Mannen en hun hobby?

07-04-2010 21:51 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben momenteel weer de grootste ruzie over een constant terugkerend probleem. Ik vind dat hij teveel tijd in zijn hobby (lees: passie) steekt en hij vindt dat de grootste onzin. Ik vind het erg jammer dat hij nooit initiatief neemt om samen wat te doen (we hebben niet echt een gemeenschappelijke hobby, dus dat is vrij lastig) en als ik het initiatief neem, is het zelden goed. Zo was het bijvoorbeeld enkele weken geleden teveel gevraagd om 1,5 uurtje met mij te gaan shoppen.

De laatste 5 dagen heeft hij - in mijn ogen - overdreven met zijn hobby en ik heb hem daar attent op gemaakt. Eerst maakte ik mij kwaad (dat hielp niet, hehe) en even later wilde ik het op een heel rustige toon met hem bespreken. We hebben er 5 minuten over gepraat ("je zal wel gelijk hebben zeker?") en toen begon hij spontaan over iets anders.

Vandaag heb ik opnieuw verschillende keren laten merken dat ik het nog steeds niet verteerd had en tijdens het eten is de bom gebarsten. We hebben al ruziënd samen afgewassen en toen is hij vertrokken. Hij is net nog even thuis geweest om wat spullen te halen en nu is hij werken. Ik zit hier dus echt met een ei.

Wat ik wil bereiken is niet hem veranderen of hem dwingen om die hobby op te zeggen, maar wel dat hij de tijd die hij in zijn hobby steekt wat verminderd en dat we samen wat meer leuke dingen zouden doen.

Ik denk dat dit een beetje komt door de manier waarop hij is opgevoed. Zijn ouders hebben niet bepaald een relatie waar ik blij mee zou zijn en ik heb er schrik voor dat we hiernaar aan het evolueren zijn; ze leven naast elkaar en niet mét elkaar. Mijn ouders hadden dan weer een heel mooie relatie. Ze konden goed samenwerken, gingen het liefst samen overal heen en mijn vader beoefende zijn hobby op een vaste dag; op zondag. Dat vind ik een fijne afspraak. Mijn man beslist op de dag zelf wat hij gaat doen; is het mooi weer? Dan is ie weg.

Het is toch niet verkeerd om afspraken te maken? Dat wil hij precies niet. Ik heb de indruk dat hij getrouwd wil zijn, een huisje en vrouwtje wil hebben, maar ook nog steeds de vrijheid die hij zou hebben moest hij nog vrijgezel zijn.

Hij zou volgens mij nog het liefste hebben dat ik ook zo'n hobby zou vinden. Ik heb nl. zo geen passie zoals hij. Maar als ik dan evenveel zou bezig zijn met mijn hobby als hij, dan zouden we elkaar alleen nog maar tussen de lakens zien!

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik het moet aanpakken. Op dit moment gaat het precies van kwaad naar erger. Maar ik vind echt dat ik op mijn strepen moet staan. Maar aan de andere kant gaan die uitstapjes samen dan zo "gemaakt" aanvoelen en eerder op een verplicht nummertje lijken vrees ik?

Wie weet raad? Heel erg bedankt.
Ha, hier ook een shopman (in het redelijke dan hè ...). Maar ik ben dan ook errug leuk als ik winkel
@leut, ik ook ik ben snel, als ik merk dat hij het zat wordt besluit ik dat we gaan en ik zeur niet als hij naar de "game winkel" of de mediamarkt wil.
Als je iets wilt doen wat voor hem echt leuk zal zijn: ga een dagje zweefvliegen.

Echt, ik heb het vorig jaar gedaan en had het niet verwacht maar vond het erg leuk!

Ik heb niet alles gelezen dus misschien ben ik mosterd. Het lijkt me goed om de aandacht te verleggen van wat je NIET wilt, naar wat je wel wilt.

Winkelen is niet zo'n goed idee denk ik, daar houden de meeste mannen niet van.

Probeer iets te bedenken wat jij leuk vindt maar hij ook (avondje cabaret of film bijvoorbeeld) en doe dat samen. Als de sfeer wat opgeklaard is kun je aangeven waarom je het niet leuk vindt als hij altijd met die vliegtuigjes prutst.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:lolliebollie schreef op 08 april 2010 @ 11:57:

Hier zijn al veel reacties op dit topic gekomen en ik heb jouw reactie over het hoofd gezien. Sorry daarvoor.

Inderdaad, de boosheid spat van het scherm, dat is ook zo. Maar tegelijk ben ik ook heel verdrietig en voel ik me heel erg onbegrepen; door jullie en door mijn man. Ik worstel op dit moment heel erg met mijn gevoelens. Hetgeen ik voel en hetgeen waarom ik boos ben is blijkbaar in de ogen van velen heel vreemd. Maar als ik het zo aanvoel, moet ik dat gevoel gewoon straal negeren en het maar opkroppen? Dat lijkt me ook niet zo gezond. Ik heb mijn man er eergisteren ook op een normale toon over aangesproken zoals ik in mijn openingspost al aanhaalde en toen zei hij "je zal wel gelijk hebben zeker?". Dat is ook niet het meest constructieve antwoord. Daarmee was voor hem de kous af maar voor mij niet.

Uit dit topic heb ik wel geleerd dat ik moet veranderen; dat het ideaalbeeld van een relatie - zoals ik het graag zou willen en zoals mijn ouders het deden - niet gezond is. Maar dan vraag ik me af; waarom zijn we dan samen? Is the bottomline van dit verhaal dan als volgt: vrienden zijn er om samen leuke dingen mee te doen en met je partner run je het huishouden en duik je geregeld mee het bed in? Is het zo raar dat ik een gulden middenweg wil?

Ik proef het verdriet in deze post.

Heb nog steeds niet alles gelezen (sorry het is laat en heb een paar wijntjes op).

Neem aan dat jullie getrouwd zijn, als je man zegt.

Hoe was het in het begin van jullie relatie? Wat deden jullie toen en kunnen jullie dat weer gaan doen? (weet ik veel, bioscoop, boswandelingen, samen naar het strand)

Was het toen goed en is het nu minder? Of was het toen iets waarvan je dacht dat het zou groeien naar beter? De relatie dus?

Het huishouden heb je het over. Komt dat voornamelijk op jou neer? Dus dat jij loopt te poetsen en je man naar zijn vliegtuigjes verdwijnt? Dat lijkt me ook niet leuk inderdaad.

Laat je niet wegjagen door de reacties hier. Sommigen zijn misschien niet wat je wilt horen maar negeer die dan en lees de reacties waar je wel iets mee kunt. Iedereen is anders en iedere relatie is anders.

Je verdient een leuke relatie en dat gaat allemaal niet vanzelf maar als je eraan werkt kan het echt leuker worden dan het nu is.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:lolliebollie schreef op 07 april 2010 @ 22:06:

[...]

Wij niet

Ik heb niet alles gelezen maar als je man zo veel tijd besteedt aan het modelvliegen dat jij er vaak bij in schiet, dan zou ik eens goed nadenken voordat je met hem aan kinderen begint.

Had hij die hobby al toen je hem leerde kennen? Hebben jullie verwachtingen uitgesproken over je relatie en afspraken met elkaar gemaakt voordat jullie gingen samenwonen? Een relatie is onderhandelen en beiden water bij de wijn doen. Het is ook een kwestie van elkaar leuke dingen gunnen. Als hij niet bereid is te investeren (dus tijd vrij maken voor dingen die jij leuk vindt) dan wordt het vlgs mij een moeilijke zaak. Het gaat er niet om wie er gelijk heeft, het gaat er om of je de ander een plezier wilt doen.

En in plaats van klagen kun je beter van hem gaan vragen wat je wilt en wees daar realistisch in. Als hij niet van winkelen houdt dan kun je dat beter alleen gaan doen en samen iets anders doen.

Maar goed een hobby die zo veel tijd in beslag neemt vind ik niet gezond. Je kunt je relatie niet als meubelstuk beschouwen en vrolijk je eigen gang gaan. Dan bloedt het vroeg of laat dood. In mijn optiek kan zo iemand beter single blijven.
quote:Amygdala schreef op 08 april 2010 @ 14:45:

Lieve lollie,

Uit je laatste posts blijkt wel dat het je erg hoog zit. Begrijpelijk, want jij vindt het niet leuk en er komt maar geen verandering in. Dus wordt het voor jou een steeds grotere issue.

Dus er moet iets veranderen, danwel bij jou, danwel bij hem. Als er niets veranderd, veranderen jouw gevoelens ook niet.

Het codewoord hier is natuurlijk weer 'communicatie'. Ik denk dat je hier misschien al teveel met je frustraties inzit, om nog lekker tot je man door te dringen. En die denkt dan misschien wel 'heb je dat zeikwijf ook weer...'

En jullie bedoelen het vast allebei niet verkeerd, maar het is geen ideale situatie om iets op te lossen.

Wat wij hier van jullie situatie of van de hobby van je man, of van jouw mening vinden, maakt natuurlijk geen barst uit. Het is jullie leven, niet het onze.

Maar misschien zou je kunnen proberen om er van een afstandje naar te kijken. Even diep ademhalen en dan wat minder emotioneel naar je man toestappen en aangeven dat het voor jou een belangrijk onderwerp is. Dat je misschien niet altijd even prettig bent geweest in het aangeven van je menign, maar dat je het wel serieus meent en graag met hem naar een werkbare situatie wilt zoeken.Veroordeel zijn mening/hobby/passie ook niet. Dat moet hij ook niet bij jou doen. Jullie zijn twee mensen die hun levens/interesses samenvoegen tot 1 gezamenlijk leven. Je bent niet de baas over de ander. Maar je moet t wel een beetje leuk maken samen.

Als dat betekent dat je vaste punten kunt afspreken waar je je wel aan houdt, of dat je een vaste avond samen prikt... of dat je hem de hele zaterdag zn gang laat gaan en op andere dagen lekker bij je hebt... het gaat erom wat voor JULLIE werkbaar is.

Succes!

Ok, thanks allemaal voor jullie antwoorden.

Amygdala, ik heb - zonder dat ik het al gelezen had - jouw advies gisteren toegepast en we hebben er rustig over gepraat. Inderdaad, door mijn boosheid heb ik hem helemaal de kast op gejaagd en dat stoorde hem het meest. Ik geef toe dat ik nogal snel oververhit geraak en daar moet ik op gaan letten. En hij gaf eerlijk toe dat hij de laatste tijd erg overdreven had met z'n hobby.

We hebben het erover gehad wat we samen graag zouden willen doen (een beetje lichaamsbeweging zou voor ons alletwee niet veel kwaad kunnen) en misschien moet ik het toch nog maar eens proberen om onverwachts een bezoekje te brengen aan de club als hij aan het vliegen is - hoewel ik er geen z*k aan vind, maar dat volledig terzijde!
quote:Moonlight82 schreef op 09 april 2010 @ 01:35:

Als je iets wilt doen wat voor hem echt leuk zal zijn: ga een dagje zweefvliegen.

Echt, ik heb het vorig jaar gedaan en had het niet verwacht maar vond het erg leuk!

Ik heb hoogtevrees dus da's geen optie Hij heeft me al eens in een sportvliegtuigje geduwd (cadeautje voor mn verjaardag) dat een week erna neergestort is

Ik heb niet alles gelezen dus misschien ben ik mosterd. Het lijkt me goed om de aandacht te verleggen van wat je NIET wilt, naar wat je wel wilt.

Winkelen is niet zo'n goed idee denk ik, daar houden de meeste mannen niet van.

Probeer iets te bedenken wat jij leuk vindt maar hij ook (avondje cabaret of film bijvoorbeeld) en doe dat samen. Als de sfeer wat opgeklaard is kun je aangeven waarom je het niet leuk vindt als hij altijd met die vliegtuigjes prutst.
quote:Moonlight82 schreef op 09 april 2010 @ 01:41:

[...]

Ik proef het verdriet in deze post.

Heb nog steeds niet alles gelezen (sorry het is laat en heb een paar wijntjes op).

Neem aan dat jullie getrouwd zijn, als je man zegt.

Hoe was het in het begin van jullie relatie? Wat deden jullie toen en kunnen jullie dat weer gaan doen? (weet ik veel, bioscoop, boswandelingen, samen naar het strand)

Was het toen goed en is het nu minder? Of was het toen iets waarvan je dacht dat het zou groeien naar beter? De relatie dus?

Toen we nog niet zo lang samen waren deden we inderdaad meer samen. We gingen al eens snookeren, wandelen en naar de bioscoop. Nu interesseert film hem helemaal niets meer. Snookeren zou hij misschien nog wel willen.

Het huishouden heb je het over. Komt dat voornamelijk op jou neer? Dus dat jij loopt te poetsen en je man naar zijn vliegtuigjes verdwijnt? Dat lijkt me ook niet leuk inderdaad.

Nee, dat gelukkig helemaal niet. Op dat vlak mag ik absoluut niet klagen (mag ook gezegd worden )

Laat je niet wegjagen door de reacties hier. Sommigen zijn misschien niet wat je wilt horen maar negeer die dan en lees de reacties waar je wel iets mee kunt. Iedereen is anders en iedere relatie is anders.

Je verdient een leuke relatie en dat gaat allemaal niet vanzelf maar als je eraan werkt kan het echt leuker worden dan het nu is.
quote:nazife schreef op 09 april 2010 @ 00:22:

Volgens mij ben ik gezegend met een man die graag mee gaat shoppen die van mij brengt echt 2 uur per dag achter de xbox door en als hij een dag vrij heeft zit hij erachter als ik weg ga en nog steeds als ik terug kom. Word er soms knettergek van. Niet omdat we geen tijd samen door brengen(want dat doet hij gelukkig wel heel bewust...xbox uit en tijd voor het vrouwtje) maar omdat ik het eigenlijk zo'n domme tijdsbesteding vind....

Wow gaat je man echt graag mee shoppen?

Die van mij vind dat echt een marteling, zelfs overhemden van hemzelf kopen wil hij niet, ik moet maar wat meebrengen....

Hij zegt altijd 'mannen zijn jagers, vrouwen zijn verzamelaars'

En dat neemt hij zeer letterlijk want dat doet hij dus als hobby, boogschieten met een longbow.

Hij doet veel oefenen en technieken verbeteren ed, hij jaagt er niet altijd mee, maar in het seizoen gaat hij graag jagen met de boog.

In Noorwegen, maar ook in Amerika gaat hij met een vriend jagen.

Dat is dus zijn hobby en daar steekt hij redelijk wat tijd in.

2 jaar geleden is hij naar Canada geweest op jacht.

Dus ik ouderwets? nee joh, mijn man vangt ons eten nog met pijl en boog
quote:wereldmeid schreef op 09 april 2010 @ 09:16:

[...]

Ik heb niet alles gelezen maar als je man zo veel tijd besteedt aan het modelvliegen dat jij er vaak bij in schiet, dan zou ik eens goed nadenken voordat je met hem aan kinderen begint.

Had hij die hobby al toen je hem leerde kennen? Hebben jullie verwachtingen uitgesproken over je relatie en afspraken met elkaar gemaakt voordat jullie gingen samenwonen? Een relatie is onderhandelen en beiden water bij de wijn doen. Het is ook een kwestie van elkaar leuke dingen gunnen. Als hij niet bereid is te investeren (dus tijd vrij maken voor dingen die jij leuk vindt) dan wordt het vlgs mij een moeilijke zaak. Het gaat er niet om wie er gelijk heeft, het gaat er om of je de ander een plezier wilt doen.

En in plaats van klagen kun je beter van hem gaan vragen wat je wilt en wees daar realistisch in. Als hij niet van winkelen houdt dan kun je dat beter alleen gaan doen en samen iets anders doen.

Maar goed een hobby die zo veel tijd in beslag neemt vind ik niet gezond. Je kunt je relatie niet als meubelstuk beschouwen en vrolijk je eigen gang gaan. Dan bloedt het vroeg of laat dood. In mijn optiek kan zo iemand beter single blijven.Hier ben ik het toch wel mee eens.
Lolliebollie goed om eens bij zijn club te gaan kijken. Je vindt er misschien niet veel aan, maar je kunt proeren er toch een leuke dag van te maken.

Ervoor of erna even winkelen, kop koffie op een terras (jij alleen bedoel ik dan, terwijl je man zich nog even bij de club vermaakt)

Samen sporten of weer eens snookeren kan een heel goed idee zijn, lijkt me.

Goed te horen dat jullie gisteren al dichter bij elkaar gekomen zijn.
quote:lolliebollie schreef op 09 april 2010 @ 11:00:

[...]Ok, thanks allemaal voor jullie antwoorden.

Amygdala, ik heb - zonder dat ik het al gelezen had - jouw advies gisteren toegepast en we hebben er rustig over gepraat. Inderdaad, door mijn boosheid heb ik hem helemaal de kast op gejaagd en dat stoorde hem het meest. Ik geef toe dat ik nogal snel oververhit geraak en daar moet ik op gaan letten. En hij gaf eerlijk toe dat hij de laatste tijd erg overdreven had met z'n hobby.

We hebben het erover gehad wat we samen graag zouden willen doen (een beetje lichaamsbeweging zou voor ons alletwee niet veel kwaad kunnen) en misschien moet ik het toch nog maar eens proberen om onverwachts een bezoekje te brengen aan de club als hij aan het vliegen is - hoewel ik er geen z*k aan vind, maar dat volledig terzijde!

Goed om te horen Lollie!

Fijn dat jullie even de neuzen de goede kant op hebben gezet.

Je zegt dat je er geen zak aan vindt... aan dat gevlieg. Maar bedenk waarom je daar dan even naartoe gaat. Ga je je man een hart onder de riem steken, lekkere cake brengen voor hem en zn vrienden of belangstelling tonen voor wat ze doen.... of ga je daar zelf een nieuwe hobby zoeken?

Ik bedoel: je hoeft dus geen interesse in het vliegen te hebben, als je maar interesse hebt in je man! Vanuit dat uitgangspunt is het misschien makkelijker om er zonder tegenzin naartoe te gaan.

Zeker als je merkt dat hij het leuk vindt dat je belangstelling toont en zelf ook wat matigt met de tijd die hij eraan spendeert en hij ook belangstelling heeft voor het lelijke bloemstuk dat jij gemaakt hebt (in zijn ogen) en wat hem dan weer niet interesseert... :-D
Ah, mooi zo, dat gaat helemaal goed komen

Sluit me aan bij post Amygdala.

Goed weekend
quote:Amygdala schreef op 09 april 2010 @ 12:16:

[...]

Goed om te horen Lollie!

Fijn dat jullie even de neuzen de goede kant op hebben gezet.

Je zegt dat je er geen zak aan vindt... aan dat gevlieg. Maar bedenk waarom je daar dan even naartoe gaat. Ga je je man een hart onder de riem steken, lekkere cake brengen voor hem en zn vrienden of belangstelling tonen voor wat ze doen.... of ga je daar zelf een nieuwe hobby zoeken?

Ik bedoel: je hoeft dus geen interesse in het vliegen te hebben, als je maar interesse hebt in je man! Vanuit dat uitgangspunt is het misschien makkelijker om er zonder tegenzin naartoe te gaan.

Zeker als je merkt dat hij het leuk vindt dat je belangstelling toont en zelf ook wat matigt met de tijd die hij eraan spendeert en hij ook belangstelling heeft voor het lelijke bloemstuk dat jij gemaakt hebt (in zijn ogen) en wat hem dan weer niet interesseert... :-D

Lelijk bloemstuk? Ik ga leren kantklossen

Bedankt nogmaals allemaal voor jullie adviezen. Ik moet echt af en toe van mijn donderwolk afgerukt worden!
Weet je zeker dat ie al die tijd echt in modelvliegen steekt, of steekt ie wat anders in een ander model??
Mooie afsluiting Franck!

Lollie... ik weet zeker dat hij kantklossen erg mooi vindt om naar te kijken! Zet m op!

(even terzijde: ik KAN dus kantklossen... )

Fijn weekend allemaal!
Oei jongens toch wat moet ik toch op mijn tanden bijten... Gisteren had hij nachtshift. Hij is deze ochtend niet gaan slapen; heeft denk ik een paar uurtjes thuis op de laptop zitten tokkelen en is toen naar de club vertrokken (poetsdag). Hij dacht tegen de middag klaar te zijn, maar ik heb hem nog niet gezien. Ik moet me echt inhouden om geen sms te sturen met de vraag waar hij blijft. Ik weet toch dat het geen zin heeft.

Het klinkt misschien dwaas, maar ik moet het toch even kwijt...
Lolliebollie, Ik herken je gevoel wel. Ik heb ook het idee dat meer vrouwen 'leuke dingen' met hun man willen doen, dan dat dat vanuit de man komt.

Mijn man heeft diverse hobbies waar hij veel tijd aan besteed. Deze discussie ('wanneer gaan we samen nou een keer wat leuks doen?') is bij ons ook al vaak gevoerd. Af en toe vond ik dat ook heel frustrerend en werd er verdrietig van.

Toch is het wel goed om je wat meer te richten op je eigen bezigheden dan te wachten tot hij tijd voor jou vrij maakt. Heb je vriendinnen met wie je wat kunt afspreken? Heb je bepaalde activiteiten, sport, cursussen, creatieve dingen waar je je op kunt storten? Dan ben je zelf ook 'onder de pannen'.

En daarnaast kun je met je man afspreken om geregeld wat samen te doen. Je kunt voorstellen om bv 2x per maand een dag in het weekend voor elkaar uit te trekken. En dat jij de ene keer iets verzint en hij de andere keer. En dat je bv daarnaast 1 avond in de week samen iets onderneemt. Ook daar neem jij de ene week het initiatief en hij de andere week.

Hij mag zich ook best wat meer open stellen naar andere dingen dan die alleen met zijn passie te maken hebben. En jij andersom naar hem ook.

Het klinkt voor sommige mensen misschien heel erg ´gedwongen´ maar je kunt er ook een spelletje van maken. Als je besluit om dit een maand te proberen, en je weet dus dat je je deze maand flexibel moet opstellen. Als jij besluit dat jullie gaan winkelen, moet hij zonder mopperen mee. Als hij besluit dat jij mee gaat naar zijn ding, dan moet jij zonder mopperen mee. Kijk na een maand wat het heeft opgeleverd. Misschien komt hij uit zichzelf ook steeds meer met andere dingen dan alleen modelvliegtuigjes.

Er zijn zoveel dingen te bedenken die je samen kunt doen: naar de film, naar een concert, naar het theater, sporten, dagje naar zee, dagje naar een stad, wandeling maken, met vrienden op een terrasje afspreken, een spelletjesavond thuis organiseren, of koken voor een clubje vrienden...

Bekijk of dit voor jullie kan werken. Dan hou je het luchtig, overzichtelijk en doet es een keer wat anders. En hopelijk bevalt het zo goed, dat je het er in kan houden.

Ik snap heel goed dat je wilt dat je relatie meer inhoudt dan samen boodschappen doen, eten of koffie drinken. Dit betekent wel flexibiliteit naar elkaar toe, soms je verwachtingen wat bijstellen. Mijn man is bv helemaal geen strandganger terwijl ik het heerlijk vindt om naar het strand te gaan. Toen we dan eindelijk een keer in de auto stapten met warm weer, op weg naar het strand, en hij na een file besloot dat het Veerse meer ook prima was, baalde ik als een stekker. Terwijl hij dacht: we zijn toch samen op stap, er is water, je kunt hier zitten en zwemmen, wat zeur je nou? En pas later bedacht ik me dat ik inderdaad mijn verwachtingen dan ook maar bij moest stellen op zo'n moment en meer moet genieten van de dingen die je wél hebt ipv dat het plaatje wat je in je hoofd hebt helemaal moet kloppen.

Succes ermee!
Hoi lolliebollie, ik mag hopen dat hij inmiddels thuis is en netjes zijn excuses gemaakt heeft voor het feit dat hij niet even bijtijds gebeld heeft gisteren over het hoe en wat .....
Tja, ik had zo'n vriendje die obsessief ( hi, in mijn ogen) met zn hobby bezig was. Toen we een jaar een relatie hadden, kwam er nog meer bij!!!! Dooedeweeks zagen we elkaar bijna nooit vanwege zn drukke werk en de hobby. In het weekend zo'n avondje, nachtje, ochtendje. De rest van de tijd ging naar zn hobby. NOOIT konden we eens een weekendje weg ofzo, nooit wilde hij een weekend hobby overslaan ( kon wel, als hij had gewild).

Toen er nog meer bij kwam heb ik het uitgemaakt. We zijn over de 40, ik wil niet als een puber zitten wachten tot mn vriendje een x tijd heeft! T hoefde voor mij echt niet elk weekend een heel weekend lang, ik ben erg gesteld op mn tijd alleen ( en met mn 3 kids), maar toen er NOG meer bij kwam, voelde ik me wel zoooooooooo prioriteit nr 81...dan maar liever helemaal zonder hem!
Hm... in onze relatie ben ík degene met de hobby... In ieder geval nog een maand of twee, want ik ben bezig met het organiseren van een groot evenement, waarvoor ik te pas en te onpas gebeld wordt, deadlines moet halen, achter de mail kruip en naar vergaderingen moet. Dit verstoort dus ook wel eens ineens een avond die we eigenlijk met zijn 2-en zouden moeten hebben. Ik ben me ervan bewust dat dat niet leuk is voor man en probeer daar rekening mee te houden door op andere momenten speciaal samen iets te gaan doen ofextra lang tijd te nemen voor het eten ofzo.

Aan de andere kant. De hobby van mijn man is zijn werk. Hij maakt als hij kan dagen van 9 uur of langer (en daar komt nog twee uur reistijd bij) dus is dan niet voor 7 uur of nog later thuis. vind ik ook niet altijd leuk, maar ja, als ik met mijn tijd mag doen wat ik wil, mag hij het ook natuurlijk!

Wij zijn echter minimaal één avond per week écht samen, en in principe ook één dagdeel per weekend. Daarnaast gaan we samen naar vrienden/familie en dat soort dingen. Wat ik echter zeker weet, is dat hij heel graag met mij is, met mij dingen wil doen en ik met hem, en dat helpt heeeeeel veel om de 'fouten' in wat we doen makkelijker te accepteren.
quote:Sarah Scott schreef op 07 april 2010 @ 22:25:

[...]

Nee, niet sleuren, gewoon plannen. Met beider agenda's dan maar, als het (blijkbaar) niet spontaan kan.

Hier ben ik het mee eens.

Je moet gewoon accepteren dat hij niet zo'n initiatiefnemer is. Een dag in de week voor zijn hobby bepalen is niet zo'n goed idee, maar jekunt wel gewoon met de agenda erbij een dag plannen omsamen wat te doen. Om te starten met de sauna. Als dat dan gezellig blijkt te zijn gaat hij de volgende keer ook makkelijker mee.

(Wie weet ben is de TO wel niet zo'n gezellige dame om mee op pad te gaan ) Ook maak ik nergens uit op dat de TO zelf hobbies heeft. Misschien vindt ze dat onderhuids zelf wel vervelend en reageert ze dat nu op haar man af.

Wat shoppen betreft....Ik vind het heel gezellig om met mijn vriendin te gaan shoppen. En dat mag langer dan 1,5 uur duren.

Maar ik heb dan ook een hele gezellige vriendin.

Tussen het shoppen door pakken we een terrasje en hebben het prima naar onze zin.

Het werkt natuurlijk wel 2 kanten uit. Als je alleen maar aan jezelf denkt, alleen de damesmode zaken in wilt en geen gezellige gesprekspartner bent, wil geen enkele man met je shoppen.

Daarentegen, als je beiden geïnteresseerd bent in elkanders interesses, en een gezellige gesprekspartner bent kan het heel anders zijn.

Hoeveel interesse toont de TO bijvoorbeeld in de hobbie van de partner?

Mijn advies is.....altijd even in de spiegel kijken voordat je naar een ander wijst.
Kun je niet afspreken dat 1 avond in de week (of weekend, wanneer het beiden uitkomt) jullie iets doen dat jullie allebei leuk vinden. (En dus niet winkelen omdat jij vindt dat dat moet of jij naar de modelbouwclub moet komen!)

Ga samen op tango, snookeren of lekker lunchen of wijn proeven. Er is vast wel iets dat jullie allebei leuk vinden!

Liefde is in mijn ogen echt niet voortdurend alles samen doen. Maar juist elkaar stimuleren ook iets voor jezelf te doen. Iets waar je als persoon van kan groeien of rust vindt. En inderdaad ook samen genieten!
mijn vriend heeft ook een bezigheid of hobby waar veel te veel tijd aan opgaat. we wonen nog niet heel lang samen en ik zit vaak alleen thuis op de bank. ik spreek hem er geregeld (op allerlei tonen) op aan, maar het werkt niet. ik mag hem dit ontnemen, want dan is hij zichzelf niet meer.... zijn hobby gaat voor zijn relatie zo lijkt het... ik ben dit zo zat! zijn er vrouwen (ja ik lees het hierboven) die hierover willen kletsen? ik heb echt wat steun nodig...
Astrostaartje, ik wil dit wel even voor je uppen, maar het topic is een jaar oud, misschien kun je beter zelf een topic starten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven