkaar houden)
quote:misschicken schreef op 29 juni 2010 @ 10:54:

[...]

Zo te lezen heb jij duidelijk de verkeerde vent getroffen. Ik hoop dat mijn zoon later een vriendin treft die zicht iets meer kan inleven dan jij. Is hij jou ook wel eens zat?Dan lees je het verkeerd. Ik heb een geweldige vent getroffen maar SOMS is het verrekte lastig. En wat inleven betreft: mijn eigen schoonmoeder zegt tegen mij: ik zou niet in je schoenen willen staan, ik weet dat hij zielsveel van je houdt maar jullie hebben het verrekte lastig nu. Waarop mijn reactie is: we komen er wel uit want liefde overwint alles.
quote:Maja82 schreef op 29 juni 2010 @ 10:57:

Mijn ervaring met medicatie is niet echt positief. Ze doen niet veel voor me.

Bedenk dat medicatie eigenlijk alleen ondersteunend is en als je goed met ADD om leert gaat ook tijdelijk.

Heeft hij verder een coach of psych waarmee hij (en jij) kan overleggen als er wat knelt?

(wij zijn elkaar oook weleens zo beu. Kan gebeuren. Ik zit tegen ADD aan mijn vriend meer in de ADHD-hoek. dat botst maar dat maakt niet dat we minder van elkaar houden)Hij vind de medicatie tot nu toe erg prettig maar zegt dat het af en toe saai is in zijn hoofd. Hij heeft wekelijks een gesprek met de maatschappelijk werker en begint binnenkort met leefstijltrainingen bij de Iriszorg (verslavingsproblematiek) daarbij hebben wij af en toe samen een gesprek met de maatschappelijk werker en ik nog eentje alleen met die man. Die gesprekken helpen wel goed volgens mij.
Klinkt goed!
Jaiks, een geweldige verslaafde bedoel je...

Waar je al niet blij mee bent. Je hebt jezelf nogal wat op de hals gehaald.

Overigens is ADD, en verslavingsgevoeligheid hoort daar vaak bij, erfelijk hè dus dan weet je dat vast. Heb je straks een huis vol. Tijd om je voor te bereiden op een leven lang karren te trekken vrees ik.

Sterkte
quote:mymelody schreef op 29 juni 2010 @ 11:05:

Overigens is ADD, en verslavingsgevoeligheid hoort daar vaak bij, erfelijk hè dus dan weet je dat vast. Heb je straks een huis vol. Tijd om je voor te bereiden op een leven lang karren te trekken vrees ik.

SterkteZe heeft een dochter, in de meeste gevallen zit het in de mannelijke lijn

Gelukkig weten we nu waar we op moeten letten en "leert" manlief "normaal" (gadverdamme wat klinkt dat zwaar) te leven.

Sterkte

overdrijven is ook een vak.

Ik ga er ff vanuit dat de vriend van TO alleen blowde en dat mag in NL! Ja het kan ook problemen geven maar dat kan b.v. alcohol en roken ook!

Dat hij hulp zoekt is heel sterk van hem.

Hij is goed bezig en TO wil hem helpen en hun relatie verbeteren.

En zo te horen gaat het de goede kant op. alleen zijn handvaten vinden in het begin erg moeilijk. Die kunnen wij haar geven als je er een weet.
Nou vooruit 1 tip dan, een heel belangrijke om ruzies te voorkomen:

Als je man iets aan het doen is laat hem het dan op zijn manier doen hoe onlogisch het ook lijkt.

Na afloop kan je wel zeggen "dat kan misschien beter zus of zo" maar niet als ie ergens mee bezig is.

Als je dit onthoudt dan heb je de helft minder ruzie tijdens klussen en huishouden enzo.

Heb nog wel veel meer tips maar denk dat een goed gesprek met je man al vele tips oplevert, hij weet immers het beste hoe dingen voor hem werken.
quote:BizzyB schreef op 29 juni 2010 @ 10:57:

[...]

Mijn toon kan best verkeerd geintreppeteerd worden maar bedankt voor je mening, inden je een nuttige tip hebt wat ADD betreft is die welkom, verder commentaar mag je wat mij betreft voor je houdenDit is natuurlijk niet echt uitnodigend hè, die schrijfstijl van je?
quote:misschicken schreef op 29 juni 2010 @ 11:08:

[...]

Ze heeft een dochter, in de meeste gevallen zit het in de mannelijke lijn En een zoon op komst
Erfelijkheid van ADD is trouwens nog niet vastgesteld ADHD wel
Het is een slecht vertaalde reclamesite maar de tips zijn wel goed.

klikkerdeklik
quote:BizzyB schreef op 29 juni 2010 @ 11:21:

[...]

En een zoon op komstEuh...sterkte
quote:BizzyB schreef op 29 juni 2010 @ 11:23:

Erfelijkheid van ADD is trouwens nog niet vastgesteld ADHD welADD is ADHD zonder hyperactiviteit.
quote:BizzyB schreef op 29 juni 2010 @ 11:21:

[...]

En een zoon op komst

Gefeliciteerd.

Enne mannelijke lijn zegt nix. Ik lijk n.l. heel erg op mijn pa
quote:Maja82 schreef op 29 juni 2010 @ 11:25:

[...]

Enne mannelijke lijn zegt nix. Ik lijk n.l. heel erg op mijn pa

Idem, en dan bedoel ik niet alleen zijn geweldige uiterlijk

(Ik lijk op mijn pa dus he, niet op de jouwe )
Nou als die dochter juist op haar lijkt dan is ze misschien ook de makkelijkste niet...

enneh, TO sprak zelf van verslaving he, ff lezen eerst
quote:misschicken schreef op 29 juni 2010 @ 11:24:

[...]

ADD is ADHD zonder hyperactiviteit.ECHT WAAR??? Je meent het??? DAT is nou NIEUW voor me
quote:mymelody schreef op 29 juni 2010 @ 11:29:

Nou als die dochter juist op haar lijkt dan is ze misschien ook de makkelijkste niet...

enneh, TO sprak zelf van verslaving he, ff lezen eerst

Verslaving betekend o.a. trouwens dagelijks gebruik.
quote:mamalief schreef op 29 juni 2010 @ 11:23:

Het is een slecht vertaalde reclamesite maar de tips zijn wel goed.

klikkerdeklikTaalgebruik is een ramp maar staan wel handige tips op bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven