Mannen met een bep. karakter/mentaliteit bij elke vrouw zo?

24-05-2009 18:58 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel, een man heeft een bepaald gedachtegang over relaties....

Een man zegt tegen jou na enkele mislukte pogingen om met je te zoenen/vrijen op de bank (op de eerste date), waarbij hij een blauwtje loopt en gefrustreerd/geïrriteerd raakt, dat ie eerst sex wil en lol wil hebben in het leven en eerst gaat testen hoe jij in bed bent (goed = relatie, slecht=inruilen voor een ander) en pas na een tijdje gaat kijken of t een relatie wordt of niet...

Daarvoor heb jij al op een indirecte manier aangegeven dat je een hekel hebt aan mannen die alleen willen scoren.

Vóór het blauwtje (toen ie nog dacht te scoren) was ie zelfs

heel enthousiast en liep zelfs arm in arm met je over straat.

Oh en hij scheen "niets voor niets te doen", zei hij. Nadat ik enkele weken later zijn oneerbare voorstellen telkens afwees. ( ik heb die gast dus niet zijn zin gegeven laat dat duidelijk zijn, wat een bullshit allemaal )

Ook vertoont deze man bepaalde karaktertrekken/gedrag die niet echt "sociaal" te noemen zijn naar een vrouw toe en ik hoorde zijn broer een keer zeggen: "en dat is je gedrag dat al je relaties mislukken"

vrouwen verwijderen hem ook weleens van hun hyve en een vriendin vindt hem sociaal gestoord.

Door al deze gedragingen is het dus niks geworden tussen hem en ik, MAAR hij heeft nu dus sinds een tijdje wel een vriendin....en misschien klinkt t heel stom, maar ik ben er wel een beetje onzeker van geworden, want ik bedoel, zijn gedrag en wat ie tegen mij gezegd had, was niet echt sociaal, maar ik vraag me af of ie dat ook bij haar doet/deed....of ligt het echt aan mij? Dus of ie haar wel goed behandelt en mij niet en geen relatie met mij wou? Of heeft zij hem wel zijn zin gegeven (wel sex met m gehad) en goed uit die "test" gekomen? Ze staat bekend als een "stout" iemand.

Wat ik er nog over kwijt moet, is dat ie mij ergens tegenkwam (waar hij met haar was en zij ons niet kon zien) heeft betast....

Hij staat ook bekend als een echte scharrelaar, maar heeft nu dus sinds een tijdje (scharrelen) een vriendin.
Eens met de meesten hierboven: hij heeft gewoon een meissie gevonden die zich zo heeerlijk kut laat behandelen. Ben blij dat je van'm af bent! Je komt vanzelf een man tegen die WEL stijll heeft.
@ appelsientje: Hahaha dank je wel Appelsientje voor je wijze raad, zoiets zou mijn moeder ook zeggen, heel lief!

Sowieso wil ik alle lieve mede-forummers bedanken voor de tips, adviezen, steun etc.

Ik heb veel aan jullie wijze en lieve woorden gehad en voel me sinds dit topic ook veel beter wat deze hele situatie betreft, dus eigenlijk ben ik heel blij dat ik dit topic geopend heb.

Door jullie woorden zie ik bepaalde dingen veel beter in en die roze bril ben ik voor een groot deel ook aan het afzetten

Op lange termijn gaan wij toch nooit werken en dan word ik er alleen maar onzekerder en ongelukkiger van.

Ik ga me nu toch wat meer richten op het verwerken van mijn verleden en op mezelf en op die lieve jongen die ik sinds een tijdje heb ontmoet en eerst niet zag staan, omdat hij te lief en oprecht is. Ik zie t allemaal wel!

Dikke Kus voor jullie
quote:Grapefruit_Scrub schreef op 26 mei 2009 @ 13:34:

@ appelsientje: Hahaha dank je wel Appelsientje voor je wijze raad, zoiets zou mijn moeder ook zeggen, heel lief!

Sowieso wil ik alle lieve mede-forummers bedanken voor de tips, adviezen, steun etc.

Ik heb veel aan jullie wijze en lieve woorden gehad en voel me sinds dit topic ook veel beter wat deze hele situatie betreft, dus eigenlijk ben ik heel blij dat ik dit topic geopend heb.

Door jullie woorden zie ik bepaalde dingen veel beter in en die roze bril ben ik voor een groot deel ook aan het afzetten

Op lange termijn gaan wij toch nooit werken en dan word ik er alleen maar onzekerder en ongelukkiger van.

Ik ga me nu toch wat meer richten op het verwerken van mijn verleden en op mezelf en op die lieve jongen die ik sinds een tijdje heb ontmoet en eerst niet zag staan, omdat hij te lief en oprecht is. Ik zie t allemaal wel!

Dikke Kus voor jullie

Maar je hebt toch ook zeker wel door dat die optie er niet eens in zat? Hij wil je niet, hij heeft een vriendin. Stop met denken over wat het had kunnen zijn, want het had niets kunnen zijn.

En richt je inderdaad op jezelf, en verder zie je wel. Heel veel plezier met daten. Je zult misschien waarschijnlijk nog hele rare mannen tegenkomen, en hele leuke natuurlijk. Maar dat mag allemaal.
quote:Madhe schreef op 26 mei 2009 @ 21:27:

[...]

Maar je hebt toch ook zeker wel door dat die optie er niet eens in zat? Hij wil je niet, hij heeft een vriendin. Stop met denken over wat het had kunnen zijn, want het had niets kunnen zijn.

Nee, ik bedoel vóórdat die vriendin in het spel was.

Dus als wij na een aantal keer daten (als hij iets beleefder was geweest) toch iets hadden gekregen. (heel fictief dus)

Die zou dus sowieso nooit hebben gewerkt, aangezien wij heel anders zijn en gewoon niet bij elkaar passen. Dus ik moet inderdaan niet gaan denken wat het had kunnen zijn en wat ik mis, want een eventuele relatie toentertijd zou me toch doodongelukkig hebben gemaakt
Een vos verliest zijn streken niet. Hij zal niet heel anders tegen haar doen denk ik. Zij zal waarschijnlijk gewoon meer pikken

en zijn gedrag accepteren. Wees blij dat je van hem af bent en laat hem je nooit meer aanraken, ook niet als zijn vriendin erbij is!
quote:kim30 schreef op 26 mei 2009 @ 23:13:

. Wees blij dat je van hem af bent en laat hem je nooit meer aanraken, ook niet als zijn vriendin erbij is!Nee de volgende keer kan hij de inhoud van mijn glas in zijn gezicht verwachten. Als zn vriendin erbij is, ontloopt ie me en doet ie dat niet. Maar als ze er niet is zoekt oe me weer op. heel stiekem allemaal, bah zo iemand kun je gewoon niet alleen laten.
quote:Franck schreef op 26 mei 2009 @ 12:23:

Blijkbaar vind ie je alleen een lekker wijf en meer niet......

Ja t is alleen lichamelijke/seksuele aantrekkingskracht, pure lust en meer niet, maar dat ervaar ik ook bij hem.

ik kan het bijv nooit 3 min bij hem volhouden wat zijn persoonlijkheid en karaker betreft, dan ben ik m echt zat, maar van zijn uitstraling en uiterlijk smelt ik helemaal, heel sexy....haha!

Misschien associeer ik die seksuele/lichamelijke aantrekkingskracht, die ik voor hem voel, onbewust als hem "leuk vinden", ik denk dat ik me daar van bewust moet worden.
quote:Grapefruit_Scrub schreef op 26 mei 2009 @ 11:22:

[...]

Bedoel je niet hij doet bot, omdat hij met leuk en tof doen NIETS bereikt met mij?

Sowieso geef ik je wel gelijk en zoiets dacht ik bij mezelf ook. Stel, iemand is sowieso een aardig en lief persoon en hij wilt alleen sex, dan zal hij dat toch op een wat vriendelijkere manier brengen dan hij, denk ik.

Ik heb geen idee of hij met leuk en tof doen iets bereikt met jou, maar uit je beschrijvingen van hem denk ik te kunnen opmaken dat hij zich naar jou toe heel dominant heeft gedragen, heel erg bepaalde wat er gebeurde. Jij bent onzeker over het hele daten en mannen en vond het misschien wel prettig dat hij zo zeker was en zo goed wist hoe het hoorde en wat er moest gebeuren. Als hij het type is wat ik denk dat hij is dan is hij erg goed in aanvoelen hoe hij een ander kan laten doen wat hij wil, welk gedrag daar voor nodig is. Soms is dat dominant, bij een ander gaat hij op de gevoelige toer, de volgende begrijpt hij zo goed en zij hem etc etc. Dit type stemt zijn gedrag af op de andere persoon om te krijgen wat hij wil, aandacht, seks, bewondering. Daar gaat het hem ook om, niet om jou, maar om wat jij voor hem kunt betekenen, hoe jij zijn behoefte aan aandacht en seks in kunt vullen. Daarom ben jij interessant als zijn vriendin er niet is, want dan kun jij een bron van aandacht en bewondering en misschien zelfs wel seks zijn voor hem.

Is je vader ook zo'n type?
quote:aikidoka schreef op 27 mei 2009 @ 11:33:

[...]

Ik heb geen idee of hij met leuk en tof doen iets bereikt met jou, maar uit je beschrijvingen van hem denk ik te kunnen opmaken dat hij zich naar jou toe heel dominant heeft gedragen, heel erg bepaalde wat er gebeurde. Jij bent onzeker over het hele daten en mannen en vond het misschien wel prettig dat hij zo zeker was en zo goed wist hoe het hoorde en wat er moest gebeuren. Als hij het type is wat ik denk dat hij is dan is hij erg goed in aanvoelen hoe hij een ander kan laten doen wat hij wil, welk gedrag daar voor nodig is. Soms is dat dominant, bij een ander gaat hij op de gevoelige toer, de volgende begrijpt hij zo goed en zij hem etc etc. Dit type stemt zijn gedrag af op de andere persoon om te krijgen wat hij wil, aandacht, seks, bewondering. Daar gaat het hem ook om, niet om jou, maar om wat jij voor hem kunt betekenen, hoe jij zijn behoefte aan aandacht en seks in kunt vullen. Daarom ben jij interessant als zijn vriendin er niet is, want dan kun jij een bron van aandacht en bewondering en misschien zelfs wel seks zijn voor hem.

Is je vader ook zo'n type?

Dus je bedoelt hiermee, iemand die heel goed weet hoe hij mensen moet manipuleren en zich daarop aanpast om gedaan te krijgen wat ie wil en dat ie dus mensen dus eigenlijk gebruikt?

Ik kan je aan de ene kant wel gelijk geven, ik heb heel vaak gekeken hoe hij met een goeie vriend van m (waar ie ook van alles achter zn rug om had gezegd op de 1e date) omging. Die jongen kreeg commando's moest van alles doen, drinken halen, jassen halen etc. etc. Bovendien kan hij heel commanderend en dringend over komen, alsof hij een bevel geeft. Dat had ie een keer tegen een vriendin van me gedaan.

Als je bedoelt wat ik hierboven heb beschreven: ja, zo was mijn vader idd ook, vreselijk hoe hij zijn zin wilde krijgen en mensen gebruikte om gedaan te krijgen wat ie wilde. Hij zei altijd, mensen zijn pas je vrienden als ze materieel etc. etc. doen wat jij wilt. Hij gebruikte mensen om hogerop te komen zeg maar, op wat voor een ongevoelige laffe manier dan ook.
Grapefruitscrub, hoe oud ben jij en hoe oud is hij?
quote:ladychipmunk schreef op 27 mei 2009 @ 13:09:

Grapefruitscrub, hoe oud ben jij en hoe oud is hij?

21 student en hij 26 eigen huis, baan hele hoge positie etc.

Zijn vriendin is 24 en ook verder in het leven.
Hij 26 dan vind ik hem toch wat kinderachtig overkomen voor zijn leeftijd....als ik heel je verhaal lees verdien je wat beters.

Ik zou zeker mijn ogen open houden voor andere mannen en die al helemaal niet afwijzen omdat bovenstaande mijnheer misschien ooit eens interesse heeft.

Hij verdient eigenlijk al geen topic....maar ja ik begrijp je wel....post zelf ook topics over knappe rammen waarmee het misschien nooit iets wordt!
quote:ladychipmunk schreef op 27 mei 2009 @ 21:52:

Hij 26 dan vind ik hem toch wat kinderachtig overkomen voor zijn leeftijd....als ik heel je verhaal lees verdien je wat beters.

Ik zou zeker mijn ogen open houden voor andere mannen en die al helemaal niet afwijzen omdat bovenstaande mijnheer misschien ooit eens interesse heeft.

Hij verdient eigenlijk al geen topic....maar ja ik begrijp je wel....post zelf ook topics over knappe rammen waarmee het misschien nooit iets wordt!

Dat ga ik zeker doen!

Maar sowieso hoef ik m écht niet meer terug....ik heb wel genoeg slechte kanten van m gezien en volgens mij hecht ie niet echt waarde aan trouw zijn binnen een relatie...ik wil straks niet de "bedrogen vrouw" zijn of hem moeilijk alleen durven te laten.

Dus eigenlijk was mijn gekwetste ego de aanleiding om dit topic te openen, omdat ik gewoon wilde weten of zulk gedrag stabiel blijft in de tijd en of hij ook zo met andere vrouwen omgaat...

En zoals jij het zelf al zegt dan open je een topic voor mannen die t niet waard zijn, maar eigenlijk doe je t alleen maar om jezelf uit die onzekerheid te halen.
.
Maargoed...deze week heb ik er niet meer zoveel aan gedacht, maar soms heb ik ook echt van die momenten, zoals vandaag, dat ik me er heel onzeker en rot over voel en zoiets heb van: waarom? wat heeft zij wat ik niet te bieden heb? (en dan gaat t me heel oppervlakkig gezien niet eens om t uiterlijk, want ik ben veel knapper dan zij, daar heb ik wel alle vertrouwen in.)

Niet dat ik m terug wil, maar dat ik gewoon denk van waarom is t me niet gelukt? Al had ik hem gedumpt ofso...maakt me helemaal niks uit, maar dit mag mij gewoon niet overkomen...

Echt irritant zo'n gekwetste ego...

Tuurlijk zijn er jongens die interesse in me hebben, maar die zijn allemaal 2 á 3 jaar jonger....wat moet ik nou met tienertjes?? En dan vergelijk ik ze weer met hem (ook al is t zo'n asshole) en dan denk ik van nee dit is m niet...

Pffff....
Ik denk grapefruit, dat je ego wat beter opgebouwt mag worden. Als iemand die met je omgaat zoals hij dat deed je ego al kan deuken, hoe gaat dat dan zijn als iemand die het wél waard is hem deukt?

Je zelfvertrouwen laten groeien helpt je ook om sterker in de volgende dates te staan. Heel veel succes dus
@Madhe: Je hebt helemaal gelijk, daar moet echt aan gewerkt worden en daar ben ik me ook bewust van.

Update: Heb t de laatste tijd zo druk dat ik niet eens tijd heb om aan dit hele gebeuren te denken....gelukkig maar. Af en toe check ik wel z'n hyve...puur uit nieuwsgierigheid, maar daar moet ik ook maar mee kappen.

Ik kwam ze vandaag nog samen tegen in de supermarkt....

Ik stond bij de schappen en deed net alsof ik hem niet zag en een pakje aan t bekijken was...vanuit mn ooghoeken zag ik dat hij naar me toe liep, net deed alsof ie iets aan t pakken was vlakbij het rekje waar ik stond en me van top tot teen stond te bekijken....vervolgens liep ie weer door zonder om te kijken of z'n vriendin er aan kwam of dat ze überhaupt zag dat hij een vreemde vrouw zo zat aan te gapen...

Z'n vriendin, die mij niet kent, keek me niet echt blij aan en schuifelde achter m aan....hij liep door naar de kassa en keek niet eens om naar haar...zo dominant kwam t over....zij stond nog een beetje verdwaald om zich heen te kijken, want zij is niet van deze stad dus het is allemaal nog een beetje onbekend voor dr...heel gezellig zo aan het begin van een relatie...

Dit hele voorval deed me denken aan een keer dat wij samen op straat waren en hij niet eens naast me kwam lopen...ik zat daar best wel mee...vroeg me telkens af of het aan mij lag...

En ik vond het allemaal zo dubbel, want waar zn vrienden en sportvrienden er bij waren stond ie de hele tijd bij me en deed net alsof ie bij me hoorde, ik moest bij m op schoot en hij deed heel flirterig...maar wanneer we alleen waren of met zn broer, deed ie weer afstandelijk en dat zette me steeds aan t denken.

Maar blijkbaar doet ie dat dus ook bij iemand die hij zijn vriendin noemt...

Leuk zo'n vriend die niet naar je omkijkt....ben aan de ene kant wel blij dat t niks met m is geworden, want zelf irriteer ik me mateloos aan zulk soort onverschillig/dominant gedrag.
quote:Grapefruit_Scrub schreef op 04 juni 2009 @ 18:39:

@Madhe: Je hebt helemaal gelijk, daar moet echt aan gewerkt worden en daar ben ik me ook bewust van.

Update: Heb t de laatste tijd zo druk dat ik niet eens tijd heb om aan dit hele gebeuren te denken....gelukkig maar. Af en toe check ik wel z'n hyve...puur uit nieuwsgierigheid, maar daar moet ik ook maar mee kappen.

Ik stond bij de schappen en deed net alsof ik hem niet zag en een pakje aan t bekijken was...vanuit mn ooghoeken zag ik dat hij naar me toe liep, net deed alsof ie iets aan t pakken was vlakbij het rekje waar ik stond en me van top tot teen stond te bekijken....vervolgens liep ie weer door zonder om te kijken of z'n vriendin er aan kwam of dat ze überhaupt zag dat hij een vreemde vrouw zo zat aan te gapen...

Z'n vriendin, die mij niet kent, keek me niet echt blij aan en schuifelde achter m aan....hij liep door naar de kassa en keek niet eens om naar haar...zo dominant kwam t over....zij stond nog een beetje verdwaald om zich heen te kijken, want zij is niet van deze stad dus het is allemaal nog een beetje onbekend voor dr...heel gezellig zo aan het begin van een relatie...

Dit hele voorval deed me denken aan een keer dat wij samen op straat waren en hij niet eens naast me kwam lopen...ik zat daar best wel mee...vroeg me telkens af of het aan mij lag...

En ik vond het allemaal zo dubbel, want waar zn vrienden en sportvrienden er bij waren stond ie de hele tijd bij me en deed net alsof ie bij me hoorde, ik moest bij m op schoot en hij deed heel flirterig...maar wanneer we alleen waren of met zn broer, deed ie weer afstandelijk en dat zette me steeds aan t denken.

Leuk zo'n vriend die niet naar je omkijkt....ben aan de ene kant wel blij dat t niks met m is geworden, want zelf irriteer ik me mateloos aan zulk soort onverschillig/dominant gedrag.

Ik zie het, en daarom wordt alles weer geanalyseerd en ingevult door je?

Wat maakt het uit dat hij je van top tot teen bekijkt. Doet mijn vriend ook altijd als we boodschappen doen. Boeien. En misschien pakte hij echt wel dat pakje dat hij nodig had. Wat weet jij er nu van wat hij die avond gaat eten, (met zijn vriendin)

En misschien voelde ze zich helemaal niet verdwaald, misschien was ze wel chagrijnig of voelt ze zich heerlijk in der vel en hoeft haar vriend zich niet perse binnen 2 meter van haar te bevinden.

Get a life zeg.
quote:Madhe schreef op 04 juni 2009 @ 19:12:

[...]

Ik zie het, en daarom wordt alles weer geanalyseerd en ingevult door je?

Wat maakt het uit dat hij je van top tot teen bekijkt. Doet mijn vriend ook altijd als we boodschappen doen. Boeien. En misschien pakte hij echt wel dat pakje dat hij nodig had. Wat weet jij er nu van wat hij die avond gaat eten, (met zijn vriendin)

En misschien voelde ze zich helemaal niet verdwaald, misschien was ze wel chagrijnig of voelt ze zich heerlijk in der vel en hoeft haar vriend zich niet perse binnen 2 meter van haar te bevinden.

Get a life zeg.

Uhhhhhhhhh.....was jij daar soms bij??!

Zelfs een van de 2 homo's met wie ik daar was en die een meer objectieve mening heeft, aangezien hij niet echt een directe vriend van mij is, vond t zelfs asociaal van m toen hij alles van een afstandje stond te bekijken.

En ja gister zette me idd aan t denken.
En waarom vraag je m dan niet of je soms iets van m aan hebt?

Ik snap echt niet waarom je zo bezig bent met iemand die jou NIET behandelt zoals je behandelt wilt worden. Wat zijn huidige vriendin ervan vind doet er niet toe. Misschien vind ze ht wel grappig, dat zo'n jong tienermeisje overdudelijk gecharmerd is van haar vent en doen ze dit om je te pesten. Kinderachtig, maar voor sommige mensen is "kijk dat pubertje eens rood worden als ik haar aandacht geef" een leuk spelletje.

Hoe dan ook , je wil m niet, het is een eikel dus laat t lekker los. Probeer gewoon teleksn als je m weer ziet te denken, "eikels horen in het bos". mss helpt dat.
quote:Grapefruit_Scrub schreef op 04 juni 2009 @ 18:39:

Leuk zo'n vriend die niet naar je omkijkt....ben aan de ene kant wel blij dat t niks met m is geworden, want zelf irriteer ik me mateloos aan zulk soort onverschillig/dominant gedrag.Nu heb je dus de bevestiging dat hij zich bij een andere vrouw net zo horkerig gedraagt als bij jou. Vergeet hem en richt je op jezelf en leuke mannen.
Bij haar is ie vast heel anders. Daarom betast hij jou ook.
quote:hanZie schreef op 05 juni 2009 @ 19:18:

Bij haar is ie vast heel anders. Daarom betast hij jou ook.Ja als je t logisch bekijkt inderdaad...maar t probleem is dat ik gewoon nooit logisch kan nadenken over zaken in mijn liefdesleven
Ff een update voor de geïnteresseerden

Paar weken terug kwam ik m ergens tegen met zn broer....

hij deed wat afstandelijker en ik ook tegen hem, maar ik zag dat ie af en toe stiekem naar me keek en me in de gaten hield.

Anyhow...opeens hadden hij en zijn broer het over een feest waar ze naartoe wilden gaan....opeens vroeg zijn broer of ik meeging, toen vroeg de ex-date opeens ja waarom ga je eigenlijk niet mee? ik kwam met een smoes dat ik niet kon (want ik dacht hey straks zit ik daar met z'n vriendin...), maar de ex-date bleef aandringen en met argumenten komen dat ik wel mee moest gaan. Maar aangezien ik absoluut geen zin had om weer een hele dag met hem en wie weet wie nog meer op te trekken, zei ik nee.

Aan de ene kant vond ik het ook raar van m, want hij heeft die vriendin nog steeds, dus die zou vast ook meegaan, dus waarom wil ie dan dat ik (als iemand die in het verleden met hem gedate heeft en waar hij zich blijkbaar nog steeds seksueel tot aangetrokken voelt) ook met hun groepje meega, dacht ik toen bij mezelf...

Dit klopte gewoon niet.

Nu komt t: de vriend van mn vriendin was samen met de ex-date, zijn broer, een paar andere jongens (die ik niet ken) en 2 meiden die bij die jongens hoorden naar dat feest gegaan en hij had tegen mn vriendin gezegd dat die vriendin van mn ex-date niet aanwezig was op dat feest waar je ruim van tevoren kaartjes voor moest kopen...

Dus hij wist al van tevoren dat zijn vriendin niet meeging en daarom vroeg ie dus of ik meeging...waarschijnlijk zonder dat die vriendin het eens wist...lekker lullig...
En hij had wel een kaartje voor jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven