Manlief met ADD pfff

29-06-2010 10:15 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds een paar weken weten we dat mijn man ADD heeft en hij krijgt daar nu medicijnen voor. (opbouwfase) Gaat op zich heel goed maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het soms erg zwaar vindt Herkend iemand dit? Heeft iemand tips voor me?

O ja ik ben ook nog 20 weken zwanger en we hebben een lieve dochter van 3 en een lading huisdieren, het is dus altijd lekker druk bij ons thuis.
quote:BizzyB schreef op 29 juni 2010 @ 11:34:

[...]

Verslaving betekend o.a. trouwens dagelijks gebruik.K ken/heb er ook een. ookal issie gelukkig gestopt
Nou allemaal bedankt voor de tips (indien je die gegeven hebt).

Ik ben er nu vandoor, ga lekker naar zwemmen met de kleine meid.
quote:BizzyB schreef op 29 juni 2010 @ 11:37:

[...]

Taalgebruik is een ramp maar staan wel handige tips op bedankt

Niks te danken.

Wilde eigenlijk niet meer reageren hier door jouw toon maar ach, ik ben de beroerdste niet dus heb maar even wat voor je opgezocht.

Eigenlijk meer voor je man maar oké
Hoi TO,

De diagnose zal je man en jezelf wel enige moeite kosten, maar hopelijk ook een opluchting. Dat kan ik tot nu toe nog niet terugvinden in je berichten, helaas. Besef dat je man nu hulpmiddelen krijgt toegereikt om zijn leven gemakkelijker te maken! De rust in zijn hoofd kan jullie relatie helpen. Het lijkt dat je het nu duister inziet, zo maak ik op in je berichten tenminste. Bedenk dat jullie relatie dus niet altijd gemakkelijk is geweest. Waarom is het zoveel zwaarder als je weet wat het nu is? Dat zou de situatie enkel hoeven te verlichten, niet zwaarder doen lijken!

Lees eens op internet wat tips door, zodat je een stukje herkenning krijgt en dat je dus niet de neiging krijgt alle karaktertrekken van je man onder ADD te schuiven. En onder de psyche pijler loopt een topic over ADD/ADHD. Wellicht zijn de forummers daar bereid wat vragen te beantwoorden!

En dan even off-topic: wellicht kun je wat meer vertellen over de situatie. Je komt erg onduidelijk over en dat schept erg veel verwarring onder de forummers die je dolgraag willen helpen. Als je daarop ook wat fel reageerd dan kun je helaas ook net zo'n felle reacties terugverwachten.
quote:BizzyB schreef op 29 juni 2010 @ 11:33:

[...]

ECHT WAAR??? Je meent het??? DAT is nou NIEUW voor me Erfelijkheid van ADD is trouwens nog niet vastgesteld ADHD wel

Dan weetje dus dat ADD ook erfelijk kan zijn.

En verder mag je het uitzoeken, ik kots op die toon van je.

Ik ga 100 keer liever met een ADD-er om dan topics moeten lezen van mensen als jij.
Nou, inderdaad, ik wilde ook nog wat tips gaan geven, maar als iemand zo onvriendelijk overkomt voel ik mij niet geroepen....
quote:Princess4ever schreef op 29 juni 2010 @ 17:55:

Nou, inderdaad, ik wilde ook nog wat tips gaan geven, maar als iemand zo onvriendelijk overkomt voel ik mij niet geroepen.... Inderdaad zeg! De arrogantie. Mensen die de moeite lezen om je verhaal te lezen en te reageren op zo'n lompe manier onderuit halen. Geef mij dan maar een ADD-er. Ik ga dus ook niet meer inhoudelijk reageren.
quote:BizzyB schreef op 29 juni 2010 @ 10:26:

Die smiley's zijn ter illustratie.

Ik houd ontzettend veel van mijn vent maar soms ben ik het zat om de planner, uitvoerder, regelaar, moeder, minister van financien, kok, huishoudster, zeg maar de sterke van de twee te zijn. En wil ik ook wel eens wegkruipen in zijn armen en zeggen vecht jij maar even voor ons tegen de boze buitenwereld.

Je draagt voor beiden de verantwoordelijkheid. Dat herken ik. Mijn ex had pdd nos en lichte ADHD. Man, wat een struggle. In het begin had hij blijkbaar een goede periode want hij kon de hele wereld aan, maar later werd het een hoopje ellende en depressiviteit. Die passiviteit, wisselvalligheid, onzekerheid en rare sociale bokkesprongen van hem... Ik ging me zijn hulpverlener voelen. Ik heb er een punt achter gezet.

Je kunt voor informatie, steun en advies terecht bij de organisatie MEE, die zit in allerlei plaatsen in NL (kijk op mee.nl) of bij de vereniging voor autisme (www.autisme.nl).
O ik zie nu dat er nogal fel werd uitgehaald door TO.

Bovenstaande was dus mijn eerste en laatste reactie hier.
Vriend heeft waarschijnlijk ADD, tenminste daar is ie zelf van overtuigd (ben ik nooit zo'n fan van, zelfdiagnoses, maar ala, het past wel. Hij heeft qua lezen in ieder geval een serieuze concentratiestoornis die niet bij de rest van zijn intelligentie past). Binnenkort wordt ie getest ook ivm zijn nieuwe studie en de benodigde dyslectieverklaring die ie al als kind gediagnostiseerd kreeg..

Ik heb niet zoveel last van hoe het in zijn hoofd werkt, behalve zijn behoefte aan orde... Da's lastig met mijn slordigheid

Het enige wat ik verder moet doen is zijn gedachtes aanhoren en zijn spuiblok zijn als ie thuiskomt. Wat ik leuk vind om te horen.

Hij is trouwens een stuk stabieler dan ik, maar wel een erge over-analyseerder.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:BizzyB schreef op 29 juni 2010 @ 11:33:

[...]

ECHT WAAR??? Je meent het??? DAT is nou NIEUW voor me wat ben jij een naar kind zeg.
En dat krijgt een kind, arm kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven