mannen vs vrouwen

07-09-2011 02:53 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Net gesprek met vriendin, zij komt om 23 uur van haar werk (horeca). En heeft een beetje ruzie gehad met haar vriend afgelopen weekend maar zondagavond was dat weer redelijk goed. Ze hebben met elkaar gepraat etc.

Nu heeft zij hem vanmiddag een sms gestuurd (doet ze of hij normaal ook altijd) over het eten. Hij geeft geen antwoord. Zij heeft dus ook niks meer gestuurd en hij ook niet, hij was vanaf 18.00 thuis.

Dus, vriendin zit bij mij thuis na het werk en vertelde bovenstaande verhal. Mijn vriend kwam rond middernacht thuis van het werk, hem het verhaal voor de voeten gegooid omdat hij als man zijnde licht kon schijnen op het verhaal.

Conclusie:

- Wij, vrouwen hebben 6000 redenen verzonnen waarom haar vriend niet reageert (geen tijd, kwaad, andere mensen om zich heen etc)

- Vriendlief (man dus) zegt; nou dan had ie er geen zin in omdat zij zo chagerijnig heeft gedaan. punt.

Fascinerend, of niet?
.
Laat haar vriend daar antwoord op geven. Die zal als enige het antwoord weten. En dan weet je ook direct of zijn denkwijze nu zoveel verschilt van die van jullie.
Mannen denken wat simpeler meestal en dus een stuk relaxter dan wij.
Eens met Vlinder. Vrouwen kunnen dingen bijna doodredeneren, allerlei redenen aandragen om alleen al een dag vrij te vragen (zo suf!) en 1000 excuses bedenken voor alles.
Dit doet me nou dus echt aan die beroemde dagboekfragmenten denken:

Dagboek van de vrouw.

Zondag 11 juli...

Ik zag hem, maar hij deed nogal raar. Ik was die middag gaan shoppen met de meiden, dus ik dacht dat het daaraan zou liggen.

In het café was het zo druk, dat ik bij hem aandrong om ergens anders heen te gaan waar we beter zouden kunnen praten. Hij lette niet erg op en was nogal afgeleid, dus daarom vroeg ik hem erna of we misschien ergens konden gaan eten.

Tijdens het etentje leek hij zichzelf helemaal niet: hij lachte amper en hij leek helemaal geen aandacht aan me te schenken, wat ik ook zei.

Nu wist ik bij mezelf dat er iets mis was. Hij bracht me thuis en ik vroeg me af of hij wilde blijven. Hij leek even te aarzelen, maar kwam daarna toch.

Ik vroeg hem wat er aan de hand was, maar hij schudde even zijn hoofd en keek daarna weer naar de televisie.

Na 10 minuten stilte vertelde ik hem dat ik maar ging slapen. Ik sloeg een arm om hem heen en vertelde hem dat ik zielsveel van hem hield.

Hij zuchtte even en grinnikte maar een beetje. Hij kwam me niet achterna. Toch kwam hij een tijdje later wel.

Ik was verrast toen hij ook echt met me wilde vrijen.

Toch leek hij er niet helemaal bij. Op dat moment ging ik aan mezelf twijfelen en dacht ik dat hij me kwijt wilde en dat hij misschien een ander had.

Ik heb mezelf maar in slaap gehuild

-----------------------------------------------

Dagboek van de man.

Zondag 11 juli...

Ajax verloren. Toch geneukt
Spreuken 18:2
Kort maar krachtig. Soms zou ik willen dat ik ook zo kon denken.
Geweldig, Satchel!
Echt top Satchel
Haha Satchel.
quote:Lizzl schreef op 07 september 2011 @ 07:37:

Eens met Vlinder. Vrouwen kunnen dingen bijna doodredeneren, allerlei redenen aandragen om alleen al een dag vrij te vragen (zo suf!) en 1000 excuses bedenken voor alles.

Klopt jullie denken teveel na.

"Wij" vragen gewoon vrij en krijgen het, ik heb nog nooit

een verlofbriefje gezien waar je een reden in moest vullen

of het moet bijzonder verlof zijn arts ofzo.

Als ik inderdaad het verschil zie, de vrouwen op het werk leggen

uit waarom ze bijvoorbeeld naar het ziekenhuis moeten, ik vind

dat prive en volsta met de mededeling dat ik ga & wanneer.

Werkt al 22 jaar prima
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik snap niet zo goed waarom jullie 6000 redenen hebben bedacht en niet even hebben gebeld om te vragen wat nou echt de reden was? En als het niet belangrijk genoeg was om te bellen en te vragen dan is het toch ook niet belangrijk genoeg om 6000 redenen te gaan zitten bedenken?

Inderdaad fascinerend...
[quote]annelaure schreef op 07 september 2011 @ 21:04:

Ik snap niet zo goed waarom jullie 6000 redenen hebben bedacht en niet even hebben gebeld om te vragen wat nou echt de reden was?

Mannen kunnen dat vaak niet eens verwoorden en als we dan doorvragen......Tja....dan zeuren we weer!!
quote:jufdoortje schreef op 07 september 2011 @ 21:24:

Ik snap niet zo goed waarom jullie 6000 redenen hebben bedacht en niet even hebben gebeld om te vragen wat nou echt de reden was?

Mannen kunnen dat vaak niet eens verwoorden en als we dan doorvragen......Tja....dan zeuren we weer!!

Dat zou zomaar kunnen kloppen, ben nu al de weg kwijt!

Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:jufdoortje schreef op 07 september 2011 @ 21:24:

Mannen kunnen dat vaak niet eens verwoorden en als we dan doorvragen......Tja....dan zeuren we weer!! Maar waarom dan gaan speculeren? Stel hij kan het niet verwoorden, dan heeft hij er blijkbaar niet zo over nagedacht. Lijkt me toch ook antwoord genoeg.
Mijn vriend is ook een echte man en dat moet wel anders zou hij gek worden van mijn vrouwen-gedrag. Hij helpt me relativeren en dingen inderdaad simpeler te zien soms.

Sowieso vind ik het idee dat mannen en vrouwen gelijk zijn, onzin.
quote:zonnebloempje1985 schreef op 07 september 2011 @ 02:53:

Nu heeft zij hem vanmiddag een sms gestuurd (doet ze of hij normaal ook altijd) over het eten. Hij geeft geen antwoord.

Of wel. Maar komt zijn sms niet aan.

Dat gebeurt namelijk wel eens.

link
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven