Mannelijke voorkeur voor Russische vrouwen verwonderlijk?

22-07-2015 21:12 1580 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom hebben Nederlandse mannen een voorkeur voor Russische vrouwen?



Na mijn korte verblijf begrijp aldaar kan ik dat best begrijpen.

In werkelijk ELK opzicht zijn de Russische vrouwen de creme a la creme van de vrouwelijke wereldbevolking.



- Uiterlijk; Van onweerlegbare schoonheid, intelligent en makkelijker in de omgang.

- Capiciteiten. Steengoed in de keuken, uitmuntend op de dansvloer, muzikaal en artistiek met interesse voor kunst en cultuur.

- Man/vrouw verhouding: In ruime meerderheid aanwezig, er is een overvloed aan vrouwen en de schoonheid is ongeëvenaard.

- Sociaal, niet over-geëmancipeerd, nuchter, makkelijker benaderbaar, realistisch denkvermogen en vol begrip naar de man toe.

- SEX; Temperamentvol in bed, kundig, gewillig en zonder gezeur achteraf.



Topicvraag: wat kan de Nederlandse vrouw daar tegen over zetten?

Voelen de Nederlandse dames zich hier terecht door bedreigd?

En zo ja, wat zouden ze daaraan kunnen doen?

Graag zie ik uw tegenargumenten tegemoet!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 23 juli 2015 @ 22:40:

[...]





Ik denk dat wat ik zei voor mannen én vrouwen gold. Ook mannen kunnen beter. Hun idee van gelegenheidskleding is een gestreken overhemd boven de alledaagse spijkerbroek. Vaak daarin gestimuleerd door de vrouw (Nééééé, geen pak, doe nou eens vlot!).



En vrouwen, nou ja, dat heb ik hierboven al verteld. Elegantie is ook dood in Nederland - over het algemeen dan. Ze lopen er liever bij alsof ze even een broodje gaan halen om vervolgens weer in hun vrachtwagen te stappen. Soit. Maar erg vrouwelijk is het niet.Precies! Nederlanders zijn muizen!
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 23 juli 2015 @ 22:32:

Ik ben het eens dat nederlandse vrouwen bepaald niet vrouwelijk zijn. Ze kleden zich praktisch, knippen hun haar af zodra ze getrouwd zijn of kinderen hebben, en zijn weinig modieus. En het modieuze dát ze hebben, is vaak gewoon dom trend volgen, ongeacht of het ze staat.



Maar..... waarom zouden ze ook? Want mannen zijn nog veel erger. Die kleden zich alleen maar in spijkerbroek en zelfs naar gelegenheden gaan ze nog als jan lul in zijn vrije tijdskleding.



Ik denk dat het calvinisme in Nederland te ver is doorgevoerd.

Mee eens. Nederlanders zijn een beetje lompe, praktische soort mensen.



Behalve calvinisme denk ik ook dat een redelijke mate van seksegelijkheid daar ook wel iets mee te maken heeft. Dat heeft mooie kanten: dat we gelijkwaardig(er) zijn en dat we beseffen dat mannen en vrouwen in de eerste plaats mensen zijn die echt wel meer overeenkomsten hebben dan verschillen.



Hier in Nederland zie je dan (relatief) ook niet echt veel macho's - en ook niet veel vrouwelijke vrouwen. Vergeleken met veel andere landen worden de sekseverschilen in het algemeen niet erg benadrukt in uiterlijk of gedrag. Tot het punt van de stereotype oudere stellen die gekleed in dezelfde kleren en getooid met met dezelfde kapsels fietstochtjes gaan maken.



Ik wil hiermee niet zeggen dat hier iets "goed" of "fout" aan is - het is geen kwestie van ethiek. Ik kan wel vanuit mijn persoonlijke smaak zeggen dat ik het gewoon jammer vind dat de gelijkheid in zo'n grote mate ook in fysieke zin wordt geuit. Waarom zou een stoere, gelijkwaardige en zelfstandige vrouw zich uiterlijk niet vrouwelijk kunnen manifesteren, met een rokje of jurk, mooi lang haar en make-up? Ik vind dat adembenemend mooi, ik kan me niets mooiers voorstellen!

En ja, dat geldt ook voor mannen. Ik snap ook niet waarom er zoveel totaal grijs en smakeloos bij moeten lopen en zo slecht op hun lichaam/gezondheid letten met al die enorme bierbuiken en dergelijke.



Tenslotte de Russiche dames: ik geloof niet dat ze zo leuk zijn. Ik ken ze persoonlijk niet - maar wat je vaak leest en hoort is dat ze vaak erg materialistische, harde types zijn. Wat ik juist heel leuk vind aan de Nederlandse vrouwen is dat je vaak gewoon echt goede vrienden kunt zijn, ook in een relatie. Zeker in de huidige samenleving waar we vaak niet meer om de hoek wonen bij familie en vrienden is dat wel erg prettig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn Oost-Europese vrouw wisselt idd haar oude hobbezak-joggingbroek voor iets "vrouwelijks" als zij de deur uitgaat....

(bijvoorbeeld naar haar werk; in haar zelf verdiende auto, met haar eigen creditcard in haar hele grote handtas)



Onze voornaamste conclusie ; Nederlander "denkt' met zn verstand, Oost-Europees met zn hart.



Paka!
Wat ik daar tegenover kan zetten? Je bedoelt wat ik daar tegenover wil zetten.



Helemaal niets. Mooi dat die vrouwen daar zijn en ze ons mannelijk uitschot willen hebben. (Of hen doen laten denken dat zij ze willen hebben). Heb ik daar geen last meer van.
Alle reacties Link kopieren
quote:thorsson schreef op 24 juli 2015 @ 10:38:

[...]



Mee eens. Nederlanders zijn een beetje lompe, praktische soort mensen.



Behalve calvinisme denk ik ook dat een redelijke mate van seksegelijkheid daar ook wel iets mee te maken heeft. Dat heeft mooie kanten: dat we gelijkwaardig(er) zijn en dat we beseffen dat mannen en vrouwen in de eerste plaats mensen zijn die echt wel meer overeenkomsten hebben dan verschillen.



Hier in Nederland zie je dan (relatief) ook niet echt veel macho's - en ook niet veel vrouwelijke vrouwen. Vergeleken met veel andere landen worden de sekseverschilen in het algemeen niet erg benadrukt in uiterlijk of gedrag. Tot het punt van de stereotype oudere stellen die gekleed in dezelfde kleren en getooid met met dezelfde kapsels fietstochtjes gaan maken.



.



Dit doet me denken aan een anekdote die mij heel blij maakte.



Eén van de ergste PUAs van de wereld (als je niet weet wat dat is, niet googelen op nuchtere maag), Roosh V. ging zijn 'game' uitproberen in zoveel mogelijk landen ter wereld, en deed daar verslag terug van op zijn blog. Tot zijn verbijstering lukte het vrijwel overal, behalve in NL, Duitsland en Scandinavië. Daar was de (vooral economsiche, relatieve) gelijkheid tussen mannen en vrouwen zo groot, dat al zijn 'negging' en zijn andere gedoe alleen maar verbijstering en weglopen opleverde.
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
Als je vaak teleurgesteld bent geraakt in de Westerse (veeleisende en vaak arrogante) vrouw en vervolgens te maken krijgt met Oost Europese vrouwen dan ben je zo "om" en laat je de Westerse vrouw links liggen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen aan beide kanten.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, Amerika. Daar krijg je pas waar voor je geld. Twee keer zo veel vrouw. En die investering verdien je later gewoon weer terug.

Goedkoop boodschappen doen, die vrouwen!



óu sont les neiges d'antan

quote:NowThen schreef op 24 juli 2015 @ 12:58:

[...]





Dit doet me denken aan een anekdote die mij heel blij maakte.



Eén van de ergste PUAs van de wereld (als je niet weet wat dat is, niet googelen op nuchtere maag), Roosh V. ging zijn 'game' uitproberen in zoveel mogelijk landen ter wereld, en deed daar verslag terug van op zijn blog. Tot zijn verbijstering lukte het vrijwel overal, behalve in NL, Duitsland en Scandinavië. Daar was de (vooral economsiche, relatieve) gelijkheid tussen mannen en vrouwen zo groot, dat al zijn 'negging' en zijn andere gedoe alleen maar verbijstering en weglopen opleverde.



Grappig, ik wist niet dat zijn trucs hier daadwerkelijk veel minder werkten.



Maar het staaft het feit dat Nederlandse vrouwen vanwege hun economische gelijkheid geen genoegen hoeven te nemen met een man die hen niet goed wil bevredigen, het aantal aanwezige en beschikbare vrouwen belangrijker vindt dan een fijne relatie met 1 persoon waarbij je oprecht van elkaar houdt en ze niet afgezeken hoeven te worden bij een bad hair day vanwege hun niet helemaal perfecte uiterlijk omdat de maatschappij in Nederland hen de kans biedt beter af te zijn zonder dat soort mannen.



Win-win situatie. Die vrouwen daar zijn misschien beter af met onze horken dan hun horken. En wij zijn beter af zonder die horken.
Grappig toch hoe het mannelijk ego werkt. Kennelijk ben je dan toch zo vreselijk gekrenkt dat het hier niet lukt om een vrouw aan de haak te slaan. Zo vreselijk gekrenkt dat je de behoefte voelt om op een internetforum uit te gaan leggen waarom andere vrouwen beter zijn in plaats van eens in de spiegel te kijken. Nou, wat vind ik het vreselijk jammer dat zulke ontzettende super-catches naar het buitenland uitwijken hoor, echt een gemis.



Verder eens met Paekzwart.
Alle reacties Link kopieren
Het omgekeerde schijnt niet te lukken, ik ken geen enkele vrouw die een Russische of andere oostblokman wil.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 24 juli 2015 @ 13:56:

Het omgekeerde schijnt niet te lukken, ik ken geen enkele vrouw die een Russische of andere oostblokman wil.
Intelligentie valt onder uiterlijk?
quote:MarianneDavids schreef op 24 juli 2015 @ 13:56:

Het omgekeerde schijnt niet te lukken, ik ken geen enkele vrouw die een Russische of andere oostblokman wil.Dat jij ze niet kent wil niet zeggen dat deze koppels niet bestaan. Mijn man is voormalig Rus. Mijn schoonfamilie inclusief schoonzussen zijn gewoon Rus wonen verspreid over de CIS. Ik vind dit topic hoogst amusant.
quote:Enora schreef op 24 juli 2015 @ 14:01:

Intelligentie valt onder uiterlijk?Mooi hè dat uiterlijk met al die intelligentie die je er aan af kan meten. Heerlijk. Ook hoe gemakkelijker in de omgang des te intelligenter eh mooier natuurlijk. Echt een schitterende kijk op het innerlijk, ehm uiterlijk, ehm whatever.



Makkelijker, makkelijker, makkelijker en oh ja makkelijker. Daar komt het hele kopje natuurlijk op neer.
- Uiterlijk; Van onweerlegbare schoonheid, intelligent en makkelijker in de omgang.

- Capiciteiten. Steengoed in de keuken, uitmuntend op de dansvloer, muzikaal en artistiek met interesse voor kunst en cultuur.

- Man/vrouw verhouding: In ruime meerderheid aanwezig, er is een overvloed aan vrouwen en de schoonheid is ongeëvenaard.

- Sociaal, niet over-geëmancipeerd, nuchter, makkelijker benaderbaar, realistisch denkvermogen en vol begrip naar de man toe.

- SEX; Temperamentvol in bed, kundig, gewillig en zonder gezeur achteraf.



Kortom: elk kopje komt op hetzelfde neer: ze zijn "makkelijker"
Het was makkelijker geweest als hij gewoon had gezegd dat hij vooral "makkelijke" vrouwen wil. In plaats van dit in elk kopje opnieuw te benoemen onder een andere noemer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 24 juli 2015 @ 14:11:

- Uiterlijk; Van onweerlegbare schoonheid, intelligent en makkelijker in de omgang.

- Capiciteiten. Steengoed in de keuken, uitmuntend op de dansvloer, muzikaal en artistiek met interesse voor kunst en cultuur.

- Man/vrouw verhouding: In ruime meerderheid aanwezig, er is een overvloed aan vrouwen en de schoonheid is ongeëvenaard.

- Sociaal, niet over-geëmancipeerd, nuchter, makkelijker benaderbaar, realistisch denkvermogen en vol begrip naar de man toe.

- SEX; Temperamentvol in bed, kundig, gewillig en zonder gezeur achteraf.



Kortom: elk kopje komt op hetzelfde neer: ze zijn "makkelijker"



Hmm,

Mijn vrouw is dan wel intelligent, en overigens ook nog charmant, maar heeft een hekel aan koken en schoonmaken, kan ruzie maken als kweetnietwat, is zeer geemancipeerd, heeft een surrealistisch denkvermogen en begrijpt mij meestal niet.

Om nou te zeggen dat ze makkelijk is?

Heb schijnbaar toch liggen slapen.....
Alle reacties Link kopieren
Zelf snap ik nooit zo goed waarom dit soort mannen de Nederlandsche vrouw willen waarschuwen voor hun verlies aan slagkracht.

Het is duidelijk dat het Nederlandsche vrouwmens hen en/of het eisenpakket niet blieft, dus waarom zou het hen een hol kunnen schelen wat de niet- gewilde man wenst?



Ergens in Rusland zit er een vrouw die hen wel wil als partner, wat is dan nu het probleem? Er zullen hordes Russissche vrouwen zijn die prima in staat zijn om een leuke Russissche meneer aan de haak te slaan. Vooralsnog zie ik geen opstand onder de Russissche mannen dus die zullen zich ook niet beroofd of bedreigd voelen.



Kortom: ik voel mij absoluut niet bedreigd door vrouwen uit Rusland, Thailand of waarvan dan ook. Fijn als twee mensen elkaar vinden. Dat is vooralsnog nog nooit een reden geweest voor de gehele vrouwelijke bevolking zich hierdoor gepasseerd te voelen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Grote-neus schreef op 24 juli 2015 @ 14:23:

[...]





Hmm,

Mijn vrouw is dan wel intelligent, en overigens ook nog charmant, maar heeft een hekel aan koken en schoonmaken, kan ruzie maken als kweetnietwat, is zeer geemancipeerd, heeft een surrealistisch denkvermogen en begrijpt mij meestal niet.

Om nou te zeggen dat ze makkelijk is?

Heb schijnbaar toch liggen slapen.....Dan denk ik dat jij zomaar haar om die eigenschappen aantrekkelijk vond/vindt en niet vanwege haar nationaliteit
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:Grote-neus schreef op 24 juli 2015 @ 14:23:

[...]





Hmm,

Mijn vrouw is dan wel intelligent, en overigens ook nog charmant, maar heeft een hekel aan koken en schoonmaken, kan ruzie maken als kweetnietwat, is zeer geemancipeerd, heeft een surrealistisch denkvermogen en begrijpt mij meestal niet.

Om nou te zeggen dat ze makkelijk is?

Heb schijnbaar toch liggen slapen.....Ik heb ook een ontzettende hekel aan koken. Ik ben allerminst makkelijk dat ik dan wel even steengoed voor mijn man ga koken. Geen idee wat dat met mijn Hollandsheid te maken heeft maar het klopt met de openingspost. Ik ben zeker weten niet datgene wat TO zoekt.
De meeste Russische vrouwen van mijn leeftijd hebben of kunnen niet koken hoor. Niet zoals hun moeders in ieder geval. Mijn schoonzusje kan alleen wat opwarmen in de magnetron zeg maar...
Ha Liubi, dat geloof ik graag. TO houdt van sprookjes en daarin geloven. Of anderen sprookjes vertellen. Er zijn relatief weinig mensen die echt steengoed kunnen en willen koken of dat nu mannen of vrouwen zijn.



Ik zoek nog een man die ook wel wil koken of makkelijk dan zelf even iets haalt... Maar goed, als het moet, dan kook ik. En nog best lekker ook. Vind ik dan. Maar niet omdat het op een man zijn voorkeurslijstje staat, dan val ik echt af. Graag zelfs.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 24 juli 2015 @ 14:27:

[...]





Dan denk ik dat jij zomaar haar om die eigenschappen aantrekkelijk vond/vindt en niet vanwege haar nationaliteit



Precies, je snapt het; daar gaat het namenlijk om!

Ik wens TO dit inzicht ook toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grote-neus schreef op 24 juli 2015 @ 15:40:

[...]





Precies, je snapt het; daar gaat het namenlijk om!

Ik wens TO dit inzicht ook toe.



Ja maar TO (of mannen zoals hij beweert te zijn), zijn (onbewust) tot de conclusie gekomen dat ze gewoon helemaal niet leuk zijn. Niet qua uiterlijk, en niet qua innerlijk.



En van wat ik heb geobserveerd gaat het (heel generaliserend),ongeveer zo:



Vrouw: boehoe/shit, mannen willen mij niet. Wat kan ik veranderen aan mijn uiterlijk/innerlijk? Gaat in therapie, vraag kledingadvies, kamt haar haar.

Man: boehe/shit, vrouwen willen mij niet: STOMME BITCHES ZE ZIJN FOUT EN MOETEN ANDERS. Vertrekt boos naar Rusland/Thailand, nog eenmaal een lange neus makend naar ons.
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
quote:Paekzwart schreef op 24 juli 2015 @ 14:15:

Het was makkelijker geweest als hij gewoon had gezegd dat hij vooral "makkelijke" vrouwen wil. In plaats van dit in elk kopje opnieuw te benoemen onder een andere noemer.Nah het soort vrouwen wat to bedoelt zijn makkelijk zolang de geldkraan open staat en tot de verblijfsvergunning binnen is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven