Mannelijke voorkeur voor Russische vrouwen verwonderlijk?

22-07-2015 21:12 1580 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom hebben Nederlandse mannen een voorkeur voor Russische vrouwen?



Na mijn korte verblijf begrijp aldaar kan ik dat best begrijpen.

In werkelijk ELK opzicht zijn de Russische vrouwen de creme a la creme van de vrouwelijke wereldbevolking.



- Uiterlijk; Van onweerlegbare schoonheid, intelligent en makkelijker in de omgang.

- Capiciteiten. Steengoed in de keuken, uitmuntend op de dansvloer, muzikaal en artistiek met interesse voor kunst en cultuur.

- Man/vrouw verhouding: In ruime meerderheid aanwezig, er is een overvloed aan vrouwen en de schoonheid is ongeëvenaard.

- Sociaal, niet over-geëmancipeerd, nuchter, makkelijker benaderbaar, realistisch denkvermogen en vol begrip naar de man toe.

- SEX; Temperamentvol in bed, kundig, gewillig en zonder gezeur achteraf.



Topicvraag: wat kan de Nederlandse vrouw daar tegen over zetten?

Voelen de Nederlandse dames zich hier terecht door bedreigd?

En zo ja, wat zouden ze daaraan kunnen doen?

Graag zie ik uw tegenargumenten tegemoet!
Ik vind het jammer dat ze daar dan niet blijven. Dat zouden ze gewoon van mij mogen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:thorsson schreef op 24 juli 2015 @ 10:38:

[...]



Mee eens. Nederlanders zijn een beetje lompe, praktische soort mensen.



Behalve calvinisme denk ik ook dat een redelijke mate van seksegelijkheid daar ook wel iets mee te maken heeft. Dat heeft mooie kanten: dat we gelijkwaardig(er) zijn en dat we beseffen dat mannen en vrouwen in de eerste plaats mensen zijn die echt wel meer overeenkomsten hebben dan verschillen.



Hier in Nederland zie je dan (relatief) ook niet echt veel macho's - en ook niet veel vrouwelijke vrouwen. Vergeleken met veel andere landen worden de sekseverschilen in het algemeen niet erg benadrukt in uiterlijk of gedrag. Tot het punt van de stereotype oudere stellen die gekleed in dezelfde kleren en getooid met met dezelfde kapsels fietstochtjes gaan maken.



Ik wil hiermee niet zeggen dat hier iets "goed" of "fout" aan is - het is geen kwestie van ethiek. Ik kan wel vanuit mijn persoonlijke smaak zeggen dat ik het gewoon jammer vind dat de gelijkheid in zo'n grote mate ook in fysieke zin wordt geuit. Waarom zou een stoere, gelijkwaardige en zelfstandige vrouw zich uiterlijk niet vrouwelijk kunnen manifesteren, met een rokje of jurk, mooi lang haar en make-up? Ik vind dat adembenemend mooi, ik kan me niets mooiers voorstellen!

En ja, dat geldt ook voor mannen. Ik snap ook niet waarom er zoveel totaal grijs en smakeloos bij moeten lopen en zo slecht op hun lichaam/gezondheid letten met al die enorme bierbuiken en dergelijke.



Tenslotte de Russiche dames: ik geloof niet dat ze zo leuk zijn. Ik ken ze persoonlijk niet - maar wat je vaak leest en hoort is dat ze vaak erg materialistische, harde types zijn. Wat ik juist heel leuk vind aan de Nederlandse vrouwen is dat je vaak gewoon echt goede vrienden kunt zijn, ook in een relatie. Zeker in de huidige samenleving waar we vaak niet meer om de hoek wonen bij familie en vrienden is dat wel erg prettig.Oh mijn god, UNISEX! Hahaha! Vreselijk! Inderdaad, hetzelfde windjack op dezelfde fiets.... Daar heeft koefnoen zo´n mooie persiflage van! eus en okko.... https://www.youtube.com/watch?v=5e13nARIc1A



Wat betreft jurkjes en rokjes, die draag ik in de zomer graag als ik ergens naartoe ga. Maar in de winter vind ik het te koud. Ik kan me voorstellen dat vrouwen in zuidelijke landen meer jurkjes zullen dragen dan hier in het noorden waar het altijd zo godvergeten koud is op een paar weken na. Het klimaat leent zich er niet echt voor.
Hmm ik denk dat elk land zijn elegante en minder elegante mannen en vrouwen heeft!



Ben zelf Turks Nederlands half bloed, ik heb zeker mijn Turkse roots koken netjes kleden hou van klassiek zijn. Maar ik heb een sportieve baan dus ja dan draag je geen hakken nee maar gewoon sport werk kleding.



Buiten dat vindt ik het maar raar dat Nederlandse vrouwen nu worden afgescheept als niet vrouwelijk er zijn prachtige Nederlandse vrouwen die zich heel mooie kleden en elegant zijn, laten nu dan toch lullig doen het komt dan door de oh zo niet charmante heer zoals To die vrouwen zich niet vrouwelijk laten voelen ligt echt niet alleen aan de Nederlandse vrouw!
Alle reacties Link kopieren




Je hebt gelijk. We kunnen niet op boxen tegen deze dames.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Nederlandse mannen die een vrouw zoeken in Rusland, een ander oostblokland of Thailand zijn doorgaans mannen die door Nederlandse vrouwen worden afgewezen, je ziet ze soms op de TV, altijd van die losers die misschien wel geld hebben maar dat is niet belangrijk, het zijn dikwijls van die macho kereltjes met een klein piemeltje en piercings of tatoeages, Benidorm bruin en laaggeletterd.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 24 juli 2015 @ 18:42:

[...]





Oh mijn god, UNISEX! Hahaha! Vreselijk! Inderdaad, hetzelfde windjack op dezelfde fiets.... Daar heeft koefnoen zo´n mooie persiflage van! eus en okko.... https://www.youtube.com/watch?v=5e13nARIc1A



Wat betreft jurkjes en rokjes, die draag ik in de zomer graag als ik ergens naartoe ga. Maar in de winter vind ik het te koud. Ik kan me voorstellen dat vrouwen in zuidelijke landen meer jurkjes zullen dragen dan hier in het noorden waar het altijd zo godvergeten koud is op een paar weken na. Het klimaat leent zich er niet echt voor.Er bestaan winterjurken en rokken van prachtige wollen stof bijv, gevoerd en wel. Ook moderne. Maar tegenwoordig lijkt de Nederlandse vrouw een "jurk" te vertalen in een katoenen dingetje zonder voering dat hooguit OK is voor warme dagen. Ga eens bij een goede winkel kijken en je zult verbaasd staan hoeveel jurken en rokken er bestaan, modieus én elegant, die ook in de winter kunnen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 24 juli 2015 @ 19:52:

Nederlandse mannen die een vrouw zoeken in Rusland, een ander oostblokland of Thailand zijn doorgaans mannen die door Nederlandse vrouwen worden afgewezen, je ziet ze soms op de TV, altijd van die losers die misschien wel geld hebben maar dat is niet belangrijk, het zijn dikwijls van die macho kereltjes met een klein piemeltje en piercings of tatoeages, Benidorm bruin en laaggeletterd.



Ben ik helemaal met je eens.



Maar je zult het ook met me eens zijn dat de Nederlandse vrouw niet uitblinkt in elegantie. Tenminste, als ik in de stad naar het winkelend publiek kijk, is 95% platte laarzen, spijkerbroek, tuniekje of recht-toe-recht-aan T-shirt, jack, hobbezakkerige tas, enz. Nou niet dat je echt denkt "wat hebben die hun best weer gedaan iets leuks aan te trekken".
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Pejeka je bent zelf Russisch? Je hebt wel veel commentaar op de Hollandse vrouw ze zijn echt niet allemaal zo hoor ? Draag jij nooit op een regenachtige dag een hobbezak als je toch thuis blijft en nergens gaat?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 juli 2015 @ 19:56:

[...]





Ben ik helemaal met je eens.



Maar je zult het ook met me eens zijn dat de Nederlandse vrouw niet uitblinkt in elegantie. Tenminste, als ik in de stad naar het winkelend publiek kijk, is 95% platte laarzen, spijkerbroek, tuniekje of recht-toe-recht-aan T-shirt, jack, hobbezakkerige tas, enz. Nou niet dat je echt denkt "wat hebben die hun best weer gedaan iets leuks aan te trekken".Klopt ook wel. Ik loop er ook niet al te elegant bij, op hakken mag ik niet meer lopen maar er zijn ook vlotte platte schoenen en andere broeken dan een spijkerbroek. Ik barst in de leuke en fleurige jasjes zodat er toch nog een redelijk en geen lomp geheel van te maken is. Ik heb ook geen pittig kort huisvrouwenkapsel.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mano82 schreef op 24 juli 2015 @ 19:58:

Pejeka je bent zelf Russisch? Je hebt wel veel commentaar op de Hollandse vrouw ze zijn echt niet allemaal zo hoor ? Draag jij nooit op een regenachtige dag een hobbezak als je toch thuis blijft en nergens gaat?Ik draag thuis alleen maar hobbezakken. Als ik op de bank ga hangen en weet dat er geen bezoek komt. Maar als ik dan even naar de supermarkt moet bijv., doe ik dat niet in die hobbezak. Dan verkleed ik me. En als ik naar de stad ga om te winkelen, trek ik iets behoorlijks aan, en niet de kleren waarin ik de ramen zeem of de tuin doe. En wat ik dan aantrek, kan best casual zijn, maar ook in casual heb je mooie kleding van mooie stoffen en bestaat er héus méér dan platte laarzen, een spijkerbroek en een tuniek.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 24 juli 2015 @ 20:05:

[...]





Ik draag thuis alleen maar hobbezakken. Als ik op de bank ga hangen en weet dat er geen bezoek komt. Maar als ik dan even naar de supermarkt moet bijv., doe ik dat niet in die hobbezak. Dan verkleed ik me. En als ik naar de stad ga om te winkelen, trek ik iets behoorlijks aan, en niet de kleren waarin ik de ramen zeem of de tuin doe. En wat ik dan aantrek, kan best casual zijn, maar ook in casual heb je mooie kleding van mooie stoffen en bestaat er héus méér dan platte laarzen, een spijkerbroek en een tuniek.

\]



Ik begrijp het :D platte laarzen vindt ik ook maar eng trouwens die draag ik ook niet! IK werk als Personal Trainer dus dan heb je bedrijfskleding aan dat is wat anders vrije tijd wel nette kleding ja behalve blijft thuis dagen
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 23 juli 2015 @ 22:34:

Ja vreselijk, geen wonder dat die heerlijk verzorgde, hoogopgeleide, attente en godsgruwelijk knappe Nederlandse mannen het buiten dit door vrouwen met kort pittig haar en driekwartbroeken verpeste land zoeken!Vergeet de driekwart witte legging niet
Alle reacties Link kopieren
quote:stekelbaars schreef op 24 juli 2015 @ 13:01:

Als je vaak teleurgesteld bent geraakt in de Westerse (veeleisende en vaak arrogante) vrouw en vervolgens te maken krijgt met Oost Europese vrouwen dan ben je zo "om" en laat je de Westerse vrouw links liggen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen aan beide kanten.





Dit was dus precies wat ik bedoelde met dit:





quote:Defietsboer schreef op 23 juli 2015 @ 22:02:

De reden dat dit soort mannen er vaak intrappen is dat ze in eigen ogen ernstig te kort zijn gedaan door de Nederlandse/Westerse maatschappij. Zij zijn immers geweldig en allen die dat niet zagen waren dom, stom en waard om te haten. Met name vrouwen natuurlijk.



Een vrouw die zich dan gedienstig of geinteresseerd opstelt en luistert naar hun 'zware' levensverhaal, bevestigt dan wat ze altijd zelf hebben gedacht: ze zijn geweldig. Ze staan daarom altijd te popelen om dit aan de westerse vrouw mee te delen. "Jullie zijn fout, want kijk ik heb nu wel een vrouw die mij op waarde weet te schatten. HAHAHA BITCHES" (zie ook dit topic). Dit terwijl het voor normale mensen overduidelijk is waar het om te doen gaat.



Ondanks dat je zou denken dat deze mannen na alle verhalen wel zouden moeten weten waar het om te doen was, is het idee van miskend te zijn te sterk. De zogenaamde bevestiging van het feit dat ze toch echt geweldig zijn is te verleidelijk om nog logisch na te denken.Let daarbij ook op dat een bepaald soort mannen vrouwen al arrogant vinden als ze hen niet zo geweldig vinden als de mannen zichzelf vinden en niet voor ze uit de kleren gaan. Heb van mannen in het buitenland juist vaak gehoord dat ze Nederlandse vrouwen goedlachs en vrolijk vinden, en dat het leuk is dat Nederlandse vrouwen ook wel eens aanbieden wat te betalen ipv zich alles te laten aanleunen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mano82 schreef op 24 juli 2015 @ 19:58:

Pejeka je bent zelf Russisch? Je hebt wel veel commentaar op de Hollandse vrouw ze zijn echt niet allemaal zo hoor ? Draag jij nooit op een regenachtige dag een hobbezak als je toch thuis blijft en nergens gaat?Inderdaad. Mensen die om hun charme en elegantie bekend staan, zijn dat niet omdat ze constant afgegeven op wat andere mensen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 24 juli 2015 @ 20:32:

[...]





Inderdaad. Mensen die om hun charme en elegantie bekend staan, zijn dat niet omdat ze constant afgegeven op wat andere mensen dragen.



Het gaat niet zozeer om afgeven, als om jammer vinden. Jammer vinden dat veel mensen in Nederlands gedachteloos vervallen zijn in de eenheidsworst van elke dag weer een spijkerbroek en T-shirt.



Niks mis met een spijkerbroek. Leuk om die af en toe te dragen. Maar doe ook eens iets anders aan dan een spijkerbroek. En dat vind ik jammer, dat veel mensen dat blijkbaar niet doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 juli 2015 @ 20:41:

[...]





Het gaat niet zozeer om afgeven, als om jammer vinden. Jammer vinden dat veel mensen in Nederlands gedachteloos vervallen zijn in de eenheidsworst van elke dag weer een spijkerbroek en T-shirt.



Niks mis met een spijkerbroek. Leuk om die af en toe te dragen. Maar doe ook eens iets anders aan dan een spijkerbroek. En dat vind ik jammer, dat veel mensen dat blijkbaar niet doen.



Okay, dat begrijp ik.



Ik kom zelf uit de Randstad en hier loopt echt toch niet iedereen in een spijkerbroek (ik heb er bijvoorbeeld maar 1). Ja, je hebt hier dan weer Tokkies en dergelijke, maar ook veel zakelijk gekleedde mensen doordeweeks en ook veel mensen die toch echt aan de mode meedoen.



Verder hadden we het eerder even over de jaren vijftig, maar van mensen die toen jong waren, heb ik alleen maar gehoord hoe blij ze waren met de jaren zestig en het veel losser worden van de mode. Daarom dus zelfs als mensen in spijkerbroek willen lopen met enkel witte shirts, dan heb ik dat liever dan dat iedereen elegant, maar zichzelf oncomfortabel en opgeprikt voelend door het leven gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 24 juli 2015 @ 20:52:

[...]





Okay, dat begrijp ik.



Ik kom zelf uit de Randstad en hier loopt echt toch niet iedereen in een spijkerbroek (ik heb er bijvoorbeeld maar 1). Ja, je hebt hier dan weer Tokkies en dergelijke, maar ook veel zakelijk gekleedde mensen doordeweeks en ook veel mensen die toch echt aan de mode meedoen.



Verder hadden we het eerder even over de jaren vijftig, maar van mensen die toen jong waren, heb ik alleen maar gehoord hoe blij ze waren met de jaren zestig en het veel losser worden van de mode. Daarom dus zelfs als mensen in spijkerbroek willen lopen met enkel witte shirts, dan heb ik dat liever dan dat iedereen elegant, maar zichzelf oncomfortabel en opgeprikt voelend door het leven gaat.



Het is het totaalplaatje denk ik. De "luiheid" of wat het is van mensen om zich nog eens te kleden voor een gelegenheid, bijv. Gaan we naar de schouwburg? Oh, dat kan best in spijkerbroek. Gaan we naar de opera? Niks mis met dezelfde spijkerbroek. Moeten we naar een begrafenis? Doe die spijkerbroek maar weer aan, want dat "moet kunnen" tegenwoordig. Gaan we naar een trouwerij? Kruip maar in diezelfde spijkerbroek, en met een vers overhemd erop is het dan toch "gekleed". Enz.



En het veelgebruikte argument is dan "ja maar ik wil mezélf zijn". Nou, als dat het argument is, dan is 90% van de Nederlanders dús dezelfde "mezelf". Niet erg uniek dus. Bovendien heb ik nog nooit gehoord van mensen wier persoonlijkheid opeens drastisch veranderde als ze een pak aantrokken, of een cocktailjurk. Jezelf zit IN je, dat hangt niet om je lijf, lijkt me. Dus je bent net zo goed jezelf in een spijkerbroek als in een formele outfit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Het is bijna iedere dag weer een crime om te bedenken wat ik aan zal doen voor mijn werk. En dan heb ik ook nog eens heel vaak een spijkerbroek met een eenvoudige top aan. Moet je voorstellen dat de eisen nog hoger lager, dan kwam ik de deur niet meer uit.



Dat gedoe dat een jurk of rok zoveel leuker zou staan. Nou volgens mij meestal niet en je kunt er ook nog eens nauwelijks mee fietsen. Vaak is gaan zitten zonder een heel bloot bovenbeen al een gedoe.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 juli 2015 @ 21:06:

[...]





Het is het totaalplaatje denk ik. De "luiheid" of wat het is van mensen om zich nog eens te kleden voor een gelegenheid, bijv. Gaan we naar de schouwburg? Oh, dat kan best in spijkerbroek. Gaan we naar de opera? Niks mis met dezelfde spijkerbroek. Moeten we naar een begrafenis? Doe die spijkerbroek maar weer aan, want dat "moet kunnen" tegenwoordig. Gaan we naar een trouwerij? Kruip maar in diezelfde spijkerbroek, en met een vers overhemd erop is het dan toch "gekleed". Enz.



En het veelgebruikte argument is dan "ja maar ik wil mezélf zijn". Nou, als dat het argument is, dan is 90% van de Nederlanders dús dezelfde "mezelf". Niet erg uniek dus. Bovendien heb ik nog nooit gehoord van mensen wier persoonlijkheid opeens drastisch veranderde als ze een pak aantrokken, of een cocktailjurk. Jezelf zit IN je, dat hangt niet om je lijf, lijkt me. Dus je bent net zo goed jezelf in een spijkerbroek als in een formele outfit.



"Mezelf" wil in dat opzicht zeggen dat je je comfortabel genoeg voelt om te dragen wat comfortabel zit. Platte schoenen zitten nu eenmaal lekkerder dan hoge hakken en zijn nog een stuk gezonder ook. Sommige mensen vinden een spijkerbroek lekker zitten en dragen liever dat, dan een rokje dat misschien opwaait of waar je dan weer een panty bij aan moet trekken. Ook mannen dragen vaak liever een shirt dan een jasje etc.



Verder heb ik nog nooit iemand met een spijkerbroek op een huwelijk of begrafenis gezien, dus dat valt erg mee hoor. In het normale leven zie ik ook echt niet 90% van de Nederlanders er hetzelfde bijlopen. Alleen als het heel koud is misschien, maar comfort en gezondheid gaan met name dan toch echt boven of je er wel elegant genoeg uitziet.
Dat lijkt me toch echt de omgeving waar je in zit. Ik ken helemaal niemand die altijd maar een spijkerbroek draagt, mijn vriendinnen grijpen elk feestje/verjaardag/bruiloft aan om hun leuke jurkjes uit de kast te halen. Zelf draag ik ook meestal jurkjes en rokjes want ik vind het comfortabeler, maar ook bijvoorbeeld mijn vrouwelijke collega's (9 Nederlandse dames in alle leetijden) zien er altijd keurig uit.



Dat jonge moeders in de tropenjaren met 2 kleintjes soms lekker makkelijk in een joggingbroek naar het schoolplein gaan snap ik best. Net als dat je je natuurlijk niet gaat optutten om te gaan sporten ofzo. Maar verder herken ik hier niets in qua Nederlandse vrouwen. Misschien een wat sportievere stijl dan in sommige andere landen, maar zeker niet minder stijlvol of minder moeite.
quote:stekelbaars schreef op 24 juli 2015 @ 13:01:

Als je vaak teleurgesteld bent geraakt in de Westerse (veeleisende en vaak arrogante) vrouw en vervolgens te maken krijgt met Oost Europese vrouwen dan ben je zo "om" en laat je de Westerse vrouw links liggen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen aan beide kanten.Want elke man heeft recht op een vrouw. Zo. Dus ze moeten niet zo moeilijk doen die Nederlandse vrouwen. Stomme trutten.
Belachelijk trouwens dat denken in vrouwelijke en niet vrouwelijke kleding. Je bent een vrouw als je een vagina hebt lijkt me, en of je een rokje of een broek aantrekt verandert daar helemaal niks aan.
Maar ja Pejeka, vroeger was in jouw ogen echt álles beter. Vooral de vrouw. Ze waren betere moeders, betere echtgenotes, betere huisvrouwen, betere koks en ze kleden zich dus ook nog beter.



De verloedering, afschuwelijk... Hoe hou je het uit in deze eeuw?
"niet over-geëmancipeerd"



Ik draag overigens bijna geen hobbezakken, want ben gewoon te lui om me helemaal om te kleden. Je kunt me tegenwoordig thuis wel uittekenen met een grote knot op mijn hoofd, anders trekt m'n zoontje aan m'n haar. Denk niet dat ik ergens Russisch bloed heb.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens gekeken hoe de moeders van die Russische schoonheden eruit zien? Dat zijn vaak van die dikke matrones met kort haar en een soepjurk, net als de moeders van de elegante italiaanse dames.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven