mediationweekend

01-03-2012 15:58 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel vaak worden problemen in een relatie veroorzaakt door communicatieproblemen. Je hebt het gevoel dat er niet (meer) naar je geluisterd wordt. Dat de ander niet begrijpt wat jij bedoelt en dat dingen verkeerd worden uitgelegd.

Je kan het gevoel hebben dat je al van alles hebt geprobeerd, maar dat je niet verder komt. Het lijkt soms wel alsof de zelfde gesprekken zich steeds maar weer blijven herhalen. Je kunt er moedeloos en soms zelfs wanhopig van worden. Als je er al met andere mensen over praat dan krijg je allerlei adviezen, maar het lijkt wel of het bij jou allemaal niet helpt. Bovendien zegt de ene dit en de ander dat!

Het lijkt wel of er in jouw relatie meer problemen zijn dan gelukkige momenten.

Misschien overweeg je zelf wel om maar een punt achter je relatie te zetten….

Wat zou het fijn zijn als een betrouwbare en deskundige persoon zou zijn die samen met jou en je partner alles eens op een rijtje kon zetten. Iemand die jullie helpt om weer echt naar elkaar te luisteren zodat je in staat bent om oplossingen te bedenken voor al het negatieve dat er tussen jullie is gegroeid. Zijn jullie in staat om je werkelijk in te leven in elkaar en elkaar te begrijpen en volledig te accepteren zo als je in diepste wezen bent en wil zijn? Het kan nodig zijn dat je in dit gesprek tot nieuwe inzichten komt over elkaar en dat het belangrijk is om daarover nieuwe afspraken te maken.

Momenteel ben ik bezig om een aanbod te ontwikkelen van een mediationweekend op een mooie plaats in de natuur en volledig verzorgd en met vier uitgebreide gesprekken onder mijn leiding waarin je weer op de goede manier met elkaar in contact komt.

Graag commentaar van lezers wat jullie hiervan vinden.
Ik ken wel wat mensen in mijn omgeving die hier veel aan zouden kunnen hebben.
Laat me raden, straks ga je ons de website geven waarop we ons kunnen inschrijven?
Je kunt ook gewoon naar meneer Pastoor.
ik vind het een goed idee, maar het valt of staat met hoe je het brengt. Dus een goede folder, maar niet met teveel gezever, want dan willen de mannen niet. Zoals dat diepste wezen enzo.
Je zou ook dit boek (als aanvulling dan wel als alternatief) kunnen lezen.
Prima (en reeds bestaand) idee.

Kan me echter ook voorstellen dat het erg intensief is, dat je juist soms gebaat bent bij wat tijd tussen de gesprekken. Om de boel te laten bezinken, er met anderen over te praten etc. Dan is een wekelijkse sessie misschien fijner.

Succes met je plannen! En eens met Flukehydra, ik zou het wel wat concreter, minder emo brengen in de promotie. Ik kom haast niet door zo'n treurige, begripvolle tekst heen.
Ik vind die tekst een totale afknapper. Daar zou ik nooit op ingaan. Het idee kan verder prima zijn.

En als je ideeën wilt over hoe je tekst dan wel zou moeten zijn: nee, die geef ik niet gratis. Jouw weekenden zijn dat neem ik aan ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven